Dieren-welzijn


Plaats reactie
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

03-08-2007 10:24

Hans-Peter,

akkoord.

Dat er in zekere zin bewust gekozen wordt voor een water met een hoge bezetting zal niemand binnen de KSN ontkennen. Daar moet wel bij gezegd worden dat er niet ALLEEN maar voor wateren gekozen werd met een hoge bezetting. Denk bijvoorbeeld aan de Wijde Aa in Zwolle, of de grotere waterpartijen in Frankrijk.

Je moet je alleen afvragen wat je doel is binnen zo'n kamp. Naar mijn mening wordt zo'n kamp opgezet om jeugdige vissers zo veel mogelijk te laten leren. Feit is nu eenmaal dat wanneer ze een hele week blanken op een moeilijk water, ze niet zoveel leren over de correcte behandeling van een karper als hij gehaakt is, als hij op de kant ligt, bij het fotograferen, enzovoorts. Dat ze leren dat karpervissen niet zomaar altijd vangen is, maar vaak ook blanken, tsjah, die les hoef ik ze niet te leren, daar komen ze zelf nog wel achter zodra ze de gemakkelijke wateren bij hun in de regio achter laten.

Laten we gewoon maar weer Zeumeren als uitgangspunt nemen. Daar zijn redelijk wat vissen verspeeld her en der. Je zou dus kunnen stellen dat deze kids nog niet de kennis in huis hebben om zoveel mogelijk runs om te zetten in vangst. Die kennis bezitten ze nog niet, of ze nu op hun thuiswater vissen, of waar dan ook. Ik zal je eerlijk zeggen dat ik dan veel liever heb dat ze een vis verspelen waar ik bij sta, dan dat ze blijven aankloten op hun thuiswateren. Want dáár komen ook voor een groot deel de verneukte karperbekken vandaan. Wanneer ik ernaast sta kan ik ze uitleggen wat ze anders kunnen doen, in de hoop dat ze wat doen met mijn advies en zodoende in het vervolg minder vissen verspelen.

Dat jij het hier niet mee eens bent is goed mogelijk, toch vind ik het jammer dat je niet even langs bent gekomen bij mij aan de tent. Onder aan de streep zijn we allebei karpervissers met een passie, vergeet dat niet ..

Allen,

laten we de discussie gewoon op feiten en argumenten blijven baseren, in plaats van alles op de persoon te spelen. Dat is verleidelijk maar daar schiet niemand wat mee op. Het is niet erg om kritisch te zijn en hier en daar bewust of onbewust tegen heilige huisjes te schoppen.

Groet,
Stefan
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

03-08-2007 10:58

Stefan Slechten schreef:laten we de discussie gewoon op feiten en argumenten blijven baseren, in plaats van alles op de persoon te spelen.


Denk dat een ieder het hier wel mee eens is, maar het constante gedram van HPE richting Ed Stoop en de KSN, roept natuurlijk dit soort reacties op. Ik ben zelf absoluut geen fan van dhr. Stoop, laat dit duidelijk zijn, maar dat gedram over die bewaarzak-kwestie begint me nu zo langzamerhand wel mijn strot uit te komen. Feit blijft dat ''mijnheer'' HPE beter de hengels aan de wilgen kan hangen. Iemand die zichzelf zo meesterlijk tegen weet te spreken en slechts voor irritatie op het board zorgt, kan toch maar beter de eer aan zichzelf houden. Hoeft hij zichzelf ook niet verder belachelijk te maken.

Oh ja, ik wacht nog steeds op en reactie van je Hans, betreffende je opmerking ''testwater''.

Met hard uitlachende groet !!!!

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

03-08-2007 20:55

Niels.

Ongeveer twintig jaar geleden vertelde een karpervisser aan de waterkant, mij over een groot recreatie-water bij Voorthuizen.
Enkele weken later, zaten een maat en ik naar oud-Engels gebruik, grote groepen kleine karpers (vooral schubs) te spotten op ondiep water.
Om daar te blanken, dat valt niet mee.
Een mooi water dus om bepaalde dingen uit te proberen (testen), maar niet om echt serieus te bevissen.

