De man achter de vis


Gebruikersavatar
leon gijtenbeek
Berichten: 219
Lid geworden op: 06-12-2006 21:07
Locatie: groesbeek

15-11-2009 00:46

Het is maar goed dat ik mezelf blijf !!!!

ieder visje is welkom van 1 tot 60 pond of meer :wink: :wink:
carpfishing,respect 2 all.

verbeter de wereld,begin bij je zelf!!
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

15-11-2009 11:17

Het is niet mijn bedoeling de mensen te beledigen die getoond worden in dit onderwerp.
Ik ken deze mensen niet dus waarom zou ik ? Ze doen precies het zelfde als de blaadjes schrijvers.
Ik heb het puur over de foto''s.

Over de foto's heb ik mijn mening al gegeven dus hoef ik dit niet te herhalen.

Ik zit altijd op mijn knieën als ik vissen op video of foto zet, nu heb ik de laatste keer eens geprobeerd op de hurken het zelfde te doen ( de schijt houding) wat mij opviel was dat ik minder controle had over de vis en vlugger uit evenwicht raakte, vond het persoonlijk minder veilig.
De veiligheid van de vis is naar mijn ervaring niet optimaal in deze houding.
Gebruikersavatar
Wouter Weetink
Berichten: 690
Lid geworden op: 28-04-2007 15:28
Locatie: Doetinchem

15-11-2009 18:04

Knieen of hurken? Veiligheid van de vis?

Ik vind dit wel ver gaan persoonlijk
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

15-11-2009 18:42

[quote="Kees OuwendijkIk zit altijd op mijn knieën als ik vissen op video of foto zet, nu heb ik de laatste keer eens geprobeerd op de hurken het zelfde te doen ( de schijt houding) wat mij opviel was dat ik minder controle had over de vis en vlugger uit evenwicht raakte, vond het persoonlijk minder veilig.
.[/quote]

In dat geval raad ik je aan om ook je je knieen te schijten voor je het weet heb je je broek vol! :D
K. van den Herik

15-11-2009 19:21

sprak er 1 die had de de leder al 4 keer zien vangen en 3 keer zien stuiteren, ach jij hebt de vis, al na jou is niet belangrijk.

Wat een stelletje arrogante sukkels om iemand uit te lachen of belachelijk te maken die probeert een vis zo goed mogelijk te behandelen. Echt niks van begrepen... L op je voorhoofd
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

15-11-2009 19:40

Volgens mij vooral een kwestie van smaak, zelf houd ik wel van een beeldvullende karper, maar je moet daarin niet overdrijven. Wat ik vooral belangrijk vind is het vermelden van de gewichten erbij. Soms oogt een 25-ponder als een veertiger, andersom kan trouwens ook. Zelfs het geoefende oog ziet dat niet altijd.

Het valt mij op dat juist met trend van de "lensdrukfoto's" ook de trend van het niet vermelden van gewichten is ontstaan. Kennelijk wil men niet door de mand vallen ofzo?
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

15-11-2009 19:45

Ben ik het wel mee eens Kees. Gewoon het gewicht vermelden, dan ben je overal vanaf.
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

15-11-2009 19:45

Was anders bedoeld als jij opvat klaas.......
Gebruikersavatar
Wouter Weetink
Berichten: 690
Lid geworden op: 28-04-2007 15:28
Locatie: Doetinchem

15-11-2009 20:19

je reageert wel wat overdreven klaas :o

als je idd gewoon het gewicht vermeld ben je overal van af, mij gaat het er gewoon om dat de vis er maar mooi opstaat en soms is dat ook een ander totaalplaatje.
henry hummmel
Berichten: 524
Lid geworden op: 20-10-2007 15:57
Locatie: ter apel
Contacteer:

15-11-2009 20:45

Beste Klaas de berichten die jij post man man man.
Als je tegen zoveel aanloopt in onze hobby dan zou ik maar eens een retegoed boek gaan schrijven net zoals luc dan loopt meer dan de helft al achter je aan.
ALs je je echt aan zoveel ergert hier zou ik eens serieus overwegen om te gaan stoppen met het bezoeken van dit soort sites, is voor beide partijen beter.
Een forum is om van elkaar te leren en niet om je gal te spugen.
Succes en verbeter je zelf :o
Gebruikersavatar
Tim Kreuger
Berichten: 206
Lid geworden op: 21-09-2009 00:29
Locatie: Soul Alcatraz

15-11-2009 20:49

Ja goed idee.. Zet er dan ook gelijk bij welk water, welke stek, en met wat voor aas. Ik bedoel iedereen loopt wel te schreeuwen dat hij ieder ander persoon ook de vis gunt, maar uiteindelijk willen jullie je water allemaal zo rustig mogelijk houden. Hoe minder informatie hoe moeilijker het is voor andere vissers om erachter te komen waar dat mooie visje gevangen is. Ik gun iedereen zijn visje hoor.. Maar heb absoluut geen zin in een tentenkamp!

En wat foto`s betreft. Iedereen vist voor zichzelf neem ik aan. En een foto maak je ook voor jezelf. Dus dan maak je die zoals je hem zelf het mooiste zou vinden! :D
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

15-11-2009 21:10

Wat er nu gebeurt bij raadt het gewicht is dat de grootste drukkers geen fotoos meer hebben en nu fotoos van vissn van 12 pond plaatsen terwijl ze het hele jaar nog niet geblankt hebben :lol: . Net wat er gezegd wordt het is gen hobby meer maar een wedstrijd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Laatst gewijzigd door hans van loghem op 16-11-2009 06:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

15-11-2009 21:26

Interessant onderwerp.
Ik zelf vind dat je foto's voor jezelf maakt. Als andere mensen zich over iemand anders zijn foto's druk maken begrijp ik dit nooit zo goed? Het gaat er toch om wat je zelf vangt en hoe je datgene vastlegt voor later.
Al laat iemand een vis groter lijken op een foto dan moet hij/ zij dat lekker zelf weten.
Ik moet zeggen dat ikzelf ook foto's heb van vissen die hierop groter uitkomen dan dat ze daadwerkelijk waren. Dat isoverigens nooit een bewuste keuze maar omdat ik bijna altijd alleen vis ben ik afhankelijk van een statief en de zelfontspanner. Het lukt meestal om redelijk snel tot een goed resultaat te komen maar soms zie je dan achteraf dat je de vis verder van je afhoudt dan dat je eigenlijk zal willen. Als mensen zich daar aan storen moeten ze het lekker zelf weten. ik maak foto's vooral voor mijzelf, om het moment de sfeer en alles wat met karpervissen te makne heeft op de bank rustig nog eens te kunnen herbeleven.
K. van den Herik

16-11-2009 07:15

OK Martijn, Duidelijk enne Henry Als iemand uitlegt waarom hij een bepaalde houding niet aanneemt omdat hij vindt/denkt dat dan een vis in gevaar kan komen is dat dus in mijn ogen de essentie van het leren.
Gebruikersavatar
Jean-Pierre Ketelslegers
Berichten: 318
Lid geworden op: 24-12-2002 01:00
Locatie: Diepenbeek (B)
Contacteer:

16-11-2009 07:47

Lexus Cuyten schreef:Ben ik het wel mee eens Kees. Gewoon het gewicht vermelden, dan ben je overal vanaf.


Daar wordt ook al een flink stukje in overdreven !!
Er zijn precies karpervissers die leiden aan discalculie
Pluk de dag
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

16-11-2009 08:47

Veel verstandiger is het als beheerders van site als deze redacties van bladen hun nek durven uit te steken. Maar ja voor publiciteit, klanten dus geld wordt kwaliteit in deze tijd nu eenmaal snel ondergeschikt gemaakt is mijn mening.

Kan het aan de andere kant wel begrijpen vroeger was een redactie van een blad, illustrator, journalist en fotograaf nog een vak. Nu kom je in die kringen mensen tegen zonder enige opleiding op dit gebied sites en karper bladen beheren.

Tuurlijk als je foto’s maakt voor je eigen album ga dan vooral zo door met het maken van dit soort foto’s. Een beetje overdrijven prima nu gaat het steeds meer lijken op een karper man foto in plaats van anders om.

Men mag me rustig een oude zuurpruim noemen. Denk wel vroeg of laat er komt een dag dat je ………….. Door in reacties niet verder te komen te stellen dat moet een ieder toch zelf weten geeft je een brevet van onvermogen uit. Zijn vaak dezelfde die ongezouten kritiek hebben op alles en iedereen en zeker op overheden.

Peter
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

16-11-2009 09:03

Peter,

Op deze site is de rubriek "even voorstellen" bedoelt als kennismaking met medeforumleden. Iemand vertelt wat over zichzelf en zoekt wat foto's uit zijn eigen album. Net zogoed als de artikelen hier van de hand zijn van medeforumleden.

