cursus veiligkarpervissen


Tibor Peters
Berichten: 321
Lid geworden op: 14-10-2006 00:48
Locatie: Roden

24-11-2007 16:37

Wat dacht je van een soort toetsje aan het eind en als je dan het hoogst haalt een presentje krijgt. Bijvoorbeeld die onthaakmat van jou. Want om ze allemaal te geven lijkt me teveel van het goede denk je zelf ook niet?
En als ze op dat toetsje een voldoende halen krijgen een certificaat met er iets van tekst erop van verantwoord vissen. en misschien nog een kleinigheidje. zoals een mooi pennetje bijvoorbeeld.

Tibor
john van de made
Berichten: 19
Lid geworden op: 25-09-2007 19:46
Locatie: made
Contacteer:

24-11-2007 17:27

Remon.
Het is een goed plan van je .

Wij waren ook al aan het brainstormen om dit ook bij ons in de regio te organiseren.
(TIP)
Wij zijn eigelijk zover ,dat we er ook waarschijnlijk een subsudie er op gegeven kan worden voor de materiaalen die wij nodig hebben .
Omdat het omgaan met vissen en natuur op deze manier voor deze groep goed word gestimuleerd.

Wil je verder praten.
Neem dan contact met me op per pb.
Dan kunnen we ervaringen uitwisselen en mischien samen verdere barieres nemen.
Dan kunnen we eens rustig verder babbelen per telefoon of onder het genot van een bakkie.
natuur.laten we het schoon achterlaten
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

26-11-2007 12:21

Heren tot zo ver bedankt de hulp is nu echt opgang aan het komen daar voor dank.Een ieder die ik een bericht heb gestuurd ik kom op een ieder nog terug aldaar ik met van alles bezig ben dus ik ga jullie allemaal nog spreken BEDANKT
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Jeffrey Hooi
Berichten: 77
Lid geworden op: 09-06-2007 20:46
Locatie: Ede
Contacteer:

27-11-2007 18:08

Remon je hebt een te groot hart voor de kinderen :wink:
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

27-12-2007 07:28

Remon

Beter laat dan nooit zeggen ze weleens, heb vanmorgen mijn donatie overgemaakt. Excuses voor de late reactie, in ieder geval veel plezier ermee. Laat even weten hoe het was op het board. Grt hans en keep up the good work. :wink:
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

27-12-2007 09:02

dat is fijn Hans dit gaan we zeker aan de jeugd besteden 2008 wordt een goed jaar voor de jeugd.Er is van allerlie kanten hulp aangeboden die ik ook zeker aanneem heeft me veel tijd gekost,we weten nu wel welke kant we opgaan en hoe we de avonden gaan vullen
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
mark schipper
Berichten: 132
Lid geworden op: 12-08-2007 16:01
Locatie: woudenberg

27-12-2007 21:11

remon

goed plan ben blij dat jij je voor zulke dingen in zet.
als ik dan ook wel eens zie hoe het hier der aan toegaat,
dan moet er inderdaad worden in gegrepen over hoe we verantwoord
moeten karperen en denk dat het voor de beginnende een wijze en intresante les zal zijn.
wat betreft de matten en schepnet zou je natuurlijk een deal kunnen maken met een plaatselijke hengelsport zaak dat je kortings bonnen aan het eind uitdeelt voor matten en schepnetten dat weetje ook zeker dat er alleen echte de geintreseerde zich er in gaan verdiepen want mischien als je ze weg gaat geven liggen ze wel weer bij dat persoon 2jaar in de schuur meestal zijn het ook van die moment vissers snap je dan stoppen ze na een periode heb dat vaak zien gebeuren. dus hoop dat je een goede oplossing kan vinden.

gr.mark
een karper in de morgen is een dag zonder zorgen
Gebruikersavatar
David van Lindt
Berichten: 25
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: valkenswaard
Contacteer:

12-01-2008 19:07

Hoi Remon,

Je hebt al een hele hoop goede tips, maar waarom wil je het tot de jeugd beperken ? :) .. Wij zijn bij onze hengelsport vereniging (hsv Venbergen) 2 jaar geleden begonnen met het geven van karper cursussen, en met die korte ervaring kan ik je vertellen dat er meer senior leden aan mee deden dan junior leden.

En wat de cursus betreft, stel voor jezelf eerst vast wat je allemaal wilt behandelen, en in hoeveel tijd je dit wilt doen. Wij hebben er zelf voor gekozen om 4 theorie avonden te houden van elk 2 uur en 1 praktijk dag waarop we boilies gaan maken en vissen. In die totaal 8 uur kan je echt een heleboel informatie kwijt, en redelijk diep op de materie ingaan. Als je het echt op de jeugd wil richten dan zou ik dit een heel stuk inkorten.

Als je de stof en de tijd voor jezelf duidelijk hebt dan kun je een soort van cursus boek gaan maken. Ik heb hier zelf gewoon een helemaal nieuwe bundel voor geschreven die vooral toegespitst is op de manier van vissen zoals die in 99% van de gevallen in mijn omgeving gedaan wordt.

Verder is het een heel goed initiatief, en niet alleen om de visveiligheid te verbeteren, maar ook omdat je de leden meer bij de vereniging betrekt.

Wij hebben hier bij onze vereniging al veel profijt van gehad, en ik ben nu bezig om te kijken of ik als uitbreiding op die cursus met een aantal jeugdleden een midweek in frankrijk kan gaan vissen, onder begeleiding van ervaren karpervissers. Dus mochten er nog mensen zijn die me hier tips of aandachtspunten voor kunnen geven zijn deze meer dan welkom.

Met vriendelijke groeten,
David van Lindt