Stefan

Dat jij jonge, onervaren karpervissers begeleidt tijdens de KSN jeugd-kampen, daar heb ik niets op tegen.
Mijn idee van karpervissen is het echter niet.
Probleem is echter dat men iemand niet kan verbieden op karper te vissen, terwijl het wel een bepaalde ver-antwoording vraagt.

Volgens mij ligt de basis van het karpervissen, verankerd in het witvissen.
Zonder begeleiding worden er door beginners serieus brokken gemaakt.
Dat weet jij zelf ook.
Dus het karpervissen 'de-motiveren', en het witvissen promoten.
Zomaar blanco zonder enige viservaring het karperen instappen, dat gebeurd gewoon regelmatig.

Aart is bij ons langs geweest.
Ook een drietal jongeren van de KSN zijn nog even langs geweest.
We hadden net een karper onthaakt in het water, en zij vroegen wat wij liepen te mopperen.
Jij mag raden waarom ?
Helaas heb ik jouw niet gezien, of zat jij in de SS Nautica ?

Herman

Ik heb fouten genoeg gemaakt.
Maar toen ik jong was, had men geen stokken van drie pond.
Vanaf mijn zeventiende ben ik gaan karperen.
Met één hengel, een één-driekwart-lbs-stok.
Een sheakespeare-molentje met 100 meter 25/100 nylon.
Tegenwoordig staan die gasten maar te takelen met dat zware materiaal.

Boaders.

Hans-Peter is hypocriet, een leugenaar en hij moet zijn bek houden.
Niets nieuws onder de zon dus.
Ik heb daar geen probleem mee.
K v/d Herik zijn onderschrift is nog niet zo dwaas!
Wat ik echter niet kan begrijpen, waarom blijven jullie jezelf druk maken om mij ?
Ga toch vissen..

met digitale groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
martijn zeij
Berichten: 566
Lid geworden op: 24-02-2007 17:05

03-08-2007 21:06

hans-peter,

In sommige reacties van jou kan ik je wel vinden, maar dat over de jeugd van tegenwoordig heb k wel ff wat commetaar. Toen had je geen 3 ponds stokken. Toen had je nog geen uitgebreide rigs. Maar nu wel en wat willen wij. Karpers vangen. Tsja dat lukt beter met een spod rod, markers enz... Ik zelf vis ook met 1, 3/4 lbs hengels dit vind ik vele malen leuker als met die zware stokken
henry de klein
Berichten: 104
Lid geworden op: 01-03-2006 23:26
Locatie: Sappemeer

03-08-2007 21:08

Weer zo'n typische posting van jou hpe! Met weer van allerlei oordeel/veroordelingen en vervolgens in het zelfmedelijden te stappen onder het mom van niemand snapt mij! Ga er dan echt voor staan man! Met je voor jezelf gedoogde manier van vissen!

Groet'n,
Henry.
Vissen is net als pissen, Je moet gewoon!
Herman Esveld
Berichten: 1188
Lid geworden op: 18-04-2006 19:09
Locatie: nomaad

03-08-2007 21:55

Hans-Peter van Ee schreef:Boaders.

Hans-Peter is hypocriet, een leugenaar en hij moet zijn bek houden.
Niets nieuws onder de zon dus.
Ik heb daar geen probleem mee.
K v/d Herik zijn onderschrift is nog niet zo dwaas!
Wat ik echter niet kan begrijpen, waarom blijven jullie jezelf druk maken om mij ?
Ga toch vissen..

met digitale groet

HPE


Waarom blijven wij ons zo druk maken, omdat jij een andere visie dan de
rest hebt. Dat is in principe prima, maar vervolgens moet en zal
"iedereen" ook die visie hebben. En geef nou toe, veel medelijden heb je
met jezelf wel. (Hans-Peter is hypocriet, een leugenaar en hij moet zijn bek houden.) Ook ik vind dat er vanalles fout gaat in de jeugd. Ik denk
niet dat je dit de jeugd moet verwijten, maar dit komt meer door de
populariteit en de commercie.

Vind je zelf dat je alleen maar waarheden over zeumeren loopt te
verkondigen? Wat is je doel hiermee?
Ik heb het gevoel dat je 1 karper als stereotype neemt voor de rest van het bestand.

