lingevissers


Gebruikersavatar
richard huiveneers
Berichten: 260
Lid geworden op: 04-05-2007 16:00
Locatie: vianen

04-07-2007 18:15

hallo mede lingevissers.

ik heb een nieuw topic gemaakt omdat er op de andere bij spiegels op de linge veel off topic gezegd werd. mede ook door mij. dus als er mensen zijn die leuke of interesante dingen te melden hebben over de linge kunnen die hier kwijt. zoals vangsten en tactiek enzo om andere te helpen.

groeten en vang ze richard.
Laatst gewijzigd door richard huiveneers op 13-07-2007 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
mijn droom is uitgekomen
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

04-07-2007 18:39

Wat zijn dat "linge"? Soort barbeel? Uitheemse soort?
Wij zijn karpervissers. Maar we staan overal voor open...
Ook voor lingevissers!!!

:lol: :lol: :lol:

Sorry, Richard.
Vat dit maar op als een berichtje van iemand die iets "leuks" over de
Linge te melden heeft!

Maar serieus; waarom begin je zelf niet als eerste iets te schrijven? Wat voor de Linge goed kan werken, kan natuurlijk ook op ander water goed uitpakken...

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

04-07-2007 19:25

Dat de Linge grotendeels in de HSV Onder Ons vergunning zit en dat deze NIET in de Federatie vergunning zit. Verder heeft Onder Ons een aparte karperafdeling waar pasjes voor 3 hengels geregeld kunnen worden. Is dat wat?
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
K. van den Herik

04-07-2007 20:39

hoho

De Linge zit in de Betuwe vergunning. Nachtvissen alleen met een vergunning van een HSV aangesloten.

Alleen vanaf Beesd ergens wordt de handel gestuwd. Hier zijn nooit Betuwespiegels uitgezet.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
richard huiveneers
Berichten: 260
Lid geworden op: 04-05-2007 16:00
Locatie: vianen

04-07-2007 20:58

hallo

ik kan helaas nog niet zo veel zeggen van de linge dit jaar. ik heb er in maart een sessie gezeten van een week ongeveer elke dag of om de dag vissen. maar geen karper gevangen. we hebben wel piepen gehad waarop je kon slaan maar we voelde niks. ik heb wel 2 zeelten en een snoekbaars van 74 cm gevangen en dat is goed niews op de boilie tenslotte. ik ga het van de zomer weer proberen en dan moet het lukken.

in de vakantie eerst op de vecht bij omme 3 weken lang elke avond

richard
mijn droom is uitgekomen
Gebruikersavatar
Hans ter Haar
Berichten: 389
Lid geworden op: 22-02-2007 10:30
Locatie: Tricht

04-07-2007 21:55

Hoi mannen,

Er zijn nog meer Linge vissers die zich ergens op het board ophouden......
Ik bof want mijn tuin grenst eraan.... geen pasjes... mag inprincipe met 3 hengels nachtvissen :).
Ik vis er maar met 2 want ik heb al gemerkt dat 3 niet erg handig is. Een tactiek op de Linge is.... erg veel voeren, veel blanken en uiteindelijk mooie vissen vangen. :D

Groet,

Hans
Experience……
Is not what happens to people.
Its what people do
With what happens to them.

http://www.vismaten.nl
Gebruikersavatar
richard huiveneers
Berichten: 260
Lid geworden op: 04-05-2007 16:00
Locatie: vianen

04-07-2007 22:05

het is bij mij stek niet nodig om veel te voeren. we zitten altijd met zijn tweeen dat zijn dus 4 hengels. dan hebben we 1 stek in het midden een breedere en twee stekken links en rechts ervan. wij voeren 500 gram per dag. wij kunnen dan in een week zitten en karpers vangen. ik weet niet hoeveel jullie weg voeren. wel zit er tegen over ons regelmatig een vent te vissen met de vaste lat en een feeder die gooit er grote en veel voerballen in. daardoor komt er veel witvis maar ook karper op de stek. daarom heb ik waarschijnlijk ook veel zeelt gevangen.

mag ik trouwens weten met wat voor lood jullie zitten. schuif of vast hoeveel gram. hoelang de onderlijn is. dit is gewoon om te kijken hoe andere het doen niet om zelf over te nemen.

zelf vis ik met maximaal 30 gram wartellood. meestal probeer ik 15 maar ligt aan de stroming. het is een schuiflood montage. bij de een heb ik een stopper en bij de ander niet. en dan een lange onderlijn van 25 tot 30 cm. ik probeer zo licht mogelijk te vissen en dan ook de swingers op zijn lichts

richard
mijn droom is uitgekomen
Gebruikersavatar
richard huiveneers
Berichten: 260
Lid geworden op: 04-05-2007 16:00
Locatie: vianen

05-07-2007 09:51

hans

ik kijk net op je site en er staan mooie foto's tussen van de linge hoor. ook mooie van het parc ik heb daar een keer gezeten en had een schub op de korst. die van de linge zijn wel erg mooi echt perfect een tuin aan het water.

richard
mijn droom is uitgekomen
Gebruikersavatar
Hans ter Haar
Berichten: 389
Lid geworden op: 22-02-2007 10:30
Locatie: Tricht

05-07-2007 11:06

Hoi Richard,

Ik vis met een vastlood systeem Fox 170gram en Foxtoplood 95gr, er is veel pleziervaart hier. Onderlijn tussen de 12 en 30 cm...ligt aan de plek.

