Voorvoeren/verkassen op druk bevist water


Plaats reactie
dennis van vliet
Berichten: 435
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Zuid-Holland

16-07-2008 12:29

Boarders,

Heb de zoekfunctie gebruikt maar werd hier niet wijzer door.
Ik heb momenteel de mogelijkheid om elke vrijdagnacht een nachtje te pakken op een druk bevist water.
Heb voor mezelf een stuk uitgekozen welke redelijk klein is en daardoor ook zelden een visser zit.
Nu heb ik 4 vrijdag nachtjes gepakt zonder enig resultaat, niks nada niente.
Uit ervaring weet ik dat het een wat minder productieve stek is dan de drukbeviste wel bekende productieve stekken, maar had wel het idee dat ik hier me visje kon meepikken.
Om mij heen werden die nachten wel vis gevangen, dus nu heb ik het idee dat ik het anders moet aanpakken.
Aan de overkant van de stek zit een rietkraag welke op werpafstand is te bereiken.
Het midden is een en al zachte blubber, beide opties heb ik een hengel geplaatst.
De overkant stek voorzien van een dumbell/boilie, en de blubberstek met een 20mm fluorisend popupje of een snowman. Een 10tal boilies erbij geschoten en ook 1 nacht single gevist.
Het leven op de stek is vrij rustig in tegenoverstelling tot andere stekken waar af en toe wel een karper springt.
Nu is mijn vraag om deze stek wat aantrekkelijker te maken voor de karpers hier elke dag een kleine hoeveelheid boilies te voeren, niet teveel omdat er al flink impulsief gevoerd word.
Ik ga dit denk ik zoiezo een keer in de praktijk testen, maar was benieuwd wat jullie eigen ervaringen/meningen hierover waren omdat het water al zwaar bevoert word. Of dit juist wat meer leven/vis op mijn stek zou brengen of juist niet?

Of zeggen jullie zoek een andere stek, waar ik tevens de vorige jaren wel goed me vis heb gevangen. Maar dat zijn stekken waar het altijd maar hopen is dat er nog niemand zit!
En ik stiekem toch liever een vaste honk heb :oops:

Bijvoorbaat dank :wink:

Gr,

Dennis
quinten teunissen
Berichten: 99
Lid geworden op: 16-04-2007 15:41
Locatie: den haag

16-07-2008 12:45

mischien moet je elke dag een aantal handjes gebroken/deeltjes boillies voeren bij en om je stek.

Je voert met de boillie waarmee je vist.
Een dag niet gevist is een dag niet geleefd
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

16-07-2008 13:45

Dennis,

als de vis er niet komt heeft voeren niet heel veel zin op die stek alleen... zou ik eerder wat verspreid over het water voeren en zo op je visdag een keus maken uit de beschikbare stekken.....

Als heel de plas al aan het beatsen is zal ik het gewoon laten en op de instant gaan vissen trouwens.... lekker singelen.

Gr Vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
dennis van vliet
Berichten: 435
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Zuid-Holland

16-07-2008 14:02

Hey Quinten,

Aan zoals dacht ik zelf ook, alleen dan gewoon gehele boilies omdat het op bepaalde stukken erg blubberig is.

Hey Vinnie,

Tevens heb ik er in vroegere tijd 2/3 jaar terug wel me visje kunnen pakken maar in vergelijking tot de andere stekken minder. Het rare is dat ik precies tussenin 2 goed productieve stekken zit, dus ik heb wel het idee dat de vis hier langs komt. Daarom had ik het idee de vis proberen te verleiden en ze proberen te laten stoppen tijdens hun route om te gaan azen.

Gr,

Dennis
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

16-07-2008 14:14

ok, klinkt logisch...
Weet niet welk water het is maar als ik op wat groter basiswater (weinig tot geen dressuur ) vissen die er zeker weten zijn op m'n aas wil krijgen kies ik meestal voor storten met particles of in geval van veel kleine vis met boilies..
Een paar brokjes gaat ze niet vasthouden...

Gr Vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
dennis van vliet
Berichten: 435
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Zuid-Holland

16-07-2008 14:46

Persoonlijk berichtje Vinnie :wink:
Robin Straver
Berichten: 507
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Berkel&Rodenrijs

16-07-2008 17:12

Gewoon Stoppen:D haha volgende week kom ik je weer versterken:) nu nog even genieten hier in het zonnetje in turkeye:D
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

16-07-2008 18:57

haha dan heb ik daar alles al weg gevange :lol:
zal wel......!
dennis van vliet
Berichten: 435
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Zuid-Holland

16-07-2008 20:09

stefan zon prutser als jou? :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

17-07-2008 00:26

Is het al druk bevist is zou ik juist niet veel gaan voeren. Mocht je merken dat er vis op je stek zit kan je altijd nog bij gaan voeren.
dennis van vliet
Berichten: 435
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Zuid-Holland

22-07-2008 21:56

Vrijdagnacht wezen vissen met 2 dagen kleine hoeveelheden te hebben voor gevoerd 4 vissen mogen landen.
Was van plan om donderdag & vrijdagnacht ook te gaan vissen alleen dan met me maatje, dus was zaterdag,zondag en maandag al weer wezen voeren, dernet weer aangekomen.
Wat blijkt: het zonnetje schijnt de lucht is redelijk blauw ZONNENBRANDVISSERS komen dan gauw. :evil:
Bier, bivys + wraps, amateur rodjes.. de stekken waar je met de auto kon komen waren natuurlijk weer snel gevuld.
Tevens was mijn stek ook bezet door 2 tentjes.
Had stiekem gehoopt dat het nog effe zou regenen tot zaterdag was het tenminste lekker rustig :evil:

Tevergeefs nu maar hopen dat de stek donderdag vrij is :-?
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

22-07-2008 22:14

ja haha mooi he.
ik kwam er zaterdag aan na een onweers buitje er zat totaal niemand.
zondag sochtends scheen het zonnetje een beetje en ja hoor daar waren de factor 30 vissers/peppies/klapstoelvissers/puintrappers/verziekers/weer. en natuurlijk hadden die na een paar uurtjes gezeten te hebben heel de put al leeg gevange(moet het maar geloven)
echt om te janken :lol:
zal wel......!
henry de klein
Berichten: 104
Lid geworden op: 01-03-2006 23:26
Locatie: Sappemeer

22-07-2008 23:21

Misschien samenwerken? Jullie weten van elkaar waar je zit zo te lezen. Ik noem maar wat.

Groet'n,
Henry.
Vissen is net als pissen, Je moet gewoon!
Plaats reactie