Graag geen ontwijkende antwoorden en onwaarheden/generalisaties of
wat dan ook.

Met zo nu en dan op zeumeren vissende groeten
PR Schub: 2,001 kilo
PR Spiegel: 2,003 kilo
john van der waal2
Berichten: 639
Lid geworden op: 27-03-2006 15:14
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

03-08-2007 22:35

het topic gaat over dieren-welzijn.
mensen lopen opeens te fucken ( kan het niet anders zeggen) ksn ed stoop en sportvisserij nederland.
er worden dingen gezecht die niet blijken te kloppen.

mensen weet zeker dat jou meningen feiten zijn, zo niet zorg dan dat ze het worden.
zorgt dat er wat minder iritatie ontstaan

Hans-Peter is hypocriet, een leugenaar en hij moet zijn bek houden.
Niets nieuws onder de zon dus.
Ik heb daar geen probleem mee.
K v/d Herik zijn onderschrift is nog niet zo dwaas!
Wat ik echter niet kan begrijpen, waarom blijven jullie jezelf druk maken om mij ?
Ga toch vissen..


zo als dit.

ga tog vissen, of op vakantie ;)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-08-2007 23:02

Waarom blijven wij ons zo druk maken, omdat jij een andere visie dan de rest hebt.

Je begint die vooringenomenheid al aardig te leren, spreek voor jezelf en veralgemeniseer niet, ik behoor niet bij de rest en kan heel goed voor mijzelf spreken als ik jou was zou ik daar ook maar mee beginnen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gerrit Pook2
Berichten: 160
Lid geworden op: 27-04-2007 17:53

04-08-2007 03:10

mensen die het opkunnen brengen om eerst een eind te marcheren en dan zonder plu in de regen te kunnen slapen, krijgen van mij een tien....voorwaarts mars.
K. van den Herik

04-08-2007 08:37

educate= onderwijzen, opvoeden van mij part. iemand iets leren, door voor te doen of uit te leggen, door te vertellen hoe het ook kan en waarom een bepaalde wijzer beter is.


condemnate= veroordelen. iets of iemand direkt de grond in trappen als die persoon iets niet helemaal volgens een bepaalde standaard doet. Ongeacht die standaard ergens op is gebaseerd.

Een jolly good underschrift. All credits to ECHO.

Van wie zou er eerder iets aangenomen worden, van iemand zoals Aart Lokhorst of van iemand zoals Hans Peter van Ee?

MVG

Klaas


Afbeelding
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

04-08-2007 09:18

ik vind dat hpe met erg veel dingen gelijk heeft.

Tis ook een zooitje in de karpervisserij.

En ja ik vind dat gesleur met 3 ponds hengels ook belachelijk.

ik ben het dus met hpe eens en heb dus een eigen meening waar ik voor sta.

Nu zal ik ook wel een bak stront over me heen krijgen.

Enigste wat ik hpe mee wil geven is dat hij zich niet zo druk moet maken om alles en een beetje lak moet krijgen wat er allemaal gebeurd.Hij vergalt zijn eigen vis plezier door zich druk te maken om de rest van de prutsers tegenwordig.

Hans kerel,ga lekker vissen.
Struinen met de pen in the middle of nowwher
Zoek wateren op waar je lekker alleen kunt zitten zodat jij je niet hoef te ergeren.En trek je handen van alles af,want het word toch niet gewardeerd.


Mvg Ruben
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

04-08-2007 10:09

Aart zal uiteraard eerder geloofd worden, dat is weer een open deur intrappen door Klaas.
Ik denk maar zo je wordt eerder overreden door een strontkar dan door een diligence.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

04-08-2007 10:48

Ruben vd Worp schreef:ik vind dat hpe met erg veel dingen gelijk heeft.

Tis ook een zooitje in de karpervisserij.

En ja ik vind dat gesleur met 3 ponds hengels ook belachelijk.

ik ben het dus met hpe eens en heb dus een eigen meening waar ik voor sta.

Nu zal ik ook wel een bak stront over me heen krijgen.

