dit moet ik even kwijt.


peter andrae

04-09-2007 13:51

1 cent nu Jacob later dit jaar nog eens 3 cent zelfde verhaal met diesel en tabak,het ontslag recht word versoepelt,mijn gevoel zegt dat het een manier is om van dure krachten af te komen,ook bij de bodem want als je 30 jaar voor 1 bedrijf werkt dan krijg je een goed salaris teminste in mijn geval dan maar dat zal voor veel mensen gelden.

Kijk ik bij het bedrijf waar ik werk daar hebben ze mensen over compleet verklaart die mochten uitkijken naar een andere baan maar wat blijkt er zijn weer net zoveel mensen aangenomen alleen in een lagere loonschaal en als uitzendkracht het bedrijf schermt met de aandeelhouders en de markt die kan instorten volgend jaar omdat onze regering vind dat er een gezonde concurentie moet zijn op de nederlandse arbeidsmarkt,en hoe vreemd dat oudere werknemers hier de dupe van zijn.

De Geus met zijn voorstel een paar jaar terug om de regel first in last out niet meer te laten gelden ook weer zoeits en maar lopen te lullen dat dit een eerlijke maatregel is,nou moeten ze mij nog steeds eens uitleggen voor wie dan,ja voor de werkgevers en niet voor mij.

Ahhh ja en als ik dan zie wat er de 4 muren van het kantoor binnen komt lopen dan snap ik hem wel het zijn gewoon criminelen alleen dan met een pak aan maar die zijn juist het gevaarlijkst.


Honden zijn het niet meer en niet minder.
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

04-09-2007 15:07

bbb
Wonderful Days
peter andrae

04-09-2007 16:00

Emigreren Klaas jij maakt hem.


Ja okay ik ga wat doen.
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

04-09-2007 17:44

:wink:
Laatst gewijzigd door Jeroen Neef op 05-09-2007 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
Val Huismans
Berichten: 12
Lid geworden op: 29-07-2007 18:35

04-09-2007 19:24

Ik verwijs alleen maar naar het voorwoord van Spiegel 6 en rest my case.

Nadat Spiegel 6 was verschenen ben ik alleen een nachtje aan het Twentekanaal geweest. In een zwaaikom bij Almen had ik de tent opgezet en tegen de schemer begon het feest. Drie Duitsers (of ie ieder geval Duits schreeuwende) "heren" hadden een snoekbaars feest, welke zij -na navraag- elk weekend hadden. Ik heb het aantal uitgeworpen lijnen proberen te tellen maar ben gestopt bij 18!! Snoekbaars vang je met een zogehete speciale hengel en daar mag je er maar één van uitgooien.

Door mijn eigen bon van 160 euro knarste ik wel wat met de tandjes.

's nacht om twee uur werd ik van doezelen ineens klaarwakker omdat de heren een boom aan het omhakken waren voor het kampvuur... Het moet niet gekker worden. De plaatselijke karpervissers hadden me vroeger in de avond al gewaarschuwd om er maar niets over te zeggen en de politie was al heel vaak gebeld maar nog nooit gekomen. Tja ik was ook maar alleen en heb om vijf uur 's morgens (toen de zoveelste Duitse polonaise werd ingezet) mijn biezen gepakt.

Wat me ook opviel was dat alles wat gevangen werd in een grote koelbox verdween. Ook al was de snoekbaars net zo groot als hun Duitse bek...Wat voor een snoekbaars helaas toch iets te klein is!

Ik vindt het schandalig. Vooral omdat de officiele instanties weigeren te komen als er gebeld wordt. Knokploeg? Mag ook niet, helaas soms!

:cry:
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

04-09-2007 20:33

:wink:
Laatst gewijzigd door Jeroen Neef op 05-09-2007 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

04-09-2007 20:37

Jeroen Neef schreef:Gewoon doen die knokploeg, hier flikken ze zoiets niet dat lossen we zelf op. Want als je die postings leest dan weet je dat de politie niets doet.
Dus dan moet je het zelf doen, en dat is nog lachen ook, een beetje zinvol geweld en dan de kroeg in om het te vieren.


Stakker praat :evil:
vr gr peter
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

04-09-2007 21:32

Waarom stakker praat Peter?

Als ik al die verhalen zo lees en als de politie er niets aan wil doen dan zul je zelf moeten optreden.
En ja ik weet ook wel dat dan ook weer niet mag,maar als ze willen stropen en de boel vernielen gaan ze dat maar lekker in hun eigen land doen.
Aanpassen aan onze regels,(moeten wij ook) en anders gewoon oprotten.
Mzzl Bart
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

04-09-2007 21:37

bart grandia schreef:Waarom stakker praat Peter?

