Hoe te vissen in op dit kanaal


Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

03-01-2008 21:17

wesley vroom schreef:ik ga vnmiddag ff voeren en daqn morgen de hele dag vissen
ik heb gooi 1 hengel net onder een brug en 1 tegen een stenen wal aan waar zomers veel waterplanten zitten
en ik weetr dat ze daar zitten want henry hummel ving er in een middagje al 2 met de pen



als je nu tot zeg maar maart dvdtjes gaat kijken en boeken/inet gaat lezen over peilen kanaalvissen en rigs en aas. en hierna het peilen gaat uitoefenen op je kanaal.

dan denk ik dat je in april meer vissen heb gevangen als dat je nu al begint.

tip!! je zegt dat je kanaal zon 10 meter breed is probeer dan je kanaal uit te peilen met een vaste stok met ee stuk gevlochten en een bonk lood.

suc
martijn zeij
Berichten: 566
Lid geworden op: 24-02-2007 17:05

03-01-2008 21:41

Gewoon uitproberen en vanaf maart fanatiek verder gaan
Wes Pias

03-01-2008 21:51

ja ik ga de komde dagen gwoon beetje uit verveeling vissen
volgende week maak ik ff een middagje vrij op harde stukken op te zoeken en dan heb k het hele weekend om te pijlen en kleine waterkaart te maken

en over dat pijlen...ik lees elke week 2 boeken die over karpervissen gaan dus dat pijlen heb ik al wel onder de knie :D
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

03-01-2008 21:55

Yuri Monster schreef:
wesley vroom schreef:ik ga vnmiddag ff voeren en daqn morgen de hele dag vissen
ik heb gooi 1 hengel net onder een brug en 1 tegen een stenen wal aan waar zomers veel waterplanten zitten
en ik weetr dat ze daar zitten want henry hummel ving er in een middagje al 2 met de pen



als je nu tot zeg maar maart dvdtjes gaat kijken en boeken/inet gaat lezen over peilen kanaalvissen en rigs en aas. en hierna het peilen gaat uitoefenen op je kanaal.

dan denk ik dat je in april meer vissen heb gevangen als dat je nu al begint.

tip!! je zegt dat je kanaal zon 10 meter breed is probeer dan je kanaal uit te peilen met een vaste stok met ee stuk gevlochten en een bonk lood.

suc


Ik ben het niet met je eens. Boeken en DVD'tjes brengen die jongen tot maar een bepaalde grens. Vanaf deze punt komt ervaring om de hoek kijken. En ervaring krijg je door gewoon te gaan vissen.

Waarom zou hij nu 3 maanden tijdschriften lezen en DVD'tjes kijken over kanaalvissen als hij er zelf achter kan komen? De basisbeginselen kan hij hier op het forum vinden (zelfs ook in deze topic).

Wesley, als je de kou kan trotseren en je het lang genoeg uit kan houden, ga lekker vissen! Experimenteer met aasaanbiedingen, aassoorten en voertechnieken en je steekt er meer van op dan dat je thuis DVD'tjes gaat zitten kijken.
bas nanninga
Berichten: 114
Lid geworden op: 14-10-2004 08:53
Locatie: Oldambt

03-01-2008 22:51

Hoi wesley
Ik ben het wel eens met ramon ansing
pak dat pennetje maar, maak verschillende voer plekken
op de stekken wat jou het beste lijkt.
koop een zak duivenvoer en een pot melasse meng dit door elkaar en laat het 24 uur staan, daarna kook je het spul +/- een half uur,
na dat je jouw verschillende stekken hebt aangevoerd van 2á 3 dagen
ga je deze stekken afstruinen.
zo kom je (als ) het goed is gelijk achter, wat de betere stekken zijn
(kun je de dure henry ballen ook eventjes in de kast laten liggen)
die kun je wel inzetten ,als je de top stek van het kanaaltje gevonden hebt
tevens als je nog wat over het pennen wilt weten, er is een forum over penvissen.

