peppie's ?


matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

03-06-2008 19:35

zo bedoelde ik het ook :wink:

die van dat leadcore en die breeklijn en die mossels zijn wel het proberen waard.

vandaar dat ik naar die andere ook wel benieuwt ben.
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

03-06-2008 21:06

Peppie's? uh effe rekenen, nou zo'n 80%
CN :P
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
Koos Snijders
Berichten: 172
Lid geworden op: 07-01-2005 16:06

03-06-2008 23:17

Daaaaaaag .. , Peppie's :lol:
Ruud Moerkerk_2
Berichten: 8
Lid geworden op: 30-03-2008 18:31
Locatie: Strijen

04-06-2008 18:06

Zo zo meneer Schipper ik buig voor u !!! u weet het wel !!!

Volgens mij bent u de beste karpervisser van heel benelux !

Denk dat u beter een boek kan gaan schrijven met als titel :

" ONZIN AAN DE WATERKANT "

Kan je nog euro's mee verdienen (misschien) ?!?!?!

Ik wil nu ook wel eens leren hoe het moet om te vissen zoals u en wil ook niet langer meer een peppie zijn :cry:

Misschien na die 20 beschrijvingen die er over komen kunnen we alles coveren en een uitgever voor vinden

So Lord Angler Please Let Me Know :lol:
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

04-06-2008 18:26

heel de dag komt er niks zinnigs uit :P
en nu!!!
amen ruud :wink:
zal wel......!
Gebruikersavatar
schipper kees
Berichten: 284
Lid geworden op: 13-04-2008 17:51
Locatie: putten

06-06-2008 19:52

als je je hengel nu eens echt ingooit dan snap je mischien wat ik bedoel.

dombo dus int water flikkeren die hengels.
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

06-06-2008 20:49

schipper kees schreef:dombo dus int water flikkeren die hengels.


Weet je zeker dat je niks vangt, als je je hengels ''int water flikkert'':lol:

Wat een slap gezeik weer zeg, bah bah..... Lekker met modder naar elkaar gooien mannen. Lijkt verdomme wel een opstandig puber forum. Succes ermee !
Gebruikersavatar
schipper kees
Berichten: 284
Lid geworden op: 13-04-2008 17:51
Locatie: putten

08-06-2008 13:58

ok nog een paar tips net uit m'n duim gezogen.

als je naar een groot water gaat voor een aantal weken blanken,
maak dan 3 emmers met hennep(gekiemd&gekookt).

schrijf op deze emmers een A-B-C ook op de deksels A-B-C.

pak een deksel die je over heb een sla met een spijker een 30 tal gaatjes van buiten naar binnen.
zet deze emmers in de zon een aantal weken voor je naar groot water gaat.

als je op dit grote water aankomt pak je emmer-A en doe je de deksel met gaatjes op de emmer met gefermenteerde hennep en deze hang je in het water met een stuk touw.

de 2é dag haal je emmer A uit het water en doe je de gewone deksel erop en zet je hem weer in de zon .
dan pakje emmer B en daar doe je het zelfde mee,enz enz.

100% dat als je emmer A in het water hangt dat binnen een uur de vis al op de stek zit.

ik deed dit altijd op de grote rivieren en kanalen,binnen 4uur vis op de stek.

als je dan ook een beetje geluk heb met vissen vang je zo ook nog wel eens een visje(knalt alle vissen die maar in de buurt zijn)als je een echte visser ben.

de cherry op de top je neemt een regenpijp van van 2meter waar je de hengels in kan vervoeren als je naar het buitenland gaat.
als je een mooi platau heb gevonden pak je een emmer hennep(of mixed particles).
dan vaar je naar de stek en leg je de onderlijn op de stek,dan de regenpijp op de haakboilie en stort je deze met een kilo van jou favoriete aas op je haakboilie dan heel VOORZICHTIG de regenpijp omhoog halen(cherrie on the top)knallen.
als je op deze wijze niets vangt dan de boilie eraf en een loodje eraan.
en zie zo is de bannana rig over gekeken zonder boilie aan het kempischkanaal.

en ik maar iets verzinnen omdat de mensen niet geloven dat ik alleen met een loodje vis zit te knallen(met een lading hennep erboven op).

als je wilt nachtvissen op een kanaal waar dit niet mag.

dan zet je de tent in de struiken en je rodpod ernaast 100 meter dynema op je molen en een kans van 1op1000000 dat er iemand over jou lijn rijd terwijl je een run krijg.

of je koopt mmx met remote kastje en maakt een beugel die in een vangrail past,je maakt er 4 en deze plaats je aan een kanaal in de vangrail en de hengels er achter niemand die ziet dat daar hengels in zitten.
p.s vergeet niet om elke keer je onthaakmat/schepnet mee terug te nemen in de bosjes als je de vis heb gevangen.

