2 vissen in zak moet stoppen.. (rtl 4 gisteravond.)


Gesloten
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

30-07-2007 15:42

Volgende week is er weer een KSN-jeugd-kamp.
Mochten er illegale nachtvissers zitten dan geef ik ze gelijk.
Nergens hier in de regio is nacht-vis-water, er is op zich heel weinig vis-water.
Jullie houden de serieuze vissers hier in de regio een warme worst voor, waar zij niet van mogen eten...

met lak-aan-hebbende-groet

HPE

Sorry Hans-Peter, maar dit gaat mij te ver. Heeft ook niets met deze topic te maken. En omdat regionale karpervissers daar op Zeumeren (nog) niet 's nachts mogen vissen heb jij er wat op tegen dat er één week een jeugdviskamp wordt gehouden waarbij dan wel 's nachts mag worden gevist, dit met toestemming van zowel de RGV als de Federatie Randmeren.
Als geen ander kun jij weten hoeveel tijd en moeite ik persoonlijk al heb gestoken in de eventuele nachtvisserij op Zeumeren t.b.v. in ieder geval een aantal regionale karpervissers. Dat dit tot nu toe nog niet gerealiseerd is door de halsstarrige houding van de RGV, daaraan kan ik helaas ook niets veranderen.
Kortom, jouw opmerkingen hierboven vind ik beneden peil..., had zoiets ook niet van jou verwacht!
K. van den Herik

30-07-2007 15:46

Nee inderdaad

Voor ik het weet wordt ik verslagen door iemand met veel meer ervaring, aldus een onderschrift.


Hoi he.

Maar serieus:

Buiten een aantal die zelf vissen weet niemand wat wij als visser doen aan de waterkant.

Als mevrouw van de dieren dan roept vissen is zielig en moet verboden worden want...

dan zullen veel mensen het daar mee eens zijn, want wete die veel wat er gebeurt.

Als deze figuren nu zien dat er eigenlijk nix geks gebeurt, maar dat een deel van de volksstam zich prima vermaakt zonder iets of iemand kwaad te doen, blijkt zo n filmpie ineens een soort ambassadeurs functie te vervullen.

Helaas is het niet meer mogelijk om Remy te spelen.

Maar nu pas echt het boter ( maar wel blijven schrijven hoor):

Kijk eens hoe goed ik ben. ( lees daarna het verhaal maar eens in Met het Oog op de Karper van Frans F.. Best niet leuk als enigste karpervisser. Enig ben je al geloof

Na twee middagjes blanken op zijn Frans alweer terug van wat een twee weken durende vistrip zou moeten worden. Zwarte koeien vlogen door de lucht en ik stortte ter aarde, eigenschuld natuurlijk, een sterk verwaarloosde biffidus essensus cultuur was waarschijnlijk de oorzaak. (of gewoon een zonnesteek…) Na een dag of vier als een slappe bolus hier op de bank gewoond te hebben, begint het vissersbloed weer af te koelen naar normale waarden en probeer ik te verzinnen waar ik moet gaan vissen. Ik kan niets bedenken, ga al wel vast inpakken en tijdens dat inpakken bevorder ik een zandafgraving van zeven hectare tot jachtgrond van deze week.Er zitten geen echt grote vissen op het betreffende water, de grootste is op een goede dag een stukje in de dertig pond, maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door de grote variatie onder de aanwezige bewoners. Ik heb hier dit jaar in januari en februari twee sessies gevist, de topvis kwam er op 1 februari al uit, ik vond dat toen een mooie afsluiter voor dit jaar, nu heb ik best wel weer zin om er toch even een lijntje nat te maken. Onderweg naar de beoogde stek praat ik even bij met de locale hengelaars, die stuk voor stuk weten te vertellen hoe slecht het is dit jaar, geen wonder, denk ik, als ik zie waar zij vissen, dode bladeren zijn zo’n beetje het slechtst om op dit water je rig op te deponeren, en laten zij dit nu met nagenoeg al hun hengels doen. Tsja dat je er dan maar twee in drie nachten jagen weet te verschalken is natuurlijk niet zo gek… Ik maak ze niet wijzer dan dat ze zijn, en vervolg mijn tocht. Na een kilo of wat aan bolletjes over het vlakke, met mossels bezaaide richeltje dat het verder vrij steile talud doorkruist gestrooid te hebben, plaats ik de hengels, een stok op 5½ meter, een op 4 en de laatste op een meter of 3 diepte. Eigenlijk begon het meteen, om vervolgens niet echt meer te stoppen, het ging van

Spartel,

klik

en de mazzel.