Enigste wat ik hpe mee wil geven is dat hij zich niet zo druk moet maken om alles en een beetje lak moet krijgen wat er allemaal gebeurd.Hij vergalt zijn eigen vis plezier door zich druk te maken om de rest van de prutsers tegenwordig.

Hans kerel,ga lekker vissen.
Struinen met de pen in the middle of nowwher
Zoek wateren op waar je lekker alleen kunt zitten zodat jij je niet hoef te ergeren.En trek je handen van alles af,want het word toch niet gewardeerd.


Mvg Ruben



ruben.

Het gaat er wat mij betrefd helemaal niet over of HPE gelijk heeft ja of nee.
Heeft ook echt wel wat punten waar ik in mee kan gaan.
Het gaar er over hoe het door HPE gebracht word,dat lijkt me echt wat te ver gaan allemaal.
Al zijn de laatste postings van hem wel van een wat rustiger kaliber,gelukig zou ik bijna zeggen.
Een eigen mening hebben is alleen maar goed,maar ventileer hem op een normale manier zonder de ene belediging en veroordeling na de andere.
Mzzl Bart
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

04-08-2007 11:34

Wat een bullshit toch weer, neem nu bv de 3 ponds hengels, wat te zwaar?
Ik vis met 3 lbs hengels ( welliswaar glasstokjes ) maar ze zijn 3 lbs.
Ik heb die 3 lbs nodig want juist lichtere stokken zijn hier een nadeel.
Wanneer begrijpen de mensen eens dat niet het materiaal fout is maar de mensen die het gebruiken de fouten maken.
Hier ligt een grote uitdaging om de mensen of op hun fouten te wijzen en/of hun het juiste gebruik ervan te leren.

Leren HPE doe je met vangen, niet met blanken, door meer te vangen leer je ook beter omgaan met vis en materiaal.
Als er mensen zijn ( en die zijn er gelukkig ) mag je blij zijn dat deze hun vrije tijd opofferen om andere wat te leren.
Afzeiken op een board is makkelijk en kost relatief weinig vrije tijd.
Het is zo makkelijk om overal tegen aan te trappen, en ik krijg bij jouw het gevoel HPE dat je alleen maar overal tegen aan wil trappen.

Ik weet dat je ook dingen doet die positief zijn voor de karpervisserij maar de situatie die je nu aan het kweken bent zal echt niet helpen om de negatieve aspecten in de karpervisserij te doen verdwijnen.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-08-2007 12:04

Lees het aanvangsbericht in dit topic eens goed en tel hoeveel manipulaties van feiten erin staan. Topicstarter is duidelijk uit op een confrontatie met de mensen die zich actief bezig houden met de sportvisserij. Meestal vrijwillig. Niemand wil dat het welzijn van de karper het kind van de rekening wordt in deze groeiende tak van de sportvisserij. En zeker niet deze mensen. Voorlichting wordt gegeven middels cursussen en viskampen. Er wordt ook over nagedacht hoe de beginnende karpervisser nog beter te bereiken.

Geen bijdrage aan deze inspanningen gezien van de topicstarter. Deze stelt daar niets tegenover. Ja, een karpervisserij die voorbehouden is aan een select groepje mensen. Een karpervisserij zoals een beperkt aantal eigenheimers na de tweede wereldoorlog begon en een paar decennia later zijn hoogtepunt bereikte. Van deze karpervisserij zullen de meeste hier op het board geen deel uitmaken. Niks nieuws overigens. We hebben allemaal wel eens nostalgische verlangens. Inderdaad, waar maak je je druk over. Beter negeren.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

06-08-2007 12:35

Herman en Henny

Hypocriet, leugenaar en mijn bek houden zijn teksten die afkomstig zijn van een aantal boarders.
Schrijf er ook bij, dat ik daar geen probleem mee heb.
Het zijn echter bar-slechte tegenargumenten in een discussie.
:lol: :lol: :lol: :lol:

Klaas

Zal niet meer naar jouw toe reageren.

Wil

Geloof niet dat jij een beginnende karpervisser bent.

Kees

Zoals altijd heb jij gelijk.
Alleen maak jij deel uit van dat enge groepje KSN-ers wat hier rond hangt.
En ik weet dat jij er alleen maar op uit bent, om mij onderuit te halen.
Dat recht heb je, hoor.

