Bijna 100 vissers bekeurd!


gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

18-05-2010 22:59

Ik vind het nog te laag. Met 3 hengels vissen is sowieso voor prutsers. Als je met 2 hengels niks vangt heb je ook niks aan 3 hengels.[/quote]

Echt een kansloze opmerking sorry!!
Als je dit gelijk steld met rijden zonder rijbewijs, leef je niet in de werkelijkheid vind ik!!!


Gradus....
....................
Gebruikersavatar
Erik van der Mierden
Berichten: 348
Lid geworden op: 21-02-2003 01:00
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

19-05-2010 07:52

Jan,

Dan zou ik voortaan alleen nog maar vissen met de "3de" hengel en de andere 2 thuis laten 8)

Maar persoonlijk vind ik de boetes (zeker voor de 3de hengel) niet in verhouding staan tot de overtreding.

Daarnaast als je met kennis van de regelgeving ervoor kiest om toch te vissen met drie hengels of buiten de aangewezen vistijden, je ook de eventuele risico's/boetes moet accepteren. En dan niet met het spreekwoordelijke vingertje naar andere moet gaan wijzen!

Groeten Erik

oh ja, ik ben ook niet Roomser dan de paus
Never argue with an idiot. He'll only bring you down to his level, and beat you with experience
matthias franssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 06-11-2007 16:00
Locatie: rotterdam

19-05-2010 11:07

Persoonlijk vind ik een derde hengel ook niet nodig. Nachtvissen daarintegen is wel een pré. Zeker aangezien de meeste van ons gewoon heel de week werken. Heb je dan ook nog een relatie en sociaal leven wat je moet onderhouden blijven er niet zoveel vissuurtjes over tot zonsondergang. 's nachts kunnen blijven zitten is dan wel erg prettig.
Karperkoorts.. Ja ik heb er ook last van!
Gebruikersavatar
jeroen van oenen
Berichten: 174
Lid geworden op: 19-03-2008 15:33
Locatie: Dalfsen

19-05-2010 11:13

DALFSEN/OMMEN - Om fanatieke nachtvissers in Ommen en Dalfsen op het juiste spoor te brengen heeft het politieteam in beide gemeenten een lijstje met aandachtspunten opgesteld. Het overzicht, waarop staat wat wel en niet is toegestaan langs de waterkant, is ook verspreid onder politiemensen.

Ook onder hen heerst af en toe twijfel over de juiste regels. "Af en toe is er veel onduidelijkheid onder vissers", zo merkt agent John Mokkelenkate, die zelf regelmatig langs de waterkant controleert. "Niet iedereen weet dat je als nachtvisser bijvoorbeeld niet bij je stek mag gaan slapen. De tent dient als eventuele schuilhut." De populariteit van nachtvissen neemt in het Vechtdal ook onder de jongere inwoners alsmaar toe. Personen onder de zestien jaar mogen echter uitsluitend vissen onder begeleiding. Binnen de bebouwde kom mag alleen in de maanden juni, juli en augustus gevist worden. Een open kampvuur is verboden. Een visser mag maximaal drie hele dagen gebruik maken van een visstek


vrijdag toch een nacht op de vecht vissen. is kijken of ze nog langs komen controleren.

Ps lekker met 3 hengels. heb niet voor niks een 3e hengelvergunning
Gebruikersavatar
taco van vuuren
Berichten: 123
Lid geworden op: 31-03-2002 01:00
Locatie: Velsen

19-05-2010 17:49

Hey Patrick,

Volgens mij schreef ik ook dat ik 200,- euro behoorlijk veel geld vond !!
Enne stop maar met vergelijken daar word je niet vrolijk van....kan tientallen voorbeelden noemen.

groetjes Taco
Je bent nooit te oud om te leren !!
Gebruikersavatar
jan mol
Berichten: 127
Lid geworden op: 01-11-2009 11:25
Locatie: kampen

19-05-2010 18:28

Erik van der Mierden schreef:Jan,

Dan zou ik voortaan alleen nog maar vissen met de "3de" hengel en de andere 2 thuis laten 8)

Maar persoonlijk vind ik de boetes (zeker voor de 3de hengel) niet in verhouding staan tot de overtreding.

