3 Nachten op dressuurwater.


Michiel Van Sande
Berichten: 330
Lid geworden op: 06-04-2010 18:06
Locatie: Merksplas

26-06-2010 16:13

Hoi ,

Ik ga deze week van maandag tot en met donderdag op een zwaar dressuurwater vissen .

Dit is de eerste x dat ik een paar nachten achter elkaar doe dus enkele vragen ;

3 nachten op dezelfde stek blijven liggen of elke nacht wisselen?

Hoe moet het dan met eten?
Drinken?

Je moet toch mega-veel meesleuren daarvoor? :s

Achja , bereid me gewoon even voor op 3 nachten.

Alvast bedankt. ;)
Vangstenteller 2018 :
Spiegelkarper : 2
Schubkarper : 8

Top vangsten
PR :
Spiegelkarper 14,6Kg.
Schubkarper 13,4Kg.
Mooiste vangsten :
Goudkarper: 10.8Kg
Volschub: 14.6Kg
Gerrit Hees

26-06-2010 17:02

Gewoon tussen door een keer naar de supermarkt om eten en drinken in te slaan en anders indd veel meeslepen :lol:
K. van den Herik

26-06-2010 19:18

Michiel,

Je kan 5 dagen leven op hamburgers en knackbrod met koffie.

Probeer eens een viskamp...
Gebruikersavatar
rob beniest
Berichten: 90
Lid geworden op: 23-08-2007 20:55
Locatie: zuid holland

26-06-2010 21:47

neem aardappels knoflook uien paprika mee bruine broodjes en eieren dat gaat ecgr wel lukken voor een paar nachten :lol:
als ze me missen ben ik er niet
Gebruikersavatar
Jamy wuijts
Berichten: 509
Lid geworden op: 20-09-2009 08:35
Locatie: 040

27-06-2010 03:48

en je rommel opruimen na het vissen! neem een vuilniszak mee...
Michiel Van Sande
Berichten: 330
Lid geworden op: 06-04-2010 18:06
Locatie: Merksplas

27-06-2010 14:26

En euhm , ook nog wat tips tegen muggen?
Vangstenteller 2018 :
Spiegelkarper : 2
Schubkarper : 8

Top vangsten
PR :
Spiegelkarper 14,6Kg.
Schubkarper 13,4Kg.
Mooiste vangsten :
Goudkarper: 10.8Kg
Volschub: 14.6Kg
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

27-06-2010 14:45

Iets met DEET. Een oval met een mozzicover. En een rubberboot, spullen erin en verkassen
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

28-06-2010 08:45

Zonnebrand meenemen, its getting hot, very very hot :wink:
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

28-06-2010 13:19

En denk er aan, de zon is zo sterk dat een T-shirt niet altijd genoeg is. Ben van de week dwars door mijn T-Shirt verbrand, terwijl ik de rest lekker had ingesmeerd.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

28-06-2010 14:16

Ik zou niet 3 nachten op 1 stek blijven vissen, denk ik. Of het moet zo goed gaan op de stek dat je zo lang mogelijk blijft vissen tot het echt stil valt. Als het echt een zwaar dressuur water is ben je natuurlijk reuzeblij als het begint te lopen en wil je er ook van profiteren.

Mooier is om bijvoorbeeld vooraf 3 stekjes aan te voeren. Ga een keer voorvoeren waarbij je stek 1, 2 en 3 aanvoert. De eerste nacht vis je op stek 1 en voer je stek 2 en 3. De tweede nacht vis je op stek 2 en voer je stek 3. Derde nacht vis je stek 3 (die je dan dus 3 dagen voorgevoerd hebt). Kan misschien niet op elk water, maar lijkt mij rendabeler dan 3 dagen doorvissen op 1 stek, tenzij je overdag bijvoorbeeld de stek rust en vertrouwen geeft door je hengels binnen te draaien en wat te voeren.
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

28-06-2010 14:34

Michiel Van Sande schreef:En euhm , ook nog wat tips tegen muggen?


Veel knoflook eten (en dat is niet flauw bedoeld).
Paul Verheijen
Berichten: 70
Lid geworden op: 19-09-2009 10:09
Locatie: Nederweert

28-06-2010 15:45

Andries Hoekstra schreef:Veel knoflook eten


Of een muskietennet kopen. Ik heb er een bij de dumpstore gehaald voor een tientje.
Het past precies over mijn ultimate cheyenne.
Mark v Jaarsveld
Berichten: 409
Lid geworden op: 23-08-2004 21:32
Locatie: gouda

28-06-2010 19:53

:lol: is toch wat met de jeugd tegenwoordig he :lol:

De vraag van 1 stek of wisselen kan ik nog inkomen als je net begint.
Maar mbt tot het eten drinken :roll: als je dat al niet zelf kan plannen...

