interpolis buiten de deur verzekering


Plaats reactie
elmer schroot
Berichten: 84
Lid geworden op: 06-03-2003 01:00
Locatie: voorschoten

05-07-2007 20:13

is dit nu eindelijk wel een verzekering waar wij als vissers wat aan hebben?
of heb ik iets over het hoofd gezien met lezen?
er staat nergens dat hengels niet verzekerd kunnen worden.
K. van den Herik

05-07-2007 20:56

klopt.

Ik ben blij dat ik die handel niet verkoop want:


Daarnaast gelden de volgende maximeringen:
1 sportuitrustingen, met uitzondering van de zaken die wij onder lid 2 tot en met 14 noemen, zijn verzekerd tot
¤ 500,- per object/per stel en tot ¤ 1.250,- per verzekerde per gebeurtenis;

2 opvouwbare/opblaasbare boten zonder motor, kano's, zeilplanken, kitesurfuitrusting, (water)ski's, kinderwagens
en niet gemotoriseerde invalidenwagens zijn - met alles wat erbij hoort - verzekerd tot ¤ 250,- per object/per
stel

radiografische bestuurbare objecten, cd-roms, computersoftware en -spelletjes zijn verzekerd tot ¤ 250,- per
verzekerde per gebeurtenis;

Wat is uitgesloten
Naast de uitsluitingen in deze bijzondere voorwaarden gelden de uitsluitingen in artikel 4 van de algemene
voorwaarden. Er is geen recht op schadevergoeding:

1 als de verzekerde niet de normale voorzichtigheid in acht heeft genomen om schade te voorkomen. Van de
verzekerde wordt verlangd dat hij onder de gegeven omstandigheden in redelijkheid niet betere maatregelen ter
voorkoming van schade had kunnen nemen;

2 in het geval dat kostbare zaken zonder toezicht of niet in deugdelijk afgesloten ruimten zijn achtergelaten. In
een boot, bus, taxi, trein of vliegtuig moet de verzekerde kostbare en/of breekbare zaken als handbagage
meenemen. Daarbij blijft gelden wat hiervoor bij 1 en hierna bij 4 is gesteld;

3 in het geval dat kostbare zaken worden gestolen uit openbare gelegenheden (zoals cafe's, restaurants, etc.) als
deze zaken zich uit het directe gezichtsveld of buiten handbereik van de verzekerde bevonden, op het moment
van diefstal;
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

05-07-2007 22:45

Zonder toezicht: is slapen zonder toezicht?
Deugdelijk afgesloten: is een bivvy deugdelijk af te sluiten en overkapt die al je eigendommen?
Is de openbare ruimte ook een openbare gelegenheid?
Direct zichtveld: is slapen iets in je direct zichtveld hebben?
Buiten handbereik: hoever is buiten handbereik?

Zonde van je geld, spullen kwijt en ook nog je premie.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

05-07-2007 23:01

Het lijkt wel kerstmis: Douwe en Klaas gebroederlijk 1 lijn :D !

Ikzelf heb een doorlopende reisverzekering bij de Postbank. Financiele schade -ik geloof- 30 euro per jaar. Heb hem in maart 2006 in laten gaan en in juli al plezier van gehad: in een bijzonder hectisch moment aan de oevers van Cassien ( piep, beet, piep, mep, boot, WIND, oever, staand, filmen, wankel, zwaartekracht, plons, kut) !

Digitale filmcamera van 2 jaar oud te water. Nieuwwaarde 400 euro, toch nog 180 euro teruggekregen van de Postbank verzekering. En ik hoefde enkel een formulier via het web in te vullen. Bonnetje was niet eens nodig !!!

Ik heb geen idee hoe het geregeld is als m'n auto wordt leeggerooft als ik ergens geparkeerd sta op het parkeerterein van Le Clerq.. maar dat zien we dan wel weer ! Waarschijnlijk, weten ze dan wel een deel van de polis te vinden dat aangeeft dat ZIJ niet hoeven te betalen.

