Bestaan er nog zulke plekken ?


Danny Grooters
Berichten: 3
Lid geworden op: 23-06-2007 14:11

26-06-2007 16:31

Waar ze niet in hun apenpakjes je midden in de nacht komen lastig vallen en ook overdag terwijl je rustig zit te vissen.
Ik bedoel dus controleurs. :evil: :evil:
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

26-06-2007 16:42

Ja!

In dromenland 8)
In ieder geval niet in Zoetermeer!

Gr. Philip
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

26-06-2007 16:45

Jazeker zijn die er wel!

Zoek een groep Oosteuropeanen op, smijt wat lege Wodka-flessen om je heen en dek je tent af met blauw of oranje doek... En oh ja, zorg dat je kampvuur minstens vlammen van 4 meter hoogte heeft, dan weten onze controleurs/politie zeker dat ze niet met serieuze karpervissers te maken hebben!

Gegarandeerd dat er niemand in de buurt durft te komen!!!

Zo te horen is de 10 euro die de nachtvispas kost, weer goed besteed... Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat je nog wel vaker de pisang zal zijn!!!

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Gebruikersavatar
martijn bunte
Berichten: 1342
Lid geworden op: 25-07-2006 16:22
Locatie: ENSCHEDE
Contacteer:

26-06-2007 17:00

wees blij dat ze er zijn,zo komen ze vanzelf de rotte appels tegen,ik snap het probleem niet,als je de spullen voor elkaar hept,en je netjes gedraagt,wat is dan het probleem van hun bezoek :o
aldejekes loat goan!
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

26-06-2007 17:04

De manier waarop!

Voorbeeld 1: Ik zit te vissen 10m van een weg. Beiden heren in de auto zijn te lui om even uit te stappen! Ik had trouwens wel al mijn papieren op orde. Ik zat die man lekker te etteren, kleine vispas, kleine lijst van viswateren, vispas, lijst van viswateren... Alles mocht hij van me hebben ook mijn ID kaart.

Voorbeeld 2: Midden in een nachtvissessie om half 3 's nachts. In een park waarbij de dichtsbijzijnde autoweg ong. 500m vandaan ligt. Pardon mag ik uw papieren zien? Gevraagd; wat doen jullie hier zo midden in de nacht? Ow, we hadden niks te doen.

Of van 2 kanten ingesloten worden door motoragenten terwijl je rustig met je zakje Tompoes zit te korsten. Geloof me, dan voel je je ook niet op je gemak.

The vegitables, Philip
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
Gebruikersavatar
Marcel de Bruin
Berichten: 77
Lid geworden op: 02-06-2006 22:00
Locatie: Nieuwleusen (Zwolle)

26-06-2007 17:07

Ik ben hier nog nooit gecontroleerd op mijn papieren. Ik zou het geen probleem vinden als ze het eens zouden doen 8)
Karper op Frolic 2008

http://youtube.com/watch?v=UCVALZqPwSc


"Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after"
Gebruikersavatar
martijn bunte
Berichten: 1342
Lid geworden op: 25-07-2006 16:22
Locatie: ENSCHEDE
Contacteer:

26-06-2007 17:14

de manier waarop kan soms inderdaad beter,maar denk wel dat we aan het eind van het verhaal wel blij moeten wezen dat er toch nog op toe word gezien :wink:
aldejekes loat goan!
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

26-06-2007 17:33

Het is inderdaad de manier waarop!!!

Op het moment dat de heren controleurs/politie/BOA's in de gaten hebben dat er geen gevaar voor lijf en leden bestaat en dit is het geval bij de serieuze karpervisser (en die haal je er zó uit), wordt er in de regel zeer autoritair opgetreden... Daar valt namelijk te scoren als er iets niet in orde is. En dat staat leuk in de statistieken.

Op het moment dat de heren twijfelachtig tot levensgevaarlijk spul tegenkomen, wordt er met een grote boog omheen gereden.

En beste lezertjes, hier bestaan ik weet niet hoeveel getuigenissen van, inclusief die van mijzelf!!!