winter vissen is moeilijk(soms)maar wie thuis blijft vangt helemaal niets,
het beste is rond april te beginnen met vissen, van deze methode
als de water temperatuur rond de 12 graden gaat zitten.

goed doorvragen aan de mede boarder's want die heikneuters hebben nu toch niet veel te doen,des te wijzer dat jij word...

groet bas



8) 8) 8)
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

04-01-2008 06:31

Mourad Aviara schreef:
Yuri Monster schreef:
wesley vroom schreef:ik ga vnmiddag ff voeren en daqn morgen de hele dag vissen
ik heb gooi 1 hengel net onder een brug en 1 tegen een stenen wal aan waar zomers veel waterplanten zitten
en ik weetr dat ze daar zitten want henry hummel ving er in een middagje al 2 met de pen



als je nu tot zeg maar maart dvdtjes gaat kijken en boeken/inet gaat lezen over peilen kanaalvissen en rigs en aas. en hierna het peilen gaat uitoefenen op je kanaal.

dan denk ik dat je in april meer vissen heb gevangen als dat je nu al begint.

tip!! je zegt dat je kanaal zon 10 meter breed is probeer dan je kanaal uit te peilen met een vaste stok met ee stuk gevlochten en een bonk lood.

suc


Ik ben het niet met je eens. Boeken en DVD'tjes brengen die jongen tot maar een bepaalde grens. Vanaf deze punt komt ervaring om de hoek kijken. En ervaring krijg je door gewoon te gaan vissen.

Waarom zou hij nu 3 maanden tijdschriften lezen en DVD'tjes kijken over kanaalvissen als hij er zelf achter kan komen? De basisbeginselen kan hij hier op het forum vinden (zelfs ook in deze topic).

Wesley, als je de kou kan trotseren en je het lang genoeg uit kan houden, ga lekker vissen! Experimenteer met aasaanbiedingen, aassoorten en voertechnieken en je steekt er meer van op dan dat je thuis DVD'tjes gaat zitten kijken.




ik denk dat je in de winter periode niet op een water moet gaan experimenteren wat je nog niet door heb.

denk dat die dan beter zijn tijd kan benutten aan opserveren en het bodemverloop in kaart brengen. en met deze informatie verder gaan speuren zodat hij hier wel passende antwoorden vindt.

misschien heeft die nu hotspot nummer 1 wel gevonden en blankt hij hier 4 x op waardoor de spot uit het oog verliest voor de rest van het jaar.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

04-01-2008 07:00

Hij moet natuurlijk wel rekening houden dat de stekken per seizoen kunnen verschillen, maar ik vind toch dat hij het beste leert door gewoon te gaan vissen.
K. van den Herik

04-01-2008 07:37

allemaal leuk, lief en aardig, maar als je al niet weet waar je op moet letten, valt leren niet mee.
Wiljo van Eerden
Berichten: 251
Lid geworden op: 11-12-2006 16:38
Locatie: achterhoek

04-01-2008 08:09

Ik zou met de penhengel rond gaan, deegje maken, stuwen/kades/diepere stukken opzoeken. Zonder onderlijn, kleine haakmaat (8,10)

Krijg je een aanbeet kan je overwegen daar wat voer achter te laten voor de statische visserij. Anders heb je geen flauw idee of je voert daar waar de vissen zitten.

Zelfde kan je ook doen met de piepers, maar als je instant de vis wilt vinden heeft deeg toch een aantal grote voordelen.

groetjes Wiljo
Gewoon doen..........8)
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

04-01-2008 18:10

Klaas:

Mourad Aviara schreef:Waarom zou hij nu 3 maanden tijdschriften lezen en DVD'tjes kijken over kanaalvissen als hij er zelf achter kan komen? De basisbeginselen kan hij hier op het forum vinden (zelfs ook in deze topic).


