Wat is de invloed van Carpboard op de karperscene


Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

07-02-2008 17:46

Dat weet ik ja, maar zijn deze artikelen recent??
En idd maken ze zlef uit waar ze hun artikelen plaatsen.
Jij vraagt jezelf af waarom bedrijven de weg naar het forum niet vinden, dit is omdat het mss niet zo bar interresant is wat hier gebeurt, echter als er bepaalde namen meer aan mee werken zal het ook interresanter worden voor bedrijven.
Dat is logisch kijk alleen maar naar jullie reacties als een bekend iemand iets post :-? .

Zoals zo vaak gaat het erom WIE het zegt en niet WAT er wordt gezegd!

Beste
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

07-02-2008 17:57

Sander Benjamins schreef:, dit is omdat het mss niet zo bar interresant is wat hier gebeurt, echter als er bepaalde namen meer aan mee werken zal het ook interresanter worden voor bedrijven.


Sander, voor de consument wordt het dan interessanter. Voor bedrijven juist niet omdat 'bekende' personen vaak al een relatie hebben met een bedrijf.

Het forum is juist interessant voor bedrijven omdat de doelgroep zich hier bevindt. Juist in de komkommertijd is het nog makkelijk om kijkers te winnen. 8)
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

07-02-2008 17:59

K. van den Herik schreef:Hans,

Naast wat voordelen ook nadelen.

als ik zo hier en daar een aantal schreeuwers lees, schaam ik me karpervisser te zijn en zou ik met de hele scene geen reet te maken meer willen hebben.

Of trappen ze nu mijn hengels in elkaar?

MVG

klaas

Wat heeft dit met het onderwerp te maken?
geel he
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

07-02-2008 18:00

Ja idd, met die ''bekende'' schrijvers komt een heel Commercieel feest achteraan en dat wil je toch.. Als hun ''testvisser'' veel post en schrijft zal dat ook een aantrekkingskracht op deze bedrijven hebben.
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

07-02-2008 19:06

Sander,

Inderdaad, een bekende visser die een relatie heeft met een bedrijf levert voordelen op voor dat bedrijf. Wat heeft dit te maken met het feit dat jij zegt dat het board misschien niet interessant goed is?

Wat een bedrijf zich moet afvragen is:
Hoe maak ik het board interessant?
en niet:
Is het board wel interessant genoeg om te schrijven?

De vraag blijft dus hoe het komt dat bedrijven de weg naar het board niet weten te vinden, terwijl ze er zoveel profijt van kunnen hebben.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

07-02-2008 19:20

Andersom lijkt het wel te gebeuren...?
Enkele vissers zijn in de picture gekomen middels hun vangsten via onder andere dit board en hebben zo naamsbekendheid opgebouwd en zijn zo terecht gekomen bij sponsoren.
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

07-02-2008 19:27

Hans Brinkel schreef:Andersom lijkt het wel te gebeuren...?
Enkele vissers zijn in de picture gekomen middels hun vangsten via onder andere dit board en hebben zo naamsbekendheid opgebouwd en zijn zo terecht gekomen bij sponsoren.


Ze lezen, net zoals anderen.
Ze zijn karpervissers, net zoals anderen.
Daarom weten ze dat de doelgroep zich hier bevindt, maar ze doen er niets mee.

Gek toch ;)
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

07-02-2008 19:37

Zeg ik...Gamma (Ze laten gewoon geld liggen mijn inziens :o )
K. van den Herik

08-02-2008 08:37

Het board invloed?

Ik mag hopen van niet. Zo ja zegt dat meer over de persoon dan over het board.

De laatste 2 jaar bestaat het board voornamelijk uit
- Vuil spuien
- Mensen afbranden
- De grond in trappen
- Onder de gordel trappen
- Idem winkels
- Idem organisaties
- Idem alles mits negatief en het liefst beledigd. Kan je het niet winnen, pak hem dan maar op spelvouten.

Heel veel praat komt uit lichaamsdelen, waar ze bij ons op zitten.

De grootste sport is om een topic zo snel mogelijk om zeep te helpen. De grootste ergernis vind ik, dat ik me zelf soms ook verlaag(d) heb tot een zelfde niveau. Sorry. Aan de andere kant soms moet ik wel heel hard (uit)lachen, dat ik altijd wel mee kijk.