als je geld zat heb koop je 2 hengel sets een voor onderwater met nucklehead's en een set voor op de kant als je dan slim bent en weet ongeveer waar je hengels onderwater staan pak dan rvs banksticks met een uitstekkent stukje ijzer om de hengels onderwater vast te zetten met een haarbandje.
s'nachts haal je de ene set uit en leg deze in de auto als er boa's komen zien deze dit en denken die heeft ze er netjes uitliggen.
dus niet er staan er nog 2 onder water.
alleen na 3maanden kun je deze onderwater set weg gooien je moet je overwrap wel helemaal tegen de waterkant zetten als de geen draadlosse set nuckleheads heb om je ontvanger en draad te camovleren.

heb deze methode's jaren in belgie op de grote kanalen toe gepast en nooit gepakt en ook nog nooit iets gevangen.hahahahaha:
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

08-06-2008 14:46

mhoehahah!!!!
Gebruikersavatar
schipper kees
Berichten: 284
Lid geworden op: 13-04-2008 17:51
Locatie: putten

08-06-2008 15:24

he ruben een beetje normaal graag anderst maak je de andere(klatsers/peppie's) ook wakker.hahahaha

ik zit alweer op mijn duim te zuiggen om een aantal lul verhalen te plaatsen.

kom er nog eentje dan.
gebruik eens een zinkboilie als een loodje met pop-up vissen.
noemen ze de tandem-rig.

ook uit het boekje lulverhalen.

als je met dynema vist en deze drijft dan pak je een beetje loodputty en haalt de laatste 5á10 meter even door deze loodputty.(zinkt gegarandeerd)

ok genoeg geweest met de pret volgende keer weer een nieuw verhaal van dikkie dik.
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

08-06-2008 15:33

kees,
het boek zou toch niet lulverhalen! als titel krijgen?
het was toch onzin aan de waterkant :wink:
zal wel......!
Gebruikersavatar
schipper kees
Berichten: 284
Lid geworden op: 13-04-2008 17:51
Locatie: putten

08-06-2008 15:42

stefan een gouden tip print al deze onzin die ik post uit doe het in excel en maak hier mooie verhalen van en publiceer/verkoop deze.

als je de eerste ben met dit idee en het verkoopt omdat er ook mensen zijn die dit niet weten.
KASSA.

ik schrijf mijn boek gratis op het board.
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

08-06-2008 15:46

kees je bent een topper :wink:
zal wel......!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

08-06-2008 16:20

Kees niet te populair worden dan ben je de nummer 1 plaats zo weer kwijt en je hebt er genoeg voor gedaan om die te verdienen. :D :D :D :D :D
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
schipper kees
Berichten: 284
Lid geworden op: 13-04-2008 17:51
Locatie: putten

08-06-2008 16:37

he vriend douwe hoe is tie

ik word nooit populair heb een dikke pens en je weet dikke mensen domme mensen.

dus populair denk het niet gevreesdt jawel


zo'n topvisser als ik ben de beste visser van de wereld mentalitijd,
die de mensen denken te krijgen.

kotsen ze gauw weer uit en trouwens de helf van de helft geloven ze toch niet al die onzin die ik gratis plaats

als ik in belgie een toppvisser dood zou slaan met een 60+ vis en ik sta voor het gerecht en de officier van justitie pakt bewijs materiaal A EEN 60+ karper,
dan zit de publieke trubine vol met mensen die zeggen deze karper woog maar 30+pond en geen zestig.
dus dan wordt ik vrijgesproken omdat het bewijsmateriaal vervalst is en de o.f.j
niet aan kan tonen dat deze karper wel 60+pond woog.
hahahahahaa

er zullen maar weinig mensen zijn die leer uit dit verhaal trekken.
en de rest die dit leest noemt mij nu een karpermoordenaar omdat deze de tekst niet goed lezen.
kunnen ontcijferen(breezer taal\lulkoek)

mensen ik zet nog liever een karper zonder foto terug ,dan risico's lopen dat mijn ego een deuk oploopt zonder de karper te schaden,ik heb scheit aan de hele wereld.

een mafkees wereldwonderjosti kees.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

09-06-2008 14:40

Ik vraag me af waar dit naartoe gaat.. :roll:
henry de klein
Berichten: 104
Lid geworden op: 01-03-2006 23:26
Locatie: Sappemeer

09-06-2008 17:53

Nou,

De postings van Kees doen me denken aan postings van een zekere andere meneer die inmiddels niet meer op het board is. Dat liep meestal uit in totale offtopic reactie's en een heleboel gezeur. Valt me nog mee dat de ksn nog niet aan bod is gekomen :wink:

Groet'n,
Henry.
Vissen is net als pissen, Je moet gewoon!
Gebruikersavatar
schipper kees
Berichten: 284
Lid geworden op: 13-04-2008 17:51
Locatie: putten

09-06-2008 18:02

moet je mijn naam aankliken en geposte berichten bekijken.
ik heb zo'n beetje alles al gehad maar er zit een klein beetje een kern van waarheid in en ik heb veel vrienden die het ook wel een beetje eens zijn dat ik inderdaad een peppie ben.

