Wanneer beschouw jij een visseizoen als geslaagd?


Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

31-03-2003 21:13

Ik heb vorig jaar meer dan 200 karpers gevangen, desondanks was dit niet zo'n geweldig seizoen. Ik heb namelijk geen grote vissen gevangen en me soms rot geërgert aan irritante jochies die al die kleinjes bijzonder interessant vonden. Daarom heb ik besloten dat ik dit jaar liever een half uur fiets naar rustiger wateren en iets meer kans op grote vis. Het aantal vind ik dit jaar niet zo belangrijk, ik heb er al 18, als dit zo'n 50 mooie vissen worden en ik heb mijn rust dan ben ik tevreden. Ook heb ik me voorgenomen om iets moeilijker water te proberen. Mijn seizoen is goed als ik op een paar nieuwe wateren resultaat behaal en grotere vissen vang dan vorig jaar. Met andere woorden, niet zo veel knollengeros meer op stadsvijvers, maar rust in de natuur en af en toe een vis.
groeten Daaf
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

01-04-2003 03:09

Mijn seizoen is geslaagd als ik het gevoel heb dat ik eruit heb gehaald, wat erin zat. :smile: Maar het begin is in elk geval goed begonnen.


Met wetende groet <!-- BBcode auto-mailto start --><a href="mailto:J0H@N" class=bericht>J0H@N</a><!-- BBCode auto-mailto end -->
Op 2003-04-01 09:53, schreef Stefan Slechten:
Johan jij bent gewoon een trut :wink:

ps. ik verwacht vandaag !! nog foto's in mijn mailbox he ..

mvg
stefan



HAHA dankjewel voor het compliment



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Johan Scheepers op 2003-04-02 02:03 ]</font>
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

01-04-2003 09:53

Johan jij bent gewoon een trut :wink:

ps. ik verwacht vandaag !! nog foto's in mijn mailbox he ..

mvg
stefan
Buteneers Rob
Berichten: 395
Lid geworden op: 13-01-2003 01:00
Locatie: Genk

01-04-2003 09:58

Een seizoen is geslaagd voor mij als ik het gevoel heb er weer iets van geleerd te hebben, een betere visser ben geworden. Vermits ik nog niet erg ervaren ben zijn dit mijn voornaamste doelstellingen. Verder als ik iedere keer weer de beslommeringen van een werkweek van me af kan zetten, als ik weer mijn rust heb kunnen vinden in de natuur. Als ik tussen dit alles door nog enkele mooie vissen kan versieren is het 'af'.
Nu ga ik me klaar maken voor mijn afspraak met enkele dagen Lac d'Heure. Ik ben benieuwd. :smile:
Met genietende groet,
Rob.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Buteneers Rob op 2003-04-01 10:00 ]</font>
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

01-04-2003 13:43

Mijn seizoen is geslaagt als ik 20 vissen vang tussen de 30 en de 39 pond,5 vissen vang tussen de 40 en de 49 pond en 3 vissen vang boven de 50 pond.
Geintje :lol: mijn seizoen is geslaagt als ik kan vissen niet meer en niet minder.
De voorbereidingen, de voer tripjes, de dag dat het moet gebeuren en niet gebeurd,de veel te lang durende blank die eindelijk verdwijnt door die ene run die je dan ookt prompt verspeelt,die hard vechtende "joekel" van een karper die na het landen maar 16 pond weegt,de onverwachte run die toch nog komt onder het opruimen van je spullen,de mislukte voercampagne's en natuurlijk de successen die je wel behaalt ondanks alle tegenslag die je al voor je kiezen hebt gehad.
Kortom mijn seizoen is geslaagt als ik kan vissen met alles erop en eraan.

Wil
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

02-04-2003 01:04

Hoi,

Allereerst heb ik een hekel aan het begrip seizoen als een heel jaar bedoeld wordt, zal wel komen omdat voetbal mij niet boeit. :smile:

Gewichten tellen voor mij wel degelijk, alleen moet je wel relativeren. Op het ene water is een vis van twintig pond niet meer bijzonder, terwijl op het andere water het echt een uitdaging kan zijn om een vis te vangen boven de 10 kilo.

Eigenlijk vind ik het niet zo veel uitmaken wat er in een jaar gebeurd. Jezelf na iedere sessie afvragen en op een rijtje zetten wat je geleerd hebt vind ik veel belangrijker. Ook als je niets vangt kun je veel over een water leren. Afgelopen weekeind heb ik bijvoorbeeld twee nachten zitten blanken maar ik heb wel een karper zien rollen. voor mij een geslaagde sessie want ik weet weer wat meer over de bezetting, aastijden en aasplaatsen! ( op de plek waar de karper rolde was de bodem schoon terwijl rondom blaadjes op de bodem lagen) steeds weer een stapje dichterbij...

Waar ben ik eigenlijk dichter bij? Niet alleen de vangst van een grote karper maar ook een stukje ervaring om op andere wateren sneller door te hebben hoe het zit.

De weg er naar het succes en vooral het plezier in het afleggen van die weg ook al zitten er hele diepe kuilen is voor mij denk ik de drijfveer voor een geslaagd "seizoen".

Jeroen

ps. ik hoop dat ik nooit het einde van die weg zal zien.
jan witter

02-04-2003 12:51

Al vang ik er maar 1 dan is mijn seizoen geslaagd en dit seizoen is dus al geslaagd :smile: :smile: :smile:
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

02-04-2003 13:10

Als ik dit voorjaar de hoge in mijn net kan verwachten en dit najaar hopelijk de woestijnspiegel. Dan is voor mij m'n seizoen meer dan geslaagd, zo niet "don't worry, be happy", dan is er in 2004 weer een herkansing

mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Ties Kanters
Berichten: 84
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00

02-04-2003 15:05

Bart,

Ik ben bang dat je de woestijnspiegel kan vergeten, als ik de verhalen moet geloven is deze vis ook al weer verplaatst.
Ties