Wat is de invloed van Carpboard op de karperscene


Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

11-02-2008 18:45

Hallo Hans,
In je vraag is het antwoord ook opgenomen.!! :wink:
Overigens ;de Topic kan je opzoeken.
Mvgr.Aaron :
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

11-02-2008 21:37

Aaron
Mag je zelf doen dat opzoeken, ken de trefwoorden niet :-?
HB
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

11-02-2008 21:39

Hans,

Wat bedoel je met de karperscene??
En hoor ik daar ook bij?
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

11-02-2008 21:45

Karperscene...
Wat mij betreft iedereen die direct of indirect betrokken is bij de karpervisserij
Dus ja , jij mag ook meedoen :wink: , maar ik stop ermee !
We gaan verder bij Aaron zijn topic, moet deze wel ff de link plaatsen..als hij deze zelf tenminste nog kan vinden 8)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

11-02-2008 21:59

Ik zal het vast niet goed hebben, want ik vind het ook niet hetzelfde als dit topic. Maar goed, ik doe toch maar een suggestie. Volgens mij was dit het:

viewtopic.php?f=18&t=41827&p=497624#p497624

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

11-02-2008 22:43

Aaron,

Je bent érg flauw bezig. Geef gewoon die link of stop met het het 'van de daken schreeuwen' dat jij deze 'problematiek' hier al eerder hier aan de orde hebt gesteld. Je geeft gewoon totale off-topic vragen en antwoorden in deze discussie en maakt het geheel zodoende érg verwarrend. En als de link die Kees hierboven heeft geplaatst het topic is is waar jij op doelt wordt het voor mij i.i.g. duidelijk dat je er helemaal geen moer van snapt. Dat is nl. wat ik noem geen 'topic openen' maar gewoon een bommetje droppen, dat overigens geen klote heeft te maken met dit topic, en vervolgens gniffelend van bovenaf toekijkt hoe de rest over elkaar heen valt en vervolgens afslacht.
Je hebt immers zelf niet eens meer een klein beetje moeite genomen om ook maar enige reactie te geven. Je maakt jezelf erg ongeloofwaardig.
Shame on you!!!!!
Groet,

John
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

11-02-2008 22:53

Herr Reibekuche?? 8) :oops: :wink: :wink:
Groet'n Henk..

still growing Old.
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

11-02-2008 23:05

Herr 'Oberhauptmansturmbahnführer????
Schuss,

Johann
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

11-02-2008 23:06

[quote="Kees Ouwehand"]Ik zal het vast niet goed hebben, want ik vind het ook niet hetzelfde als dit topic. Maar goed, ik doe toch maar een suggestie. Volgens mij was dit het:

viewtopic.php?f=18&t=41827&p=497624#p497624

Hoi Hans,
Deze Topic bedoel ik.
Maar John,als jij dit een "bommetje"noemt,hoe noem je dan veel van die andere zgn. Topic,s.?? En daar gaat het nl. over.
Mvgr.Aaron
Ps .Voor mij opnieuw einde deelname!
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

11-02-2008 23:36

Aaron Fresco schreef:Maar John,als jij dit een "bommetje"noemt,hoe noem je dan veel van die andere zgn. Topic,s.?? En daar gaat het nl. over.
Mvgr.Aaron

Hmmm,

Heb je best wel een punt Aaron, ware het niet dat jij als een van de weinigen een topic opent (bommetje dropt!) en verder totaal geen reply's geeft op de reacties erop.
Behouden vaart overigens.
Groet,

John
K. van den Herik

12-02-2008 07:42

typ;isch zoiets waarvoor pb, beter nog telefoon zijn uitgevonden.

Men maakt onderling afspraken en klaar.

Hans had dan op het board iets van:

Ooit in... is Aaron ook zoiets begonnen. De topic is misschien hetzelfde maar... blablabla of de vraag was voor mij nog niet en daarom...

Als nooit meer iets hetzelfde mag zijn, moeten ze nog maar eens aan de zelfde stekker als gister trekken en nu iets permanenter. Als alles dan is opgeschoond wat dubbel is, past de hele handel op een diskette.


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

12-02-2008 07:54

PB is toch Personal Best ?
Als iedereen zijn best zou doen en constructief bijdragen, zou de wereld er al een stuk zonniger uitzien.

De invloed van een board zoals oa deze is dat er waarschijnlijk veel mensen kijken en een hoop informatie van opsteken. De alleen-lezers zul je dus niet herkennen, maar ben er van overtuigd dat er ook een behoorlijk aantal van zijn.
De manier van de info brengen blijft een heikel punt, met teveel trekken duw je alleen maar verder weg...
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

12-02-2008 08:50

1. Wat is het nut, iedereen loopt weg omdat het niveau bedroevend is?

of

2. Wat is de invloed van de meest bezochte karpersite, moet de commercie daar niet beter gebruik van maken?

Dit zijn mijn inziens niet dezelfde vragen en vraag 2 heeft een veel positievere klank dan vraag 1.