Gr Mour
Wes Pias

04-01-2008 19:05

ik heb vndaag ff gevist op een klein voertje net onder een brug
af en toe een piepje en dan meteen weer stil
maar moest na 5 uur vissen stoppen want het vriest hier en mijn ahnden waren paars..zelfs met handschoenen aan
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

04-01-2008 19:06

Toch al wat activiteit , mij zou dit alvast meer vertrouwen schenken
Wes Pias

04-01-2008 19:08

ja maar met dit weer is vissen niet leuk meer..ik was mijn vismaat nodig om mijn hengels op te ruimen want ik kon ze niet meer vastknopen in mijn foudraal
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

04-01-2008 19:10

Klopt maar ik ga morgen vissen 7 graden , even nog kijken wat de wind gaat doen :wink:
Wes Pias

04-01-2008 19:12

ja 7 graden kan nog wel
ik bel morgen mijn boilieboer op om ff kilo of 15 balle te draaien zamen..moet toch iets te doen hebben :D
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

04-01-2008 19:14

De verwachting is ook 7 graden in Groningen ..
Wes Pias

04-01-2008 19:16

dat was het niet temp. lag steeds rond de 1 graad
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

04-01-2008 19:17

Voor morgen :wink:
dennis wilemsma
Berichten: 240
Lid geworden op: 02-01-2005 11:32
Locatie: leeuwarden

09-01-2008 18:23

Taco van der veen schreef:Ik hou van uitdagingen maar eigenlijk bedoel ik dat ik op 2 wateren vis en daar de mooiste vis(en) probeer te vangen van die 2 wateren.


Je moet je niet stuk vissen je zal wel veel tijd hebben.
Maar lijkt me niet dat jij in optimale omstandigheden altijd aan het water kan zijn.Er zullen thuis neem ik aan ook regels zijn.

Geloof me ga lekker vissen t draait niet om kilo's... Heb plezier.
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

09-01-2008 22:47

dennis wilemsma schreef:
Taco van der veen schreef:Ik hou van uitdagingen maar eigenlijk bedoel ik dat ik op 2 wateren vis en daar de mooiste vis(en) probeer te vangen van die 2 wateren.


Je moet je niet stuk vissen je zal wel veel tijd hebben.


De laatste tijd heb ik niet zoveel tijd met die VWO van me maarja , ik ga wel tijd maken ervoor :wink:
Wes Pias

10-01-2008 15:03

Taco van der veen schreef:
dennis wilemsma schreef:
Taco van der veen schreef:Ik hou van uitdagingen maar eigenlijk bedoel ik dat ik op 2 wateren vis en daar de mooiste vis(en) probeer te vangen van die 2 wateren.


Je moet je niet stuk vissen je zal wel veel tijd hebben.


De laatste tijd heb ik niet zoveel tijd met die VWO van me maarja , ik ga wel tijd maken ervoor :wink:


dat heb ik ook
vwo+ & vissen gaat niet zamen
martijn zeij
Berichten: 566
Lid geworden op: 24-02-2007 17:05

10-01-2008 15:34

Taco van der veen schreef:
dennis wilemsma schreef:
Taco van der veen schreef:Ik hou van uitdagingen maar eigenlijk bedoel ik dat ik op 2 wateren vis en daar de mooiste vis(en) probeer te vangen van die 2 wateren.


Je moet je niet stuk vissen je zal wel veel tijd hebben.


De laatste tijd heb ik niet zoveel tijd met die VWO van me maarja , ik ga wel tijd maken ervoor :wink:


Ik doe ook vwo en ik heb ook nooit tijd, als ik geluk heb een halve zondag, maar meestal lukt dat niet
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

10-01-2008 15:58

Af en toe zeg ik gewoon : Schijt! die leraar die zal me wat 8)
martijn zeij
Berichten: 566
Lid geworden op: 24-02-2007 17:05

10-01-2008 16:02

Taco van der veen schreef:Af en toe zeg ik gewoon : Schijt! die leraar die zal me wat 8)
inderdaad laaste kwartaal haal ik de cijfers gewoon weer op :D