Nachtvissen vs Dagvissen.


Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

10-09-2007 19:06

Een reden: geen witvissers om je heen.
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

10-09-2007 19:18

Bijna enkel nachtjes, reden: Vrouw en 2 kinderen.
Die doe ik meer tekort als ik een volle dag ga vissen in het weekend.
En ik vind de ochtend super, en daar richt ik de meeste van mijn nachtjes ook op, ben bijna altijd om een uur of 6 wakker om te kijken wat er gebeurd.
Ook is dit gewoon het mooiste moment van de sessie, even genieten voor je naar huis gaat. En ik vis elke zaterdagnacht op een enkele uitzondering na dan.
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

28-10-2007 01:29

Al opgelost.
Laatst gewijzigd door Michel Hollaar op 28-10-2007 09:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

28-10-2007 08:16

Michel
Beter zo :lol:
Gr Piet
Gebruikersavatar
Sander vd Hill
Berichten: 50
Lid geworden op: 23-10-2007 21:27

28-10-2007 10:16

Momenteel doe ik veel dag, of zelfs alleen maar ochtend of middag sessies op een circuitwater. De reden dat ik daar 's-nachts niet zit is vrij simpel, het mag niet meer. En de controle is zeer streng. Ik vind het ook niet meer als normaal als ik hoor watvoor ongelofelijke dingen er vroeger zijn gebeurd. Van hengeldiefstal tot steekpartijen, erg triest allemaal.

Bovendien levert het vissen bij daglicht, volgens de lokale vissers, net zoveel of nog meer op als een nachtsessie.
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

29-10-2007 17:00

statisch vis ik bijna alleen maar 's nachts.
en pennen en korsten doe ik overdag.

de reden: ik denk dat je daadwerkelijk meer vangt in de nacht.
dat zie je gewoon als je een dag gaat zitten en een nacht.
de meeste runs komen uit de nacht.

maar in de winter wil ik ook wel ik overdag gaan zitten.

gr. matthijs
Gebruikersavatar
martijn dekker
Berichten: 383
Lid geworden op: 22-10-2003 02:00
Locatie: Geldermalsen
Contacteer:

31-10-2007 21:39

Het heeft ook een voordeel als HSV om een water in de vereniging te hebben waar niet mag worden genachtvist.
Dit water wordt door veel mensen niet bevist omdat ze er niet mogen nachtvissen.
Deze wateren worden voor andere vissers juist weer interessant :wink:
Ik vis liever een ochtend dan een nacht, scheelt weer een hoop gesleep met je zooi. Vroeg opstaan moet je wel kunnen!
Penvissen.... met geen pen te beschrijven.
Arjan van Dijk
Berichten: 133
Lid geworden op: 27-06-2006 16:06

31-10-2007 22:45

Et maak in principe geen zak uit of ik overdag of s'nachts uit. ik heb tot nu toe nog geen een concreet antwoord gezien meer in de zin dat mensen te vast slapen en niet wakker kunnen worden...

het hangt in mijn geval gewoon van het seizoen, watertemp, etc. af. in het voorjaar zijn de resultaten op me vaste viswater overdag minstens zo goed als s'nachts. dus vis ik dan voornamelijk op de dag. Later in de zomer verschuif ik me visserij van de dag naar de avond.. de temperaturen stijgen en de vissen gaan meer bij afnemende temperaturen azen en niet bij stijgende temperaturen.. Dus met name tussen 21.00 en 03.00. Dit zijn echter mijn ervaringen. In de winter vis ik te weinig op karper om hier een gedegen oordeel over te geven dat is voor mij de roofvis tijd. Wellicht dat mensen die mij kennen en op hetzelfde water vissen een andere mening hebben als de mijne, ik ga uiteraard hier niet op het board melden welk water ik vis want ik ben en blijf een karpervisser :p

Ook vang ik vrijwel de meeste vissen gedurende de paaiperiode en wederom zodra de watertemperaturen beginnen te zakken, alhoewel ik weet dat mensen zweren dat gedurende de paaitijd de vis niet of weinig te vangen is.

Heerlijk weer rede tot discussie!

Cheers
Gebruikersavatar
jack jennissen
Berichten: 3
Lid geworden op: 06-07-2005 19:48
Locatie: Echt
Contacteer:

01-11-2007 10:45

Ben van de nacht over gestapt naar de vroege ochtend, en dit nood gedwongen ben dit seizoen al een aantal malen bekeurd. de laatste keer met de mededeling dat het hele spul inbeslag wordt genomen.
nou het nachtvissen was een keuze die behoorlijk in de papieren ging lopen.
op de wateren waar ik vis mag absoluut niet in de nacht gevist worden en de controles zijn dit jaar behoorlijk opgevoerd.
dus na een aantal verbalen was de keuze vlug gemaakt. nu moet ik zeggen de (hele)vroege ochtend valt absoluut niet tegen. in de winter viste ik toch al overdag (ochtend).
dat ik bekeurd ben dat was een risico wat ik bewust genomen heb of het het waard is geweest dat betwijfel ik achteraf.
ik kan niet zeggen dat ik op die wateren meer runs in de nacht heb gehad.
Je moet niet alles lezen wat je gelooft