Groetjes,

Michiel
Het leven is te mooi om er niet ten volle van te genieten!
elmer schroot
Berichten: 84
Lid geworden op: 06-03-2003 01:00
Locatie: voorschoten

05-07-2007 23:03

bijnader inzien denk ik dat ik dit niet afsluit.
net als al die ander soort verzekeringen die er op lijken is het toch niet iets wat een visser kan gebruiken.
K. van den Herik

06-07-2007 08:23

Michiel,


Dit is redelijk standaard:

in geval van diefstal van verzekerde zaken (niet zijnde geld of geldswaardig papier) uit een motorrijtuig. Deze
uitsluiting geldt niet als de verzekerde kan aantonen dat er zichtbare braakschade is aan het motorrijtuig.
Bovendien moet de verzekerde dan aantonen:
- dat deze boedel was opgeborgen in een met een slot deugdelijk afgesloten kofferruimte, waarvan de inhoud
niet van buitenaf zichtbaar is, en die niet in een open verbinding staat met het passagiersgedeelte. Bij een
stationcar/auto met een derde of vijfde deur moet de kofferruimte daarom afgedekt zijn met een vaste
hoedenplank/rolhoes. Bij een bestelauto/camper geldt, dat deze zaken opgeborgen moeten zijn in een goed
afgesloten vastgemonteerde kast of kist;
- of dat deze zaken waren opgeborgen in een dashboardkastje dat met een slot goed was afgesloten.
Hierbij blijft gelden wat bij 1 staat vermeld;
van Gorp Sjors
Berichten: 638
Lid geworden op: 31-10-2005 11:55
Locatie: Oever zuid-willems huisnr.(stek) 4.....
Contacteer:

06-07-2007 08:39

Wat is het probleem, ga gewoon voor:

Hengelsportverzekering.nl echt toppie, je bepaald zelf tot welk bedrag je wil verzekeren, en alles wordt indien schade, beroving, ed. snel opgelost.

Gr. v. Gorp.
Life is wonderfull, but catching one makes it even more beautiful!..

http://www.aasvoorkarpers.nl
K. van den Herik

06-07-2007 10:27

Beter , maar ook nog vaag.

wellus nietus over toezicht.

Helaas of bijna logisch is er geen goede verzekering meer. De voor de consument goede verzekeringen hadden zo'n schadelast, dat die gauw opgedoekt zijn.

Echt een verzekering om eens lekker bonje te krijgen met je verzekeraar.

4.3 als die voor verzekerde het beoogde of zekere gevolg is van zijn handelen of nalaten dan wel het gevolg is van het niet in acht nemen van normale voorzichtigheid ter voorkoming van schade.
4.12 Diefstal of een poging tot diefstal van hengelsportuitrusting zonder dat er sprake is van braakschade.
- (Voorbeeld: U laat uw kostbare hengelsportuitrusting achter op een parkeerplaats in een auto die niet op slot zit.)

4.13 Diefstal of een poging tot diefstal waarbij de hengelsportuitrusting is opgeslagen in een gebouw dat niet is voorzien van deugdelijk hang- en sluitwerk.
- (Voorbeeld: Uw hengelsportuitrusting wordt achtergelaten in een vervallen recreatiewoning met een doorgeroest slot.)

4.14 Diefstal of een poging tot diefstal van hengelsportuitrusting uit een motorrijtuig dat niet is voorzien van een in werkvaardige toestand verkerend en ingeschakeld SCM Klasse 2 alarm.
- (Toelichting: De waarde van de te vervoeren hengelsportuitrusting bedraagt in veel gevallen duizenden euro's. Zonder een SCM Klasse 2 alarm, een alarm met sirene, is uw kostbare hengelsportuitrusting een makkelijke prooi voor (potentiële) dieven.)

4.15 Verlies tijdens nachtvissen, tenzij dit onder toezicht gebeurt.
- (Voorbeeld: Tijdens het nachtvissen besluit u een paar honderd meter verderop te gaan kijken bij een collega hengelsporter. U komt terug en uw hengelsportuitrusting is weg.)
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

06-07-2007 10:59

Wellicht direct een rechtsbijstandsverzekering erbij afsluiten :lol:
Plaats reactie