Dieren-welzijn


Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

08-08-2007 17:35

Martijn Nederpel schreef:Bewust beschadigen wil zeggen dat karper met voorbedachte rade beschadigd worden! Dat tijdens kampen soms dingen mis gaan kan misschien best kloppen maar dat dit bewust gebeurt??


Mee eens Martijn, ja met jou bedoel ik dan. 8) 8) 8) :wink: :wink: :wink: :wink:
Vissen is een hobby, geen religie!
Jan Peter Teerling

08-08-2007 19:51

@Wil,
Met het hele 'clubje' had ik het niet over de KSN.
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

08-08-2007 20:01

John

Dat Dirkx hier reageert binnen deze topic, daar heb ik geen vat op.
En als hij daar zalig van wordt, dan is dat toch geen probleem?

Peter

Don Quichote is een 'ere-titel' die mij al eens eerder is toe-geschreven.
Tsja..vechten tegen een stelletje oude windmolens dan, hé!

De KSN houdt al meerdere jaren jeugd-kampen op wateren met een hoge bezettings-graad.
Dit doet doet men in zekere zin bewust.
Zeumeren bijvoorbeeld daar hebben veel vissers last van los-schieters.
Dat is bij de jeugd-kamp-leiding inmiddels ook wel bekend.
Ben benieuwd hoeveel los-schieter er nu weer zullen zijn, omdat men een aantal jeugdigen wil leren karperen.
Al dan niet bewust...

En dat ik daar op tegen ben, is een mening die ik heb.
Jullie denken daar anders over, en daar heb ik geen moeite mee.
Daarbij zijn K v/d Herik, PJ Otte, C. Ouwehand onlosmakelijk verbonden met de KSN.
En dat op zich verdient een pluim!!

Maar of het zo slim is dit te ontkennen.., dat weet ik niet.
Dat de KSN straks de enigste boei is, waar de karpervisserij zich mee moet en kan redden, dat dromen jullie maar wat graag.
Maar de realiteit verteld mij anders.
En niet meer dan terecht lijkt mij, mijn waarde Peter.

Het grootste gedeelte van de gebruikers op dit carp-board zijn lezers.
Ik bedien mezelf niet van scheldwoorden zoals muilezel, ook ga ik niet constant lopen roepen dat iemand hypocriet is.
Ja, misschien over mijn eigen persoontje.
De ontkennnende fase ben ik al lang voorbij, nu jullie nog!

De lezers op dit board krijgen natuurlijk een bepaalde indruk, bij dit soort 'discussie's'.
En in deze topic is er al weer van alles over mijn persoontje gezegd.
Zaken waarbij ik al meerdere malen heb aangegeven, dat het mij bekend is wat ik allemaal ben.
Nogmaals, geen probleem.

Er zijn ook boaders die zich alleen bedienen van PB's op dit board.
Een aantal van hen heeft mij de laatste tijd ook wat PB's toe-gezonden.
Bijna allemaal waren ze positief, er waren er ook een paar bij die gingen over vissen.
Alert was de PB'er die mij er op attendeerde dat mij hier (in deze discussie) nog geen afgunst werd verweten.
Hij vroeg zich tevens af, wie is er eigenlijk nou echt afgunstig zijn ?

Afgunst, afgeleide van het latijnse woord: Invidia.
Een mix van pijn en woede.
Het gevoel van ongenoegen, het verlangen naar wat een ander heeft (wat hebben jullie dan ?)

Voor de Katholieken onder ons.
Het Tiende Gebod: U zult niet het huis van uw buurman begeren.
Daarbij schrijft men God en Geloof met een hoofd-letter en de mensheid met een kleine...

Jan Peter

Vroeger toen er nog geen carpboard bestond, zaten veel karpervissers op het board van Carpweb.
Ook toen kropen de kop-stukken bij elkaar.
Een aantal zie ik er hier terug, maar blijkbaar zijn er onderweg een paar van de stront-kar gedonderd.
Maar goed, zo komen er weer nieuwe bij.
Al zullen het er nooit echt veel worden.

