Hennep voeren+zoete mais


Plaats reactie
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

06-05-2003 13:08

ALhoewel ik graag met boilies vis wilde ik het nu eens anders doen.

Gisteren kwam ik bij een lang dun klote kanaaltje. In de buurt van een gemaaltje zag ik 7 karpers draaien (niet paaien). Heb gister avond meteen 2 blikje mais gevoerd omdat ze de boilie volgens mij nog niet kennen. Zo net heb ik 1,5 kilo hennep + 2 blikjes mais gevoerd.

Welk aas moet ik morgen aan de rig aanbieden?? ik plaats de rigs echt ongeveer 40 cm uit de kant. Mais rig van harde mais?? wormen zoete mais??

En moet ik morgen weer hennep + mais voeren of eten ze dan echt alleen de hennep op??

Klinkt als een vraag van een onnozele maar ik viste eigenlijk nooit met hennep??

_________________
Strakke lijnen,

jordy

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jordyopthof op 2003-05-06 13:09 ]</font>
Lou Roman
Berichten: 122
Lid geworden op: 01-05-2003 02:00
Locatie: Zaanstad

06-05-2003 13:26

Met zoete mais en/of wormen ga je zeker platte vangen, idd gekookte mais aan de hair.
Als ze azen eten ze alles op, hennep en mais die beesten
gaan pas weg als alles op is.

Wat je wel kan proberen voor instant werking is: 0,25 emmer vol met hennepzaad, 50 vismeelboilies erbij, de rest van de emmer lokvoer(witvis) grote ballen maken met daarin de boilies en het zaad. Goed kneden. En een paar ballen op je stek vervolgens gewoon vismeelboilies aan je hair doen.
If you fish like everybody does you catch what everybody does.
Gebruikersavatar
Marco Meuwsen
Berichten: 558
Lid geworden op: 21-03-2003 01:00
Locatie: Didam

06-05-2003 13:39

als je toch al met mais en hennep hebt gevoert dan zou ik met het zelfde aas doorvissen maak gewoon een zooi hennep boilies en voor die bij.
de karper is toch nieuwschierig en zal het echt wel vreten.

misschien een idee ?

succes

mvg marco
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

06-05-2003 14:03

lou,

waarom zou je met die harde mais dan geen platte vangen??? als je dat alleen op je hair hebt en je voert met zachte mais, dan denkt die brasem toch ook dat dat zachte mais is of niet soms??
en brasem pakt harde en zachte mais, op harde mais vang je echt niet minder brasem dan op zachte hoor, dat is hier in de omgeving tenminste niet het geval.
en jij zeg dat je voor instantwerking het beste vismeelboilies kunt voeren, nou zo instant werken die niet.

jordy,

ik zou die hennep en die mais gewoon laten liggen in plaats daarvoor tijgernoten pakken, deze asocieren de karpers volgens mij eerder met natuurlijk voedsel dan hennep en mais en het is veel minder brasemgevoellig.

maar als je toch door wilt gaan met hennep en mais, dan zou ik een hennepboilie maken met flink wat zoete maismeel erdoor.
bijv.

2 delen zoete maismeel
2 delen tarwegriesmeel
1 deel gemalen hennep


mvgr richard
Lou Roman
Berichten: 122
Lid geworden op: 01-05-2003 02:00
Locatie: Zaanstad

06-05-2003 14:10

Ja, ik begrijp je Marco. Ik zeg het omdat je doormiddel van mijn eerder beschreven wijze karpers snel aan boilies kunt laten wennen, bovendien heeft bovenstaand receptje een enorme aantrekkingskracht op die vissen. Althans uit eigen ervaring,(ook op kanalen).

Groetjes,

LOU
If you fish like everybody does you catch what everybody does.
Lou Roman
Berichten: 122
Lid geworden op: 01-05-2003 02:00
Locatie: Zaanstad

06-05-2003 14:18

Richard, het ligt niet alleen aan de vismeelboilies maar aan de combinatie die ik zonet beschreef.

Als je alleen de boilies zou voeren zoals jij beaamd zullen karpers deze niet herkennen en waarschijlijk alleen de mais en hennep pakken.

Maar wat de harde mais betreft heb je wel gelijk, alhoewel de kans op platte wel wat kleiner wordt.

Chao,
Lou
If you fish like everybody does you catch what everybody does.
Filip Oost
Berichten: 115
Lid geworden op: 10-11-2002 01:00

06-05-2003 18:14

Jordy,

Waarom niet gewoon met het pennetje bovenop het voerplekje van zoete mais en hennep?Je vist immers maar 40 cm uit de kant?

Dan gewoon met zoete mais op de haak vissen, misschien een wormpje erbij. En misschien niet al te veel hennep voeren i.v.m. preoccupatieverschijnselen.

Suc6,

Groeten Fokke
Gebruikersavatar
Sjoerd Bakker
Berichten: 293
Lid geworden op: 27-02-2003 01:00

06-05-2003 18:29

waarom is het een klote kanaaltje als er karpers zitten???
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

06-05-2003 20:03

sjoerd,

je begrijpt gerust wat die jongen bedoeld, dus wat doe je nou moeilijk
Lou Roman
Berichten: 122
Lid geworden op: 01-05-2003 02:00
Locatie: Zaanstad

06-05-2003 20:24

Jordy, bovenstaand berichtje van Fokke heeft mij geinspireerd. maak een vrij lange hair doe harde maiskorrels met een klein stukje kurk ertussen plaats deze afhankelijk van de hoogte van de pop-up tussen de maiskorrels zodat jou aasje opvalt. Je zal uiteraard platte haken maar als je voorzichtig de platte vangt zonder de stek te veel te verstoren komen die Carpio's ook wel.
If you fish like everybody does you catch what everybody does.
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

07-05-2003 00:40

Bedankt voor de reacties.

Ga met pen ook proberen. Pop up zal helaas niet gaan, dit i.v.m de draaing van het water door het gemaal. De aas aanbieding zou onnatuurlijk zijn dus hopen dat ze mijn maisje eruit pikken over een paar uurtjes.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

07-05-2003 11:57

Jordy,
Ik denk niet dat je erg veel last van brasems zal hebben. Als de karper er goed op ligt geven ze de brasems de kans niet meer, dat is teminste mijn ervaring. Ik zou een paar boilies door de hennep doen, dat pakken ze echt wel. Tijgernoten gaat soms nog beter
groeten Daaf
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

07-05-2003 17:34

Ben net terug. Ja klote kanaaltje zonder stroming?? maar door het gemaal 100 gram plat nodig om het op de stek te houden?? maar dat mocht de pret niet bederven want met 1 karper van 12 pond was ik wel tevreden. Het is niet veel maar wel als je ziet dat er nog een aantal zeer mooie vissen op het aas lagen. Door alle comotie van de 12 ponder het hele zooitje er als een haasje vandoor maar volgende keer gok ik op de dikke spiegel.

Ga zeker de tijgernoten introduceren kennen ze zeker weten niet namelijk
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Plaats reactie