RED DE KARPERS


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

19-02-2010 17:17

Kees, het is alleen zo jammer dat dit steeds meer de trend begint te worden, terwijl het hooguit averechts werkt, geen woorden meer maar daden.....
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Gebruikersavatar
bjorn larsen
Berichten: 36
Lid geworden op: 16-01-2006 17:23

19-02-2010 18:49

Wilkin de Boer.. hij is de beroepsvisser die gaat afvissen.
Laatst gewijzigd door bjorn larsen op 20-02-2010 19:12, 2 keer totaal gewijzigd.
KSN Regio Den Haag
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

19-02-2010 19:20

Bjorn

Je berichtje hierboven slaat helemaal nergens op.

De VBC Delfland heeft haar goedkeuring aan het afvisplan van het Waterschap gegeven en het waterschap geeft Wilkin de opdracht tot afvissing.

Hij als beroepsvissers voert die opdracht uit.

Het is wel zijn broodwinning he !


Je kan beter de snurkers die het afvisplan goedgekeurd hebben ter verantwoording roepen.

Michel Hollaar schreef:http://www.vbcdelfland.nl/wiezijnwij/sportvisserij/index.html

De volgende SNURKENDE visrechthebbende hengelsportverenigingen zijn vertegenwoordigd in de VBC Delfland:

Sportvisserijbelangen Delfland
HSV Schiedam e.o.
HSV De Ruischvoorn, Berkel en Rodenrijs
Nootdorps Pijnackerse Hengelsportvereniging
's-Gravenhaagse Hengelsport Vereniging
Federatie van Hengelsportverenigingen Zuidwest Nederland
HSV Kethel


De VBC heeft toestemming gegeven voor het afvissen.

Ik zou weleens willen weten wie hierboven het hardst heeft zitten snurken ?

Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

19-02-2010 19:42

daar ben ik het absoluut 100% mee eens, die man doet zijn werk, die mag absoluut niet beschouwd worden als de schuldige. zo komen misverstanden de wereld in.....dat zijn werk ons mogelijk niet aanstaat mag zijn probleem niet zijn...hij krijgt een opdracht een heeft die uit te voeren, net als iedereen die een baan heeft een meerdere heeft, je bent het er niet altijd mee eens maar je zal het toch moeten uitvoeren
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

19-02-2010 19:46

Links en rechts verwijten maken richting personen en verenigingen zonder te weten wat zich werkelijk afgespeeld heeft doet zeker geen recht aan de zaak.

Peter
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

19-02-2010 19:55

ook daar sluit ik me bij aan ( ik lijk wel een meeloper)...maar al te vaak is een tekort aan kennis van zaken een voedingsbodem voor agressie en men ziet niet in wat de gevolgen van die agressier kunnen betekenen voor de toekomst...
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

19-02-2010 20:04

Bjorn , wat een ondoordachte aktie.
Wat heeft wilkin hiermee te maken?
leuk als hij dadelijk karpervissers aan de tel krijgt.
die hem de tyfus schelden.
En ik in het voorjaar voor "jullie" met hem in conclaaf moet voor nachtvissen,
waar hij ook de visrechten heeft....wat denk je dat hij dan zal zeggen???

nouh ik wel.


dank je
wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

19-02-2010 20:11

zal best dat hij het voor zn werk doet....

maar hij is wel de gene die alle wateren uit moord... hier in de buurt heeft hij ook een hele plas uit gemoord... is niet normaal wat zo'n vent doet, of het nou voor zn werk doet of niet.. een huurmoordenaar wordt toch ook afgerekend op zn werk?

die vent moet maar een andere baan zoeken.... te gek voor woorden wat die doet
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

19-02-2010 20:14

Peter,

Niet alleen de HSV-en maar ook de federatie ZWN maak ik een verwijt.

De vertegenwoordiger van de federatie die in de VBC Delfland zit was op de info avond ook aanwezig maar hield zich opvallend stil. Zeg maar muisstil.

Uit de jaarrede van 28 mei 2009 van de federatievoorzitter Nol Sweep :

" Het bestuur van de federatie zal op bestuursniveau minimaal drie keer per jaar structureel overleg hebben met deze nieuwe waterschapsbesturen.