Voorbeeld. Onze mooie rivier de IJssel... Ik ga een extra lang weekend vissen en begin al op donderdag. Heerlijk om in alle rust in de ongerepte natuur te vertoeven. De dag erna komt de ene na de andere "Duitse kentekenplaat" aanrijden. Het weekendje stropen in Nederland is weer begonnen... Hele families betrekken tenten, de één nog feller van kleur dan de ander. Binnen no time zit ik tussen russisch sprekende nomaden... Overal verschijnen de kampvuurtjes en tegen de avond is het één groot zuipfestijn geworden!!! En de politie? Ik zie ze gvd bovenaan de dijk voorbijrijden!!! (BOA's en verenigingscontroleurs nemen niet eens de moeite om zelfs maar voorbij te rijden.)
Ik vis er niet meer... Ik kan zelfs die idiote belletjes aan de hengeltoppen niet meer verdragen!!!

En er werd mij verzekerd dat de 10 euro voor de nachtvispas hier een eind aan zou maken... Volgens de laatste info die ik heb (ik kom er zelf niet meer) is het op dit ogenblik erger dan ooit!!!

Kijk, ik snap best dat je geen mes in je ribben wilt hebben. Of een nekschot. Maar zeg dan eerlijk dat je niet voornemens bent er iets aan te doen. En wordt dan geen controleur of zoek ander werk. En vraag dan helemáál geen 10 euro. We worden al genoeg bedonderd door onze overheden! Maar wat doen onze helden? Juist, ze gaan de watertjes af waar wij met z'n allen naartoe gevlucht zijn... Dit is de reden waarom ik ook voorspel dat Danny vaker de pisang zal zijn.

Danny, welkom bij de club!!!

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

26-06-2007 19:54

Mooie borrelpraat weer!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
martijn bunte
Berichten: 1342
Lid geworden op: 25-07-2006 16:22
Locatie: ENSCHEDE
Contacteer:

26-06-2007 20:06

tis niet goed of het deugd niet :wink:
aldejekes loat goan!
john van der waal2
Berichten: 639
Lid geworden op: 27-03-2006 15:14
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

26-06-2007 20:22

kees waarom is het borrel praat?

volgens mij heeft jacob aardig uitgelegt hoe en wat.
en als jij een auto met een duits kenteken ziet staan of een kampvuur met een rokende barbeknoei er naast ga je er dan heen???
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

26-06-2007 20:55

Philip Du Puy schreef:De manier waarop!

Voorbeeld 1: Ik zit te vissen 10m van een weg. Beiden heren in de auto zijn te lui om even uit te stappen! Ik had trouwens wel al mijn papieren op orde. Ik zat die man lekker te etteren, kleine vispas, kleine lijst van viswateren, vispas, lijst van viswateren... Alles mocht hij van me hebben ook mijn ID kaart.

Voorbeeld 2: Midden in een nachtvissessie om half 3 's nachts. In een park waarbij de dichtsbijzijnde autoweg ong. 500m vandaan ligt. Pardon mag ik uw papieren zien? Gevraagd; wat doen jullie hier zo midden in de nacht? Ow, we hadden niks te doen.

Of van 2 kanten ingesloten worden door motoragenten terwijl je rustig met je zakje Tompoes zit te korsten. Geloof me, dan voel je je ook niet op je gemak.

The vegitables, Philip


Ben gisteren sinds vele jaren ook weer eens gecontroleerd in Zoetermeer.
Gewoon overdag door twee politieagenten in hun auto.
Ging gewoon normaal hoor.
Hij melde me dat ik eigenlijk niet vanaf een brug mag vissen, en daar had die goede man gewoon gelijk in...al was hij het met mij eens dat het voor die desbetreffende brug een beetje flauw was.
Mocht dus gewoon doorvissen.
Was enigzins verbaasd dat hij goed op de hoogte was v.d regels.
Van mij mogen ze nog veel vaker komen controleren. :wink:
Zal het soms kunnen dat ze een soort offensief hebben ingezet omdat de karpervissers zoveel overlast veroorzaken in Zoetermeer?
Zal daarom ook het nachtvissen op steeds meer plaatsen verboden worden/zijn...kan het niet gek vinden.

Overigens jammer om te lezen dat jij die politieagenten zat te etteren met je gedrag, zij doen immers gewoon hun werk :(
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

26-06-2007 20:58

martijn bunte schreef:wees blij dat ze er zijn,zo komen ze vanzelf de rotte appels tegen,ik snap het probleem niet,als je de spullen voor elkaar hept,en je netjes gedraagt,wat is dan het probleem van hun bezoek :o


Geheel mee eens...
Gebruikersavatar
martijn bunte
Berichten: 1342
Lid geworden op: 25-07-2006 16:22
Locatie: ENSCHEDE
Contacteer:

26-06-2007 21:02

vind jou ook lief :oops:
aldejekes loat goan!
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