over recepten en het andere gedeelte waar echte karpervissers zitten heb ik niet zoveel te zijken deze kunnen wel een beetje vissen en vragen niet altijd wat is je zwaarste vis die je heb gevangen.
deze sturen pb tje en zitten ook nooit mensen af te kraken.

en ik kraak mij zelf wel genoeg af.

vinden ze al heel wat.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

09-06-2008 21:12

Je hoeft jezelf niet af te kraken schipper kees, ik ben er op zich wel van overtuigd dat je een beetje vissen kunt en verstand van boilies heb je in ieder geval meer dan mij (ook al heb je dat al gauw). Alleen de manier van dingen zeggen zou iets meer kunnen getuigen van realiteitszin. Ik moet wel zeggen dat veel van je postings mensen nogal heftig doen reageren, en dat is ook weer een gave apart. Jammer dat HPE niet meer mee doet, die was daar ook, hetzij op een heel andere wijze, meester in. En zeg nou eerlijk jongens, een beetje vuurwerk wordt toch altijd het liefst gelezen, wel graag met wederzijds respect!
Ik erger me ook wel eens ergens aan, maar het beste kun je dan de boel weer fijn wegklikken. Verder vermaak ik me nog wel af en toe op het board, ook dankzij jou hoor schipper kees.

Groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

10-06-2008 08:49

Nou niet naast je schoenen gaan lopen schipper Kees. De beste stuurlui staan immers nog altijd aan wal. En de truuk om jezelf in de 'underdog-positie' te manouvreren had ik allang doorheen geprikt. 8)
Groet,

John
Bein Westerlaan
Berichten: 168
Lid geworden op: 12-02-2006 22:41
Locatie: Lichtenvoorde

10-06-2008 09:18

Als uitgever van boeken heb ik wel intresse in een boek van een echte visser,
schipper Kees.

Iemand die de aandacht weet te trekken,die wat van aas afweet, de wonderbol heeft ontwikkeld, het meeste aantal uren heeft gevist.

Vissen zonder foto's terugzet (alleen tekst is goedkoper dan full color),
heel veel verschillende wateren heeft en nog bevist,deze moet wel een brok info hebben.....................

Alleen Kees jij moet zorgen voor de korrektie ronde ...................
want anders valt er niets aan te verdienen, en een bedrijf moet er wel iets aan overhouden anders gaat het op slot.

De titel De weg naar succes door meer dan 150.000 visuren.

Gegroet misschien wel jouw uitgever.
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

10-06-2008 09:34

HA HA HA!
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

10-06-2008 09:52

Drie mixen (door en door uitgeprobeerde, wel 67 uur 't stuk) per pagina, zit je al snel op minimaal 500 pagina's!

Nou nog een afzijk hoofdstukje over iedereen die weleens gezegd heeft dat ie een karper heeft gevangen, en je hebt een prachtwerk.

:lol:

"Wijs Door Uren" het nieuwe karper epistel van Den Kees, bevat zoveel informatie dat het haast niet te bevatten is, wie het er niet uitfiltert, die leest de echte karpertaal niet. Inclusief 2200 degelijk geteste recepturen. Ook het hoofdstuk ‘alle bekende (Belgische) vissers moeten dood’ echt een fantastisch stuk, geschreven met zoveel emotionele intelligentie dat ik persoonlijk een traantje heb moeten weg pinken. Verder hebben we nog het gedeelte, ‘gooi je oude wateren eens met het hele bestand in de publiciteit’ ook al een regelrecht literair hoogstandje.


Ik kan echt niet wachten 8)

:lol:
8)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

10-06-2008 10:12

Leuke opmerking van Kees Verhey ik zal die eens ietsje aanvullen om het gezellig te maken.
Ik weet zeker dat Wilco van bovenaf met een grote lach van de schipper zit te genieten.
Zijn fraaie Bloemlezingen liggen nog vers in het geheugen.
HPE zou in zijn humpie zijn in dit soort discussies, Feyen zou dan ook graag iets bijdragen.
Ik weet ook heel zeker dat diegenen die hier de boel zo af en toe opschudden graag mee zouden doen.
De stof zou snel van vele (voor)oordelen of vastgeroeste meningen af vallen.

Jammer heel jammer dat deze setting niet meer mogelijk is.
Diegenen die die tijd niet hebben meegemaakt zouden van de ene in de andere verbazing vallen.
Waarschijnlijke winnaars in dit soort discussies?? Het team BLOEM.
:D :D :D :D :D :D :D :D
Vissen is een hobby, geen religie!
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

10-06-2008 10:17

Ik vind dat HPE terug moet komen, desnoods weer onder een andere naam :lol:



p.s. Mocht onze Grootheid der Grootheden, King of Kings and Lord of Lords Conquering Lion of the Tribe of Anglers, Root of superb fisherman, elect of Carpgod, niet teveel naamsbekendheid willen verwerven met zijn boek, kan hij altijd onder een pseudoniem opereren, suggestie; Willem Schudspeere 8)
Laatst gewijzigd door robert de jong op 10-06-2008 12:10, 2 keer totaal gewijzigd.
8)