Denk toch dat je een paar dingen door elkaarhaal Ewoud.
Dat denk ik niet.
In een natuurgebied mag je sowiezo niet vissen(althans niet dat ik weet)
Daarom juist, maar ondertussen gebeurt het wel.
Er zijn ook al vergunningen te krijgen om te mogen vissen met drie hengels.
Waar het in het verhaal over gaat is dat ook wij, de gepassioneerde karpervissers, met al onze goede bedoelingen en al onze spullen in orde ook overtredingen maken. En er zijn dus ook ons soort die met drie hengels aan het vissen zijn terwijl ze geen drie hengel vergunning hebben.
Maar we moeten wel het verschil blijven zien tussen de verschillende overtredingen.
Als ik onder een plu zit en het begint te regenen en ik rits het voorpaneel erin
Als je onder een plu zit en het begint te regenen zit je toch al onder een plu? oftewel dan zit je toch al droog. En anders doe je een regenpak aan, werkt prima bij mij. Maar dat is ook zoiets, het is blijkbaar prima als er regels zijn zolang het maar mijn/jouw/hun regels zijn. En er moet ook van de regels kunnen worden afgeweken.
Op het moment dat je een voorpaneel er in ritst dan wordt het een tent en dus is het een slaapgelegenheid. De fabrikant van het geval mag het dan anders noemen het blijft echt een tent. En wij zien het dan als vissen met een droge, wind- en waterdichte schuilplaats de instanties zien het als een tent waar toevallig hengels voor de deur staan. En op het moment dat regels niet naar onze wensen kunnen worden omgebogen is het bureaucratisch en als de regels veranderd worden waar wij dat niet nodig achten(omdat het ons niet uitkomt) zijn het ineens slappe ambtenaren die wel heel voortvarend te werk gaan. We hebben het natuurlijk graag in ons voordeel.
Iedereen wil meer blauw op straat als ze maar geen bekeuring uitschrijven voor fout parkereren