Ben zelf niet ontevreden aan de ene kant, heb mn doelstelling gehaald; een 20-kilo vis vangen op NL's moeilijkste wateren. Hier moest ik 5x p/w 2,5 kilo voeren, dit 7 weken lang volgehouden te hebben ving ik na mn 21e nacht de eerste(ook gelijk de zwaarste vd put maargoed). T is toch van de zotte dat je eerst tientallen kilo's voer in t water moet werpen eer je eens kans maakt op een eerste run??
Ik heb mn voldoening gehad nadat ik die bak op mn mat had liggen,laat dat duidelijk zijn!
Weken erna nog instant gevist met dezelfde bol maar wel op een andere sector(denkend dat de vis toch wel je aas kent na die tijd) maar geen enkel piepje meer gehad. Denkende hoe dat in godsnaam kon.....
Oorzaak: Locals kennen je onderhand,zeker als je als eerste in t jaar de dikste van de put afvangt,geen probleem zal ik zeggen. Jawel, zekers wel. Jongens gingen samensmeden in de vorm van; Wij gaan meer voeren zodat de karper helemaal niet langs ons voer kan! Resultaat voor mij...... Toekijken. Dat tevens het natuurlijk voedsel als een tiet ging groeien was voor mij snel duidelijk dat localiseren een betere optie was..... De heren in kwestie gingen stevig door met voeren. Heb ze met feiten duidelijk gemaakt dat dit averechts gaat werken. Ik heb nog gelijk ook; ze kregen geen piep. Eddy S. bedankt ze voor de bestelling bollen en de plakkaten beschimmeld voer werdt ook steeds groter.
Wedden dat de aanpak "voer wanneer je vist" beter werkt? Zeker als het bestand klein is(15 stuks op een tiental hectare) en het natuurlijk voedsel opkomt waar je U tegen zegt is het single vissen op plekken waar de karper zn rust zoekt of mondjesmaat aast en met name enkel natuurlijk voedsel tot zich neemt beter. Instant is het devies voor mij, al vangt iemand 100 60ers op een jaar,veel plezier maar ik kan mede-collega's wel eerlijk in de ogen aankijken omdat ik andersmans stek niet opeis nadat ik een uch-aantal kilo bollen op zn stek heb gepleurd en t commentaar geeft dat t MIJN stek is omdat MIJN bollen daar in liggen.Volgend seizoen weet ik t wel; ik room lekker andersmans stek af omdat n ander toch al voor mij voert!

Kudde-gedrag ben ik niet van,dus zal zeker op deze manier mn vissen gaan vangen. Ik heb niks op voorvoeren. Wel wanneer degene in kwestie dit doet wanneer de situatie dit niet toelaat.
Maargoed; dit weekend lekker instant aan de gang zonder last te hebben van teveel vissers die t water voldumpen,lang leve de winter!
Tjuus