Kees Verheij schreef:Geen commercieel verhaal zeker?10 jaar je vergunning betalen voor visuitzetting en eindelijk knikkeren ze eens wat spiegeltjes in het water ten gunste van de karpervissers? Omdat wij zo'n tof volk zijn. Ow wat worden we toch verwend. Open u ogen!
En wie heeft dan al die giganten die jij vangt uitgezet in het betreffende water. Zijn die er allemaal ingewaaid ofzo? Let jij op de waterkwaliteit door monsters te nemen? Hou jij de visstand gezond door het wegvangen of juist bijpoten van (roof)vis? Zorg jij dat de karpers niet gejat worden en dat men verplicht een onthaakmat gebruikt enzovoorts enzoverder.
Open zelf je ogen eens Sebastiaan, want tot nu toe vind ik je erg kortzichtig, iets wat je tussen de regels door anderen verwijt.
Groet,
Kees
@ Frank,
Nee, OK nou snap ik het!
Ik ben niet kortzichtig. Ik heb een standpunt dat in onderbouw, en geef antwoord op je vragen of "aantijgingen". Ik kan maybee zelf dingen wat vriendelijker zeggen, daar heb je gelijk in. Mr wordt soms zo moe van om continu lorre, lorre , lorre te zeggen weet je wel
Dat ik arrogant overkom kan ik me ook voorstellen. Realiseer je alleen wel dat ik vol zelfvertrouwen sta voor mijn mening
en die niet zal bijdraaien omdat anderen "een andere mening hebben". Zoiets kan idd arrogant overkomen maar is in praktijk dus niet zo.
Mensen die zeuren over mijn "zwart gevangen vissen" staan bol van afgunst. Je zou namelijk liegen als je zegt niet zoveel dikke beren te willen vangen, maar het liever doet volgens de regels. Alsof en vis dan meer of minder waard is..........haha get a life please
To The point:
Dat uitzetten enzo doet de hengelsport allemaal wou je zeggen? Jij denkt dat die gasten van de hengelsport de natuur wel bij houden?
Die giganten komen voort uit generaties karpers. Die dingen paaien weet je wel? Ze worden er niet ingeknikkerd als ze 45 pond zijn, en iedereen weet toch dat de gemiddel Nederlandse OVB schub bij 16-17 kilo klaar is met groeien of niet? (uitzonderingen daar gelaten?)
Die onthaakmat is een ongeschreven regel in de karpervisserij. daar ziet niemand op toe, maar het heeft wel een functie! ZOIETS zou nou wetgeving moeten worden. DAAR mogen ze van mij voor schrijven!
Maar ga nou eens inhoudelijk in op mijn vraag aub? Ik vraag het je toch netjes?
Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag wat er volgens jouw is verbeterd de afgelopen 10 jaar oftwel 36.500 dagen?
Ik zie alleen maar meer regeltjes en scherpere controles? Vang jij al meer spiegels en heb je het idee dat het de goeie kant op gaat hier in Nederland als we praten over onze hobby? Plaats ons eens voor de fun naast frankrijk..........?