De algehele opinie die bij veel lezers zal heersen op dit board, daar is wel naar te raden.
De KSN is wel een apart clubje, zij proberen elke karpervisser te 'verplichten' zich in te zetten voor 'hun' zaak.
Een eigen mening wordt ook niet op prijs gesteld.

Maar laten we wel wezen, de KSN kent geschillen-comissie's.
Die zijn er om hun interne 'brandjes' te blussen.
Want niets maatschappelijk's is hen vreemd...

met heerlijk-slapende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-08-2007 21:06

Knap. Na een aantal jaar lid, omdat ik wel vind eens iets terug te moeten doen, al onlosmakelijk met de KSN verbonden. :roll:

Dit alles leeft toch in jouw geest, Hans-Peter?

Nou ik ga maar weer eens wakker liggen vannacht. :D

Gegroet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

08-08-2007 21:42

Hans-Peter van Ee schreef:John

Dat Dirkx hier reageert binnen deze topic, daar heb ik geen vat op.
En als hij daar zalig van wordt, dan is dat toch geen probleem?

HPE

HP,

Vandaar dat m'n reply ook op Dirx z'n bericht was en niet op het jouwe. Maar achteraf is het niet slim geweest om het te doen. Wie ben ik tenslotte om jouw vriendjes te vertellen dat je groot genoeg bent om voor jezelf op te komen. En dat jij niet zit te wachten op nietszeggende, sterker nog, fake bijval uit ongewenste hoek die jou niet veel geloofwaardiger maken.

Overigens weet ik nog héél goed wie jou destijds die zgn. 'eretitel' heeft toegedicht.

Back on topic maar weer! Al zal dat niet meevallen tussen alle kluiten door.
Groet,

John
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

08-08-2007 21:44

Beste Hans- Peter,

Is het mogelijk in vier, vijf zinnen aan te geven wat je nu eigenlijk allemaal dwars zit.
En welke mogelijkheden je ziet aan oplossingen.
Preken ala dominee of pastoor heb ik ook nooit begrepen.

Peter

___________
Positief denken en handelen is niet voor een ieder weggelegd.
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

08-08-2007 21:49

HPE,

Ik had je een tijd terug, al zelfs voor dit topic, een uitnodiging gestuurd om een bakkie te komen doen aan mijn bivvy tijdens het viskamp volgende week. Deze geldt nog steeds en ik kijk daar graag naar uit. Ouwehoeren over eventueel verbeterpunten als JC zijnde, mogelijke input van jouw kant. Alles is welkom. Zelfs je gal ;)

Ik heb je reacties op het board vaak met een goed gevoel gelezen, heel veel waarheden erin. Je dikt het soms in mijn ogen iets te aan. Maar alléz. Wat wel zo is: je houdt alles en iedereen goed wakker! En tegen heilige huisjes schoppen, is zeker niet verkeerd.

Hoewel ik het in dit topic met heel veel dingen niet direct eens ben op viskamp gebied. Gekeken vanuit jouw kijk, en dan je reacties nogmaals lezend kan ik er allemaal wel inkomen.

Maar laten we een ding niet vergeten:
Hoe we het ook willen, jeugd is gevoelig voor trends. Karpervissen is laatste jaren een trend. We kunnen er stil bij staan en niks aan doen. En we kunnen het met beide handen aanpakken.
We zullen met onze jeugdactiviteiten wellicht niet voor jou genoeg mensen ermee bereiken.
Maar je moet ergens beginnen. Deelnemers aan viskampen, die wat geleerd hebben, kunnen dit doorgeven aan vismaatjes. En zo komt het heus bij meer mensen.

Wat ik uit jouw reacties opmaak is dat wij maar moeten stoppen met het organiseren van viskampen. Want er kan wel eens wat verkeerd gaan?
Zoals Stefan al terecht opgemerkt had, liever wat verkeerd gaan wanneer we erbij staan, dan dat ze thuis zulke dingen verkeerd doen!
En dat dit viskamp dan net in de buurt van jouw 'thuis' is, zal wellicht in je reacties meespelen.

In mijn reactie spring ik van de hak, op de tak. En van de hip, op de kip. Of hoe dat liedje ook verder gaat.
Maar ik zie je graag volgende week en dan wil ik best een boompje opzetten!