Naast de hiervoor genoemde onderwerpen zullen dan ook aan de orde komen zaken die potentieel bedreigend kunnen zijn voor de sportvisserij, of juist kansen bieden.

Ik noem daarbij de aalscholverproblematiek, het actief biologisch beheer, het gebruik van lokvoer en aanleggen van natuurvriendelijke oevers ed. Bij de kansen zie ik mogelijkheden de sportvisserij als grote groep gebruikers onder de aandacht brengen bij de waterschappen. "

Zoals de engelstaligen het zo mooi kunnen uitdrukken :

Put your money where your mouth is.

Geen enkele medewerking of goedkeuring verlenen aan grootschalige afvissingen onder het mom van de KRW regels.


We zijn al bezig een stevige brief waarin de nodige vragen aan het federatiebestuur staan op te stellen, die mogen ze op de komende ALV gaan beantwoorden.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

19-02-2010 20:33

Peur net van de website van ZWN het volgende :

Binnen VBC Delfland hebben we natuurlijk de discussie van donderdag voortgezet. VBC Delfand is in een vroeg stadium betrokken bij het project. Het project zoals het nu voorligt is echter voor de VBC essentieel anders dan eerst voorgesteld. Resultaat is in ieder geval dat VBC Delfland het project niet meer steunt. Er zal voordat er überhaupt gevist gaat worden eerst een gesprek plaatsvinden tussen beide waterschappen en Sportvisserij Nederland. Inmiddels is het zelfs voor de landelijke politiek een item, al zullen die waarschijnlijk op dit moment andere prioriteiten hebben.

Toch erin geluist door het waterschap ? Of is "essentieel anders dan voorgesteld " een andere omschrijving voor het eigen " snurken " ?

Eerst dat gesprek maar weer afwachten.
Gebruikersavatar
bjorn larsen
Berichten: 36
Lid geworden op: 16-01-2006 17:23

19-02-2010 21:36

Mannen ik denk dat jullie mij verkeerd begrijpen.

Wilkin zit in de VBC Delfland!! En zal uit zijn eigenbelang altijd voor stemmen voor afvissing. Hij is in deze absoluut niet onafhangkelijk eerder medeplichtig aan de uitvoer van deze plannen.

Als hij uit de VBC zou stappen en gewoon in zou schrijven op de aanbesteding (opdracht voor afvissing) van het waterschap had ik hem als onafhangkelijke partij gezien.
Het is wel erg vreemd dat het waterschap goedkeuring krijgt van het VBC waar Wilkin dik in zit en dat hij gewoon onderhands deze opdracht ,waarover hij notabene stemt, gegunt krijgt. Dit is belangenverstrengeling en onrechtmatig handelen van het waterschap (regelgeving omtrent europeese aanbesteding).

En Raymond, een reactie op jouw. Als er straks geen vis meer zit kun je ook niet nachtvissen.. En Wilkin heeft geen VETO in het VBC!!
Ik weet niet of je de plannen kent? Het brede plan rondom deze pilot is dat als deze slaagt ,en dat staat al bijna vast! (zie keuze wateren), dan willen ze de hele delflandese boezem op de zelfde wijze aanpakken. Dan kun je inpakken met het SKP project.
KSN Regio Den Haag
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

20-02-2010 00:11

Europese aanbestedingsregels gelden pas boven bepaalde drempelbedragen.

De kosten van een weekje afvissen zal niet boven die drempel uitkomen,



Ik weet niet of dat in de VBC Delfland ook van toepassing is maar in de VBC Voorne Putten moest er destijds unaniem overeenstemming zijn. Voor zover ik weet is dat nog steeds zo.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

20-02-2010 06:47

Michel,

In de VBC Delfland is ook nadrukkelijk het Hoogheemraadschap Delfland zelf aanwezig. Kan hier niets anders uitop maken dat er hier iemand buiten haar boekje gegaan is. Je zelf als Hoogheemraadschap Delfland te kijk zetten komt wel erg vreemd over of niet.