Als het maar nergens om gaat lukt het wel. Wie heeft de grootste, het meeste het duurste. TTB1 en 2. Als het een beetje belangrijk wordt of misschien zelfs over karper gaat: kennisdocument bijv., is er niemand thuis.
Misschien voor sommigen eens een idee om echt te gaan vissen. Sinds 1916 is er best veel gewijzigd.

Met respect kijk ik naar de topics over fotografie. Het kan dus wel. Helaas boeit me fotografie totaal niet.

Zo dat wou ik eens even kwijt.

MVG
Klaas

http://www.carrieretijger.nl/functioner ... scussieren
Hans Wikkerink
Berichten: 228
Lid geworden op: 23-08-2006 10:58

08-02-2008 09:04

Hans,

Er word volgens mij door de commercie volop gebruik gemaakt van dit board.
Als adverteerder mag je geen items in de forums openen om een nieuw of bestaand product aan te prijzen anders word het topic gesloten.

Wat doe je dan ?

Voorbeelden te over in aas topic bv: men vraagd een bevriend persoon een topic te openen.
Deze opend hem vervolgens: Is Waterlandbaits echt zo goed?
Ditzelfde kom je ook in de rig topics en andere topics tegen.

Verder zie ik toch dat er banners genoeg staan aan de zijkant,
dit doe je om naamsbekendheid (herkenning)te creeren.

Iedereen is hier toch tegen commercie, in mijn ogen bepaald die allang mee
welke richting het opgaat.

Maar hoe had jij dan gedacht dat de commercie hier zichzelf moet promoten?
K. van den Herik

08-02-2008 10:23

Freek de Jonge: "Mannen in praatgroepen zijn wat ze hadden willen hebben: grote lullen."
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

08-02-2008 10:27

Cognitieve Dissonante Reductie
Als je er maar vertrouwen in hebt.
K. van den Herik

08-02-2008 10:47

een beetje te liegen
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

08-02-2008 12:13

Hans Wikkerink schreef:Hans,
Er word volgens mij door de commercie volop gebruik gemaakt van dit board.
Als adverteerder mag je geen items in de forums openen om een nieuw of bestaand product aan te prijzen anders word het topic gesloten.
Wat doe je dan ?
Voorbeelden te over in aas topic bv: men vraagd een bevriend persoon een topic te openen.
Deze opend hem vervolgens: Is Waterlandbaits echt zo goed?
Ditzelfde kom je ook in de rig topics en andere topics tegen.
Verder zie ik toch dat er banners genoeg staan aan de zijkant,
dit doe je om naamsbekendheid (herkenning)te creeren.
Iedereen is hier toch tegen commercie, in mijn ogen bepaald die allang mee
welke richting het opgaat.
Maar hoe had jij dan gedacht dat de commercie hier zichzelf moet promoten?


Hallo Hans W.
Waarom zouden adverteerders niet mogen reageren of een topic openen...ik ken deze regel niet?
Op karperwereld zie ik regelalmatig productinfo voorbijkomen, bovenaan deze pagina drie balken waar dit terugkomt.
Wat je zegt, banners genoeg. Gevoelsmatig heb ik het idee dat het daar bij blijft.
Iedereen is tegen commercie?...k'weet niet, ze hebben elkaar nodig denk ik.

voorbeelden promotie commercie?
1# vrij onlangs twee initiatieven waar aandacht voor werd gevraagd op het board:
1 ksn dvd verantwoord vissen> sponsors gezocht> slechts enkele reacties,meerendeels achter de schermen..dat lijkt me dan toch wel een ideale manier om positieve aandacht te krijgen voor je merk?

# 2 een vergelijkbaar initiatief van Piet Vogel met een gratis magazine, veel positieve reactie's van boardmembers...maar ik kan het mis hebben hoor, weinig respons van de commercie op het board
Mischien wel op de achtergrond?

Kan het natuurlijk mis hebben?

Klaas....is dit jou "coming out" ?
De grootste sport is om een topic zo snel mogelijk om zeep te helpen. De grootste ergernis vind ik, dat ik me zelf soms ook verlaag(d) heb tot een zelfde niveau. Sorry. Aan de andere kant soms moet ik wel heel hard (uit)lachen, dat ik altijd wel mee kijk.
:lol:

Begrijp je reactie deels ook wel en herken er ook veel uit...wat dat betreft is de kwaliteit van het boardniveau er zeker niet op vooruit gegaan.
Jammer dat er wel de nodige steken onder water zitten in je reactie , zoiets helpt ook niet echt. :wink:
mvg
Hans B.
Jan Peter Teerling

08-02-2008 12:47

De onzin en ongein die je zelf post is allemaal 'the bomb' ? K vd Herik?

