Het lef van de AHV en/of Sportvisserij Nederland


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

10-12-2007 09:48

Ik had nooit verwacht Klaas nog eens als voorbeeld te zullen nemen. 8) 8)
Wie maken de ALV van Sportvisserij Nederland? dat zijn de federaties toch is het niet?
Wie maken de ALV van de federaties? dat zijn de verenigingen toch is het niet??
Wie maken de ALV van de verenigingen? dat zijn de leden toch is het niet?
Hoeveel leden komen er op de ALV van de verenigingen waar het allemaal begint? dat zijn er niet zoveel is het niet?
Toch begint een verandering of een discussie over dit soort dingen daar.

Na één jaar al klagen en zeiken, typisch Nederlands zou het over twee jaar nog een onoverzichtelijke toestand zijn dan mag je je zorgen gaan maken over het instituut SVN.

Eigenaardig dat niemand, nou niemand ik heb al een klacht gelezen dat is ook zo, klaagt dat hij te weinig heeft betaald en heeft "vergeten" de afdracht te betalen.

Onoverkomelijk is echter wel een verhoging van de afdracht zouden de kantoorkosten niet meer mogen worden verrekend, en wie betaald die hogere afdracht??
Dan verdienen? zij nog meer misschien is dat de oplossing. :wink:
Vissen is een hobby, geen religie!
K. van den Herik

10-12-2007 10:21

*** Afbeelding groter dan 640x640 pixels ***

http://www.globi.ch/files/images/kinder ... 24x768.jpg
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

10-12-2007 10:30

Nou om het direct zo groot te gaan vieren is ook wat buiten de lijnen van het forum. :D :D :D :D :D :D
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

10-12-2007 12:20

Heren,

Naar aanleiding van een posting van ons aller Kees Ouwehand, ga ik twijfelen of ik het geheel wel in de juist context lees.

Is die 2,50 nu ingehouden, als administrattie/kosten voor het verstekken van het pasje ?

Of is die 2,50 ingehouden door de adminitratiekosten voor het retourneren van onze 14 euro ?

In het eerste geval heb ik daar uiteraard alle begrip voor !
In het tweede geval zijn ze nog niet van me af... 8)

Kees,
Kan het niet zo zijn dat ik 2 keer 11,50 heb gekregen omdat ik het zowel voor 2007 als v00 2008 heb teruggekregen ?

Gr,
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

10-12-2007 12:45

Staat al sinds eind 2006 op

http://www.sportvisserijnederland.nl/vi ... vraag%2001

bij vraag 5 :

De afdracht aan de landelijke organisatie is €14,-. Dat is de oude afdracht aan de NVVS (€ 4,50) plus de Sportvisakte (€ 9,50). Bij een tweede lidmaatschap worden er slechts administratiekosten gerekend van €2,50.


Dat zijn dus geen kosten om je euro 14,00 te retourneren
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-12-2007 13:07

Dennis,

Zoals Michel hierboven, optie 1 dus.

Als alles goed gaat in 2009 ( :roll: ) is 2,50 euro nog steeds de vergoeding voor het 2e pasje dat je krijgt van de 2e vereniging die jou toestaat te vissen in het water dat die vereniging niet ingebracht heeft in de lijst.

De juiste volgorde is volgens mij 11,50 van SN voor 2007, en 11,50 van AHV voor 2008? Van de AHV krijg ik zelf nog over 2008 terug. Nog niet gehad.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

10-12-2007 14:19

Gelukkig heeft 90% maar één Vispas...
En natuurlijk moeten ten onrechte teveel betaalde bedragen worden terugbetaald. Vergeet s.v.p. bij dit alles niet dat er tot 2007 geen enkele terugbetaling van toepassing was.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

10-12-2007 21:15

Wat mij betreft stoppen ze die pasjes in een plekje waar de zon nooit schijnt! Ik heb namelijk bij het "boekje" maar 1 pasje nodig, de rest is toch echt onnodig. Voorheen had je gewoon een papieren lidmaatschapsbewijs van je HSV en de daarbij behorende vergunningen.
En dat zou nu nog steeds voldoende kunnen zijn.

