Luitjes,
Een tijdje geleden heb ik met een aantal collega vissers afgesproken om een bestandsboek te maken van een water waar we gezamelijk vissen. De insteek is om ervoor te zorgen dat ieder van ons een mapje krijgt met alle, ons bekende vissen en vangstregistratie, maar ook een online bestandje, zodat we alles zelf makkelijk aan kunnen passen.
Nu is mijn vraag: Heeft er iemand ervaring mee en welke programma raadt je aan, of zijn er misschien al programma's beschikbaar/verkrijgbaar die een al vereenvoudigen?
Mvg Jan
Bestandsboek
-
Ik dis vissen niet, 1 overstroming-en vissen voelen zich de koningen in onze woningen, als dijken doorbreken de meeste mensen bezweken zijn deze beesten nog altijd in leven..
uit Opgezwolle - Beestenboel
- Dries Jacke
Excel, lost al uw problemen op 

-
Bedankt voor de reactie's!
Excel leek mij ook het meest geschikt, maar dacht voordat ik er zelf aan begin vraag ik eerst effe of er niet al een alternatief is en/of er iemand een kant en klaar bestandje heeft. Ik blijf per slot van rekening een lamme zak
Excel leek mij ook het meest geschikt, maar dacht voordat ik er zelf aan begin vraag ik eerst effe of er niet al een alternatief is en/of er iemand een kant en klaar bestandje heeft. Ik blijf per slot van rekening een lamme zak

Ik dis vissen niet, 1 overstroming-en vissen voelen zich de koningen in onze woningen, als dijken doorbreken de meeste mensen bezweken zijn deze beesten nog altijd in leven..
-
[quote="carlo van meel"]Loop naar de bibliotheek en kijk of ze dat boek van alijn danau hebben. Zoja maak je een kopie van de pagina's waarin beschreven staat hoe het bestand in elkaar steekt 
Zo nee zal ik proberen om het boek in te scannen als ik het terug heb.[/quote]
In de bibliotheek ligt het boek niet.
Tevens zitten er auteursrechten op het boek zodat je hier niets uit kunt reproduceren.
Mail gewoon naar Alijn leg hem uit wat je wilt dan denk ik dat hij wel wil meewerken.
Succes.

Zo nee zal ik proberen om het boek in te scannen als ik het terug heb.[/quote]
In de bibliotheek ligt het boek niet.
Tevens zitten er auteursrechten op het boek zodat je hier niets uit kunt reproduceren.
Mail gewoon naar Alijn leg hem uit wat je wilt dan denk ik dat hij wel wil meewerken.
Succes.
- Rick Boerboom
Maar de bieb in Tilburg is vast van een ander kaliber als die in Lichtenvoorde
Maar blijft dus gelden dat je niet zomaar iets uit een boek mag kopieren...
Over het vastleggen van een bestand... Excel is al genoemd. Maar willen jullie ook foto's erbij verwerken? Dan wordt het volgens mij wat lastig in excel (of minder practisch). Misschien zou je een standaarddocument in word kunnen maken met ruimte voor foto's. Bijvoorbeeld van de 2 flanken van de vis. Opbouw van je bestandje kun je wellicht baseren op het karperlogboek.

Over het vastleggen van een bestand... Excel is al genoemd. Maar willen jullie ook foto's erbij verwerken? Dan wordt het volgens mij wat lastig in excel (of minder practisch). Misschien zou je een standaarddocument in word kunnen maken met ruimte voor foto's. Bijvoorbeeld van de 2 flanken van de vis. Opbouw van je bestandje kun je wellicht baseren op het karperlogboek.
-
Ik heb het boek van Alijn natuurlijk! Mag niet ontbreken toch!
Ja ik zou graag met foto's werken, denk dat ik 2 opties heb:
- of excel en dan de foto's doorlinken,
- of word alleen met veel foto's word het erg traag en omslachtig!
I.i.g. bedankt voor de reacties en het meedenken!
Ja ik zou graag met foto's werken, denk dat ik 2 opties heb:
- of excel en dan de foto's doorlinken,
- of word alleen met veel foto's word het erg traag en omslachtig!
I.i.g. bedankt voor de reacties en het meedenken!
-
Jan in geen een bieb ligt het nieuwe boek van Allijn,
over de andere kan ik niet oordelen want dat weet ik niet,
normaal gesproken gaan boeken na 2 jaar ook naar de bieb indien de uitgever
dit wil.
It's my live van Eddy Sterkx ligt er bv niet omdat ik alleen aan hengelsport winkels lever en rechtstreeks via internet, dit ook omdat deze zo goed als uitverkocht is.
Met vriendelijke groeten,
Bein Westerlaan.
over de andere kan ik niet oordelen want dat weet ik niet,
normaal gesproken gaan boeken na 2 jaar ook naar de bieb indien de uitgever
dit wil.
It's my live van Eddy Sterkx ligt er bv niet omdat ik alleen aan hengelsport winkels lever en rechtstreeks via internet, dit ook omdat deze zo goed als uitverkocht is.
Met vriendelijke groeten,
Bein Westerlaan.