Vergeet alleen niet, dat JIJ een foto van mij, van een andere web-site heb afgehaald, en hier ergens in een topic heb geplaatst
Heb JIJ toesetmming van de webmasters ?
Heb JIJ mij op de hoogte gebracht ?

Volgens mij niet, maar gelukkig heb ik er niet zo'n een probleem mee.
Het is echter wel tekenend voor de normen en waarden die jij (en jouw clubje) er op nahouden.
En ga nou niet lopen roepen, dat ik weer te ver ga, want wat ik hier neer zet is gewoon ABN.

met onafhankelijke groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

06-08-2007 13:14

"Wie kaatst kan de bal verwachten".
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

06-08-2007 13:19

Hans-Peter van Ee schreef:Kees

Zoals altijd heb jij gelijk.
Alleen maak jij deel uit van dat enge groepje KSN-ers wat hier rond hangt.
En ik weet dat jij er alleen maar op uit bent, om mij onderuit te halen.
Dat recht heb je, hoor.

Vergeet alleen niet, dat JIJ een foto van mij, van een andere web-site heb afgehaald, en hier ergens in een topic heb geplaatst
Heb JIJ toesetmming van de webmasters ?
Heb JIJ mij op de hoogte gebracht ?

Volgens mij niet, maar gelukkig heb ik er niet zo'n een probleem mee.
Het is echter wel tekenend voor de normen en waarden die jij (en jouw clubje) er op nahouden.
En ga nou niet lopen roepen, dat ik weer te ver ga, want wat ik hier neer zet is gewoon ABN.

met onafhankelijke groet

HPE


Dus omdat Kees een foto van een website haalt, al dan niet met of zonder toestemming deugt heel het "clubje" KSN niet?

Je noemde zelf iets over het woordje hypocriet, geloof ik?
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

06-08-2007 15:53

HPE,

Ik voel het als mijn plicht om ook te reageren in dit Topic.


Ik was vorig jaar net als Stefan begeleider op het KSN viskamp op Zeumeren.
En ja ik was 1 van die 3 jongens die langs kwamen toen jij die vis landde. Ik was daar samen met Stefan Slechten en Pascal Kik.
Toen wij vroegen waarom jullie zo aan het mopperen waren kregen we geen normaal antwoord.
Dat het een beschadigde vis was had ik ook wel begrepen en de andere 2 jongens ook.
Als het belang van de vissen je echt een het hart gaat dan had je ons moeten vertellen dat veel vissen op Zeumeren een zachte bek hebben en dat wij dus moesten oppassen met drillen.
Dat heb je niet gedaan.


Wij hebben daar inderdaad 'snachts gevist en wel met toestemming van de RGV. Jij kan hier dus geen commentaar op geven behalve dat je het misschien "oneerlijk" vond.
Zat jij daarom tijdens het kamp illegaal aan de overkant in de bosjes 'snachts te vissen?


Sinds kort zijn nachtvispassen voor Zeumeren. Is trouwens ook een oneerlijk systeem hè. Want er wordt maar een beperkt aantal passen uitgegeven en dat is weer niet eerlijk voor goedwillenden die helaas te laat waren met aanvragen. (...)

Ik snap je niet HPE.

De argumenten die jij aandraagt geven mij meer te gevoel van een persoonlijke aanval op de KSN jeugdviskampen dan van een schreeuw naar meer aandacht voor een goede omgang met dieren.

Er is op een KSN kamp nog nooit bewust een karper beschadigd. Waarom jij dit beweert is voor mij een compleet raadsel.
Het is wel zo dat wij uitleg geven over hoe bijvoorbeeld een bewaarzak gebruikt dient te worden.
Nou hoor ik je al schreeuwen dat wij op die manier het gebruik van een bewaarzak promoten maar daarin moet ik je teleurstellen.
Bewaarzakken zijn overal te koop en de meeste mensen (dus ook jeugd) beschikt over 1 of meerdere van deze dingen. Bij de vangst van een grote vis zullen deze in veel gevallen ook gebruikt worden om 'sochtends vroeg een mooie foto te kunnen maken.