Maar gelukkig ben ik met ingang van nu nog maar lid van 2 HSV-en ipv 5. En ik heb die lidmaatschappen met redenen omkleed opgezegd, je gelooft toch niet dat ik ieder jaar naar 5 (witvis)vergaderingen ga? Dat zijn 5 visavonden, zonde dus van m'n tijd. En die ene HSV extra is trouwens niet aangesloten bij SVN, dus hoppa, geen gedoe meer.

Groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
K. van den Herik

11-12-2007 07:33

http://www.nu.nl/news/1348046/36/rss/%2 ... en%27.html

plisie gaat ook gewoon weer koffie drinken bij de pomp en het enige juiste antwoord is:


Vergeet s.v.p. bij dit alles niet dat er tot 2007 geen enkele terugbetaling van toepassing was.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

11-12-2007 21:17

John Pannekoek schreef:Henk,

De reden dat ik bij jou geen slagroom nam was omdat ik het niet vertrouwde dat het tuutje van dat verroestte flesje op tafel groenig was, terwijl mij verteld is dat slagroom wit behoort te zijn.
Dag man.
Groet,

John

Ps. leg is uit van die tweeënveertig pasjes man :lol:


Sonny,
ik betaal alweer 42 jaar soms 2, soms 3 vergunningen per jaar.
Nu heb ik aan 1 vergunning genoeg omdat deze verenigingen onder dezelfde Federatie vallen..heeft nix met een pasje te maken hoor.
Die heb ik ook wel zonder verenigingsvergunning.

Hoe zit het nu met die antifouling Sonny?
Welke en waar? heb ik ergens laats nog gelezen.. :wink:
Welke?
Probeer eens van die teerachtige bende..
Waar?
Aan de onderkant, het liefst de buitenkant., makkelijker bij het in de boot stappen. 8) :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Groet'n Henk..

still growing Old.
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

12-12-2007 19:37

Henk ter Maat schreef:
Hoe zit het nu met die antifouling Sonny?
Welke en waar? heb ik ergens laats nog gelezen.. :wink:
Welke?
Probeer eens van die teerachtige bende..
Waar?
Aan de onderkant, het liefst de buitenkant., makkelijker bij het in de boot stappen. 8) :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Gelukkig kunnen we van één van jouw eigenschappen zeker zijn Henk.....................................................Je bént en blíjft een ontzettend irritant klere-ventje dat altijd het laatste woord wilt hebben!!!!!
Groet,

J :D hn.
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

21-12-2007 16:19

Ondanks de excuses en toezeggingen nog steeds niks ontvangen. Wel alvast betaald voor volgend jaar natuurlijk.
Om hoeveel munten hebben we het hier eigenlijk ? Lucratieve buisness denk ik. Vraag me zowiezo af waar dat allemaal naartoe gaat. Visuitzetting ? Dikke lul !
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

21-12-2007 16:32

Drie bier.

Afgelopen weekend heeft de AHV negenhonderd kilo spiegelkarper en honderd kilo edelschub uitgezet op diverse Amsterdamse wateren. Zowel onderhoudsuitzettingen als uitzetting voor het Spiegelkarperproject. Of onze vrijwilligers hiervan een harde plasser kregen, vermeldt het verslag niet. Ik was er bij en die van mij kromp voornamelijk vanwege de kou.

Intussen zijn de professionals op kantoor en de vrijwilligers in het bestuur nog steeds bezig om alles voor nu recht te trekken en voor de toekomst in goede banen te leiden. Daar gaat veel energie in zitten. Op verdachtmakingen van geldklopperij zitten we dus eigenlijk niet te wachten.

Groeten van Bert.
ff v==
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

21-12-2007 16:54

Hey Bert,

Wat jij doet, zouden ze een pluim voor moeten geven. Het is altijd makkelijk zeiken vanaf een zijlijn. Ga vooral door met het goede werk wat je als vrijwilliger voor de vereniging doet te zamen met al die andere bikkels. En laat je vooral niet kisten door vervelende berichten van zogenaamde (geintresseerde)leden op het board.

Mvgr. Rene
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

21-12-2007 17:02

Dank je, René!

Ik laat me zeker niet kisten zo lang dat niet nodig is, want van onder de plaggen is het lastig vissen, heb ik me laten vertellen. :D

Groeten van Bert.
ff v==
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

21-12-2007 18:42

Jan van Glabbeek schreef:Visuitzetting ? Dikke lul !