Als ik al die verhalen zo lees en als de politie er niets aan wil doen dan zul je zelf moeten optreden.
En ja ik weet ook wel dat dan ook weer niet mag,maar als ze willen stropen en de boel vernielen gaan ze dat maar lekker in hun eigen land doen.
Aanpassen aan onze regels,(moeten wij ook) en anders gewoon oprotten.


Ga maar lekker knokken met een knokploeg heel verstandig. Het valt ook anders op te lossen
vr gr peter
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

04-09-2007 21:40

Peter kuipers schreef:
bart grandia schreef:Waarom stakker praat Peter?

Als ik al die verhalen zo lees en als de politie er niets aan wil doen dan zul je zelf moeten optreden.
En ja ik weet ook wel dat dan ook weer niet mag,maar als ze willen stropen en de boel vernielen gaan ze dat maar lekker in hun eigen land doen.
Aanpassen aan onze regels,(moeten wij ook) en anders gewoon oprotten.


Ga maar lekker knokken met een knokploeg heel verstandig. Het valt ook anders op te lossen



vertel,mij is benieuwd.
Mzzl Bart
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

04-09-2007 21:52

bart grandia schreef:
Peter kuipers schreef:
bart grandia schreef:Waarom stakker praat Peter?

Als ik al die verhalen zo lees en als de politie er niets aan wil doen dan zul je zelf moeten optreden.
En ja ik weet ook wel dat dan ook weer niet mag,maar als ze willen stropen en de boel vernielen gaan ze dat maar lekker in hun eigen land doen.
Aanpassen aan onze regels,(moeten wij ook) en anders gewoon oprotten.


Ga maar lekker knokken met een knokploeg heel verstandig. Het valt ook anders op te lossen



vertel,mij is benieuwd.


Ga maar lekker beuken. De oplossing. Gewoon bellen met de politie oid en blijf dit doen. En anders contact opnemen met een hsv. Dan word er van zelf wel gecontroleerd. Maar ja als je liever ZINLOOS geweld gebruikt ben ik eigen wel met je uitgepraat!
vr gr peter
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

04-09-2007 22:08

Er zijn volgens mij hier al voldoende voorbeelden gepost dat er dus NIKS aan gedaan word.
Als ik weet dat de politie of een hsv het op zou lossen zou ik die ook wel gewoon bellen en echt geen eigen rechter gaan spelen.
Maar zoals je bijvoorbeeld uit het verhaal van Val huismans kunt lezen komt de politie niet.
Dan maar gewoon doen of je neus bloed en ze lekker hun gang laten gaan gaat mij toch net iets te ver.
Dat bijvoorbeeld die Polen hier komen werken begrijp ik echt wel,als ik in bijvoorbeeld engeland 4 keer zoveel kan verdienen als hier ga ik daar ook werken.
Maar ze moeten gewoon normaal doen en de boel niet slopen en geen karpers op vreten.

maar als jij dit zinloos geweld vind en verder geen antwoord geeft,ik vind het goed jonge.

ps..stem jij op groen links? :wink:
Mzzl Bart
Gebruikersavatar
Hans ter Haar
Berichten: 389
Lid geworden op: 22-02-2007 10:30
Locatie: Tricht

04-09-2007 22:16

Ben het zeker met Bart eens..... de politie bellen lik me.....

In het verboden seizoen 3 man met 3 hengels snoeken,(ben ik nog wel van de controle) 2,5 uur in de stromende regen gewacht 4 x gebeld.... ja meneer we komen eraan, niet dus, maar wel de volgende morgen om 06:30 uur op de N320 flitsen. Ik had die sukkel bijna uit zijn karretje getrokken. Verkapte belastingnichten zijn het. :evil:
Een asielbewoner uit de buurt die hier stiekum de karper meenam hebben we ook een keer zijn eigen fiets om zijn nek gevouwen.... nooit meer gezien. Nee wachten op de politie is ook hier niet echt een optie
Experience……
Is not what happens to people.
Its what people do
With what happens to them.

http://www.vismaten.nl
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

04-09-2007 22:44

Ik ben er zelf ook tegen dat die mensen zich niet aan de regels houden. Maar het zijn wel mensen he. Misschien het hele topic lezen is ook een idee had je mijn post ook kunnen lezen. Het is triest dat mensen zo omgaan met dieren en met de wet. Maar jullie vinden dat hun zich aan de regels moeten houden. Dat doen jullie dus ook door ze in elkaar te slaan. Geen van beiden houd zich aan de regels dus eigenlijk zijn jullie geen haar beter. fietsen vouwen knokploegen oproepen heel goed bezig. Kom op zeg ik had jullie toch wel wat hoger in geschat. Wat een niveau he. :roll:
vr gr peter
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

04-09-2007 22:50

Peter kuipers schreef: De oplossing. Gewoon bellen met de politie oid en blijf dit doen. En anders contact opnemen met een hsv. Dan word er van zelf wel gecontroleerd. Maar ja als je liever ZINLOOS geweld gebruikt ben ik eigen wel met je uitgepraat!