Hoe doe je dat nou als je in die 3 dagen veel last van lossers hebt? fiets je dan naar huis om dat op het forum te vragen? of ga je zelf brainstormen voor een oplossing? :P
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

28-06-2010 20:27

Op de meeste telefoontjes zit tegenwoordig internet dus vragen stellen vanaf de waterkant moet geen probleem zijn :P
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
K. van den Herik

29-06-2010 07:57

Wat is het verschil:

3 nachte op een dressuur water
3 nachtenvissen


1e klinkt stoerderder...
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

29-06-2010 18:19

Ik zou me eerst maar eens afvragen of het echt een dressuurwater is of dat de gemiddelde visser er niks vangt omdat ze domweg niet meer kunnen dan een "aardbeienboolie inpleuren en leggen meuren".

Dressuur is (wat klaas ook al vaker zei) een te vaak gebruikte term voor niets vangen terwijl het toch vaak heel simpel wel kan. Mits je maar gaat "vissen", en niet iets doet wat ze vissen noemen
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Michiel Van Sande
Berichten: 330
Lid geworden op: 06-04-2010 18:06
Locatie: Merksplas

29-06-2010 19:38

Tja , ik wou gewoon lekker niets vergeten , zoals de zonnebrandolie , deze had ik dus totaal niet aan gedacht , gewoonweg niet bij stil gestaan. :lol:

En waarom "3 nachten op dressuurwater" ipv. "3 nachtenvissen" ? Omdat het toch kon zijn dat het wisselen van stek op dressuurwateren anders is. ;)

Wat betreft of het echt dressuur is?
Ja het is echt dressuur , er word echt massa's veel gevist , in de weekenden zit er vrijdag , zaterdag en meestal ook zondagnacht bijna altijd op 2 zitplaatsen vissers , de 1 is alleen en de ander zijn met 2 , en er word echt totaal niets gevangen , tot nu toe zijn er dit jaar 3 gevangen. ;)
Ook overdag zitten er vissers , van 's ochtends tot "s avonds , en zij vangen ook bijna niets.
Het zou toch al toeval zijn dat ze allemaal niet kunnen vissen? :p

En dan nog , je ziet de vis gewoonweg op je stek al het voer wegvreten zonder ook maar 1 maal het haakaas te pakken .
En als ie het is pakt , laat ie het zo weer los.

Ook met de korst of honden-kattenbrokken word er bijna niets gevangen.

1 dit jaar is met een kattenbrok gevangen , de andere 2 waren op de bodem.

De vis is er al oud , en wijs ook wel. :lol:

Volgens mij toch de aanzienlijkheden van een dressuur?

Ow ja , voor ik het vergeet , de sessie is vervroegd gestopt omdat ik tijdens nacht 1 al ziek werd. :-?
Spijtig maarja.

Ik heb 1 mooie brasem weten te pakken en 1maal een terugzakker waarbij ik aansloeg , niets voelde en boven water bleek de onderlijn in 2 te zijn.
Zelf zit ik te denken aan een kreeft. :roll:

Achja , dus na anderhalf jaar mijn eerste visje daar weten te vangen.
Wel een brasem , maar ik ben toch al tevreden met dit beest , was van een mooi formaat.
Foto volgt wel. ;)
Vangstenteller 2018 :
Spiegelkarper : 2
Schubkarper : 8

Top vangsten
PR :
Spiegelkarper 14,6Kg.
Schubkarper 13,4Kg.
Mooiste vangsten :
Goudkarper: 10.8Kg
Volschub: 14.6Kg
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

30-06-2010 00:18

Een foto van een brasem :roll:
Catch them if you can...
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

30-06-2010 07:42

Paar vraagjes dan maar?

Was dit jouw eerste nachtje ooit? Of de eerste keer met alleen een vrindje ipv een volwassenen?

1e nacht ziek .... klinkt als heimwee en/of angst. Is echt niet lullig bedoeld hoor, mensen verkijken zich wel eens op een nchtje in de natuur doorbrengen.
Daarnaast de vraag of jij het water wel eens op google earth hebt bekeken?
zo ja valt jou dan ook iets op aan water?
zou jij daar niet iets mee kunnen in jouw visserij?

Tenslotte, verkijk je niet op de viskunsten van anderen hoor ...... ik spreek zo vaak mensen die nooit iets vangen maar ook te eigenwijs zijn om eens dieper over hun spullen de stekken etc na te denken.

Vis er maar eens een nachtje die niet rond het weekend ligt. Du zeg Di op Woe ..... dan is het rustiger en maak jij waarschijnlijk meer kans. Voer dan ook eens een paar dagen voor, dit wil ook wel eens helpen.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
K. van den Herik

30-06-2010 07:47

Marc Schrikkema schreef:Tenslotte, verkijk je niet op de viskunsten van anderen hoor ...... ik spreek zo vaak mensen die nooit iets vangen ...


Zelfs met een natte weeegzak en water op de mat neemt men genoegern met dit antwoord. Dit komt omdat er maar weinig zijn die je een vangst gunnen en dat men er daarom van uitgaat dat je niet liegt, doen ze zelf ook niet want meestal beginnen ze na 5 minuten met hun boekje te wapperen.