Laatste woord is hier zeker nog niet over gesproken.

Peter

Visstandbeheer
Visstandbeheer binnen Delfland is gericht op het optimaliseren van de de visstand. Centraal daarbij staat een gevarieerde en gezonde visstand die bij het water past. De visstand is een graadmeter voor de wijze waarop wij met ons leefmilieu omgaan. Gaat het met de visstand goed, dan gaat het ook goed met de overige natuur en het milieu in en om het water.
Een gezonde visstand binnen Delfland moet voldoen aan de ecologische kwaliteitsdoelstellingen van de Europese Kaderrichtlijn Water (KRW).
Daarnaast streeft de visserij binnen de VBC Delfland naar voldoende benuttingsmogelijkheden voor de sport- en beroepsvisserij. Benutting mag echter niet leiden tot aantasting van de visstand; er moet sprake zijn van verstandig gebruik.

Afstemming en samenwerking zijn nodig om het visstandbeheer goed uit te voeren. Het Hoogheemraadschap van Delfland houdt zich daarbij actief bezig met de visstand. Delfland ziet het water ook als VISwater.

WAT GOED IS VOOR VISSEN, is goed voor al het waterleven. Water is er niet alleen voor vissen, maar ook voor andere dieren en planten en niet in de laatste plaats voor de mens. Willen we samen werken aan een betere visstand, dan zullen we hiermee in het visstandbeheer nadrukkelijk rekening moeten houden.

Richtinggevend voor de VBC Delfland bij visstand- en visserijbeheer is het Visstandbeheerplan Delfland 2005 - 2009.

Visstandbeheerplan
Het visstandbeheerplan Delfland kent de diverse watergangen in het gebied een bepaald viswatertype toe.
Het Visstandbeheerplan is een inhoudelijk advies. Het geeft inzicht in welke knelpunten, oplossingsrichtingen
en streefbeelden voor visstand en viswater er zijn en welke gebiedsbrede en gebiedsspecifieke maatregelen
genomen moeten worden. Daarnaast geeft het achtergrondinformatie over de huidige situatie.
In die wateren waar Delfland geen beheerder is ‐ of waar anderen het visrecht hebben ‐ kan Delfland niet zonder toestemming ingrijpen in de visstand. Via visstandbeheercommissies (VBC's) kan Delfland wel invloed uitoefenen op visstandbeheer en daarmee het waterkwaliteitsbelang dienen. In visstandbeheercommissies
(VBC's) zitten naast Delfland ook andere waterbeheerders (gemeente, recreatieschap) en de
visrechthebbenden (sport‐ en beroepsvissers). Die commissies kunnen visstandbeheerplannen opstellen en deze uitwerken tot uitvoeringsplannen, waarbij Delfland het waterkwaliteitsbelang inbrengt.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

20-02-2010 10:08

Dat bovenstaande positivo praatje ? Afkomstig uit de reclamefolder geschreven door de woordvoerder van Delfland ?

Er hoeft mij niet uitgelegd te worden wie wat waar welke invloed en/of zeggenschap heeft. Richt je dus niet specifiek op mij.

Volgens mij heb ik al 2 keer ( nu dus voor de derde keer ) geschreven dat deze en gene erin geluist zijn. Ondanks het gesnurk van deze en gene zijn ze er wel met open ogen erin getuind.


Laten we even wel zijn. Dit gedoe is al 15 jaar aan de gang. Er is al meer dan genoeg voor gewaarschuwd, maar nee allemaal, niemand uitgezonderd, gewoon lekker blijven snurken. Er is simpelweg niet hard en lang genoeg aan de bel gerammeld.

Nu het daadwerkelijk ten uitvoer wordt gebracht, schrikt een deel van die snurkers wakker, breekt vervolgens de pleuris uit en worden er zelfs oproepen gedaan tot .... en mensen met fysiek geweld bedreigt

Halleluja. Hoe diep kan je als Karpervissend Nederland zinken ?

Zo nu en dan heb ik momenten van schaamte dat ik opkom voor de belangen van karpervissend Nederland. Dit is er een van.