Wat betreft publicisten in de bladen moet het professioneel. Dat ben ik met je eens. Alhoewel ik het wel vind meevallen wat er tegenwoordig in de bladen aan illustraties staat. Wat betreft deze site is het geen goed vergelijk. Ik merk wel vaker dat men vergeet dat dit nog steeds een liefhebberij is van een paar karpervissers, waaraan vooral de forumleden bijdragen. Ook kan dit soort kritiek er voor zorgen dat medeforumleden niet langer hun nek uitsteken. Dat kan niet de bedoeling zijn.

Maar goed, ik nodig je uit om zelf eens wat voor deze site te schrijven en daarmee het goede voorbeeld te geven.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

16-11-2009 09:22

Kees,

Ben het met je eens dat mijn reactie grotendeels op karperbladen betrekking moet hebben en niet op goed willende sites als KWO. Ken jullie uiteindelijk al langer als vandaag en weet hoe het er aan toe gaat. Toch blijft het belangrijk om in de spiegel te kijken. Doel dan meer op de topic die Klaas geopend heeft. Dat KWO een eigen verantwoording heeft die zij niet met andere hoeft te delen spreekt vanzelf. Kijk zelf maar van de zijlijn mee niet meer en niet minder.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

16-11-2009 12:59

Bij deze wil ik m'n steun betuigen aan alle vis-in-de-lens-drukkers. Ik zie namelijk liever vis dan visser. (Voorwaarde is natuurlijk wel dat er over gewichten niet gelogen wordt.)
We vangen ze liefst zo groot mogelijk. En vervolgens schieten we de vissers die een vis zo groot mogelijk doen lijken af. Verhouding visser-vis is misschien zoek, maar dat sluit een mooie plaat niet uit. Zoals al door anderen gezegd: over smaak valt niet te twisten. Al lijkt men in dit topic het tegendeel te willen bewijzen...
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Jean-Pierre Ketelslegers
Berichten: 318
Lid geworden op: 24-12-2002 01:00
Locatie: Diepenbeek (B)
Contacteer:

16-11-2009 17:50

En als we nu eens geen foto's meer publiceren...... Enkel de verhalen......
't Is toch maar om hun alter eogo te strelen.
Zelf publiceer ik geen enkele foto op eender welke website. Alhoewel ik vrij veel foto's maak.
't Is maar hoe je je hobby beleeft :lol: :D :)
Pluk de dag
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

16-11-2009 22:09

Peter,

Een brevet van onvermogen word het wanneer de foto het verhaal zou moeten vertellen.

Ik ken een visser/schrijver die geen foto nodig heeft, zelfs niet als ondersteuning.
Hij slaat of tikt niet aan, neen hij geeft een hengst of een ram en dan fantaseer en beleef ik het hele verhaal met hem mee..heel soms plaatst ie een foto van het brok goudkleurige dynamiet en geniet hij nadien met volle teugen van een wilde havanna.
Wel denk ik dan bij het aanschouwen van zijn plaatje; maar goed dat ik niet zo hard aanhengst want dan zou de dril erg kort zijn en achter mij in de struiken eindigen..

Het verhaal en beleving staat haaks op veel foto's van tegenwoordig. Wel vreemd dat zoveel vissen een teek op de rug hebben, of is dat nou nèt het brevet van onvermogen?
Groet'n Henk..

still growing Old.
Andre Kip
Berichten: 292
Lid geworden op: 01-05-2005 21:44

16-11-2009 22:34

Iets met een mug en een oliefant..
Kan men hier ook een speciale afdeling starten voor wat oudere mannen
die rollen in zelfgenoegzaamheid,waar men oeverloos kan drammen,en waar
men wij zijn zoveel beter want wij lopen al 100 jaar mee in dit wereldje openen?
Enkel toegang voor 50+ en zonder de mogenlijkheid tot het plaatsen van foto's?
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

16-11-2009 22:45

Oli(e)fanten hebben tenminste nog echte teken..
Een 50+ hoek?
Bedoelt u de leeftijd der visschers of minimum vangsten in gewichtklasse tot 50 pond.
In beide gevallen heel graag zelfs, maar dat zal wel niet te realiseren zijn.


Mag mijn wens dan zijn dat vooral de tijd een relatie mag aangaan met het onvermogen en voor altijd mag stilstaan.
Dan houden we het zoals het nu is en wordt het niet nòg erger :roll:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Andre Kip
Berichten: 292
Lid geworden op: 01-05-2005 21:44

16-11-2009 22:57

Je zat de eerste keer goed Henk,voordat die ene zin plots werd toegevoegt..
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

16-11-2009 23:17

Zal de leeftijd zijn Andre. :-?
Groet'n Henk..

still growing Old.