De ergenis factor die jij kunt veroorzaken in diverse topics,bij div. mensen die vallen je niet op K. vd Herik?
Kan me herinneren dat als je in een bep. topic je je woorden niet terug nam je een pak 'ass whooping'
van een persoon uit Zwolle kon verwachten.En zo zijn er nog tal van voorbeelden.

Misschien is het voor jou eens tijd om echt te gaan vissen,zolang je nog de tijd hebt om 4.41 berichten op een dag te posten,zit je zelf dus ook niet aan de waterkant.

Wel de splinter in het oog van de ander zien, maar niet de balk in het eigen oog.

Zo dat wou ik eens even kwijt.

Hans B,
Vergis je niet hoeveel mensen van groothandels,winkels,fabrikanten etc etc mee kijken op het board.
Ik heb me in het verleden negatief uitgelaten over bijv. de zware k*t ritsen van Fox,dat wordt echt wel gelezen door mensen die met Fox te maken hebben.Hopelijk pakken ze het op en veranderen ze wat aan hun producten.
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

08-02-2008 13:32

Bas Bakker schreef:Sander,

Inderdaad, een bekende visser die een relatie heeft met een bedrijf levert voordelen op voor dat bedrijf. Wat heeft dit te maken met het feit dat jij zegt dat het board misschien niet interessant goed is?

Wat een bedrijf zich moet afvragen is:
Hoe maak ik het board interessant?
en niet:
Is het board wel interessant genoeg om te schrijven?

De vraag blijft dus hoe het komt dat bedrijven de weg naar het board niet weten te vinden, terwijl ze er zoveel profijt van kunnen hebben.

Juist hoe maak ik het interresant, door hun vissers hier meer neer te laten pennen! Ik kan nog steeds watertanden bij een stuk van kwint of vogel, zou hier wel meer van willen zien.
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

08-02-2008 13:40

K. van den Herik schreef:een beetje te liegen


Klaas, iedereen ergert zich weleens ergens aan, ik ook aan jouw en jij mss aan mij.
Dat wil niet zeggen dat wat jij en (ik) zeggen onzin is, ik respecteer jouw meningen en soms komen ze overeen met die van mezelf.

Zulke post draagt nergens aan bij, dus hou hier gewoon mee op!
Verder vind ik het een goed initiatief van je keurmerk, denk alleen dat je het niet gaat lukken dit uit te werken en op steun van KWO hoef je ook niet te rekenen, omdat deze geen duidelijke stelling neemt, heel jammerr..

Beste
K. van den Herik

08-02-2008 16:10

doe normaal zeg ben niet doof ...
Afbeelding

ga rustig ff zitten.. :D

De grootste ergernis vind ik, dat ik me zelf soms ook verlaag(d) heb tot een zelfde niveau. Sorry.


Of trappen ze nu mijn hengels in elkaar?


Kijk eens een topic terug als er iemand per ongeluk op iemand zijn stek zit...

Cognitieve dissonantie reductie

Volgens de cognitieve dissonantie reductie theorie (ook wel: cognitieve dissonantie correctie) heeft de mens de natuurlijke behoefte om cognitieve dissonanties te elimineren. Dat kan op meerdere manieren. Bijvoorbeeld door jezelf af te sluiten van de nieuwe, “foute”, informatie. Het kan ook door een beetje te liegen tegen jezelf, om je eerdere foute beslissing goed te praten.



O en vissen doe ik nog genoeg, alleen nu ff niet.

toedeloe
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

08-02-2008 16:21

Dat wij met al ons gezever hier de visserij van Bertil, Menno en Gerrit blijven bekostigen en zij dat helemaal niet erg vinden, ik ook niet hoor 8) Maar wanneer je deze mannen al "concurrent" op jouw water beschouwd is het misschien verstandiger op op een andere site in te loggen. :wink:

Feit blijft dat KWO en het board nog altijd DE site blijft binnen de Nederlandse karperscene en dat door heel veel mensen gelezen wordt wat die paar actieve leden te melden hebben, we zijn nu eenmaal allemaal nieuwschierig naar wat er speelt. Ook bijna alle bedrijven, groot en klein, houden het board in de gaten. Het is toch een graadmeter om een beeld te krijgen van de doelgroep, de karpervisser.
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

08-02-2008 18:25

Klaas, mag het ook gewoon Cognitieve dissonantie zijn.
Gewoon een marketing technische term die word gebruikt in de branche, kom het hier veel tegen :wink:

Simpel verwoord:
een onaangenaam gevoel van twijfel na aankoop van een product of dienst.

