Controleurs & Boa's


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

01-11-2009 13:36

Moeten deze mensen van ONBERISPELIJK gedrag zijn of mogen 't ook kantlijn figuren zijn die 't liefst zelf op handen en voeten zitten maar daar geen vissende pottekijkers bij kunnen gebruiken oid?

Gadverdamme
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

01-11-2009 15:38

Inderdaad moeten ze wel een bewijs overleggen, maar net als in de echte wereld is dat ook maar een doorsnede van je leven.
Als je mazzel hebt gehad en je bent nooit gepakt maar je bent wel een grote boef (geweest) krijg je dat formuliertje.
Dus de vraag is een beetje raar, spreekt wat frustratie uit als je mij vraagt maar dat doe je niet dat weet ik. :-)
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

01-11-2009 16:21

Rene,

Dit lijkt een reactie op een incident???
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

01-11-2009 16:51

Rene,

Deze link geeft het één en ander met betrekking tot het functioneren van een boa. Als je werkelijk een punt hebt, maak er dan werk van.

http://www.boatrefpunt.nl/pageID_4718847.html

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

01-11-2009 18:54

Ja ik heb 'm scherp Kees. Ik zal in ieder geval controleurs niet over 1 kam scheren met BOA's. Of andersom. Hoe zit dat by the way met controleurs die BOA beweren te zijn? Meteen dumpen of slechts als overijverig bestempelen? En controleurs die dingen beweren die in geen regelgeving omtrent een water terug te vinden zijn in HSV papieren en de HSV site?
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

02-11-2009 11:03

René, dat blijkt uit hun legitimatie en iedere visser heeft het recht, om zowel bij een controleur als bij een BOA, hun legitimatie in te zien.
In principe is het natuurlijk niet mogelijk dat controleurs dingen beweren die niet in een regelgeving zijn vastgelegd. Bij twijfel gewoon vragen waar hun beweringen te vinden zijn...
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

02-11-2009 14:20

Snap ik Aart maar in 't donker en ik zonder leesbril kon 't net zo goed een bibliotheekkaart zijn.
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

02-11-2009 15:36

Zonder hoofdlamp of zaklantaarn aan de waterkant?
Een boa zal in veel gevallen al te herkennen zijn aan zijn kleding. Ook is ons geleerd om je direct te legitimeren bij een controle. Een HSV controleur kan een crimineel verleden hebben als bestuur heb je terecht geen inzagen bij politie en justitie over iemands verleden. Zegt verder niets over het functioneren van de persoon in kwestie

Voor een Boa zijn er andere regels

Buitengewoon opsporingsambtenaar ›Betrouwbaarheid›

Het spreekt vanzelf dat een persoon die met de opsporing van strafbare feiten is belast, van onbesproken gedrag moet zijn. Daarom worden (beoogd) boa’s gescreend, zowel voorafgaand aan een eerste beëdiging, als periodiek, voorafgaand aan een verlenging van de akte van opsporingsbevoegdheid.
De betrouwbaarheid van een (beoogd) buitengewoon opsporingsambtenaar wordt getoetst aan de verklaring omtrent het gedrag en aan het uittreksel uit de Justitiële documentatiedienst te Almelo.
Ingevolge de artikelen 2 en 18 van het BBO is de betrouwbaarheid van de desbetreffende persoon één van de vereisten voor de beëdiging tot buitengewoon opsporingsambtenaar. Artikel 17, eerste lid van het BBO geeft vervolgens aan dat een persoon over de betrouwbaarheid voor de uitoefening van opsporingsbevoegdheid beschikt, indien hij van onbesproken gedrag is. Volgens de circulaire Bekwaamheid en betrouwbaarheid buitengewoon opsporingsambtenaar van de Minister van Justitie van 26 mei 2003, kan in het algemeen geen positief oordeel worden gegeven ten aanzien van personen die in een periode van vijf jaren voorafgaande aan de aanvraag zijn veroordeeld of een transactie zijn aangegaan ter zake van een als misdrijf strafbaar gesteld feit.
Bovendien wordt in de circulaire vermeld dat het argument dat de desbetreffende persoon niet voldoende betrouwbaar is, ook kan worden ontleend aan tegen hem opgemaakt processen-verbaal die niet tot een veroordeling, maar bijvoorbeeld tot een sepot hebben geleid. Tenslotte kunnen blijkens de circulaire ook andere ernstige bezwaren, die niet in een proces-verbaal tot uitdrukking komen, aanleiding vormen voor een negatief oordeel ter zake de betrouwbaarheid.
Ingevolge artikel 35, eerste lid, sub b, van het BBO vervalt de opsporingsbevoegdheid met ingang van de dag na de datum waarop is vastgesteld dat de betrouwbaarheid voor de uitvoering van opsporingsbevoegdheden niet meer aanwezig is


http://www.justitie.nl/onderwerpen/opsp ... wbaarheid/

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

02-11-2009 16:49

Ik heb dat van die BOA's inmiddels gelezen via de link van Kees. Een BOA word gescreened en voor een controleur geldt "als 'ie maar goed is voor de konijnen". Of karpers in dit geval. En Peter zelfs met licht/hoofdlamp zie ik op 2 meter afstand niet het verschil tussen een gewone ID of een bibliotheekkaart.
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

02-11-2009 19:42

Dan wordt het toch tijd om een verrekijker mee te nemen René:)
Gebruikersavatar
Ger Milius
Berichten: 332
Lid geworden op: 19-02-2008 19:29
Locatie: Breda
Contacteer:

02-11-2009 20:37

René de nieuwe ,,knopenkoning"? :wink:
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het ook langs de waterkant
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

03-11-2009 17:57

Ik maak ook altijd gebruik van de daglichtparlomar en de daglichtdriekamerknoop......
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Plaats reactie