karpervissers overvallen


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

16-11-2009 13:25

Zoals Kees al zei altijd aangifte doen anders bestaat het delict gewoon niet en is er ook geen zicht op hoevaak dit gebeurt.We zijn nu eenmaal een makelijk slachtoffer.Je ligt lekker te meuren en voor je het weet staan er een paar van die binken voor je tent die gewoon weten wat jou spul waard is.Je kan wel een knuppel en weet ik veel wat in je tent hebben maar voor dat je weet wat er gebeurt ben je vaak al veel te laat.

Mij is het gelukkig nog nooit gebeurt maar als ik eens kijk hoe vaak ik al de lul ben geweest van criminaliteit dan is voor mij het vissen wel het veiligst.2x fiets gejat ,2x boot open gebroken,auto open gebroken ,mijn vrouw een keer de zakken van gerold,deuk in mijn auto gereden dader doorgereden.

Ik heb van dit alles altijd aangifte gedaan en tot nu toe is hier nooit wat uitgekomen.En tuurlijk stellen ze geen onderzoek in na een verdwenen rodpodje maar dat doen ze van je fiets en je auto ook niet.
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

16-11-2009 14:24

En tuurlijk stellen ze geen onderzoek in na een verdwenen rodpodje maar dat doen ze van je fiets en je auto ook niet.


nee stel je voor dat ze iets moeten doen wat niks oplevert voor de staatskas.....

ik speel wel eigen rechter want die gasten hoef je ook niks maar dan ook helemaal niks van te verwachten, behalve het bloed onder je nagels vandaan halen dan....
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

16-11-2009 16:43

Ooit zelf aangifte gedaan Kees?
Ik ben het volkomen met je eens laat dat duidelijk zijn. Echter Ik kan me meer dan goed voorstellen dat veel mensen na een ervaring met de politie er niet snel meer heen gaan. Heb het zelf helaas een aantal keren aan den lijfe mogen ondervinden, van een fietsendiefstal, tot een bedreiging op weg waarbij ik met gevaar voor eigen en het leven van mijn vriendin door rood moest rijden om de eikel af te schudden. Heb daarna nog nooit zo'n lompe ongeïntereseerde houding meegemaakt als op het politie bureau. Omdat we geen kenteken hadden en geen bewijs hadden konden we geen aangifte doen, ook het opnemen van een verklaring op verzoek van mijn kant werd geweigerd en als ik achteraf nog een bon zou krijgen van de daar aanwezige flitskast dan had ik maar niet door rood moeten rijden was hun verklaring. Nogmaals ik ben het best met je eens echter de therorie achter je verhaal strookt bij lange niet met de dagelijkse praktijk de goeien daargelaten. Heb ooit geleerd dat je respect moet verdienen en na die laatste actie moet ik eerlijk bekennen dat ik het wel erg lastig begin te vinden om dat op te brengen. Het zal in veel gevallen niet aan de man of vrouw zelf liggen maar eerder aan het lompe politie apparaat waar ze voor werken, echter het resultaat is hetzelfde
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

16-11-2009 17:01

De praktijk achter de theorie, bedoel je. Ben ik mij van bewust, maar het doen van aangifte is vereenvoudigd en kan nu ook telefonisch of via internet.

Overigens wordt het een moeilijke zaak om je spullen terug te krijgen als je helemaal niks anders gezien hebt dan dat je hengels weg zijn. Niettemin als ergens uit zou moeten blijken dat er een groeiend probleem is, zoals hier wordt aangegeven, dan is dat uit een toename van de aangiftes. Zo werkt dat nu eenmaal.

Ik vind het prachtig dat mij verteld wordt hoe de wereld in elkaar steekt. Dat weet ik zelf ook wel. Als je echter probeert iets verder te kijken dan je neus lang is, dan besef je ook wel dat mopperen en verder niks doen niets oplost.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

16-11-2009 17:03

Vandaar dat ik nog steeds de moeite neem iets te melden.....maar zoals ik al aangaf zullen de meeste mensen afhaken, jammer maar begrijpelijk!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

16-11-2009 17:06

Nou, dan herhaal ik dit nog even:

http://www.politie.nl/aangifte/

Scroll lager in het scherm naar je woonplaats en start je aangifte via internet.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

