Single hookbait op onbekend water?


Plaats reactie
bart winkk
Berichten: 13
Lid geworden op: 28-01-2010 12:26

03-02-2010 15:35

Hee,

Ik ga dit weekend een weekendje op een voor mij onbekend water vissen.
Het is gesloten waten denk rond de 6 hectare.
Zomers zonnen er veel mensen en zwemmen ze er ook veel.
Heb van een medevisser al gehoort dat zomers als alle mensen wegzijn dat langs de bollenstrook een goede stek is als alle mensen weg zijn.
Ook is me vertelt dat er veel diepteverschil is.
Nou is het natuurlijk het best als ik een paar diepe kuilen vindt,
Maar weet niet hoe ik dese moet vinden heb geen peilset en hengel.
Ik zat zelf te denken om gewoon single hookbait met mn favoriete boilie(monstercrab msb) op verschillende plekken het om de 2 a 3 uur te gaan proberen.
Maar ben er nog niet uit :(
En ohja er zijn geen obstakels als bomen en riet enz.

Hoe zouden jullie hiermee omgaan en hoe zouden jullie het aanpakken?
Alvast bedankt :wink:

Mvg bart
Gebruikersavatar
dave troost
Berichten: 482
Lid geworden op: 26-07-2005 17:53
Contacteer:

03-02-2010 19:42

Peilsetje kopen?
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

03-02-2010 21:02

peilset???? wat gaan we nou weer krijgen joh,,gewoon ouderwets met een karperhengel bonk schuiflood eraan en eronder als laatste op de lijn een grote snoekkurk of iets dergelijks!!
dan ingooien waar jij wil peilenligt het zooitje op de bodem gelijk goed je lijn strak houden anders komt de kurk bij voorbaat al een stuk omhoog en heb je valse indicatie qua diepte :D dus ingegooid zodra je het neer voelt komen op bodem strak houden,,en nu ga je langzaam lijn van je molen aftrekken door de slip heen van je molenwieltje naar je startoog dat is ongeveer 60cm bij de meeste hengels zorg wel dat je de hengel strak op een positie houdt dus niet naar voren lopen ofzo want dan komt weer de kurk verder naar boven he :D .
zodra jij die grote opvallende kurk ziet boven komen drijven zo diep is het dan!! :D dus moet jij 3x lijn trekken van molen naar startoog =3x60cm=1.80m
diep ,trek je anderhalfkeer=90cm diep ,meet eerst effe op van molen naar je startoog he voor zekerheid.wees wijs maak een tekening van het water en zet de diepte,s erin :D simpel en leuk om een water te leren kennen qua diepte,s
........de zoveelstebaits
K. van den Herik

04-02-2010 08:21

als je je 3e hengel zo opgetuigd hou, is dat je peilstehengel, nu nog een prikstokkie
bart winkk
Berichten: 13
Lid geworden op: 28-01-2010 12:26

04-02-2010 12:35

Helaas ken ik geen peilset aanschaffen.
Ben 16 jaar en heb het geld er nog niet voor, maak liever mn setje nog wat completer.
De wateren waar ik normaal vis liggen nu dicht vandaar een nieuw water dit weekend.
Maar verder geen andere tips dan een peilset aanschaffen?, Dat ben ik namelijk pas later van plan.

Mvg
Steintje Verheggen
Berichten: 289
Lid geworden op: 25-01-2008 18:12
Locatie: Hilvarenbeek

04-02-2010 12:55

Henry geeft het al aan. Hij bedoeld dat je gewoon eigen hengel kan gebruiken en doet hier lood en een drijvertje aan. Verhaal is duidelijk en kost je hooguit een paar euro mocht je het al niet in je viskist hebben liggen. Peilset etc hoef je niet aan te schaffen zoals Henry beschrijft werkt perfect.

In deze volgorde tuig je hem op:

Hengel lijn Lood + drijver
-O/--------- ______________ O__-O-

Gebruik de techniek die Henry beschrijft en je kunt peilen.

