Nachtvissen tijdelijk verboden in prov: Flevoland?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans Besselink
Berichten: 222
Lid geworden op: 14-08-2002 02:00

01-05-2003 23:37

Ik las 26-4 in de regiokrant(Twente) dat het nachtvissen in de prov Flevoland tijdelijk was verboden??
Er werd jacht gemaakt door politie en verscheidene organisaties op nachtvissers die illegaal aan het vissen waren en veel lawaai maakten.
Volgens het bericht mag er alleen in de maanden juni,juli en augustus s,nachts gevist worden.
Vondt het een beetje een raar verhaal wie iets meer weet laat het horen.

Met benieuwde groet:Hans.
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

01-05-2003 23:52

Volgens mij is het algemeen bekend dat dit de maanden zijn waarin het legaal is om tijdens de nachtelijk bestemde uren (1 uur voor zonsopkomst-1 uur na zonsondergang) te vissen. Doe je dit buiten dit seizoen kun je de kans lopen om gepakt te worden. Er zijn echter wel wateren waar je het gehele jaar mag nachtvissen en wateren waar het 't gehele jaar niet is toegestaan.

ik hoop dat je hier wat aan hebt
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

02-05-2003 00:28

Ik weet niet beter dan dat je in de polder enkel in juni juli en augustus mag nachtvissen, het is volgens mij ook nooit anders geweest.
Ik vind dit dus geen raar verhaal.
Enkel een strengere controle omdat er weeeeer eens overlast door het nachtvissen ontstaat.

Met niet vreemd opkijkende groet, Bob
Alexander Ton
Berichten: 115
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00
Locatie: Almere

02-05-2003 06:34

Ik woon dus in Almere midden in Flevoland, en ik moet zeggen zie nooit iemand controleren. Ik las het op teletekst gisteren dat er veel overlast was. Volgens mij is die overlast bij dronten of emmerloord. Vaak zijn het jongeren die niks te doen hebben en dan vooral in de vakantie gaan lol trappen. Ik moet zeggen als ik met vrienden ga vissen trap ik ook lol maar laat geen troep achter en ga geen lawaai maken... Ik vind het nogal triest dat dit zo gaat maja het is nou eenmaal zo...
Gebruikersavatar
Hans Besselink
Berichten: 222
Lid geworden op: 14-08-2002 02:00

02-05-2003 23:10

Bob weet je ook waarom dit alleen in de polder zo is?
Had er nog nooit van gehoord!
Gr:Hans.
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

03-05-2003 00:04

Bij wet mag je alleen in de maanden juni,juli en augustus nachtvissen. Je kan daar echter als visrechthebbende (HSV) ontheffing voor aanvragen om het gehele jaar te mogen nachtvissen. In Flevoland is dat echter bij geen enkel water van toepassing volgens mij.
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

07-05-2003 11:23

Op veel wateren wordt nachtvissen het hele jaar oogluikend toegestaan. In de vergunning en in het boekje bij de sportvisakte staat echter duidelijk dat nachtvissen alleen mag in de maanden juni, juli en augustus. Als er overlast is veroorzaakt door nachtvissen vind ik het niet gek dat er tijdelijk extra op gecontroleerd wordt. Helaas zijn er altijd rotte appels die het voor anderen verpesten.
groeten Daaf
Plaats reactie