Natuurlijk is het dan makkelijk om te zeggen: gebruik geen bewaarzak. Feit is echter dat ze hoe dan ook gebruikt zullen blijven worden.
Het beste is dan ook om uit te leggen HOE een bewaarzak zo visveilig mogelijk gebruikt dient te worden en mensen bewust te maken van de risico's ervan.


Hierbij wil ik tevens terugkomen op een uitspraak die je eerder deed.

Probleem is echter dat men iemand niet kan verbieden op karper te vissen, terwijl het wel een bepaalde ver-antwoording vraagt.

Volgens mij ligt de basis van het karpervissen, verankerd in het witvissen.
Zonder begeleiding worden er door beginners serieus brokken gemaakt.
Dat weet jij zelf ook.
Dus het karpervissen 'de-motiveren', en het witvissen promoten.
Zomaar blanco zonder enige viservaring het karperen instappen, dat gebeurd gewoon regelmatig.


Ik geef je volkomen gelijk dat veel jonge jongens zonder vis-ervaring direct beginnen met karpervisser.
Jij vindt dat een karpervisser eerst witvisser geweest moet zijn om op karper te "mogen" vissen.
Ook hierin ben je denk ik niet realtisch. Natuurlijk is het beter als een jonge karpervisser eerst enkele jaren ervaring heeft met andere visdiciplines.
De realiteit is echter dat dat vaak niet zo is zoals jij ook al aangaf.
Je beweerde ook al dat verbieden niet mogelijk is.
Moet je dan, zoals jij, hard gaan schreeuwen dat het slecht is en dat ze het karpervissen verboden moet worden om verder je kop in het zand te steken. OF probeer je er alles aan te doen om de jeugd op weg te helpen?

Ik denk dat wij als Jeugdcommissie hard bezig zijn met dat laatste en ik denk dat dat realistisch gezien ook de enige en juiste manier is.

Groeten Bart
Ray van Monnik

06-08-2007 15:54

Hans-Peter van Ee, met sommige van je meningen ben ik het eens. Alleen denk ik dat het voor jouw beter is om gewoon even een ander forum op te zoeken want dit gestress is gewoon niet leuk. gedraag je een beetje wil je? hopelijk gaat dit goed komen en anders lijkt het mij verstandig te doen wat ik hier boven al schreef. misschien dat een avondje pennen of korstvissen je wat tot rust laat komen. Mvg Raymond.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

06-08-2007 18:37

Raymond jou verzoek werkt niet, zou bij mij ook niet werken.
Vingertjes in de lucht Foei dat mag je niet en dat kun je beter niet enz.
HPE leert het jou ook al aardig zie ik. :D :D :D :D :D :D 8) 8) 8) 8) 8)
Vissen is een hobby, geen religie!
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

06-08-2007 19:38

Rick

Tel het aantal KSN-leden binnen deze discussie.
Er wordt zelfs een prominent KSN-lid als voorbeeld genomen, t.o.v. mijn persoontje.
Wat is er trouwens hypocriet aan het feit dat ik telkens weer hetzelfde 'enge' clubje KSN'ers op zie duiken in bepaalde discussie's ?

Ik zal ook de laatste zijn die beweerd, dat ik niet hypocriet ben.
Maar hier zie ik het even niet

Bart

Het staat jouw zelfs vrij om hier te reageren, een plicht klinkt zo voor-in-genomen.
Maar dit terzijde.

Aan Stefan probeerde ik reeds duidelijk te maken, dat het helpen van allerlei onbekende jongeren aan de waterkant, niet mijn 'pakkie-an' is.
Tegenwoordig schijnt iedereen behept te zijn met 'het karper-virus'.
Van mij mag dat, maar ik zie het er vaak niet aan af.

Mijn visserij is mijn visserij.
Dat dit klopt heb jij vorig jaar zelf kunnen constateren.
Of moet ik verplicht praten met wildvreemde karpervissers ?

Jullie karperen op Zeumeren onder begeleiding van ervaren karpervissers.
Dan mag ik er toch vanuit gaan dat kennis en kunde aanwezig zijn ?
Boten en voer, alles was voor jullie geregeld.
Ook van deze kant nog een dank-woord aan de sponsors :lol: :lol: :lol:

Het klopt dat ik illigaal zat te nacht-vissen.
Maar in de bosjes weg-gedoken ?
Waarschijnlijk had het meer te maken met he feit, dat het een rustige plek is.
En de SBB-er die de volgende dag langskwam, vond het geen probleem dat wij er de nacht hadden doorgebracht.

