is dit nou echt nodig


Plaats reactie
Frank van Rutteveen
Berichten: 156
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00

25-04-2003 16:58

ik had een vraagje ik vis op wateren waar best wel veel jonge gozers hangen,en ja hoor je kan het al verwachten die gaan zitten blowen drinken en klieren.
ik vind dit heel erg irritant mjaa wat heb ik er aan te doen ik ben 15 en die gozers zijn ten eerste altijd met meer dan 3man en die zijn meestal nog rond de 18 dus dat begrijpen jullie denk k wel.

nou was de vraag:is het nou echt nodig om een honkbal knuppel of mes mee te nemen naar het vissen om jezelf en helemaal je spullen te beschermen ofzo????want vorige keer zijn er ook al 10haringen uit mijn tent gejat dus was ik bijna mijn hoofdzijl kwijt.....

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: rutger franke op 2003-04-26 20:59 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: rutger franke op 2003-04-26 21:00 ]</font>
Roy Vergauwen
Berichten: 208
Lid geworden op: 25-02-2003 01:00
Locatie: Zundert
Contacteer:

27-04-2003 17:35

Kun je dat beter niet met de politie bespreken die zullen wel er wat aan kunnen doen. sterkte
Size doesn't matter
Feddrik Cruiming
Berichten: 37
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

27-04-2003 18:59

Rutger,

Wanneer jij een honkbalknuppel mee neemt en deze gebruikt worden niet zij maar jij veroordeeld wanneer er aangifte wordt gedaan.

Wanneer jij je honkbalknuppel gebruikt wordt de knuppel gezien als wapen uit de 4 categorie Wet Wapens en Munitie (WWM).

Deze vierde categorie wordt zo uitgelegt

Alle voorwerpen die als wapen kunnen worden gebruikt vallen onder Categorie IV

Hier vallen allerlei (gebruiks)voorwerpen onder, die per gebeurtenis als wapen kunnen worden aangemerkt, maar van zichzelf geen wapen zijn. Denk hierbij aan bank-stick, tent haring, honkbalknuppel of een schaartje die je in je bivvy hebt liggen.

Voor deze voorwerpen is er geen verbodsbepaling, tenzij je speciaal klaarlegt om ze wel als wapen te gebruiken dan heb je te maken met categorie.
De straf die hierop staat zal niemand echt fijn vinden.

Weet dus goed wat je doet.

De politie is inderdaad een beter idee, maar of je daar wat aan hebt met het beleid van tegenwoordig denk het niet.


_________________
MVG

Feddrik
<!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.karpervissersonline.nl" target="_blank" class=bericht>http://www.karpervissersonline.nl</a><!-- BBCode auto-link end -->

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Feddrik Cruiming op 2003-04-27 19:10 ]</font>
patrick de GRoot
Berichten: 352
Lid geworden op: 31-10-2002 01:00
Locatie: leidschendam

27-04-2003 19:17

ik zal proberen dan samen met en vriend te gaan vissen, zodat je altijd met zijn tweeen bent. Dan vallen de meeste mensen je ook niet meer lastig. IK zal geen wapen meenemen. Zeker omdat je het dan gaat gebruiken en als ze toch met een mannnetje of drie zijn verlies het toch.

mzzl patje
Gebruikersavatar
joachim stelma
Berichten: 434
Lid geworden op: 09-02-2003 01:00
Locatie: Leiden
Contacteer:

27-04-2003 20:51

Het is moeilijk, maar ik vis altijd op plekken waar je alleen met de boot kan komen. Dan heb je (bijna) nooit ergens last van.

Over een honkbalknuppel, je moet jezelf toch kunnen beschermen als het nodig is?

veilige groeten van jo
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

27-04-2003 22:37

Ik zou idd met z'n tweeën gaan vissen op plekken waar je problemen verwacht. Een wapen meenemen? Ik ken lui aan het twentekanaal die slapen met een alarmpistool in de hand. We vissen toch voor onze ontspanning, lijkt me niet zo ontspannend als je zo gestrest ligt op te letten of je niet overvallen zo worden. Als ik echt mezelf moet verdedigen kan ik altijd nog met mijn ketting en hangslot van mijn fietskar gaan houwen. Als je je bedrijgt voelt of er wordt spul gejat kan je het beste gewoon naar de politie stappen, daar berijk je meer mee dan met overal op los meppen. Tuurlijk verdedig in jezelf als je echt wordt aangevallen en je hebt een kans, het lijkt mij echter geen goed idee om speciaal voor die enkele situatie een honkbalknuppel mee te nemen.
groeten Daaf
Frank van Rutteveen
Berichten: 156
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00