Daarnaast als je met kennis van de regelgeving ervoor kiest om toch te vissen met drie hengels of buiten de aangewezen vistijden, je ook de eventuele risico's/boetes moet accepteren. En dan niet met het spreekwoordelijke vingertje naar andere moet gaan wijzen!

Groeten Erik

oh ja, ik ben ook niet Roomser dan de paus




we gaan niet bijdehand doen he Erik

geintje :D

je snapt wel wat ik bedoel en ik ben het met je eens over het risico dat je loopt over een derde hengel zou je mij niet horen maar ik was van mening dat je er mog nachtvissen buiten de tijd van het jaar kheb er al vaker gezeten en nooit last gehad met nachtvissen.

gr Jan
een zuidwester wind in het land biggen op de kant
Ewoud Kuijvenhoven
Berichten: 183
Lid geworden op: 10-08-2008 07:39

19-05-2010 22:12

Gradus,

jij zegt:
Echt een kansloze opmerking sorry!!
Als je dit gelijk steld met rijden zonder rijbewijs, leef je niet in de werkelijkheid vind ik!!!


Ik heb dat niet gelijk gesteld met rijden zonder rijbewijs. ik zei alleen het volgende:

Ik vind het nog te laag. Met 3 hengels vissen is sowieso voor prutsers. Als je met 2 hengels niks vangt heb je ook niks aan 3 hengels

Iemand voor mij had plaatste een opmerking over een rijbewijs.

@iedereen
Als men op een bepaalde stek zit waar je alleen maar met 2 hengels mag vissen dan snap ik niet waarom er dan die drang is om toch met 3 hengels te vissen. Im mijn ogen is dat een gebrek in vertrouwen in je eigen kunnen en waarschijnlijk ook een een gebrek aan geduld en een te grote geldingsdrang. Maar dat is alleen maar mijn mening. Ik heb maar twee hengels en dat zal altijd zo blijven ook al mag ik met drie hengels vissen. Voorbeeld: ik ga vissen op een put bij mij in de buurt en er zit al 2 man. De put is niet heel groot, 3 man gaat precies. Als we er dan allemaal drie hengels in mikken dan zijn dat er dus 9 in totaal. Als we er nu eens 2 de man in gooien dan scheelt dat er dus 3 en dat verlaagd de hengeldruk en dus is de kans dat de karper over de schreef gaat groter. Op een groot water gaat die vlieger niet op dat weet ik wel, maar ik hoef minder op te zetten, minder af te breken, minder te voeren, voorvoeren of bijvoeren dus. Scheelt tijd en geld, ik ben een praktisch mens met meerdere hobby's en interesses. Feit blijft dat als je de regels overtreedt moet je ook zo stoer zijn om dat toe te geven en er achteraf niet over lopen te zeuren.
henk plasman
Berichten: 337
Lid geworden op: 20-11-2009 01:22

20-05-2010 17:54

Of je nu met drie of twee hengels vist wil toch niets zeggen over je kunnen.
Derde hengel is altijd een test hengel met nieuwe onderlijnen of apart aas.
Krijg je een bon dan niet zeuren,alleen staat het niet in verhouding met andere overtredingen.
En bon schrijven voor nacht vissen als alles er gewoon netjes uit ziet op je stek zou anders kunnen(beetmelders zacht of ontvanger op trillen).
tom de groot
Berichten: 144
Lid geworden op: 22-11-2009 15:11

25-05-2010 18:23

De boetes zijn blijkbaar niet hoog genoeg als ongeveer 1 op de 2 zich nog steeds niet aan de regels houdt.