Ik heb aan de overkant een harde plaat gevonden (+/-15 meter) die ik regelmatig schoonhark. Is het net schoon vis ik kort, ben ik een paar weken verder vis ik iets langer. Ik voer in het voorjaar 1,5 kg 25mm per dag, in het naseizoen wordt dat meer.
Experience……
Is not what happens to people.
Its what people do
With what happens to them.

http://www.vismaten.nl
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

05-07-2007 11:52

richard waarom maak je een topic aan over de linge.Oke de l;inge is bekent water maar je leest er nooit wat over lekker rustig veel vissers op de linge kennen elkaar.Maar het heeft met klop al in de bekentheid gestaan en nu helemaal zo krijg je alleen maar meer linge vissers weg rust weg mooi plek wg vangsten.

Remco
Gebruikersavatar
Hans ter Haar
Berichten: 389
Lid geworden op: 22-02-2007 10:30
Locatie: Tricht

05-07-2007 12:33

Hoi Remco,

De Linge is 90km lang maar staat wel bekend als een moeilijk water waar je veel tijd in moet steken... een water voor de diehards zeg maar.

Ik ben niet zo bang voor een beetje publiciteit..... is wel goed om KLop en visverenigingen en gemeenten te laten zien dat er meer recreatie is dan bloesemroute en k.. kano's 8)
Experience……
Is not what happens to people.
Its what people do
With what happens to them.

http://www.vismaten.nl
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

05-07-2007 15:14

Sorry Hans, maar jij hebt vanuit je achtertuin ook gewoon een schriftelijke toestemming, evt voor 3 hengels nodig. Je hebt namelijk geen visrecht daar als je er aan woont.

Groet,
Kees
Laatst gewijzigd door Kees Verheij op 05-07-2007 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Hans ter Haar
Berichten: 389
Lid geworden op: 22-02-2007 10:30
Locatie: Tricht

05-07-2007 15:16

Tja Kees

Ik probeerde er nog een slinger aan te geven............
Experience……
Is not what happens to people.
Its what people do
With what happens to them.

http://www.vismaten.nl
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

05-07-2007 15:19

O, dan pas ik het even aan... 8)
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Hans ter Haar
Berichten: 389
Lid geworden op: 22-02-2007 10:30
Locatie: Tricht

05-07-2007 15:23

Ik zag van de week een boer die er een paar uit zijn boomgaard gooide,
Kletter het hele spul op straat :roll: .... hij was met zijn 2 zoons, waren niet van die kleine jongens.
Ik vroeg nog of dat niet anders kon, de man nodigt mij uit om te laten zien wat er gebeurt was. 1 grote pokken zooi en een halve rietkraag weggeknipt. Tja dan vraag je erom. :cry:

Dan begrijp ik ook meteen waarom de gemeentes er zo erg tegen zijn

Ik ben (nog) geen lid ergens en soms vis ik met 3 hengels, wat kan er dan gebeuren...... mijn tuin wordt streng bewaakt :D
Experience……
Is not what happens to people.
Its what people do
With what happens to them.

http://www.vismaten.nl
Gebruikersavatar
richard huiveneers
Berichten: 260
Lid geworden op: 04-05-2007 16:00
Locatie: vianen

05-07-2007 17:13

er is zeker veel recratie op de linge. ook een roeivereniging die boven op je stek even de boot keert terwijl dat ook een 100 meter verderop kan.

ik vind wel dat je vergunningen moet hebben dat je het recht over je tuin hebt betekend nog niet dat je het recht van het water hebt. maar dat komt nog zei je al. :lol:

ik ben ook niet bang voor publiciteit op de linge door de spiegel uitzetting word er ook al meer gevist als vroeger. wat is eigelijk de functie van een 3e hengel ik vind dat het alleen maar in de weg ligt maar dat is mijn mening. ik leg gewoon 1 hengel in de vaargeul en de ander er net voor of achter. waar de grotere jongens zitten. tenminste dat is bij mij stek heb de grootste en hardste aanbeten op de hengel buiten de vaargeul.
Laatst gewijzigd door richard huiveneers op 13-07-2007 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
mijn droom is uitgekomen
Stefan Maas
Berichten: 57
Lid geworden op: 11-07-2006 11:07
Locatie: Nuenen

05-07-2007 17:28

Linge moeilijk?