Dure peilhengel en peildobber is meer voor de economie om het geld te laten lopen. Zo gaat het ook goed.
bart winkk
Berichten: 13
Lid geworden op: 28-01-2010 12:26

04-02-2010 16:57

Ok bedankt voor de tip ga ik eerdaags aanschaffen maar ga morgen al sitten en kan daarvoor niet langs de hengelsportzaak gaan.
Dus wacht nog steeds op tips als het kan :D
William Snijders
Berichten: 60
Lid geworden op: 13-01-2010 06:58

04-02-2010 17:24

Misschien is het sowieso verstandig om eerst te peilen en te observeren, alvorens lukraak aan de waterkant te gaan zitten. geeft mij persoonlijk een stuk meer vertrouwen! Helemaal zo in het winterseizoen.

MVG
William
Met vriendelijke Groet.


KarperKoorts
Ischa Speldenbrink
Berichten: 206
Lid geworden op: 05-08-2007 00:54
Locatie: Arnhem

04-02-2010 19:09

Probeer karper te spotten. Let op de kleinste acties in het water.
Dit word waarschijnlijk vrij lastig nu. Maar stel je ziet iets, gooi hem daar in de buurt met een klein pva'tje.

En afwachten maar.
Mvg,
PBI Speldenbrink
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

04-02-2010 19:24

Tipje mijnerzijds, zoek een stekje op waar het water beschut ligt van de noord en oosten wind en als het zonnig is probeer het ook eens met 1 hengel op een ondiep gedeelte in de luwte.

Good luck.
Catch them if you can...
Jurgen Bart

05-02-2010 15:48

ga zwemmen of in je waadpak dan kan je het zien. en vis met verschillende soorten aas en verschillende smaken boilies.
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

05-02-2010 18:53

Strak plan zwemmen met deze temperaturen.... :lol:
Catch them if you can...
bart winkk
Berichten: 13
Lid geworden op: 28-01-2010 12:26

08-02-2010 12:35

Hele weekend niks gevangen :-?

Om een uur of 5 hadden we de tenten enzo opset
Dus even met mn maat een sigaretje gerookt en ondertussen even gekeken wat de plannen voor de hengels waren.(al was het 1 kale boel zonder obstakels)
Toen heb ik mn linker hengel op een plek gegooit waar heel wat meerkoeten zaten, Wss zaten ze daar niet voor niks :D Was er wel behoorlijk diep vergeleken de rest van het water.
Heb toen 8 tal boilies in de buurt gevoert.
Op mn rechter hengel heb ik een snowman gebruikt waarmee ik om de paar uur een ander stekje zou bevissen single hookbait.
Na een half uur een terug zwemmer op mn linker hengel.
Helaas voelde ik helemaal niks en heb hem opnieuw ingeworpen.
De rest van de nacht was het helemaal stil ook voor mn maat. :(
Toen zijn de de volgende dag weer verhuist naar een andere stek op dat water.
Maar daar was het overdag snachts ook niks :-?
Maar wel even lekker gevist :)

Mvg
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

09-02-2010 09:33

Ik denk dat je geen slechter moment dan nu kan uitkiezen, om op een water te vissen wat je totaal niet kent. Wacht dat het straks weer wat mooier weer is en koop eens een waadpak en neem een lange stok mee als het water er zich voor leent. Zo kun je veel preciezer de bodem onderzoeken naar kuilen, harde plaatjes of mosselbankjes. Voor de wat diepere stukken toch maar je hengel optuigen om te peilen. Het is even wat werk, maar als je het eenmaal onder de knie hebt, dan kan je toch hele nuttige info opdoen.
bart winkk
Berichten: 13
Lid geworden op: 28-01-2010 12:26

09-02-2010 16:37

Ja ga ik zeker doen van de zomer ;)
Maar het vissen jeukte me gewoon had 2 maanden niet gevist :lol:

Mvg
jasper korll
Berichten: 170
Lid geworden op: 14-07-2007 15:58
Locatie: Utrecht

19-03-2010 18:26

toevallig niet een vismaat die een voerboot heb??
dat je voor een bedragje met ze bootje en dieptemeter ff kan zoeken ofzo?? alles opschrijven..
misschien kan je het bij je hengelsportzaak proberen?
Plaats reactie