Groet,

Frank
Gebruikersavatar
Dirkx Smits
Berichten: 353
Lid geworden op: 28-08-2006 22:37
Locatie: De KSN vrije zone

08-08-2007 22:03

John Pannekoek.

Je doet je naam weer eer aan :lol:
Durf je de discussie niet aan ???


@ de KSN mannen.

Jullie geven aan dat jullie over kennis beschikken,
en dat jullie de karpervisserij vooruit willen helpen.
Harstikke goed hoor dat jullie voor de vissers die niet
met 2 hengels uit de voeten kunnen een derde hengel
vergunning hebben geregeld.
Nachtvissen op sommige wateren in goede banen
proberen ten lijden.
Viskampen en noem maar op organiseren.
Niks mis mee en moeten jullie ook vooral mee doorgaan.

Maar wat de karpervisserij op dit moment echt nodig
heeft, is een oplossing voor die figuren die moedwillig
deze mooie hobby kapot aan het maken zijn.

Ik neem aan dat jullie toch wel enige vorm van invloed
kunnen uitoefenen (of in ieder geval gehoord worden),
op sportvisserij nederland, en de
instantie's die verrantwoordelijk zijn voor de politie en
boa controlles.

Een vispasje innemen of een bonnetje uitschrijven zal
deze figuren er echt niet van weerhouden om terug te
keren aan de waterkant.

Ik heb sterk het gevoel dat deze beste mensen die de
controlles voor hun rekening nemen nog niet half in de
gaten hebben hoe ernstig het probleem is.

Deze (sociale) wantoestanden lijken mij weldegelijk een
zaak voor de KSN, jullie zijn in mijn ogen toch wel de groep
die voorop loopt om de karpervisserij te promoten.
en in goede banen te lijden.

Jullie zouden deze mensen er op kunnen wijzen, hoe
rotte appels te herkennen, als de controleur langskomt
gedragen ze zich natuurlijk voor 5 minutjes voorbeeldig.

Er op hameren dat ze deze figuren, moeten bekeuren
op elke overtreding die begaan wordt.
Denk bv. aan, openbare dronkenschap, geluidsoverlast,
vernieling, mileudelicten, dierenmishandeling overtreding van
de visserijwet, fout parkeren. enz. enz.
Uitzoeken of er geen mazen in de wet zijn, of de mogelijkheid
om een wetsvoorstel in te dienen om deze figuren veel harder
te straffen.
B.v. inbeslagname van alle visspullen bij zware overtredingen !

Ik spreek ook regelmatig hondenuitlaters en omwonenden, die
zich kapot ergeren aan deze zaken.
Dus ik denk dat door druk uit te oefennen op de instanties die
wel de rechten bezitten om deze figuren aan te pakken.
Er zeker wel mogelijkheden zijn om deze zaken onder de
aandacht te brengen bij de diverse overheden,om het huidige
systeem nog eens grondig onder de loep te nemen.

En daarvoor lijkt de KSN mij de perfecte organisatie voor.
Een enkele visser zullen ze niet naar luisteren, maar een groep
die kan aantonen dat ze al op vele plaatsen, voor verbetering
hebben gezorgd, maakt een goede kans denk ik.

Sorry dat ik het zeg, maar een organisatie die aangeeft dat het
niet hun probleem is, mag volgens mij ook niet opperen, dat zij
de karpervisserij in betere banen willen lijden.

Met nog steeds naar oplossingen zoekende groet.

Dirk
Frank de Beer, is niet meer.
henry de klein
Berichten: 104
Lid geworden op: 01-03-2006 23:26
Locatie: Sappemeer

08-08-2007 22:13

Ben jij lid van de ksn dirk?
Vissen is net als pissen, Je moet gewoon!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

08-08-2007 22:18

Richt je tot de partij van Geert Wilders die weet wel wat (schijn) oplossingen.
Als KSN lid kun je over zaken mailen of een brief schrijven naar het secretariaat, open discussies over de KSN worden hier terecht niet gevoerd.

Peter
Jan Peter Teerling

08-08-2007 22:23

Richt je tot de partij van Geert Wilders die weet wel wat (schijn) oplossingen.

pj otte schreef:
Je zult verder net als ik moeten accepteren dat Ed Stoop de tactiek van het discussiëren helaas niet beheerst.