Hieronder een impressie van de daarna volgende dik 90 uur hengelen, waarin meer dan veertig karpers mijn schepnet van binnen mochten bekijken…

Eindelijk weer heerlijk hengelen



MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

30-07-2007 15:50

Een verwachting kan altijd anders uitpakken.
Beetje vreemd is het wel niemand mag daar nachtvissen en voor een KSN kamp wordt een uitzondering gemaakt terwijl er nachtviswater genoeg in Nederland te vinden is, vraag je dan ook niet een beetje om commentaar??

Geef maar geen antwoord Aart, ik ken de situatie niet en waarschijnlijk had ik ook meegewerkt aan een dergelijke aanvraag.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

30-07-2007 16:02

Klaas vissen is een hobby.
Ik trek het liefst aan het eind van een visdag 20 kilo of meer witvis boven water die verzameld in een leefnet zit opgesloten.
Je kunt natuurlijk ook de vis direct terug zetten alleen verpesten die terug gezette vissen je opgebouwde voerstek.

Tsja was het maar een religie dan zou ik de hogere machten aanspreken om de vis op vinnevoetjes langs de kant te laten zwemmen na het onthaken.

Nee over Ed en zijn gemiste kans hebben we het niet meer beloofd is beloofd.
Vissen is een hobby, geen religie!
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

30-07-2007 16:31

Klaas ik snap de link met deze topic niet, buiten dat, heet het ‘vangsten op datum’ de topic waarin deze post stond heet ‘sessie verslagen’ en dit is zoals het ging. Sorry.

Later :-? 8)

p.s.
En oja, je ziet de onthaak mat, de vissen zijn zijknat, een klote bek zit er niet bij, op het water zitten geeneens grote vissen, instant kun je ze ook vangen en heel goed ook, zonder dat zieke gedump, rottende bladeren zijn funest, mossel richeltjes in een talud zijn geil,de warme laag water loopt tot 5½ meter,kwam terug van een verziekte franse trip (ziek en geblankt), zomaar wat dingen die er ook instaan, is maar net hoe je het leest…

:wink:
8)
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

30-07-2007 17:00

Klaas,

Oké, even zelf kijken, de mogelijk door jou geïnterpreteerde als ‘kijk eens hoe goed ik ben’ regels

Tsja dat je er dan maar twee in drie nachten jagen weet te verschalken is natuurlijk niet zo gek… Ik maak ze niet wijzer dan dat ze zijn


Hierin was het meer bedoelt als kijk eens wat voor een prutser, visser onwaardige pipo je bent als je niet eens weet op wat voor bodem je vist.

Eigenlijk begon het meteen, om vervolgens niet echt meer te stoppen(…)Hieronder een impressie van de daarna volgende dik 90 uur hengelen, waarin meer dan veertig karpers mijn schepnet van binnen mochten bekijken…


Dit is feitelijk gewoon wat ik gevangen heb, met de tijdsduur van de sessie erbij om het aantal te relativeren. (als iedereen dat nou eens doet, wat zal de ego waarde van zo een vis dan dalen hè)
Volgens mij staat bij een hele hoop van die berichten in ‘vangsten op datum’ ook wat degene gevangen heeft. Dat ik er dan in jou ogen overkom als; kijk eens hoe goed ik ben’ en je dat ook uitspreekt, zou ik als ik jou was ongeacht het aantal/formaat van de vanaf nu geposte vissen waarbij vermeld wat er gevangen is, bij elke posting een dergelijke reactie zetten, al is het maar om oprecht aan je zelf te blijven, of om andere beweegredenen voor de nadenkende lezer uit te sluiten… of niet dan?

oja en dit;
Helaas is het niet meer mogelijk om Remy te spelen.

Remy spelen zou misschien 30 jaar geleden tot de mogelijkheden behoren, maar nu met 1.500.000 mensen of volgens mij nog zelfs meer die op karper mogen vissen, geef mij verdomme nou is 1 goede reden waarom er meer bij zouden moeten komen.