Aart L. is ook langs geweest, geloof ook niet dat hij er toen moeite mee had.
Of dat nu nog zo is, dat weet ik niet.

Nachtvis-passen voor Zeumeren ?
Nu vertel jij mij iets nieuws.
Maar mochten deze er in-middels zijn, ik heb geen belangstelling.
En een aanvraag voor een nachtvis-pas heb ik nooit gedaan.
Zal ik ook niet doen.

Stefan geeft aan dat de KSN 'in zekere zin' bewust zijn jeugd-kampen houdt op wateren met een hoge bezettings-graad.
Tel hierbij het 'educatieve-karakter' op, en de kans op het beschadigen van een karper is niet ondenkbaar.
Mijn mening over het zakken van karper, zal ik maar voor mij houden.
Die wordt over het algemeen niet gewaardeerd.

Kees

Maar jij betichtte mij van manupilatie, dus geldt dat dan ook niet voor jou ?
Staat je netjes.
Of heb jij geen voorbeeld-functie binnen de CBB ?

met voor-beeldige groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

06-08-2007 19:51

Beste Hans- Peter,

Discussies moeten tot iets positiefs leiden werkt anders tegen je en het doel wat je wilt bereiken. Zoals je nu om je heen slaat heeft in mijn ogen geen enkele zin. Toen je weer terug kwam op het board vond ik je vrij genuanceerd. Nu komt het stoom weer uit je oren, jammer. Wil hier best een discussie over met je voeren als begeleider die ook in 2006 in Zeumeren aanwezig was. Alleen wel als ik een andere instelling bij je bespeur. Wil wel een ding aangeven, afgelopen week zijn we weer met een aantal op stap geweest. Een aantal zaken hebben we bij hun kunnen verbeteren.

Aanslaan na een aanbeet behoort tot het verleden.
Haken met weerhaak is nu bij vele verleden tijd.
Honderd procent veilige systemen niet bestaan zoals sommige je doen willen geloven.
Verteld is naar aanleiding van vragen, dat je beter met een lijndikte van 50 honderdste kan vissen dan met een voorslag.
Opstakel vissen maar voor weinige is weggelegd.

De positieve kant van het karpervissen belichten en kwalijke zaken bespreekbaar maken is een van de uitgangspunten van dergelijke viskampen. Sterkt mij in de overtuiging dat dergelijke kampen meer nut hebben dan wild om je heen slaan.

Je zult verder net als ik moeten accepteren dat Ed Stoop de tactiek van het discussiëren helaas niet beheerst. Maak er dus verder geen woorden over vuil, ga verder waar je indertijd weer begonnen was. Dan spreken we elkaar zeker nog.

Met vriendelijke groet,

Peter
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

06-08-2007 20:44

Zoals nu?

De foto van jouw rotarybijdrage van 5 jaar geleden op http://www.dutchcarp.nl/ is niet van de website afgehaald. Het is een hyperlink naar de website. Een standaard functionaliteit van het WWW waar veelvuldig gebruik van wordt gemaakt. Maar als er bezwaar is tegen het linken, dan wordt de foto op verzoek van jou of de webmaster vervangen door een verwijzing naar jouw bijdrage.

Doel van de link was het gescheld in de discussie wat open te breken. Door gebrek aan humor is dat niet gelukt. Dus maakt nu niks meer uit.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
henry de klein
Berichten: 104
Lid geworden op: 01-03-2006 23:26
Locatie: Sappemeer

06-08-2007 20:57

Jammer HPE,

Een dergelijke topic starten, alleen maar om mensen/ groepen persoonlijk aan te vallen! Ook verpest je andere topics met je persoonlijke aanvallen en gaan de topics niet eens meer waar het over zou moeten gaan! Kijk eens hoe jezelf een topic begint en waar het nu is...

Groet'n,
Henry.
Vissen is net als pissen, Je moet gewoon!