Met vriendelijke groet,

Peter


Uw manier van discussieren is kennelijk ook aan het weer onderhevig.. :roll:
henry de klein
Berichten: 104
Lid geworden op: 01-03-2006 23:26
Locatie: Sappemeer

08-08-2007 22:30

PJ Otte,

Waarom eigenlijk niet? Niet om het een of het ander maar het is toch niet een of andere sekte? Dit bedoel ik met alle respect hoor!

Groet'n,
Henry.
Vissen is net als pissen, Je moet gewoon!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-08-2007 22:45

Er is hier al vaak over de controles gepraat en het commentaar is soms niet van de lucht. Ik weet niet hoe de situatie in Ede is, maar met de invoering van de vispas dit jaar zijn ook de controles verscherpt:

http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... 19&start=0

Met de invoering van de vispas. Dat gebeurde dus niet zomaar omdat de politie er zin in had. Er is ook opgeroepen om je aan te melden als controleur bij de HSV. Er is een opleiding bij Sportvisserij Nederland. Er zijn meer BOA's. De boetes zijn verhoogd. Met de uitfasering van de WOR kan ik ook nog voorspellen dat de controles volgend jaar op de nachtvisserij nog strenger worden. De BOA's zijn er. Inderdaad zijn er meer controleurs nodig. Maar het komt dan weer aan op sportvissers die zich bij de vereniging aanmelden. Ik heb de HSV'en of de KSN nog geen controleurs zien aanwijzen. Maar opgeroepen/gestimuleerd wordt er wel.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

08-08-2007 22:47

Dirkx Smits schreef:John Pannekoek.

Je doet je naam weer eer aan :lol:
Durf je de discussie niet aan ???

Dirk


Ha, ha!!!

Een typische 'tegen het zere been' reactie!! Maar dan wel van een dislektiese twaalfjarige! En idd. evenaar ik dat nievo niet! Hoe ik ook m'n best doe.
Groet,

John
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

08-08-2007 22:50

Inplaats van wat tegen elkaar zitten te schoppen zou het niet een beter plan zijn om de krachten te bundelen?

Zeg maar wat hoor.

Kamp HP , Kamp KSN , Kamp Aanhangers van beide , Kamp tegenstanders van beide en het Resterende Kamp, maar alle karpervissers.

Met zijn allen proberen te redden wat er te redden valt, inplaats van elkaar onderling aan te vallen?

Is maar een idee.
Jan Peter Teerling

08-08-2007 23:02

Prima idee Wil,dit te verwezelijken lijkt me vrij pittig.Maar waar een Wil is is een weg..?

Alleen mijn nekharen gaan een beetje overeind staan als ik zulke opmerkingen lees:

open discussies over de KSN worden hier terecht niet gevoerd.

Een discussie over een karperstudie groep,mag niet op een karpersite gevoerd worden? :o

Krijg ik toch een beetje het gevoel dat dat elitaire clubje uit de jaren '80 nog springlevend is.Of in iedergeval één van de toenmalige leden.
henry de klein
Berichten: 104
Lid geworden op: 01-03-2006 23:26
Locatie: Sappemeer

08-08-2007 23:03

Dat zal denk ik niet mogelijk zijn, gezien de frustraties van hpe. Wel vind ik dat je juist als organisatie zoals de ksn open moet staan voor dergelijke discussies. Juist ook op dit board waar zoveel leden aanwezig zijn en niet leden, maar waar je wel je visie duidelijk kunt maken als ksn zijnde. Ik ga absoluut niet mee in waar hpe mee bezig is, Het is de ene na andere zoeking naar confrentatie in mijn ogen. En de topic is al helemaal niet meer van belang. Maar waar we nu op dit punt zijn gekomen, Vind ik dat je juist als ksn zijnde (die ik zeer waardeer persoonlijk) je kracht moet tonen.

groet'n,
Henry.
Vissen is net als pissen, Je moet gewoon!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

08-08-2007 23:05

Hoera wij gaan redden wat er te redden valt, nu nog een kamp kiezen.
Ik kies voor de oude jongens "krentenbrood" maar dan wel van het recept uit Didam. :wink: :wink:

Henry vergeet het maar discussies worden hier niet door de KSN openlijk gevoerd en verdomd ik moet ze nog gelijk geven ook.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-08-2007 23:13

Jan Peter Teerling schreef:Prima idee Wil,dit te verwezelijken lijkt me vrij pittig.Maar waar een Wil is is een weg..?