Of dit board nu het medium is om te kijken wat je klant wil valt helaas wel te betwijfelen, je kunt er wel iets mee op dit vlak begrijp me niet verkeerd. Bart geeft dit terecht ook aan, Piet bijvoorbeeld maakt hier goed gebruik van. Je kunt er alleen niet voldoende mee op dit vlak. Maximaal gebruik is lastig, te tijdrovend om uit te zoeken en de community leent zich er niet voor. Huisregels werken in deze ook niet mee voor activiteiten in die richting, niets ten nadele van deze huisregels trouwens.

Veel multinationals net als het bedrijf waar ik werk maken al meerdere jaren gebruik van virtuele community`s die zelf op de markt worden gezet. Hier halen wij als bedrijf veel meer informatie en waarde uit (value for money of waardeverhogende factor). De bron is rechtstreeks net als het bereik van de juiste doelgroep. Testpanels etc. zijn ook zeer waardevol en geven een hoop informatie.

Mijn inziens zouden de heren van het KWO lekker door moeten gaan waar ze bezig zijn, ruim voldoende.

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

08-02-2008 18:56

Hoi Hans,
Heel leuk dat je deze Topic opende.
Maar heb jij de wijsheid in pacht? Ik denk dat wat :oudere "karpervissers meer inbreng kunnen hebben,gezien meer ervaring.Ik zie die mannen nog maar weinig op dit board.Wel vragen van jonge vissers;hoe je bv. tijgernoten moet bereiden.
Vandaar m,n opmerking.Overigens heb ik dit onderwerp al eens als Topic ingebracht!
Mvgr.Aaron :wink:
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
K. van den Herik

09-02-2008 13:13

Peter,

Vraag dat Lexus, die begon ermee.

Ik ben stik jaloers dat ik er niet opgekomen ben. 3 betekenissen en zo van toepassing.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

09-02-2008 15:14

Klaas!, als je toch niet vist kom dan morgen een bakkie doen,t'is prachtig weer en nog lopen we te zeuren :lol:

zou je alles wat er gebeurt hier niet gewoon typisch hollands kunnen noemen?

mvg jacco

en morgen, ja eindelijk! gaan we van het prachtige weer genieten!!
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

09-02-2008 20:43

Aaron,
ik de wijsheid in pacht :o , stel me volgens over het algemeen redelijk bescheiden op dacht ik?
Volgens mij hebben we twee verschillende ingangen/denkwijze's omtrent welke invloed carpboard heeft op de huidige karperscene.
Jij gooit het dus blijkbaar op de afwezigheid van de oudere karpervissers die jou inziens meer inbreng en ervaring hebben dan de jongere karpervissers?
Door de afwezigheid van deze oudere karpervissers is blijkbaar de kwaliteit v.h board dus afgenomen..tenminste dat maak ik op uit jou woorden?
Ok...
Zou het hebben geholpen als je in eerste instantie enige toelichting had gegeven ipv een enkele zin waar een ieder maar naar moet raden van de betekenis van die zin?
Het kan er mee te maken hebben dat dit invloed heeft op de huidige karperscene (het ontbreken van ouderen).
Waarom doe je zelf eigenlijk nog maar minimaal mee?
Enne, mijn oprechte excuses, was mij er niet van bewust dat er door jou in het verleden al een zelfde topic was aangemaakt :-?
Als je de link nou hier even plaats, gaan we daar wel verder en dan verzoek ik de moderator deze topic maar te sluiten.
Ben ik gelijk van deze shitzooi af :D ..het begint mij nu ook steeds meer tegen te staan
mvg
HB
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

10-02-2008 09:34

K. van den Herik schreef:Peter,

Vraag dat Lexus, die begon ermee.

Ik ben stik jaloers dat ik er niet opgekomen ben. 3 betekenissen en zo van toepassing.

MVG

Klaas


Beter googlen Klaas :lol: :lol:
It's not who you are, it's who you know.