Mijn ervaringen zijn dat het juist erg makkelijk is..
Ik viste bij de A2 brug in de buurt..
En daar hoefde ik niet eens voor te voeren om 2 a 3 runs per nacht te krijgen..
Maargoed dit is oftopic;)
Gebruikersavatar
Hans ter Haar
Berichten: 389
Lid geworden op: 22-02-2007 10:30
Locatie: Tricht

05-07-2007 19:24

Tja Stefan,

Wat moet ik daar op zeggen.... soms als ik fluit springen ze bij mij het steiger op :lol:

Beetje flauwe opmerking van mij, maar.... probeer het vandaag eens, het water staat 1,5 meter hoger en het stroomt als een gek.... moet je lekker ergens uit het land komen voor een paar nachtjes vissen :roll:
Experience……
Is not what happens to people.
Its what people do
With what happens to them.

http://www.vismaten.nl
Gebruikersavatar
richard huiveneers
Berichten: 260
Lid geworden op: 04-05-2007 16:00
Locatie: vianen

05-07-2007 20:11

he hans

volgens mij staat de linge nu bij je voor de achterdeur of niet. zag net op tv dat die aardig gestegen was. wel makkelijkk scheppen nu hoef nu minder ver te bukken. kan de vis zo de kant op drillen op gras. hier in Vianen is de gracht ook overstroomt. het zal nu wel stromen 30 gram lukt nu niet meer dat stroomt zo richting leerdam.

ik heb medelijden met de mensen die afgelopen nacht hebben gevist het kwam met bakken uit de hemel. en dan nog die onweer. wat een zooitje.

zou je even een foto kunnen maken en dit naar mijn mail (richardhuiveneers@hotmail.com) sturen ben benieuwd hoe de linge er bij staat.

groeten uit het natte Vianen
mijn droom is uitgekomen
Gebruikersavatar
Hans ter Haar
Berichten: 389
Lid geworden op: 22-02-2007 10:30
Locatie: Tricht

05-07-2007 21:15

Hoi wat dacht je hiervan...... Ben een vlonder aan het bouwen.... dit is het verschil in 3 dagen :cry:

Afbeelding

Aan de linkerfoto zie dat die hele afgraving vol gelopen is, aan de 2 rechterfoto's zie je het helemaal goed... van de 1.60m verschil is nog 40cm over.
Experience……
Is not what happens to people.
Its what people do
With what happens to them.

http://www.vismaten.nl
Gebruikersavatar
richard huiveneers
Berichten: 260
Lid geworden op: 04-05-2007 16:00
Locatie: vianen

05-07-2007 21:19

hans

leuke vlonder maar volgens mij staat de linge niet zo hoog. als die weer daalt staat die ver onder het vlonder. de linge is wel een stuk smaller als bij rumpt of lijkt dat maar zo. op die foto's waar je de vissen had leek het groter.

richard
mijn droom is uitgekomen
Gebruikersavatar
Hans ter Haar
Berichten: 389
Lid geworden op: 22-02-2007 10:30
Locatie: Tricht

05-07-2007 21:28

Hoi Richard,
kijk maar op mijn site.... dan zal je zien dat het toch echt de Linge is tussen de spoorbrug en de staalfabriek 8) en het hoge vlonder is op tuinhoogte... de twee lage visvlonders staan 1 meter onder water.
Experience……
Is not what happens to people.
Its what people do
With what happens to them.

http://www.vismaten.nl
Gebruikersavatar
richard huiveneers
Berichten: 260
Lid geworden op: 04-05-2007 16:00
Locatie: vianen

05-07-2007 21:31

ja het is wel de linge maar op de foto's met vlonder lijkt die echt vele male smaller als op de andere foto. je hebt zelfs dezelde rodpod als mij is toch de ultimate adjusta pod.

richard
mijn droom is uitgekomen
Gebruikersavatar
Hans ter Haar
Berichten: 389
Lid geworden op: 22-02-2007 10:30
Locatie: Tricht

05-07-2007 21:41

Meer kan ik er niet van maken 2x vanuit de badkamer :o

Afbeelding
Afbeelding

Als je goed naar de heg en het rechter bosje kijkt zie toch wel dat het echt is.

De rodpod is een oude Fox stalker Richard
Experience……
Is not what happens to people.
Its what people do
With what happens to them.

http://www.vismaten.nl
Gebruikersavatar
richard huiveneers
Berichten: 260
Lid geworden op: 04-05-2007 16:00
Locatie: vianen

05-07-2007 21:47

deze foto's zijn beter ziet er net zo groot uit als bij rumpt is maar een paar dorpen verder.

fox stalker lijkt er wel op maar die kan je niet zo veel verstellen als de mijn alleen de poten en de stokken onder de buzzerbar 1 keer en bij mij 2 keer. heb je wel nodig op mijn stek om je hengels gelijk met de lijn te laten lopen.

richard
mijn droom is uitgekomen