Alleen mijn nekharen gaan een beetje overeind staan als ik zulke opmerkingen lees:

open discussies over de KSN worden hier terecht niet gevoerd.

Een discussie over een karperstudie groep,mag niet op een karpersite gevoerd worden? :o

Krijg ik toch een beetje het gevoel dat dat elitaire clubje uit de jaren '80 nog springlevend is.Of in iedergeval één van de toenmalige leden.


Kom nou. Er worden hier voortdurend open discussies over de KSN gevoerd. Door vele KSN leden die van dit board lid zijn. Hun uitspraken kunnen echter onmogelijk vertaald worden naar officiële KSN standpunten. Daar ligt dan het probleem. Het zijn meningen die soms tegenstrijdigheden zullen vertonen. Alleen een woordvoerder die namens en met goedkeuring van het verenigingsbestuur spreekt kan in principe officiële mededelingen doen. Dat is overal zo en niet exclusief voor de KSN als vereniging.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

08-08-2007 23:19

Nou Kees ze zijn er nog wel hoor die met weemoed terug denken aan de elitaire status van toen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Jan Peter Teerling

08-08-2007 23:19

Kees Ouwehand schreef:
Jan Peter Teerling schreef:Prima idee Wil,dit te verwezelijken lijkt me vrij pittig.Maar waar een Wil is is een weg..?

Alleen mijn nekharen gaan een beetje overeind staan als ik zulke opmerkingen lees:

open discussies over de KSN worden hier terecht niet gevoerd.

Een discussie over een karperstudie groep,mag niet op een karpersite gevoerd worden? :o

Krijg ik toch een beetje het gevoel dat dat elitaire clubje uit de jaren '80 nog springlevend is.Of in iedergeval één van de toenmalige leden.


Kom nou. Er worden hier voortdurend open discussies over de KSN gevoerd. Door vele KSN leden die van dit board lid zijn. Hun uitspraken kunnen echter onmogelijk vertaald worden naar officiële KSN standpunten. Daar ligt dan het probleem. Het zijn meningen die soms tegenstrijdigheden zullen vertonen. Alleen een woordvoerder die namens en met goedkeuring van het verenigingsbestuur spreekt kan in principe officiële mededelingen doen. Dat is overal zo en niet exclusief voor de KSN als vereniging.

Groet, Kees


Kees,
de heer Otte had het er over dat er geen discussie over de KSN gevoerd mag worden.Niet of er iemand namens de KSN mag discussieren.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-08-2007 23:27

Er mag over de KSN worden gediscussieerd. Leden die onlosmakend met de KSN zijn verbonden (haha, wat een bull-shit) doen mee. Zij verkondigen echter niet namens de KSN het officiële standpunt van de vereniging. Wel zo sportief om ze daar dan ook niet voortdurend op aan te spreken. Dat gebeurt bij herhaling. Lekker tegenaanschoppen, maar het gevolg kan alleen zijn dat KSN leden hun mond zullen gaan houden.

Die leden zijn er, Douwe. Maar die KSN is er niet meer.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Jan Peter Teerling

08-08-2007 23:43

Dat er niet het officiele standpunt van het KSN wordt uitgedragen door de leden is mij bekend.

Cath&Release lijkt mij sportief genoeg in het karper vissen.

Discussieren daarentegen doe je toch op een (karper) forum?

En met je mond houden komt niemand nader tot elkaar,in een op wederzijds respect gebaseerde discussie?

Voor sommige mensen (óók karpervissers behoren tot die groep) is een mening van een ander,moeilijk te bekijken van uit hun eigen schoenen.

De gene zonder zonden werpe de 1e steen? (Zoek dr eens een leuk plaatje bij K vd Herik)

Lang leve het dialoog!
K. van den Herik

08-08-2007 23:47

Afbeelding

Makkie