Ik, en jullie allemaal, kunnen rijen vol met redenen geven waarom het best wel goed zou zijn als er wat minder mensen (op karper) vissen, of voor mijn part dat de groei stopt. 10% van de bevolking of meer mag erop vissen, is dat dan niet genoeg? Wat willen jullie dan? Dat vissen (op karper) volks sport nummer 1 wordt? En waarom dan in vredesnaam? Waarom vis je dan eigenlijk? Ik snap er soms echt geen reet van hoor, misschien ben ik toch wel een Remy, dertig jaar te laat geboren

Toedeledokie.
8)
8)
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

30-07-2007 17:59

En deze zie ik nu pas,

K. van den Herik schreef:Voor ik het weet wordt ik verslagen door iemand met veel meer ervaring, aldus een onderschrift.


Aan dat hoi hè neem ik aan dat je mijn onderschrift bedoelt, als jij dit als uitleg geeft aan 1 van de 2 onderschriften die onder mijn postings staan, ben je gewoon aan het zoeken naar bijzaken om van het feitelijke onderwerp wat je prikkelt in mijn posting af te leiden. Alijnerij noem ik dat al sinds een bepaald artikel over BTW… het kenmerkt iemand die geen goede argumenten kan verzinnen om tegen datgene wat hem prikkelt in te gaan.

Al met al enkel bijzaken, in een poging om het werkelijke punt heen te draaien.

Sorry maar ik vind dat een beetje kansloos van je Klaas.

Geef eens antwoord op deze vragen, zonder bijzaken erbij te halen.

Waarom meer vissers? Waarom promoten?

Hoi hè
8)
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

30-07-2007 19:18

Hey Douwe, ga lekker vissen... misschien is het wel gezellig met HPE?

Je zei dat je je mond zou houden, doe dat dan ook 8)
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

30-07-2007 19:37

Tja...bijzaken.

Klaas

Jij vraagt WTF de KSN te maken heeft met het zakken van twee karpers ?
Feitelijk gezien weinig.
Maar, in een eerdere posting van jouw hand, wordt mij verweten, dat ik nacht-vis waar het niet mag.
Ik zou nota-bene een voorbeeld-functie hebben...
Kan zijn, maar met boter op mijn hoofd gaat dat moeilijk.

En mijn glas is half leeg.
Dus ik bestel vast een volgende...

De enigste zijn die op karper vist is niet mijn 'ambitie'.
Integendeel.
Van mij mag iedereen, die zijn hobby serieus 'uitoefent' (nacht-)vissen.

Aart

Jij heb voor de volle honderd procent gelijk.

met gelijk-gevende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

30-07-2007 19:38

Martin

Wat is jouw doel, man?

Olie op het vuur... :lol: :lol:

met ge-oliede groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
ron bouman
Berichten: 389
Lid geworden op: 14-02-2007 18:51

30-07-2007 20:05

als ik hier weer omhoog kijk zie ik dat iedereen zn mening wel duidelijk heeft gemaakt. Dus wat zoeken we hier nog?

met een omhoogkijkende groet,
Ron

Ps. Hans de orginaliteit straalt er weer vanaf
K. van den Herik

30-07-2007 20:23

OK Douwe.



Nee Niet jou onderschrift Robert.

Bedoel alleen dat je wel alles voor jou wil houden en niemand iets positiefs over het vissen naar buiten mag brengen want stel er gaat er nog 1 vissen, maar zelf schrijf je leuke stukjes, vangt ff gauw 40 vissen. Zou iemand dan ook ideeen kunnen krijgen? Ben je echt recht van de leer dan dooe je ook zo. Een einzelganger en meer niet. Maar als je je ervaringen niet kan delen, op wat voor manier dan ook, is heel veel lang zo leuk niet. Alweer Frans Frentrop Met het oog....

Als 14 miljoen mensen niet weten wat je doet en bijv. 20000 van de 1,5 miljoen vissers niet weten hoe ze zich moeten gedragen, gaan de 14 miljoen voor jou en mij beslissen. Waarschijnlijk anti vissen en verstoppen helpt niet.

Ook al wil je niet, maar elke visser is ambassadeur van zijn hobby.

Nachtvissen op KSN Kamp: als afgunst nou eens branden wou. is ook zo'n onderschrift.

Alweer half leeg en half vol.

Dat kamp gaat straks hartstikke leuk aen dan misschien heel misschien verliest de rgv hun halsstarrige houding en dan...

Ach maak het verhaal zelf lekker af en kleur de plaatjes.