Als je het risico neemt om illegaal te vissen, wees dan ook een man en zeik niet over de boete.
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

25-05-2010 19:28

Ik kan me eigen niet voorstellen dat iedereen die hier reageerd alleen maar in he nacht vis seizoen vist.
Ik in elk geval niet ik let er op dat anderen van mij geen last hebben en dat ik mijn zooitje netjes opruim als ik vertrek van mij vind je niks.Maar ik pak gewoon mijn nachtjes het hele jaar door en word ik daar voor bekeurd dan is dat gewoon jammer eigen schuld dikke bult.
Mijn oudste doet dit ook en ik heb liever dat die jonge lekker aan de waterkant zit dan dat hij hier in de buurt rottigheid uit haald.Niemand die last heeft van zo'n jonge als hij lekker een weekend aan het kanaal ligt
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

25-05-2010 19:31

Nee.......Maar er zijn zat plekken waar het oogluikend toegelaten word door politie en bosbeheer......Dus wees verstandig en houd je aan de regels,een ander doet het niet voor je. Zou zonde zijn als al het oogluikende ook verboden wordt.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
K. van den Herik

26-05-2010 07:19

oogluikend betekent nog net zo verboden als anders. Ook oogluikend toegestrane nachtvissers helpen de karpervisserij naar de verdommenis, als je heel eerlijk bent, zorg je voor munitie voor tegenstanders.

Aan de andere kant kunnen ze van mij de kolere krijgen, ze zoeken maar belangrijkere dingen om te controleren, pedo's, inbraken, drugshandel, terrorisme genoeg in de wereld.

Als het niet anders kan moet ik gaan pikken om mijn boete te betalen, of zo.
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

26-05-2010 08:27

Wat zorgt voor meer overlast ;
een visser die ergens ver weg afgezonderd op een water in z'n bootje zit te vissen,
of een hele armada boten in een dorpskern vlak voor de huizen, met radio aan (net niet té hard), lekker feesten en zuipen maar niet vissen. Schreeuwen naar alles en iedereen die voorbij komt lopen of fietsen.

Wie is in overtreding en wie niet,
lijkt me een wereld idee om over ruim drie maanden eens toe te gaan passen 8)
CarpeR Diem
K. van den Herik

26-05-2010 09:49

De visser: die vist buiten de toegestane periode op een niet toegestaantijdstip met niet geoorloofde vistuigen.

Deze man verdiend een boete van een kleine 450 euro
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

26-05-2010 18:11

Verdiend of krijgt Klaas ?
Was overigens een retorische vraag,
zal hier mijn ongenoegen maar niet meer spuien over eea.... :lol:
CarpeR Diem
Ewoud Kuijvenhoven
Berichten: 183
Lid geworden op: 10-08-2008 07:39

26-05-2010 19:59

Waar iedereen altijd heel goed in is, is het goedpraten van zijn eigen "kleine" overtreding. En dan worden er gelijk voorbeelden van grotere, serieuze vergrijpen gegeven. Maar vergeet niet dat het nachtvissen op deze manier op steeds minder plaatsen is toegestaan. Ook de serieuze visser die op deze manier, ook al gedraagt hij zich nog zo voorbeeldig, de regels overtreedt help mee aan het minimaliseren van de mogelijkheden om s'nachts te vissen. Het lijkt er zelfs op dat er steeds minder mensen bereid zijn om vroeg in de ochtend er op uit te gaan om een ochtend/dag te vissen en ook gewoon goede resultaten te boeken. Maar ja, waarom zouden we vooruit kijken als we nu leven. Wat maakt het uit als degene die na ons komt niet op dezelfde manier van het vissen kan genieten. Zolang wij onze lol maar hebben gehad.

En dan ook nog dit
Of je nu met drie of twee hengels vist wil toch niets zeggen over je kunnen.
Derde hengel is altijd een test hengel met nieuwe onderlijnen of apart aas.


Is dat zo? is dat altijd een testhengel of geldt dit alleen voor jou? In mijn ogen zegt het wel degelijk iets over je kunnen. Waarom moet je onderlijnen testen op de 3e hengel? Dat kan namelijk ook met 2 hengels. Als ik op een water zit waar er drie zitten met 3 hengel en ik met 2 en ik weet er meer te verschalken dan de rest bij elkaar is dat dan puur geluk of meer toegepaste kennis. Nogmaals, heb je een 3e hengelvergunning en zit je op een toegestaan water daarmee zul je mij niet horen maar waar het niet is toegestaan kan je net zo goed met 2 hengels vissen. Geloof me , je vangt er echt niks minder om.
tom de groot
Berichten: 144
Lid geworden op: 22-11-2009 15:11

26-05-2010 20:57

Als je toch weet dat je ergens niet mag nachtvissen ga je toch naar een ander water?