:oops:
K. van den Herik

20-02-2010 11:29

Mag duidelijk zijn dat ik me daar bij aansluit Michel? Zelf was ik eigenlijk het station al gepasseerd.
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

20-02-2010 11:39

Bjorn, ik maakte een foutje in de zin Wat heeft "wilkin hiermee te maken."
Want hij heeft er wel degelijk mee te maken. Maar ik refereede aan Aart lokhorst,

"Mannen, s.v.p. even aandacht voor het volgende:
- een aantal karpervissers heeft dit helaas gebruikt om grove vuilspuiterij richting de projectleider en de beide bestuurders te sturen per mail en ook per telefoon. Daarbij zijn ook bedreigingen via de telefoon geuit.
- ik hoop dat iedereen goed beseft dat dergelijke uitlatingen absoluut niet in ons voordeel zullen werken.
- met een normale en fatsoenlijke wijze van protesteren is helemaal niks mis mee, graag zelfs, maar laat niemand zich s.v.p. meer verlagen tot vuilspuiterij c.q. bedreigingen."

Daarna schrijf jij dat,
" Ik denk dat jullie je de reacties beter kunnen richten richting Wilkin de Boer.. hij is de beroepsvisser die gaat afvissen."

Waarna er forum gebruikers zullen lezen: kom we gaan hem eens bellen. En er opnieuw bedreigingen worden geuit, net als bij HHdelfland.

Wilkin is beroepsvisser en elke visser ziet hem liever gaan dan komen. Maar hij is er nu eenmaal en zullen we met hem moeten samenwerken.
Hij heeft een heleboel rechten op de wateren in de hele regio. En je kan echt niet om hem heen.

Daarnaast gaf ik al aan dat Wilkin ook zal moeten tekenen in de regio den haag voor het nachtvissen.
Als hij niet mee instemd dan komt het er zeker niet , of er nu karper zit of niet.

kortom:
niemand is gebaat bij vervelende telefoontjes van vissers die ook even hun gal zullen spuwen
richting deze mensen, laten we een gewone dialoog aangaan en zeker geen namen en email adressen plaatsen.
Iemand die het wel wil doen kon zelf ook wel zoeken op de website van de betrokken personen.
Nu is de kans dat je het tegenovergestelde bereikt. Ik zelf zou na een paar bedreigingen heel anders een dialoog aangaan., zo neem ik ook aan dat

wilkin, HHdelfland, en die arme dijkgraaf die het ook koud op zijn dak krijgt :D

dat zullen doen.

Tight Lines,
Raymond
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

20-02-2010 13:25

Het gesprek wat plaats gaat vinden tussen het bestuur van Delfland en die van Sportvisserij Nederland zal duidelijkheid geven hoe zaken er voor staan en wat er fout is gegaan. Is dus zeker geen gepasseerd station daar partijen als een VBC en Delfland niet zonder elkaar kunnen. Op voorhand een mening verkondigen waarvan de uitkomst niet vaststaat lijkt me hier niet opzijn plaats.

Goed dat we als vissers terug kunnen vallen op een Sportvisserij Nederland of hebben zij ook al zitten slapen?

En nu ga ik effe lekker snurken als het mag van de heren. :lol: :lol:

Peter
K. van den Herik

20-02-2010 13:45

Ze wisten en weten wat er (nog meer) speelt Peter, dus ja zitten snurken, op zijn minst te veel vertrouwd op de federatie
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

20-02-2010 13:58

Sportvisserij Nederland heeft ook zitten slapen en hebben niet hard en zeker niet lang genoeg aan de bel gerammeld.

Dat is mij telefonisch op dinsdagochtend 09 februari bevestigd in een direkt verzoek van Sportvisserij Nederland aan ondergetekende om diezelfde avond nog namens de KSN mijn zegje te komen doen om de info bijeenkomst van het Waterschap Rijnland voor een 90% " proefafvissing "

Dat bedoel ik met de pleuris uitbreken. Op de dag van een info bijeenkomst nog sprekers met een gezonde grote bek en met voldoende verstand van de materie op moeten trommelen om tegengas te geven aan iets wat op dat moment in Rijnland al bijna onomkeerbaar is! Ja, dan heb je zitten te snurken !