MVG

Klaas
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

30-07-2007 20:44

Klaas

Ik heb geen belang bij nacht-vissen op Zeumeren.
Dit water is altijd overbezet geweest, de gemiddelde groei van een karper is daar 1 pond.
Dat de KSN hier zijn jeugd-kamp houdt begrijp ik dan ook niet.

Het klopt inderdaad dat ik er vorig jaar zat te nacht-vissen tijdens het KSN-kamp, en dat was niet toevallig.
Maar vertel mij eens, wat deed ik daar echt fout.
Alle runs verzilverd.
Mijn maatje ook.
Hoeveel losschieters hadden de jeugdige KSN-ers er vorig jaar ?
Aardig wat...
Ga voortaan in jullie eigen achtertuin vissen, prutsers daar hebben we er hier al genoeg.

Dus de eind-conclusie kan zijn: Mocht een karper beschadigd raken in functie van educatie, of ter promotie van het karpervissen, dan is dat geen probleem.

met klotsende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

30-07-2007 21:06

Martin raar he als iemand zegt dat ik mijn mond moet houden dan gaat dat zo verrekte slecht.

Ik heb gezegd dat ik niet meer zou zeggen dat Ed een kans heeft laten liggen om de jeugd iets te leren en dat doe ik dan ook niet meer.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
koen bril
Berichten: 895
Lid geworden op: 07-11-2005 16:22
Locatie: lutten
Contacteer:

31-07-2007 12:21

Hans-Peter van Ee schreef:Klaas

Ik heb geen belang bij nacht-vissen op Zeumeren.
Dit water is altijd overbezet geweest, de gemiddelde groei van een karper is daar 1 pond.
Dat de KSN hier zijn jeugd-kamp houdt begrijp ik dan ook niet.

Het klopt inderdaad dat ik er vorig jaar zat te nacht-vissen tijdens het KSN-kamp, en dat was niet toevallig.
Maar vertel mij eens, wat deed ik daar echt fout.
Alle runs verzilverd.
Mijn maatje ook.
Hoeveel losschieters hadden de jeugdige KSN-ers er vorig jaar ?
Aardig wat...
Ga voortaan in jullie eigen achtertuin vissen, prutsers daar hebben we er hier al genoeg.

Dus de eind-conclusie kan zijn: Mocht een karper beschadigd raken in functie van educatie, of ter promotie van het karpervissen, dan is dat geen probleem.

met klotsende groet

HPE


Waarom vissen ze dan nog op de stobbenplas?
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

31-07-2007 12:39

Koen

Ik weet het niet, een beetje afwisling in de te bevissen wateren lijkt mij niet verkeerd.
Zet de jeugd maar eens een week lang op een schaars bezet water.
Een water waar men de karper maar moeilijk aan de schubben komt.
Volgens mij zal de belangstelling dan afnemen.

Klaas

Jij spreekt over afgunst.
Leg dat eens uit ?
De wateren die ik bevis zijn absoluut niet te vergelijken met Zeumeren.
En al zou er op Zeumeren het nacht-vissen zijn toegestaan, dan nog wekt het niet mijn interresse.
Voor de jeugd is het wel een interressant water.

Er geldt echter overal een nacht-vis-verbod.
Natuurlijk zit ik weer stil, maar vanaf 2008 zijn er binnen Ede wel een drie-tal wateren waar gevist kan worden in de nacht.
In feite wordt het op een twee-tal wateren al gedoogd.
Want één ding staat voor mij vast, de nacht en het karpervissen, zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.

met afgunstige groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

31-07-2007 12:47

On topic?
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

31-07-2007 12:55

Heren

Dan maar de eind-conclusie: Het 'onnodig' beschadigen van vissen is toegestaan, mits het maar een een educatieve of promotende oorzaak heeft.

met concluderende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
jesse cohen
Berichten: 264
Lid geworden op: 19-03-2007 16:11
Locatie: Mierlo.

31-07-2007 13:02

ik vin dat je geen karper in een bewaarzak moet doen netjes terug zetten sjonge jonge gewoon terug zetten niks bewaren :evil:

groetjes jesse
Na 2 jaar de prachtige hobby weer opgepakt! #2014
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

31-07-2007 13:23

Lijkt mij niet. In dit geval is het gebeurd en dat kunnen we best eens door de vingers zien. Het was verder namelijk een zeer toepasselijke rapportage.

