Modder vs. Zandplaat


Plaats reactie
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

29-03-2003 19:16

De topic geeft zichzelf al prijs:

"Waar vissen de heren het liefste op ? Preferen jullie de Zandplaat boven de Modderzooi ?"

De meeste mensen kiezen het liefste voor een mooi zandplaatje. Ik ben daar ook één van die liever op een zandplaat ligt. Naar mijn mening kan de karper makkelijker het voedsel opnemen vanaf een zandplaat, dan van/door een modderzooi. Waarom zou je moeilijk gaan doen, als het makkelijk kan, Toch ?

Daarnaast lig ik vaak genoeg ook met één hengel op een modderbedje, want een karper is van nature een "graver", en haalt alles ondersteboven wat los en vast zit.

Hoe denken de heren hier over ? Vissen jullie liever op een Zandplaat, of toch liever in de Modder, en waarom ? (onderbouwing van de keuze.)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Christiaan van Klaveren op 2003-03-29 19:16 ]</font>
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

29-03-2003 19:22

maakt me niet uit als ze maar willen vreten,dan komt het goed.
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

30-03-2003 07:45

Het liefst vis ik op een zandplaat, puur omdat de boilie zichtbaarder is en niet naar modder ruikt.
Maar aan de andere kant is een karper heel goed in staat de boilie te vinden in modder, ben er van overtuigd dat een karper de modder opzoekt omdat hier vaak eten valt te halen. Ik zie vaak vissers die de loodmontage uit de modder trekken, ik laat hem altijd liggen waar ik hem heb ingegooid.
Ze hebben hem altijd wel kunnen vinden.
MVG Robert
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

30-03-2003 12:30

Tot nu toe moet ik zeggen dat ik de modder verkies boven de zandplaat. dit komt omdat ik het vorig seizoen bijna al mijn vissen in de modder wist te vangen. Maar een andere reden heb ik er niet voor, mss omdat ze er ook hun voedsel in zoeken zoals al aangehaald werd.

MVG
Piotr
Gebruikersavatar
Aart-Jan de Jong
Berichten: 103
Lid geworden op: 27-01-2002 01:00
Locatie: Harfsen (tussen Deventer&Zutphen)

30-03-2003 23:18

heren,
het zandplateautje geniet toch echt nog steeds mijn voorkeur. ik vang hierop het gros van mijn vissen en dat terwijl ik eigenlijk ook altijd wel 1 hengel op een modderstek leg...
ik weet wel dat een karper een echte wroeter is en dus ook on de modder zijn voedsel moet kunnen vinden, maar dit levert mij gewoon minder vissen op...

dan heb ik nog een vraag, heeft er iemand een idee hoe karper reageert op kikkerdril, ik heb namelijk het vermoeden dat de karper dit herkent als voedsel en het ook opeet als hij het tegenkomt.
gezien de bruine kikkers momenteel enorme hoeveelheden van dit "supervoer" produceren leek het mij misschien eens leuk om een stek te kiezen aan de hand van de al dan niet aanwezige hoeveelheid kikkerdril...
iemand ideeen?

Aart-Jan
Gebruikersavatar
Aart-Jan de Jong
Berichten: 103
Lid geworden op: 27-01-2002 01:00
Locatie: Harfsen (tussen Deventer&Zutphen)

31-03-2003 20:31

Niemand die hier iets in ziet of het al eens geprobeerd heeft?

beetje jammer...
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

31-03-2003 20:50

Hallo Aart-Jan,

in het viswater heb ik het nog nooit zien liggen ofzo. Maar in de vijver in de tuin eten de koi's wel degelijk de kikkerdril op. En die dril is even snel weg als dat hij er ligt. Dus het zou mss ook wel eens in je viswater zo kunnen zijn met de karpers...

MVG
Piotr
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

01-04-2003 15:03

het hangt af van het water is het een grote modder of zut put dan zou ik juist dat harde stukje opzoeken is het een zandafgravinf met zandbodem dan zou ik juist es mijn aas in een modderbadje gooien
Rob Trommelen
Berichten: 74
Lid geworden op: 26-06-2002 02:00
Locatie: Tilburg

01-04-2003 22:19

Hai Christiaan.
Ligt er aan hoe dik die modderbodem is. Al hij niet al te diep is valt er goed op te vissen. Vooral met warmere water tempraturen. Modder bied meer natuurlijk voedsel als een zand plaat. De karper is mijn inziens meer genegen om daar op te azen. En immers, azende vissen vang je wat gemakkelijker. Waarmee ik niet zeg dat je op een zandbodem geen karper kunt verleiden. INTEGENDEEL.Het vissen op dunne modderbodems werkt perfect met b.v. grotere platte particles, vierkante boilies of semi-pop-ups, vergeet een met lucht geinjecteerde dauwpier niet. Allemaal vangers. Nou heb mijn partijtje modderworstelen meegedeeld.
Vang ze.
Plaats reactie