Ik heb alles hier nog eens doornomen. Wat mij vooral opvalt is dat iedereen zegt van "ga voeren als niemand het ziet", daar ga ik dus helemaal niet mee akkoord. Hoe wil je nu in godsnaam dat ze je voerplek erkennen en respecteren als ze jou nooit hebben zien voeren? Als je dan ook nog eens in de eventueel illegare uren vist, dan kan je er al helemaal niet pissed om zijn.
Ik doe het dus net andersom, ik ga meestal in de namiddag voeren, zodat iedereen exact ziet waar ik voer, maar zodat ik ook exact zie wie mij kan gezien hebben! Het is dan voor mij makkelijker om iemand als echte stekkenpezer aan te duiden, jij hebt hem eenmaal zien zitten en hij heeft jou zien voeren, waardoor hij dus zero kans heeft om zich eronderuit te muizen. Als je in de donker gaat voeren en hij komt op je plek zitten, kan je moeilijk gaan bewijzen dat hij aan het stekkenpezen was, want jij hebt hem 9 kansen van de 10 niet gezien laat staan dat je hem erna nog herkent!
Vindt dat zo goed lukken eigelijk, je weet snel genoeg wie je dan kan vertrouwen en wie niet en degeen die je vertrouwen schaden krijgen op die manier ook al snel een slechte naam op desbetreffend water aangezien de wel correcte heren die je ook hebben zien voeren ook zien dat deze persoon jou voerplek inpalmt.
In elk geval, stiekem liggen voeren heeft volgens mij zero nut. Hopelijk heb je er wat aan