Afgezien van de prima inhoud van de rapportage wordt in het topic hier op CarpBoard vooral afgeweken van het feitelijke en pagina's lang doorgedramd over stokpaardjes. Dit geeft alleen maar aan dat wij als karper(sport)vissers niet in staat zullen zijn de handen ineen te slaan voor een betere toekomst.

Groet, Kees

KSN gedragscode 9

Bewaar slechts één karper per bewaarzak. Door meerdere karpers in een bewaarzak te bewaren is er grote kans dat de karpers elkaar letsel toebrengen. Een bewaarzak moet goed ‘verankerd’ zijn. Tevens dient de bewaarzak op een zuurstofrijke plaats te worden weggehangen. Hang een bewaarzak nimmer tussen de waterplanten. Waterplanten onttrekken na het invallen van de duisternis namelijk zuurstof aan het water. Ook op zeer modderige bodems kunnen zeer zuurstofarme situaties ontstaan. Hang een bewaarzak, in verband met golfslag en stroming, nooit in de buurt van harde puntige materialen (zoals bijv. basaltblokken). Ga nooit varen met een boot indien er een bewaarzak met daarin een karper aan bevestigd is. Heb je in een water gevist waar een vissterfte heeft plaats gevonden, ontsmet dan je bewaarzak(ken), weeg- en landingsnet.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

31-07-2007 13:35

Kees,

jij kan het doordrammen noemen , maar zodra het afwijkt van de KSN bijbel zijn we maar zeikerts en doordrammers.

voorbeeld: Robert de Wilt stelt mij een serieuze vraag en ik geef serieus antwoord,alleen staat mijn visie lijnrecht tegenover de visie van de meeste vissers hier,en dan ben je gelijk een zeikert en een doordrammer.

wat Jesse zegt is meer waarheid dan die KSN bijbel van je !

en iedereen verschuilt zich maar lekker achter die 100 smoesjes die er te verzinnen zijn om lekker die vissen te blijven zakken,nog geen een smoes heeft mij ervan overtuigd dat het nut heeft,alleen voor fotogeile ,opzichzelfkickende roemvissertjes!

geef mij maar een MOMENT! opname van de vangst.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

31-07-2007 13:42

Wel of niet een bewaarzak is een heel ander topic Michel en ook al diverse malen voorbijgekomen. Drop daar je ei.

Ikzelf heb nog nooit een bewaarzak gebruikt (!), maar gegeven is dat dit zo ingeburgerd is dat zelfs de beginnende jeugd het gebruik overneemt. Maar dat is verder de discussie in dit topic helemaal niet.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

31-07-2007 14:08

ik ga vanavond vissen , ik koop straks 5 bewaarzakken, de kleinste en van het goedkoopste merk natuurlijk anders wordt het me te duur.

als ik vanavond 6 vissen vang dan bewaar ik ze allemaal tot een uur voor vertrek, en ja , die twee knollen samen in een zakkie voor een paar uur moet kunnen toch ? want ik ben mn camera vergeten :( en ik heb basalt blokken en heel veel lelies aan de oever, dus ik zet er 10 meter touw aanvast en flikker ze met al mn kracht zover als mogelijk in het water, want anders zitten ze te dicht bij de basalt blokken.
daarna bevestig ik alle zakken aan mn trekhaak,want de grond is van steen, dus kan ik ze niet ver(k)ankeren.

dan bel ik mn vrienden of ze ff langs willen komen met de video camera.dan strooi ik de vissen over mn onthaakmat,en ga ik er tussen liggen om een mooi filmpje te maken en om mn vis sessie op een leuke manier af te sluiten.

al met al,het was weer een geslaagde sessie :-? ( tenminste als je mn filmpje bekijkt,want anders gelooft toch niemand het :roll: )
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

31-07-2007 14:42

Slaat nergens op Michel.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

31-07-2007 14:46

Blijkbaar is de visie van de KSN ook niet doorgedrongen bij bepaalde "promotors" van de hengelsport.
Ik begrijp werkelijk niet dat het doordrammen wordt genoemd terwijl je niets anders doet dan "iemand" er op wijzen dat hij een schoonheidsfoutje heeft gemaakt.

Nu kan iedereen hier wel zeggen oke het was een foutje je kunt er niets meer aan doen, er zal op gelet worden, toch zou ik dat graag willen lezen van diegene die het aangaat.

Zo het nu lijkt schaar ik mij achter de conclusie van HPE.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gesloten