Die dinsdagavond werd e.e.a. ook nog eens mondeling bevestigd aan mij door de aanwezige vertegenwoordigers van Sportvisserij Nederland.

Ik durf te stellen dat het huidige " afvis" probleem schromelijk onderschat is.
K. van den Herik

20-02-2010 14:48

Wie ben ik?

Sinds 2007 ben ik voorzitter van Visstandbeheer-
commissie Delfland (VBC). In die hoedanigheid heb
ik natuurlijk al veel met het Hoogheemraadschap te
maken. Daarnaast ben ik contactpersoon tussen de
VBC Delfland en de hengelsportvereniging SVB
Delfland
Water Natuurlijk
Ik heb voor Water Natuurlijk gekozen omdat deze
partij niet gebonden is aan een bepaalde politieke
partij. Water en natuur zijn tenslotte ook niet gebon-
den aan een bepaalde politieke stroming.
Ik vind dat de vier hoofdpunten van het programma
- veiliger, gezonder, mooier en waar voor je geld –
niet los van elkaar te zien zijn, ze zijn alle vier inte-
graal met elkaar verbonden.
Speerpunten
De Europese Kaderrichtlijn Water en het vismigratie-
beleid van het Hoogheemraadschap geven een
goede richting aan het verbeteren van de visstand en
de hengelsport. In samenwerking met de hengelsport-
verenigingen uit de regio wil ik graag het visstandbe-
heer en sportvisserij verbeteren in Delfland. Dit bete-
kent dat ik wil luisteren naar de sportvissers en voor
deze groep de spreekbuis wil zijn in het bestuur. Een
eigen belang heb ik hierbij niet. Al wil ik wel wat
meer snoek vangen


Verkiezersbedrog!!!!Hoewel, hij zal best meer snoek vangen...
K. van den Herik

20-02-2010 15:04

Peter,

Balkellende zoekt nog draaiers en keerders en ook goedpraters zijn van harte welkom
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

20-02-2010 16:39

Als ze hadden zitten slapen, dan had de KSN ze nog altijd wakker kunnen schudden.

Hou het er maar op dat dit door iedereen onderschat is. Iedereen dus.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

20-02-2010 16:48

ik denk dat je gelijk hebt Kees, je kunt inschattingen maken, maar er naar handelen is vers 2
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Gebruikersavatar
bjorn larsen
Berichten: 36
Lid geworden op: 16-01-2006 17:23

20-02-2010 19:16

Mannen lees deze presentatie maar eens.

Hierin wordt het plan gepresenteerd dat ten grondslag ligt aan deze proef. Hierin wordt heel duidelijk gesproken over het opschalen van de proef naar de delflandse boezemwateren!!!

http://www.vbcdelfland.nl/wiezijnwij/00 ... 6a519.html
KSN Regio Den Haag
K. van den Herik

21-02-2010 11:12

Kees,

Dank u voor de voorzet.

Zover ik weet is de ksn buitegewoon lid zeg maar. De federatie zwn MOET haar leden en SVN op de hoogte houden wat zij doen. Meer dan een jaar geleden is deze brief verzonden:

http://www.hhdelfland.nl/contents/verga ... 963391.pdf

Tot 16 februari liggen de waterplannen van drie provincies en tien waterschappen/
hoogheemraadschappen ter inzage. Deze nieuwe waterplannen zijn tot stand gekomen in het
kader van de Europese Kaderrichtlijn Water. De Federatie heeft in het kader van de
voorbereiding naar het realiseren van deze plannen zoveel als mogelijk een bijdrage en inbreng
geleverd via de georganiseerde bijeenkomsten. De waterplannen zijn voor de sportvisserij van
grote betekenis, omdat hierin maatregelen worden voorgesteld die voor de visstand en de
sportvisserij in de toekomst effect kunnen hebben.


Hiervan zou de ksn een kopie hebben moeten krijgen. Meer dan waarschijnlijk wist de federatie dan wat er speelde en dat hebben zie niet of niet voldoende gecommuniceerd
Plaats reactie