14-03-2002 16:26
Als je met deeg vist, gebruik je toch zeker geen hair!!!
Als ik nog eens een gokje waag met de deeg doe ik dat op de ouderwetste en voor mij enige manier! Deze gaat als volgt.
Men vist met een schuif systeem, waarbij ik na 30 cm wel een stopper gebruikt! Dus een half vast/half schuif systeem! Dan bevestig ik aan de wartel een gevlochten onderlijn met daar aan een Jack Hilton haak maatje 1! Soms nog iets groter 1/0! Deze haak voorzie ik dan van deeg ,een bol van zeker 4 a 5 cm groot!
Deze gooi je dan in, en de manier waarop gevist word, is dan op de top! Dus de hengels de lucht in, als het weer het toelaat natuurlijk. Zoniet dan met lichte wakers! Als men op de top vist dan ziet men de aanbeten door middel van tikken op de top!
Bij het deeg vissen vind ik het geweldig dat je gewoon de hele tijd bezig bent, je bent alert moet vaker je aas verversen en slapen zit er nu niet in! Beetje een actieve manier van karpervissen!
Hoop dat jullie hier wat aan hebben, ik zou zeggen probeer het eens! Als je een beetje mobiel blijft kun je leuke resultaten boeken!
Met vriendelijke groet,
Riz Feijt