Het antwoord op 1 is dat het board zich steeds verjongt en er afgezien van een kleine groep blijvers steeds weer jonge karpervissers zich aanmelden. Dit blijkt een natuurlijk verloop. Velen komen in een fase van het leven waar carrière en/of gezin een belangrijker rol spelen en het karpervissen naar de achtgrond raakt. Kwaliteit van het board is dan een makkelijk argument als motivatie. Maar in feite is het een afnemende persoonlijke belangstelling.

Het antwoord op 2 is dat er meer meelezers zijn dan actieve forumleden. Dat merk ik zelf aan de opmerkingen die ik krijg van karpervissers die helemaal niet actief zijn in de forums, maar wel vragen over een in het oog lopende topic. Zelfs een aantal schrijvende karpervissers gebruiken volgens mij het CarpBoard als inspiratiebron. Zo heb ik dikwijls thema’s herkent die verdacht goed aansloten op topics die niet zo lang voor publicatie hier op het board gelopen hebben. Het antwoord op commercie is eenvoudig. Commercie wordt geweerd en wat mij betreft blijft dit zo. Er zijn mogelijkheden buiten de kaders van het forum waar de commercie gebruik van kan maken.

Er zijn trouwens een aantal forumleden die hier soms reageren die zelf een redelijke mate van invloed hebben binnen de karperscene. Anderen houden zich daar vanaf, maar ze lezen wel of horen erover.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Jan Peter Teerling

12-02-2008 09:36

Vraag 1 kun je ook beantwoorden met:Zolangzamerhand zijn alle onderwerpen wel aan bod geweest en worden er weinig nieuwe intressante topics geopend die de moeite waard zijn om in te discussiëren/te posten voor de wat oudere/ervaren karpervissers.

Topic 1000000000000000000000000000000000000000000000000000000001 over hoe maak ik mais klaar kennen we nu wel.(viewtopic.php?f=35&t=46034 hoppa! viewtopic.php?f=35&t=36644 )Ook een topic openen met een vraag die in een ander topic gesteld kan worden/in een ander topic beantwoord is,zijn er in overvloed.Een hoop leden is te beroerd om de zoek functie te gebruiken en/of Google eens te gebruiken waarvoor het uitgevonden is!!! (Sorry vd !!! Hans B. :wink: )

Veel van de jeugd hier stelt vragen die niks meer met vissen te maken hebben,maar met vangen.
Vb:http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?f=35&t=45972
Karpervissen begint zo langzamerhand een exacte wetenschap te worden,waarin geen plaats meer is voor zelf uitvinden/proberen maar moet alles tot in den treure uitgelegd gaan worden/voorgekauwd worden.
Genoeg stof voor een artikel lijkt mij zo! :o
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

12-02-2008 10:18

Dat het board verandert is en dit ervoor heeft gezorgd dat ook ikzelf mezelf meer heb gedegradeerd tot zo nu en dan lezen in plaats van actief posten is duidelijk.

Waar het steeds meer op lijkt is dat het forum gebruikt wordt door maar wat onzekere karpervissers die op zoek zijn naar bevestiging voor hun keuzes (is deze boiliemix goed, deze onderlijn, hoe zou ik dit water aan moeten pakken, hoeveel moet ik voeren, etc., etc.). Is het dan zo moeilijk om met de informatie die je tot je beschikking hebt over een bepaald water waar je wil vissen voor jezelf met deze richtlijnen keuzes te maken?? Wij zijn toch mensen die van geboorte een brein hebben meegekregen waarmee we kunnen redeneren en verbanden leggen.

Denk je nu werkelijk dat er ook maar een visser is die het elke keer meteen bij het rechte eind heeft?? Niet Dus! Laat ik het anders stellen. Krijg je als karpervisser die dergelijke vragen op een forum stelt meer vertrouwen in je aanpak voor jouw water. Je vraagt namelijk aan geheel onbekende vissers met jouw specifieke situatie om te oordelen over jouw gekozen tactische onderdelen van je visserij. Als pietje uit Zwolle zegt dat hij jouw rigje wel ziet zitten omdat hij op de IJssel daar goede ervaringen mee heeft, terwijl je zelf uit Someren komt en het inzet op een drassig modderputje van een hectare. Ga jij er dan mee aan de slag?

Zoek je als karpervisser bevestiging voor jouw gekozen tactiek op een water. Doe dit dan bij mensen die op hetzelfde water vissen of hebben gevist. En zelfs dan moet je sceptisch zijn, want omdat een andere visser in iets geen vertrouwen heeft wil nog niet zeggen dat het niet werkt!