16-11-2009 17:28

Tja ik neem aan dat de topicstarter iets bedoeld met dit topic op een karperboard maar aan de andere kant had je ook "gewoon" bij een pinautomaat een paar van die "werkschuwe bijdehandjes" in je nek kunnen hebben. Hadden we er dan ook HIER wat van gelezen?
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Rutger Scardola
Berichten: 53
Lid geworden op: 25-09-2009 20:20

16-11-2009 18:31

Ik ben het helemaal eens met michel tja,! Hij snapt t :D
Die politie doet echt niks onze bus was n keer gestolen zij die politie ja wij doen er niks aan enzo.
Hebben we hem zelf terug gevonden bij een oude flat; :wink:

En trouwens ik ken ook mensen die hun vis spullen verzekert hebben! Weten jullie hier meer over hoe dit inelkaar zit?
Gebruikersavatar
Jos van der Maat
Berichten: 42
Lid geworden op: 09-11-2009 19:14
Locatie: Delfzijl

16-11-2009 18:46

Op zich wel een boeiende discussie mensen maar het was niet mijn bedoeling om de daadkracht van Politie Nederland ter discussie te stellen of te achterhalen of aangifte ja-dan-nee wel handig is.

Ik heb naar aanleiding van dit bericht echt een nacht minder goed geslapen, waarbij ik visioenen kreeg van gemaskerde mannen die 's nachts mijn bivy openritsen en mijzelf (of nog erger: mijn zoon) met grof geweld naar buiten trekken! Over trauma's gesproken!Alleen of met zijn tweeen maakt die gasten dus ook niks uit.

Ik weet ook wel dat dit soort uitwassen zelden of nooit voorkomen, maar toch..........
Mijn vrouw heeft nu helemaal de zenuwen als ik weer ergens een nachtje ga pakken!

Het hele voorval zet mij in ieder geval aan het denken! Ik was benieuwd of ik dan de enige ben? Ligt het aan mijn leeftijd? Het feit dat ik vader ben van twee kinderen?

Stappen jullie hier dan makkelijk(er) overheen en ga je komend weekend weer fris en fruitig ergens in themiddleofnowhere en nachtje zitten?
Het zal bij mij ook wel weer slijten maar op dit moment durf ik bijna niet meer!

grts
Jos
Gebruikersavatar
gijs van de groep
Berichten: 98
Lid geworden op: 22-08-2008 12:25
Locatie: spakenburg

16-11-2009 19:49

ik zeg mooi niets tegen mijn vrouw, want dan mag ik niet meer nachtvissen. :lol: ik denk dat je er niet teveel bezig moet zijn anders geniet je niet meer van het vissen en kan je beter ophouden.
Gebruikersavatar
Rutger Scardola
Berichten: 53
Lid geworden op: 25-09-2009 20:20

16-11-2009 20:01

Sommige nachtvissers hebben zelfs al een Geladen pistol onder hun stretcher liggen.. Jammer hoor dat het zo moet. :roll:
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

16-11-2009 20:39

Leen,

Als mensen echt geen aangifte meer durven te doen dan is het nog erger in Nederland dan ik al dacht.
Vandaar dat ik het ook niet geloof.

Gradus....
....................
Gebruikersavatar
Tim Kreuger
Berichten: 206
Lid geworden op: 21-09-2009 00:29
Locatie: Soul Alcatraz

16-11-2009 20:52

Ja, en sommige hebben een veel te grote mond met stoere praatjes van, laat die overvallers maar komen, ik schiet ze overhoop etc etc.. Denk dat 99,999% van de vissers die zo`n ding onder hun stretcher hebben nieteens weten hoe die werkt!
Vincent Wilgenkamp
Berichten: 28
Lid geworden op: 28-09-2009 21:43
Locatie: gelderland

16-11-2009 21:20

ja heb je volgens mij gelijk in zou toch raar zijn als dit niet meer kan.
maar ja ik zorg altijd al voor mijn eigen veilig heid heb altijd wel iets bij de hand.
of bel de politie dan zijn ze weg.

gr vincent wilgenkamp
Vincent Wilgenkamp
Berichten: 28
Lid geworden op: 28-09-2009 21:43
Locatie: gelderland

16-11-2009 21:25

Tim Kreuger schreef:Ja, en sommige hebben een veel te grote mond met stoere praatjes van, laat die overvallers maar komen, ik schiet ze overhoop etc etc.. Denk dat 99,999% van de vissers die zo`n ding onder hun stretcher hebben nieteens weten hoe die werkt!


leen

ik snap dat je dit zegt maar
het is mij ook overkomen het waren geen overvallers met mutesen of en maskertje op maar, gewoon een man
hij probeerde mijn schepnet te stelen. ik ben er met m´n maat op afgestapt 1 belde de politie de andere hield die meneer in de gate.

gr vincent
Vincent Wilgenkamp
Berichten: 28
Lid geworden op: 28-09-2009 21:43
Locatie: gelderland

16-11-2009 21:29

Jos van der Maat schreef:Op zich wel een boeiende discussie mensen maar het was niet mijn bedoeling om de daadkracht van Politie Nederland ter discussie te stellen of te achterhalen of aangifte ja-dan-nee wel handig is.

Ik heb naar aanleiding van dit bericht echt een nacht minder goed geslapen, waarbij ik visioenen kreeg van gemaskerde mannen die 's nachts mijn bivy openritsen en mijzelf (of nog erger: mijn zoon) met grof geweld naar buiten trekken! Over trauma's gesproken!Alleen of met zijn tweeen maakt die gasten dus ook niks uit.

Ik weet ook wel dat dit soort uitwassen zelden of nooit voorkomen, maar toch..........
Mijn vrouw heeft nu helemaal de zenuwen als ik weer ergens een nachtje ga pakken!

Het hele voorval zet mij in ieder geval aan het denken! Ik was benieuwd of ik dan de enige ben? Ligt het aan mijn leeftijd? Het feit dat ik vader ben van twee kinderen?

Stappen jullie hier dan makkelijk(er) overheen en ga je komend weekend weer fris en fruitig ergens in themiddleofnowhere en nachtje zitten?
Het zal bij mij ook wel weer slijten maar op dit moment durf ik bijna niet meer!

grts
Jos






dag jos
mij is ziets overkomen. niet met mutsen ofso. er was een man die mijn schepnet probeerde te stelen,was wel agressive. als ik jou zou zijn is plekjes uit zoeken waarbij je mensen om j heen hebt ook al is dit snachts bijv. aan een gracht ofsokanaal waar ook snachts mensen rond lopen waardoor jij je vetrouwen terug krijgt
ik ben eook een paar weke niet meer wezen nachtvisssen heb dit zelfde nu ook gedaan enn het helpt enorm.
gr vincent wilgenkamp
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

16-11-2009 23:07

Jos,

Gemaskerde mannen hebben mij nog niet overvallen. Dat verhaal klinkt net zo absurd als een supermarkt die overvallen wordt. Of dat iemand een mes onder je neus duwt en je laptop opeist. Dat je onder bedreiging bij een pinautomaat je pinpas en code moet afgeven. Gebeurt volgens mij allemaal vaker en de kans dat het mij overkomt is ook nog groter. Zijn de dagelijkse bezigheden. Maar we gaan rustig naar de supermarkt, met de laptop in rugzak/tas over straat en geld pinnen aan de automaat. Ga je vrouw maar eens vertellen dat ze niet meer met de pinpas op stap mag. :wink:

Niet dat ik geen compassie heb met de slachtoffers, maar ik zou niet weten hoe je hier wat tegen kunt doen. Angst is een slechte raadgever. Ik ben op mijn hoede en reageer op onraad, maar bang ben ik niet.

Ik begrijp natuurlijk wel dat je na zo een gebeurtenis compleet van slag bent. Zou ik ook zijn. Dat je na zoiets de angst in je benen hebt is heel begrijpelijk.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Harold Hoekstra
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Noord Nederland

17-11-2009 09:17

Jongens, als we nu met z'n allen(dus alle 16 miljoen zielen) 1000 euro per jaar meer belasting gaan betalen. Dan kunnen er zo'n 160.000 agenten extra worden aangenomen en is er waarschijnlijk altijd wel een agent beschikbaar om je aangifte op te nemen en grondig onderzoek te doen :)

Dus misschien bij de volgende verkiezingen niet stemmen op de partij waarbij je de minste belasting moet betalen, maar iets verder kijken... :)
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

17-11-2009 09:31

geloof je het zelf ? :lol: :lol:

dan heb je 160.000 extra bosjesflitsers erbij.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Harold Hoekstra
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Noord Nederland

17-11-2009 09:50

Geloof jij het zelf? ;)
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

17-11-2009 10:51

Harold Hoekstra schreef:Jongens, als we nu met z'n allen(dus alle 16 miljoen zielen) 1000 euro per jaar meer belasting gaan betalen. Dan kunnen er zo'n 160.000 agenten extra worden aangenomen en is er waarschijnlijk altijd wel een agent beschikbaar om je aangifte op te nemen en grondig onderzoek te doen :)

Dus misschien bij de volgende verkiezingen niet stemmen op de partij waarbij je de minste belasting moet betalen, maar iets verder kijken... :)



Volg jij de politiek? volgens mij namelijk niet als je deze uitspraken doet.
We betalen al meer dan genoeg belasting hier in Nederland.
Maar de politiek legt de priorteit ergens anders.Aangifte leveren namelijk geen geld op, daar in tegen onodige bekeuringen wel.
Dus mensen stem maar gewoon op de partij waar je de minste belasting moet betalen :lol:


Gradus....
....................
Harold Hoekstra
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Noord Nederland

17-11-2009 11:43

Alles kost geld, dus ook veiligheid.

Leg jij de prio's eens anders dan.... waar moeten we op gaan bezuiningen om meer politie te kunnen betalen?

Wat zijn onnodige bekeuringen? Als je dochter/zoon/vrouw/broer aangereden wordt door iemand die de straat als racebaan gebruikt piep je wel anders.

Zit jij wel eens in het donker in de auto als het regent...? Niets is dan irritanter dan fietsers zonder licht, zijn de bekeuringen die daarvoor uitgeschreven worden ook onnodig?
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

17-11-2009 12:23

meneer Hoekstra,

naar mijn idee is het meer " de toon die de muziek maakt"

vroegah als je bijv een overtreding maakte die niet heel erg was. zoals je hand niet uitsteken bij een bocht nemen ( op de fiets) of je gordel niet om hebben ( in de auto ) en je werd erop aangesproken door een ( strenge maar rechtvaardige ) politie agent. dan kreeg je meestal bij een eerste overtreding een waarschuwing en een notitie bij je naam in het systeem en de volgende keer als je weer een dergelijke overtreding begaat kreeg je pas de prent.

tegenwoordig krijg je voor alles gelijk een prent, praten is er niet meer bij.wil je je punt duidelijk maken wordt er neerbuigend en denigrerend gereageerd en zodoende is het respect en begip een stuk minder geworden. en dan heb ik het niet eens over ( wat jij ook zegt) waar de prioriteit ligt.
( enkel geld innen)

zoals met die gordel , vroeger zei de agent eerder dat het voor je eigen veiligheid is , en dat je jezelf er alleen maar bij hebt met een ongeluk. en kreeg je een waarschuwing.

tegenwoordig intresseert het ze vaak geen reet of het veilig voor je is of niet, maar douwen ze je met een grote glimlach dat gele papiertje in je handen en een prettige dag nog....

snappie ?
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Harold Hoekstra
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Noord Nederland

17-11-2009 12:41

Meneer Tja,

Ik weet wanneer ik iets fout doe en zeik niet als ik daarvoor bekeurd wordt :) Maar vertel nou eens eerlijk, hoeveel van dit soort ervaringen heb jij nu zelf met de politie gehad? (dus nie gelezen in de televaag, gezien bij showniews/rtl boulevard of gehoord van vrienden na 8 biertjes en een baco). Ik 0 (nul).

mvg,
Harold
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

17-11-2009 12:49

michel Tja schreef:
tegenwoordig krijg je voor alles gelijk een prent, praten is er niet meer bij.


Wij als lelijke gasten krijgen idd gelijk een prent.
Mijn vriendin niet hoor. Is al meerdere malen weggekomen met een waarschuwing (o.a. geen gordel en defekte koplamp)
Ik had er laatst nog 1 voor fout parkeren. Even naar de Turkse groenteboer. Was nog geen 2 minuten weg en daar stond ie al met zn machientje. No mercy for me! Hoe lief ik ook keek. 60 Euro! Was trws geen geel briefje, maar een wit bonnetje wat ie zo uitdraaide.