Persoonlijk ga ik toch naar de waterkant om even te relaxen als ik weet dat ik fout zit dan zou ik de hele tijd een gestresst gevoel hebben. Dan kies je als je verstandig bent er toch gewoon voor om ergens te gaan zitten waar je wel mag nachtvissen.
K. van den Herik

27-05-2010 08:09

Neem een lijn van IJsselmeer naar Amersfoort en trek die door naar duisland.

Gasten die daar boven wonen zijn eigenlijk maar "rare lui". Die hoor je zelden klagen. Zat laatst in van die vergunningboekjes te kijken. Gekke is wel dat bij die "rare gasten" je wel zo ongeveer op 80% van de wateren mag nachtvissen en wel voor een paar piek per maand.

Ik denk zelf dat die gasten die onder die lijn wonen eerder tot het rare type behoren. Klagen wel maar doen op een enkeling na niemand. En die ene die wel wat doet wordt overladen met commentaar
Gerrit Hees

27-05-2010 11:52

Zou het ook niet komen omdat hier in het westen het ietsje drukker bevolkt is en er daardoor sneller overlast is als je hier zou mogen nachtvissen..
K. van den Herik

27-05-2010 11:56

of B) omdat men te begodverdomd is om zelf iets te doen

Ik kies B
matthias franssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 06-11-2007 16:00
Locatie: rotterdam

27-05-2010 12:34

meer mensen = meer tuig = meer overlast. Ik denk optie A. Ook onder de streep zitten genoeg mensen die het goed bedoelen en geen overlast veroorzaken.
Karperkoorts.. Ja ik heb er ook last van!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

27-05-2010 13:29

Het voordeel is dat als vanouds een aantal actievere hengelsporters hun thuis hebben in die regios.

Dus zeker weten de B optie van Klaas, al zou ik mij wel wat subtieler willen uitdrukken.

Voor optie A is het wateroppervlak in deze regio's veel groter. Dat betekent mogelijk dat de hengelsport in zijn algemeenheid daar wat beter georganiseerd is. Maar niet dat er per hoofd minder water beschikbaar is. Juist niet.

Ik hoor trouwens veel gemopper en gedonderjaag uit juist die andere regio's. Maar als er zoveel frustaties zijn verwacht je dat er toch een aantal lui het initiatief nemen om de zaak te keren. Frustratie is de voedingsbodem voor verandering. Kennelijk maakt men zich nog niet druk genoeg?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
K. van den Herik

27-05-2010 13:49

meer mensen = meer tuig = meer overlast. Ik denk optie A. Ook onder de streep zitten genoeg mensen die het goed bedoelen en geen overlast veroorzaken.


Hoe goed bedoeld ook
Boven de streep zijn er meer doeners en de niet doeners houden hun bakkes ipv te zeuren.

Natuurlijk zijn er uitzonderingen: ik noem bijv Hellevoet, Leerdam en wie ik nog vergeet.

Helaas krijgen die te maken met figuren die elders al uitgekotst zijn of elders al niet meer kunnen/mogen vissen. Volgende stap is dus nachtvissen alleen indien 46 jaar lid, eventueel lidmaatschap beide ouders meegeteld...
Gebruikersavatar
Sander van Dongen
Berichten: 410
Lid geworden op: 21-03-2006 10:30
Locatie: Hellevoetsluis

27-05-2010 14:07

Hellevoet Klaas? Ik vis zelf niet in de lokale putjes maar hier is toch ook gezeur zat als ik lokale vissers spreek. Moeilijkheden met de gemeente/politie over het nachtvissen zijn er al jaren. Sterker nog, ik dacht dat het hele nachtvissen hier aan een zijden draadje heeft gehangen.

De karperafdeling van de visvereniging is ook nooit van de grond gekomen en 'doeners' in de vereniging krijgen is ook geen sinecure.
Life begins at 11.000 ha
K. van den Herik

27-05-2010 14:24

Gelukkig loopt er in elk geval 1 met een bord voor zijn kop en heeft hij een redelijk dikke huid, Sander.

Spiegels zijn uitgezet en nachtvissen is niet echt een probleem. En zoals gezegd: zeikerds genoeg