Het vertrouwen in eigen keuzes lijkt bij heel veel karpervissers tegenwoordig ver te zoeken, mensen zijn bang (zeker Nederlanders tegenwoordig, los van het vissen) om fouten te maken. Dit terwijl je juist deze foute keuzes nodig hebt om voor jezelf in een volgende situatie een betere analyse te maken en zo dus automatisch de kans op fouten verkleind. Aan jouw manier van denken kan geen boarder bijdragen,

Maar, nu komt die:

Ervaringen van boarders of welke andere karpervisser dan ook, positief dan wel negatief, met daarbij de op dat moment specifieke situatie voor een water erbij! kunnen wel bijdragen in jouw denkproces. Wanneer je dus bereidt bent om ervaring te delen op dit board, ervaring met welk aspect dan ook van het karpervissen. Vertel naast deze ervaring dan ook de randvoorwaarden. Jouw denkpartoon. Waarom werkte dat volgens jouw wel of niet in de gegeven situatie. Kijk, van elkaars manier van denken, daar kunnen we allemaal wat van leren en er zijn altijd nieuwe ervaringen. We zijn dus ook nooit uitgeleerd.

Maar je moet meer delen als enkel je mening om iets van elkaar te kunnen leren. De vraag is of daar nog de bereidheid toe is tegenwoordig. Of mensen nog hun mening en denkwijze durven te geven aan een ander, ook al zou je het wel eens niet helemaal bij het rechte eind kunnen hebben.

Samen weet je meer dan alleen, gebruik de kracht van het forum dan ook om van elkaar betere vissers te maken. Maar dit is dan weer mijn mening, met hierboven onderbouwt waarom ik dit vind. Nederland en ook het karpervissen is momenteel in een stilstand en dus achteruitgang...
mvg

Bart van den Hurk
Tibor Peters
Berichten: 321
Lid geworden op: 14-10-2006 00:48
Locatie: Roden

17-02-2008 01:03

@Bart: Daar heb je eigenlijk wel een punt. Misschien dat er tegenwoordig daarom ook zoveel fout gaat, juist omdat je blind op anderen vaart. Eigenlijk is het hele carpboard dus niet goed... :wink: :P
Nee zonder gekheid, het board zal zeker zijn toegevoegde waarde (zoals hierboven genoemd) hebben voor de carpscene maar het heeft volgens mij ook mindere zijdes. Voorbeel daarvan is het zoveelste topic over een filmpje waar een karper "mishandeld" wordt... Begrijp me goed hoor, ik wil het absoluut niet goedpraten maar we schieten er absoluut niets mee op, behalve dat de gemoederen weer hoog oplopen in een zinloze discussie... Wat weer niet echt goed is voor de algemene beeldvorming :wink:
Socialer wordt het er allemaal ook niet op. Waar je vroeger nog wel eens tegen leuke contacten opliep aan de waterkant door eens wat te informeren, gaat tegenwoordig iedereen veel meer zijn eigen gang. En dat is soms wel jammer vind ik. Verder is er niets zo waardevol als praktijktips. Beelden zeggen soms meer als duizenden worden niet?

Kom hier bijna dagelijks en lees vaak met plezier de topics door dus begrijp me niet verkeerd maar we moeten het ook niet verheerlijken.
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

17-02-2008 08:45

Kees ;

N hond loopt weg.


Boarders haken af :P



Gr :wink: pje
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

17-02-2008 10:11

Om eerlijk te zijn, baal ik ervan dat zulke sites er zijn en heeft ook jaren geduurd voor ik heb ingelogd.
Op deze site worden verschillende wateren genoemd en ook in frankrijk laat men weinig aan de verbeelding over.
Zit daar wel karper?
Hoe diep is het daar?
Hoe vind je mijn nieuwe mix?
Msb of niet?
Misschien verstandig om de waterkant op te zoeken voor vertrouwen, want als zulke onzekere types denken hier de info weg te halen.. bullshit, in de praktijk(aan het water) daar worden de regels gemaakt.
Er zitten hier mensen die het hele strafboek kennen en er een soort debat van maken.
Als we nou eens beginnen ons zelf wat minder serieus te nemen en dus ook deze site, het is leuk hier je dode uurtjes wat te pielen, verder draagt het weinig bij en werkt alleen maar mee aan de hetze, maarje die was toch al niet te stoppen.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

17-02-2008 11:39

Beste Sander,
Als je het niet erg vindt neem ik mezelf en andere mensen wel serieus.
Op zijn tijd een leuke discussie waarin men standpunten kunt verduidelijken dan wel je visie op zaken aan kunt passen is nooit verkeerd.

Dingen vanuit een andere invalshoek bekijken i.p.v. een tunnelvisie, dat dit soms gepaard met emotie is evident, het zijn mensen die reageren :D Dat er gevraagd wordt naar wateren en dat soort zaken zijn voor mij irrelevant, ik sla dit soort topics gewoo over, als mensen informatie vragen over frankrijk in de vorm van een gezinsvakantie of e.d. ben ik zeker bereid ze te helpen. Of een hetze is geen idee, hoe bedoel je dit eigenlijk?

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
hans de jong
Berichten: 41
Lid geworden op: 10-07-2006 08:51
Locatie: apeldoorn

02-03-2008 19:11

op de ksn na valt het best wel mee :wink: