2 vissen in zak moet stoppen.. (rtl 4 gisteravond.)


Gesloten
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

28-07-2007 18:19

Beste mensen,

Waar maken we ons in vredesnaam druk om. Het is toch een verdomd positief filmpje?

Maar nee, laten we weer compleet zeiken op alles en nog wat.
Ga gewoon eens vissen!

Met komkommertijdendegroet,

xxx

Frank
K. van den Herik

29-07-2007 16:12

Afbeelding
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

29-07-2007 23:52

Afbeelding
Vissen is een hobby, geen religie!
K. van den Herik

30-07-2007 07:51

Bijna ingetrapt:


Afbeelding
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

30-07-2007 08:45

Tsjonge jonge.... Na dit soort discusies gelezen te hebben, schaam ik me ervoor om als ''karpervisser'' gezien te worden. Wat een ongelooflijk negatief zooitje zeg.

Werkelijk alles, maar dan ook ALLES aanpakken om maar te kunnen zeiken en mekkeren. Onbegrijpelijk dat Ed nog de moeite neemt om hierop te reageren. Het betreffende filmpje was voor de neutrale RTL-kijker werkelijk een prima ''reclame'' voor het karpervissen. Komen ''wij'' ook eens positief in het nieuws. Maar nee hoor, janken zullen we, dus gaan we het maar weer eens hebben over ''de bewaarzak''. Waarbij de een nog intressanter gevonden wil worden dan de ander en er geschermt wordt met termen en feiten, die totaal hun doel voorbij schieten.

Bij deze vraag ik de heren moderators dan ook, mijn gegevens van het board te verwijderen. Hopelijk zijn er nog fora waar gezond verstand niet teveel gevraagd is....
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

30-07-2007 08:58

Als Robert De Wilt mijn mening vraagt en vraagt wat ik eraan doe , en ik geef mijn mening.om dan als zeikwijf uitgemaakt te worden,vind ik prima.

ik denk er blijkbaar anders over dan de mensen hier,geen probleem.

alleen denk ik wel dat mensen met een gezond verstand juist geen zak gebruiken.

vergeet alleen niet de zak te wassen na gebruik ivm visussen he stelletje zakkewassers! :D
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

30-07-2007 09:28

Niel ook jij mist een punt.

Het enige waar ik tegen aantrap is het feit dat een erkent promotor een geweldige kans heeft laten liggen om de jeugd te onderwijzen in het gebruik van een bewaarzak.
Om dan te zeggen: ach het maakt niet uit het waren maar knolletjes en het was maar eventjes slaat nergens op.

Zolang de lezers en promotorsdat niet inzien en erkennen: want ja iets erkennen aan de grote boze karperwereld dat kan toch zeker niet, dat er een kans is blijven liggen gaan eigenwijs en dom inderdaad samen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

30-07-2007 10:05

Nadat ik dit fimpje net heb bekeken vraag ik me af waar jullie je druk om maken. Positief filmpje dacht ik zo. Aan Ed stoop nu de eer om te zeggen dat bewaren eigenlijk geen goed idee is en al helemaal geen 2 stuks in 1 zak.

De heren gebruikte een onthaakmat om de vis op te leggen, niks mis mee toch? :wink:

En over die 400 euro. Hier word aan de lopende band opgeschept over matriaal. Mogen die jongens dat ook ff. Tsssss, ga toch vissen zeg.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

30-07-2007 10:18

Ik betwijfel of die eer aan Ed besteed zal zijn.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

30-07-2007 11:21

Als we dan toch bezig zijn. Ik zat alles even na te lezen kwam ik toch een stuk tegen in de tekst van Meneer E. Stoop en struikelde ik toch even hier over.

Ronduit slecht is het
daarentegen om een karper aan 300 meter dyneema of een veel te lichte
lijn te drillen.


Kijk 300 meter dyneema ok ok is wat van te zeggen. (al denk dat het bijna niet voorkomt dat je 300 meter van de kant ligt)

Maar vraag ik mij toch af wat hij nu bedoeld met veel te licht lijn, is dat nu niet de skill die je hebt, een vis goed af te drillen op niet te zwaar matriaal en is dat nu niet een stuk veiliger.
En pen vissen dan, moet ik dan opeens met 0,30mm vissen. :roll:

Ach ik zal wel gek zijn en E. Stoop zal wel weer gelijk hebben.

Dus mensen allemaal met 0,50mm nylon vissen want dat is beter voor de vis. (dit begrijp ik er teminste uit)
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

30-07-2007 11:42

Een veelschrijver, dus iemand die een heel lange tekst maakt als antwoord, leidt de aandacht met veel tekst af van het werkelijke punt.
Die "kunst" verstaat hij duidelijk, je moet je alleen niet af laten leiden van het werkelijke punt.

Er zijn veel meer punten aan te roeren alleen het gaat dan niet over het topic.

Laat je dus niet verleiden door lange teksten maar houdt je bij het punt waar het om gaat.
Je kunt het mierenneuken vinden maar die visie dwingt dat type schrijver je gewoon op.

"Hij heeft op veel punten toch wel gelijk, zou ik het dan misschien toch verkeert zien".

Zie door die schrijverstruc heen is mijn advies.

2 punten; gevlochten al dan niet lange lijnen, volkomen met de schrijver eens, vissen met te dunne lijnen, volkomen met de schrijver eens.

Voorbeelden noemen over visserijwetovertredingen met de schrijver eens, ALLEEN hij geeft de karpervisser aan terwijl het grootste deel van de "recreatievissers" het meest in overtreding zijn om maar niet te spreken over de "roofvissers".
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

30-07-2007 11:47

Beste Douwe.

Dat u het een gemiste kans van de heer Stoop vind weet iedereen die dit topic heeft gelezen inmiddels wel.
Waarom moet dat van uw kant zo vaak herhaald worden?
Ik bedoel als u uw punt hebt neer gezet en uitgelegd waarom u er zo over denkt dan moet het ook een keer klaar zijn.
We kunnen over de kleinste dingen blijven doorzeiken tot we een ons wegen,maar daar is niemand bij gebaat.
Het lijkt er op dat u net zo lang op uw punt blijft hameren tot uw "tegenstanders" u enigzins gelijk geven.
Wat is het nut hiervan?

Denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat het het allerbeste is een vis niet te zakken.
En mocht dat om bepaalde redenen wel even gebeuren dan beter 1 in een zak dan 2 in een bewaarzak.
Maar om daar nu zo'n heftige discussie van te maken waarin behoorlijk op de man word gespeeld komt het board zeker niet ten goede.

Steeds als ik postings van zulke aard lees en zie wie de auteurs zijn,denk ik terug aan het feit dat de jeugd er de schuld van kreeg van dat het board steeds minder en minder word.
Typisch gevalletje van de "pot verwijt de ketel ......."

Moraal van het verhaal.
Iedereen heeft het recht om zijn of haar mening hier neer te zetten.
Maar overdrijven kan ook,als je je punt hebt gemaakt moet het ook een keer klaar zijn.
Mzzl Bart
K. van den Herik

30-07-2007 12:25

Dysthymie is een psychische aandoening, een lichte vorm van depressie die zich kenmerkt door een gebrek aan plezier en genoegen in het leven...


Een "doemdenker" is iemand die voornamelijk de meest negatieve scenario's in overweging neemt. Doemdenkers worden in het algemeen gekenmerkt door een pessimistische instelling en negatieve uitlatingen...


Afbeelding

Half leeg...?
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

30-07-2007 12:29

Ed

Leuk dat je persoonlijk reageert.
Negatief/positief heeft geen belang.
Wat juist is ook juist. maar wat fout is moet men ook kunnen toe-geven.
Helaas lijkt het er nu nog steeds op dat het haken van een vis, een vrijbrief is om met de vis op de kant te doen en te laten wat men wil.
Vind dit nog steeds vreemd, hoor.
Omdat de vis toch al een haak in zijn bek had, sloop ik de vinnen er ook maar af.

met stropende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
K. van den Herik

30-07-2007 12:31

Half vol:


Goh, leuk stukje op het nieuws. Ging over karpervissen. Ja heb het gezien. Plezier straalde ervan af. Leuk hoor om ook eens positief in het nieuws te komen. Nou. Ik heb begrepen dat die Stoop aan het filmen was? Dan zal hij wel gezegd hebben, dat het beter is om normaal niet meer dan 1 karper in een bewaarzak te doen. Iedereen weet immers dat dat de kans op beschadigingen minimaliseerd. Ja das waar, viel gelukkig niet zo op, maar eigenlijk had Stoop beter moeten weten maar ala de volgende keer beter.

Zeker weten anders branden we hem tot op zijn enkels af op het DB.
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

30-07-2007 12:34

Klaas, een man naar mijn hart :D
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

30-07-2007 12:41

Klaas

In zijn eerste mail, via Bertil, geeft Ed zelf aan dat hij deze jongens de opdracht geeft om twee vissen in één zak te zakken.
Ed, als jij de volgende keer van plan ben zoiets te doen.
Nodig mij uit, ik zal het niet accepteren...

Doemdenken= een stelling in-nemen binnen een discussie en daar niet vanaf wijken, bij het ontbreken van goede tegen-argumenten.

Voorlichting en educatie oké, promotie nee.

Volgende week is er weer een KSN-jeugd-kamp.
Mochten er illegale nachtvissers zitten dan geef ik ze gelijk.
Nergens hier in de regio is nacht-vis-water, er is op zich heel weinig vis-water.
Jullie houden de serieuze vissers hier in de regio een warme worst voor, waar zij niet van mogen eten...

met lak-aan-hebbende-groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
K. van den Herik

30-07-2007 12:47

Hans Peter,

Ik snap er geen reet van.

Alleen jij nog maar vissen? hahahahahahaha

WTF heeft de KSN er nu weer mee te maken?

MVG

Klaas
K. van den Herik

30-07-2007 12:55

Een heeeeeeeeel lang verhaal heeeeeel kort.


1) positief stuk over (karper)vissen. Er komen een paar jonge knapen in beeld, waar het plezier vanaf straalt.

2) Stoop had wijzer moeten zijn.
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

30-07-2007 12:57

en zo is het..
Mzzl Bart
Gebruikersavatar
Patricia Bos
Berichten: 412
Lid geworden op: 06-01-2005 17:14
Locatie: Assen

30-07-2007 12:59

Inderdaad Klaas!
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

30-07-2007 13:21

Twee karpers in 1 bewaarzak is gewoon slecht.

Twee karpers voor een tv uitzending op verzoek van een ‘visserij promotor’ in 1 bewaarzak is slecht en dom.

Maar, wat is nou dat ontzettend positieve aan die uitzending?

Voor wie is dat dan positief?

O ik weet het al, misschien gaan er hierdoor nog wel meer mensen vissen, en dat moeten we hebben! Nog lang niet druk genoeg aan die waterkant! Kom er bij, kom er bij. Sticker op je achterruit, lekker kilo’s raden (deze zijn klein maar mijn grootste is 32 pond), zo nu en dan een beetje patsen met je spullen(400 euro ongeveer), net de echte karpermaatschappij, dat filmpje. Helemaal op en top karpersfeertje…

:-?
8)
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

30-07-2007 15:03

Inderdaad Robert!

met on-gezakte groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

30-07-2007 15:09

Gaat allemaal lekker heen en vermenigvuldigt u...

Lang leve de kwamkwammers :roll:
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

30-07-2007 15:30

Heren het is net reclame de kracht zit in de herhaling.

Ik stop nu, voor degenen die het toch niet willen begrijpen; ik wens jullie een hoog Ed-gehalte die immers zegt dat dommigheid en eigenwijsheid hand in hand gaan samen vormen zij geloof ik arrogantie.

Klaas, mijn glas is altijd half vol. leuk dat jij jou afwijkingen aan het board bekent hebt gemaakt ik zal er rekening mee houden ik wil niet dat jij nog verder afzakt.

Met een van de enkels optrekkende broekgroet.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gesloten