Je zou eens moeten weten wat er achter de schermen allemaal gebeurd. Door hun heb je straks een mooi gevarieerd spiegelkarper bestand, dus zit niet zo te zeiken!
peter andrae

21-12-2007 18:46

Bert op welke wateren of staat dat in het visblad.
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

21-12-2007 18:52

Hee Peet!

Komt in de 'VISSEN' van februari, maar ik stuur je vast PB hierover.
Dan is dat artikeltje al half af 8)

Bert.

EDIT: bedenk me net dat Joris Weitjens tegenwoordig weer een vaste rubriek heeft in het blad. Ik denk dus niet dat ik dat artikel hoef te schrijven. :lol:
Laatst gewijzigd door Bert Vooijs op 22-12-2007 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
ff v==
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

22-12-2007 12:27

Martin Doelman schreef:
Jan van Glabbeek schreef:Visuitzetting ? Dikke lul !


Je zou eens moeten weten wat er achter de schermen allemaal gebeurd. Door hun heb je straks een mooi gevarieerd spiegelkarper bestand, dus zit niet zo te zeiken!


Zal allemaal best zo zijn, ik zie er hier in mijn regio in ieder geval nada noppes niks van. In heel de regio (BSAE) wordt jaarlijks wat voorn en winde uitgestrooid. Als er al een spiegelproject opgezet is, dan is dat door particulier initiatief (lees : zelfbetaald) tot stand gekomen. Ik zie in ieder geval weinig gebeuren.

Wij betaalden toch ook mee aan de beroepsvisserij ?
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

22-12-2007 16:06

Voor de duidelijkheid, ik had het niet over de HSV, ik doel op de instantie die de vispasgelden ontvangt.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

22-12-2007 16:27

Voor alle duidelijkheid er is niet 1 instantie die de gelden ontvangt maar in ieder geval 3.
SVN een federatie en een HSV.

SVN kan en mag geen vis uitzetten zonder toestemming van een visrechthebbende een federatie kan en mag dat alleen op water waar zij de visrechten heeft en een HSV ook alleen maar daar waar zij de visrechten heeft.
Voor jou klacht over geen visuitzet moet je dus bij de visrechthebbende zijn zonder te wijzen naar een instantie.

Vraagje op wat voor manier betalen wij mee aan de beroepsvisserij in jou gedachten??
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

22-12-2007 17:06

Hoi Jan,

Wat een frustraties gooi je er uit, ken je zo niet. Lastig om zo uit te maken tegen wie je nu aan loopt te schoppen laat het eens weten. Kon me al niet voorstellen dat je als Eindhovenaar in Amsterdam ging vissen. De tegenstellingen zijn er iets te groot voor :lol: en de link met de BSAE kan ik ook niet leggen. Veel problemen liggen in het feit dat duidelijk moet zijn wanneer de betalingen richting de betreffende tweede HSV heeft plaats gevonden. Ben je lid geworden van die HSV in januari 2007 of ben je al jaren lid van die andere club. Is het eerste het geval dan moet je bij Sportvisserij Nederland zijn. Ben je al jaren lid van die andere HSV met dat sterretje op je vispas moet je bij hun zijn om je knikkers terug te vragen. Bij Sportvisserij Nederland loopt het nu over het algemeen een stuk vlotter, laat eens weten hoe het nu eigenlijk zit.

Groetjes,
Peter
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

22-12-2007 17:17

Heel ff offtopic als het mag: mooi visje in je avatar, Peter J.
Ook van een recente uitzetting?

Ontopic: de kritiek van deze en gene is op zich natuurlijk begrijpelijk.
Het systeem rond de VISpas is wellicht wat onoverzichtelijk, maar het is bedoeld e.e.a. juist eenvoudiger te maken en dat zal ook wel een keer lukken (ik hoop al snel).

Groeten van Bert.
ff v==
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

22-12-2007 17:34

Mijne heren worstel eens door het jaarverslag van 2006 die van 2007 staat er nog niet maar zal er ongetwijfeld ook bijkomen.
Ik denk dat je dan een aardig goed beeld krijgt wat SVN doet en ook wat dat kost.

http://www.sportvisserijnederland.nl/da ... 591890.pdf
Vissen is een hobby, geen religie!