Peter, jij gelooft ook nog in de kerstman zeker ? Kom op man, je weet net zo goed als ik dat contact met de politie nul komma nul resultaat oplevert. Het makkelijke geld lonkt ( lees: flitsen, gordelcontrole, wildplassers pakken ), kortom de ''echte'' criminaliteit :-? En van je hsv hoef je al helemaal niets te verwachten wat dit soort misstanden aangaat. Toch vreemd dat mensen voor eigen rechter gaan spelen, snap ik nou helemaal niks van....
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

04-09-2007 22:52

plaatwerkers :wink:
vr gr peter
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

04-09-2007 23:04

Heb alle antwoorden op dit topic gelezen Peter,dus ook die van jouw met je azc vrienden.
Met lood gaan gooien vond ik ook niet echt de beste oplossing,kost klauwen geld tegenwoordig.
Die gasten moet gewoon duidelijk gemaakt worden dat het gedrag wat hun ten toon spreiden niet getolereerd word.
Maar ik praat zo slecht duits en pools en andere exotische talen dat ik niks anders weet dan eigen rechter spelen,mocht het nodig zijn. :wink:
Mzzl Bart
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-09-2007 23:12

Het nieuws strak volgend geloof ik dat die knokploegen niet echt actueel zijn. Er zit niks anders op dan erop blijven hameren bij de instanties. De macht van aantallen gaat tellen. Bij voorbaat je erbij neerleggen helpt zeker niet.

Peter A.,

Ik bevestig dat dit schreinende praktijken zijn. Midden jaren 90 hadden grote bedrijven, waaronder mijn eigen werkgever, dit asociale beleid opgevat voor de toen talrijke reorganisaties. Zijn voor mij zwarte dagen, maar ze hadden niks met Oost Europa te maken. Inmiddels is men er hier wel op teruggekomen vanwege het ervaringsverlies. Ik besef dat dit recenter is opgetreden in een aantal sectoren in verband met Oost Europa. Valt niet goed te keuren. Maar eerlijk gezegd zijn de Oost Europeanen daar zelf niet schuldig aan.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

04-09-2007 23:18

Ik zou zeggen ga je gang heren ik lees het wel in de krant of hoor het wel in het journaal.
Ik kan mijzelf ook heel goed redden, ik hoop dat ze mij beide poten breken mocht ik het ooit in mijn kop halen om jullie denkbeelden over te nemen.
Ik denk het overigens niet dat het zal gaan gebeuren zo dement kan ik nooit worden.

Verder geef ik geen reacties meer.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

04-09-2007 23:35

Haha...Ik dacht al,waar blijft Douwe met zn commentaar. :wink:
Mzzl Bart
K. van den Herik

05-09-2007 00:00

Al die roodharige hufters ook opknopen.
Trouwens
Short People - Randy Newman
Short people got no reason
Short people got no reason
Short people got no reason
To live

They got little hands
And little eyes
And they walk around
Tellin' great big lies
They got little noses
And tiny little teeth
They wear platform shoes
On their nasty little feet

Well, I don't want no short people
Don't want no short people
Don't want no short people
Round here

Short people are just the same
As you and I
(A fool such as I)
All men are brothers
Until the day they die
(It's a wonderful world)

Short people got nobody
Short people got nobody
Short people got nobody
To love

They got little baby legs
And they stand so low
You got to pick 'em up
Just to say hello
They got little cars
That got beep, beep, beep
They got little voices
Goin' peep, peep, peep
They got grubby little fingers
And dirty little minds
They're gonna get you every time
Well, I don't want no short people
Don't want no short people
Don't want no short people
'Round here


O ja, die met de grootste mond heeft zo een marokaan oid als schoonzoon...

:D

MVG

Klaas
Marcel Mos
Berichten: 256
Lid geworden op: 03-11-2004 01:21
Locatie: Zwartewaal
Contacteer:

05-09-2007 04:05

Triest topic.

Om twee redenen.

1] Het zaait verdeeltheid onder mensen die zoveel over hebben voor een en de zelfde hobby.

2] Mensen worden boos op mekaar omdat ze nou eenmaal andere standpunten hebben om een dergelijk probleem op te lossen.

En dit terwijl de hele groep het er mee eens is dat het wangedrag door deze mensen niet acceptabel meer is.