28-04-2003 16:13

bedankt voor jullie tips.ik vis zoiezo altijd met 2 man meestal met 3 man met mij bijgerekend.dus dat zit wel goed.

mvg rutger
Jeroen Grummel
Berichten: 424
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Emmen

28-04-2003 17:04

Goedemiddag,

1996; het eerste weekend van Juni,heerlijk knorrend onder mijn Oval wordt ik abrupt waker gemaakt door twee koekke-bakkers met bivakmutsen en een vuurwapen !!

In eerste instantie moesten ze alleen geld hebben,later mijn auto sleutels en uiteindelijk moest ook ik geblindoekt mee !!

Daar ik niet echt de kleinste ben en ook niet snel bang ben,was dit toch wel ff schrikken.

Al ben je nog zo "goed bewapend",als je ligt te slapen ben je in de meeste gevallen toch te laat,dus laat die wapens maar thuis....

Wellicht is het de moeite waard om,je materiaal te laten verzekeren ? Jezelf bij een confrontatie NIET geweldadig opstellen...

Wellicht op zoek naar een water of toch maar met z'n tweeen gaan vissen...

MVG "GRUM"
Willem Barnas

28-04-2003 18:50

Jezus Grummels,

Dat meen je niet...

Nee, laat die bewapening over aan de mannen die er mee om mogen gaan en let een beetje op, vis er evt. niet of ga er met meerdere luitjes heen. Ga je sowieso niet lopen bemoeien met hun gedrag, ze staan gelijk op hun achterste poten en als ze kwaad willen krijgen ze het tegenwoordig toch wel, of kijk je nooit naar het nieuws?

Geluk!
WB :wink:
patrick de GRoot
Berichten: 352
Lid geworden op: 31-10-2002 01:00
Locatie: leidschendam

28-04-2003 22:17

wat ook wel eens wil werken 's nacht is een hele grote zak lamp, type waar je de hele omgeving me verlicht. Als je 's nacht iemand daarmee in zijn ogen schijnt ziet hij niks meer. En omdat het zo fel is zakt hij waarschijnlijk naar de grond, easy target??
Probeer het zelf maar eens, het werkt en je kan er neimand echt mee verwonden
mzzl patje
Jeroen Grummel
Berichten: 424
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Emmen

29-04-2003 18:54

Goedemiddag,

Yep,dat meen ik wel....

Achteraf hadden ze beter mijn materiaal achterover kunnen drukken ipv m'n "wallet",die was namelijk leeg daar ik die avond uit eten ben geweest.Waar ik wel van baal,is dat ze m'n tapes,cd-speler had ik nog niet,van Metalica weg hebben gegooid.

Nogmaals,ik ben er zonder kleerscheuren van af gekomen en daar ben ik zéér blij om...

Mannen,als je ligt te pitten dan ben je in de meeste gevallen al te laat ook al ben je "bewapend"....

In mijn jongere jaren viste ik veel in parkvijvers,daar heb ik het voordeel van de aanwezige ganzen benut.Gewoon zorgen dat deze beesten bij jouw tent in de buurt komen liggen,reken maar dat je snel waker bent als er een vreemde in de buurt komt....

MVG "GRUM"
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

30-04-2003 10:57

i.p.v. wapens kun je misschien nog beter een flinke hond meenemen. Die moet je maar net hebben natuurlijk, maar dat schrikt nog het meeste af.