Een brasem van 5 kilo kan je helpen verklaren waarom je mat nat is enzo...
Michiel Van Sande
Berichten: 330
Lid geworden op: 06-04-2010 18:06
Locatie: Merksplas

30-06-2010 12:56

@Niek ,
Als allereerste visje tijdens het karpervissen op die put , na anderhalf jaar , vind ik toch wel dat deze een foto verdiende. ;)

@Marc ,
Niet m'n eerste nachtje waarbij ik met mijn kameraad ga vissen , maar wel mijn eerste nachtje waarbij ik met m'n kameraad ga vissen dat er totaal niemand anders aan de put zit.

Misschien heb je ergens wel gelijk ja. :roll:
Op google earth heb ik al gekeken voor mijn gemeente.
Maar daar was niets interessants op te zien eigenlijk. :p
Het enige dat ik gezien heb is dat er hier in de buurt nog een grote vijver is.
Vangstenteller 2018 :
Spiegelkarper : 2
Schubkarper : 8

Top vangsten
PR :
Spiegelkarper 14,6Kg.
Schubkarper 13,4Kg.
Mooiste vangsten :
Goudkarper: 10.8Kg
Volschub: 14.6Kg
Koen de Been2
Berichten: 331
Lid geworden op: 19-09-2009 17:37
Locatie: Brabant

30-06-2010 17:24

Marc Schrikkema schreef: Voer dan ook eens een paar dagen voor, dit wil ook wel eens helpen.



Doet iedereen dit niet?? En als ze voorvoeren gaat dit om enkel een kilotje of 2 per keer op 4x4 meter,om maar een richtlijn te geven.
Het meeste "dressuurwater" wordt kapotgevoerd door vele peppen die denken te kunnen gaan vangen na een emmertje bollen erin te gooien. Afspraken maken met collega-vissers qua voeren helpt meer dan ieder voor zich.

Gewoon slim zijn en anders doen dan anderen, details houdt ik voor mezelf,er staat genoeg op dit board.

Betreft eten;
-Koelbox met koelelementen waar je je beleg en avondeten goed houdt voor de 1e dag vissen, daarna kan je over op spaghetti of andere pasta zoals noodles oid.
Broodjes houdt je wel 3 dagen goed, beleg zoals pindakaas en nutella bederft ook niet.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

30-06-2010 18:16

Als je zelf zegt dat de vissen je voerplekken leeg eten, maar je haakaas laten liggen, dan mag je er toch vanuit gaan dat je daar een oplossing voor zult (proberen) te vinden? DAT is vissen, en er zijn tal van dingen die je kunt doen om dan toch een vis te haken. Hetzij op riggebied, stekkeuze danwel de manier van voeren, soort aas of zelfs een bepaalde soort visserij.

De meesten doen daar echter niet aan, en in mijn ogen zijn dat dus "dressuurput-onwaardige" vissers. Ze "vissen" er wel, maar ze vangen niets omdat ze er domweg vanuit gaan dat het vanzelf een keer WEL gebeurt. In al die tussentijd kun je zoveel andere dingen doen om je vangstgemiddelde de juiste kant op de trekken, maar het wordt veel te weinig gedaan. Verder dan klakkeloos wat onderlijntjes kopieëren omdat ze het gelezen hebben in een artikel over "dressuurwateren" komen ze niet en vaak "vergeten" ze wat inzicht te krijgen in de gedragingen van de vissen in bepaalde jaargetijden of dagdelen..

Trek je hengels er eens een paar uur uit en loop een rondje. Zie je dat de activiteit ergens anders plaatsvindt dan kun je best een hengeltje, netje en matje meenemen en sluipend op jacht gaan. Desnoods steek je een extra penhengel bij je om daar wat mee te doen. Bakje wormen of een heel wit. Verbazingwekkend hoe makkelijk het soms kan zijn. Op ELK water gebeurt meer onder de kanten dan men denkt, en zeker met deze temperaturen kies ik sneller voor mobiel vissen dan voor drie nachten stekhangen.

Ben er van het weekend ook weer achter gekomen dat het echt niet alleen dressuur is wat de vissen tegenhoudt zich te laten vangen. Bergen natuurlijk voedsel en een weertype wat totale inactiviteit veroorzaakt maakten het tot een lastig stukje vissen.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

30-06-2010 18:41

Dat is het grootste momenteel

Explosie van natuurlijk voedsel,wier groei met erop genoeg voedsel voor de karper,mosseltjes/kreefjes/watervlo en waterslakken noem maar op! Daarom heeft het weinig zin om nu met boilies te voeren een paar kilo.

Boilie doet zijn beste werk vanaf eind augustus begin september!

Vis gewoon met 10/12 mm boilies en particel,heb je meer kans op karper dan een dikke plek met 22 mm bollen!
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Mark v Jaarsveld
Berichten: 409
Lid geworden op: 23-08-2004 21:32
Locatie: gouda

30-06-2010 21:05

Als je na 1,5 jaar 1 vis hebt gevangen en dan nog wel een brasem zou ik maar is op zoek gaan naar ander water, ben bang dat er dan ook haast niks zwemt