Maar wie komt er nu met de oplossing die door alle groepen aangemoedigt en zelfs ondersteund zouden worden ?

Ik Zelf denk dus dat dit een zaak zou moeten zijn van de controlerende overheids instantie,s.
Maar die verzaken te komen.
Dan is dit weer zaak van de HSV om dit op te nemen bij het gemeente bestuur dat de verenigings controleurs geen steun krijgen van de politie bij wangedrag cq geweld aan de waterkant.

Doet het gemeente bestuur hier dan weer niets mee zou de HSV het hogerop moeten gaan zoeken ...

Maar zitten deze heren wel vaak aan verenigings water.
Ik zie ze vaak op drukbevaarbaar water zitten.
En dat is regelmatig geen verenigings water.
Dus een zaak van de gemeente om die controlle daar uit te voeren.
Door dus de politie.
Maar wat als deze dan weer verzaakt te komen.

Dan sta je weer met je voeten op het begin van deze discussie.
Nou moet ik zeggen dat als je vissers op een manier ziet vissen die onder stropen valt (en dat gebeurt ook regelmatig) dat als je dan de AID belt deze in mijn geval vrij snel aanwezig zijn.
Alleen hebben we dan weer het probleem dat ze er de volgende dag vaak weer zitten.

Al met al zakt op een gegeven moment het lood in je schoenen en gooit er het bijltje bij neer.

Knokploegen vormen...
Je slaat er een vanuit een ongelukkige hoek op een ongelukkige plek.
Man sterft...of erger..man raakt invalide.
De klap uitdeler is vader van een gezin.
Wordt voor moord of poging tot doodslag veroordeelt en dat alles omdat die gasten de visserij wet overtreden en de karper op eet (wat bij wet niet verboden is).
Nee ...dat lijkt mij ook niet de weg.

Wat is dan de weg wel?
Ik weet het niet.
Toch hoop ik dat de overheid meer hun blau gaat inzetten op dit soort incidenten.
Die 50 man die extra is aangesteld om de automobilist te controleren om mobiele telefoon gebruik kunnen toch ook 1 keer in het kwartaal langs het water gaan rijden en dan heel streng controleren op alles.
Maar dan niet weer gaan zeuren zoals laast dat er te streng werdt gecontroleerd.

Ik zou wel kunnen blijven schrijven maar een oplossing komt er bij mij ook niet zo uit.

Dus blijf nog steeds op het beste hopen en me GSM leeg bellen bij misverstanden...als moet ik elk kwartier bellen waar ze blijven.

En kom toch weer eens tot mekaar en probeer samen te genieten van onze gezamelijke hobby Vissen.

Groetjes Marcel
Een dag niet gevist = een dag niet van de natuur genoten.
peter andrae

05-09-2007 04:21

Nee Kees zij kunnen er niets aan doen maar moest het even kwijt.


Knokploeg sorry hoor en wat bereik je daar dan mee draven jullie niet een beetje door of is de fantasie op hol geslagen.
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

05-09-2007 04:28

Jammer,

Ik was weer bezig met van allerlei onzin behalve wat ik eigenlijk zou moeten doen. Hier gekomen toch maar weer even beginnen bij het eind.

K. van den Herik schreef:O ja, die met de grootste mond heeft zo een marokaan oid als schoonzoon...


Deze zin staat garant voor misverstanden, discriminatie, vooroordelen en grove belediging van een bevolkingsgroep binnen Nederland.

Twee dingen:

"een marokaan" ... beter is: "een Marokkaan", we moeten proberen beleefd te blijven.

"oid" ... beter is om deze afkorting niet meer te gebruiken in combinatie met een Marokkaan. Waarom niet? Het geeft de indruk dat de Marokkaan een of ander vaag soort is, niet helemaal thuis te brengen en zeker niet op hun uiterlijk door de Nederlander kan worden onderscheiden! Het had voor hetzelfde geld een Turk of een Tunesiër kunnen zijn...

Ten slotte vind ik het jammer dat er altijd vanuit een stugge overtuiging gedacht wordt... Waarom niet "een Marokkaanse als schoondochter" of heeft het een reden waarom dit niet wordt gezegd? Neeeee... wat vertel je me nu??? Marokkaanse meisjes mogen geen relaties onderhouden met Nederlandse jongens??? Ja, dan moet het wel andersom... Maar vaders met de te grote bekken, wees maar niet bezorgd. Het is niet echt zeker of in de ogen van de ware gelovige de Nederlandse vrouw wordt gezien als een hoer, nog minder dan een varken... Dit is ooit een keer geroepen uit emotie waarschijnlijk!!!

Groet,
Jacob
Wonderful Days