En beste Heddershond o.i.d. met van die glimmende tanden :evil:
Vissie kump zo!
Frank van Rutteveen
Berichten: 156
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00

30-04-2003 11:19

Op 2003-04-28 22:17, schreef patrick de GRoot:
wat ook wel eens wil werken 's nacht is een hele grote zak lamp, type waar je de hele omgeving me verlicht. Als je 's nacht iemand daarmee in zijn ogen schijnt ziet hij niks meer. En omdat het zo fel is zakt hij waarschijnlijk naar de grond, easy target??
Probeer het zelf maar eens, het werkt en je kan er neimand echt mee verwonden
mzzl patje
zo'n zaklamp he..waar koop je die dan die de hele omgeving verlicht??ik heb wel 1 van de grootste mac-lites maar heeft dat ook nut?

mvg rutger
Hugo Bovenmars

30-04-2003 12:50

Ja, koop zo'n schijnwerper bij de Aldi ofzo. Die dingen kosten geen drol (10 Euro) maar geven wel voldoende licht om iemand mee te verblinden. Maarja, wanneer je in je slaap overvallen wordt zal t nog weinig uithalen vrees ik.

En wapens? Ik denk dat je tacklebox genoeg mogelijkheden biedt.:razz:

succes maar kijk goed uit waar je aan begint
grzz Hugo
patrick de GRoot
Berichten: 352
Lid geworden op: 31-10-2002 01:00
Locatie: leidschendam

30-04-2003 20:06

het hoeft niet echt een hele goede te zijn als er maar genoeg licht vanaf komt en dat soort zaklampen kosten niet zoveel pleurotjes
a mag light will do the job. en het mooie van een mag light is dat je als je hem om draait een fantastische knuppel hebt.

mzzl pat
Lou Roman
Berichten: 122
Lid geworden op: 01-05-2003 02:00
Locatie: Zaanstad

01-05-2003 15:16

Ik vis vanaf 1990 op karper en heb nooit echt schokkende dingen meegemaakt. Een keer (dit is het ergste) werd ik wakker van een piepje en keek ik uit me bivvy, zag ik opeens een kerel op ze'n hurken met een van me sportexen in zijn hand, had in die tijd camou optonics die piepen zodra je ze aanraakt dat was mazzel.
maar blijf op je hoede en zoek anders een andere stek, water genoeg. Omgevings-factoren kun je gewoon laten meespelen bij je stekkeuze.
If you fish like everybody does you catch what everybody does.
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

01-05-2003 19:36

Een vriend van mij had dat ook eens dat er iemand met 1 van zijn hengels in zijn hand stond. Hij kreeg wel geen piep maar hij hoorde de beetrunner eraf tikken. toevallig had hij z'n draadloze sounderbox met inbraakalarm in zijn tent liggen dus liet hij die gou afgaan. die man wist niet hoe snel hij moest wegkomen... :razz:

tip,

span eens een draadje 1 meter rond al je spullen inc. tent. leg dat draadje over een exstra pieper met een stukje lood van een gram of 20. als je er dan tegeaan loopt zal die pieper afgaan en zal die "inbreker" ook snel weg zijn.

groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
jan schuurmans
Berichten: 133
Lid geworden op: 20-03-2003 01:00

04-05-2003 12:26

kijk je pakt een gsm mee en als die gasten u lastig vallen op pikken bel je eerst de flikken en dan een paar kameraadjes van een redelijke ouderdom
en als ze dan nog pikken dan zou ik niet weten waarom je ze dan niet een pak slaag mag geven om het ze af te leren
greetz jan
Frank van Rutteveen
Berichten: 156
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00

04-05-2003 13:27

jan,

dan moeten die kameraadjes net in de buurt zijn.en ik ben nog maar 15(bijna 16)en als die gozers tussen de 18-22zijn dan heb ik niks in te brengen,en als je de politie belt dan komen ze niet.

mvg rutger
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

04-05-2003 16:00

Rutger, jouw probleem speelt zich bij vele wateren af. Het probleem is dat zulke gasten, net als jij, daar gewoon mogen zijn.
Je kan proberen een brief te schrijven naar de politie, het liefst door de hengelsportvereniging of als dat niet lukt desnoods met een aantal vismaten en eventueel andere recreanten. De politie is gerust gevoelig voor dit soort zaken, echter ze moeten er wel op gewezen worden. Als je alleen al bereikt dat er regelmatig gesurveilleerd wordt voel je je al veiliger.
En als je dan belt, kan je refereren aan die brief, dan komen ze echt wel als jij je onveilig voelt.

Succes, Jos
Plaats reactie