26-06-2007 21:07

ben dit jaar al 3x gecontroleerd. waarvan 2x door politie.
1x was ik zelfs niet aan het vissen. alleen aan het voeren.
moest ik helemaal gaan uitleggen waarom ik voerde, uiteindelijk deden ze alsof ze het snapten maar volgens mij toen ze weg reden dachten ze wat een rare lui zijn dat die vissers :)

en 1x kwam ik net aanrijden toen de politie een stel duitsers aan het bekeuren waren. ik pakte me spullen uit de auto en kwam een agent op me afgelopen. keek naar me nummerbord en zei.. oohh je bent nederlander.. dan is alles wel prima... prettige dag verder...doeii!!

en ik ben 1x vroeg in het jaar door een federatie controleur gecontroleerd. nu controleerd hij me nooit meer. ziet aan mijn auto (nummerbord) wel dat het ok is.. anders moet hij zover lopen naar mijn stek :)

Gr. Remko
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

27-06-2007 00:00

Hee Remko, wat lees ik nou?
Ze durven toch!

Laat je niet gek maken mensen, het is een fabeltje, dat niet durven.
Als je het nieuws goed volgde zou je zien dat er wel gevaarlijkere boeven worden gevangen als een paar vissers met een irritant accent!

Meer wil ik er niet over kwijt, het is topic nummer zoveel waarin dit allemaal met droge ogen wordt beweerd.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

27-06-2007 01:13

Kees,

Deze "beweringen" zoals jij dat zo mooi noemt, zijn toevallig (nee, niet toevallig) feiten. Als ik constateer dat er nog steeds russen langs de rivier bivakeren. Als ik constateer dat het politiebusje gewoon doorrijdt terwijl de kampvuren hoog oplaaien (en kom alsjeblieft niet met een onzinverhaal van dat ze "waarschijnlijk" "net op dat moment" een "oproep" kregen, want dat zijn dan wél beweringen, en als je dit alles afdoet als een fabeltje wat door mensen "met droge ogen" wordt beweerd, dan mag je jezelf nu wel echt eens serieus gaan afvragen waar je mee bezig bent!

Dus jij probeert hier nu doodleuk te beweren dat de politie een groep van ca. 50 dronken russen links laat liggen om een andere reden dan dat ze hier niet tegen durven optreden??? Ik snap heus wel dat je even moet nadenken voordat je hiertegen optreedt. Verleden jaar nog is er één van deze ossies de IJssel ingeduwd en verdronken tijdens een onderling meningsverschil en ergens bij Olst of Wijhe opgedregt. Het zijn geen lieverdjes en ik snap echt wel dat je liever een eenzame karpervisser bezoekt. Maar ga hier niet lopen beweren dat wat wij karpervissers tijdens het vissen constateren, onzin is. Ik heb een voorbeeld uit de praktijk beschreven. Ik heb nog niet eens verteld dat ik bij diezelfde IJssel in het verleden heel veel gevist heb en dat ik in al die tijd maar één daadwerkelijk politie-optreden heb meegemaakt.

Ik zat toen te vissen uiterst rechts van deze buitenlanders. Ze waren weer dronken en ook de kampvuren waren weer vrolijk aan het knappen. Ik viste toen met een jongen die zelf uit Duitsland komt, maar die me meteen vertelde dat dit geen Duitsers waren maar Ossies, volk wat vanachter het voormalige IJzeren Gordijn wegkomt. Hij kon namelijk niets verstaan van wat ze zeiden. Op een gegeven moment kwam de politie met 2 auto's en een bus langs. Ze begonnen de heren op hun papieren te controleren. Wat bleek? Allemaal in orde!!! Ze hebben niets gezegd over de kampvuren en het alcoholmisbruik... Mijn maat heeft de politieagent die ons kwam controleren nog gewezen op de overlast en de hoog opgestoken kampvuren, maar er werd geeneens op gereageerd...

Van al die ontelbare nachten die ik rond de IJssel heb doorgebracht, moet ik met leedwezen bekennen dat ik zeer weinig politie (maar ook gewone controleurs, laat staan BOA's) heb ontmoet. De enige controleur die wel eens langskwam was er een van de Federatie en die was gewoon eerlijk en zei tegen ons dat hij het niet in zijn hoofd durfde te halen om deze gasten te controleren, laat staan terecht te wijzen!!!

Ik kan hem er ook geen ongelijk in geven. Een paar jaar geleden ben ik er helemaal mee gekapt. Na het zoveelste verkennende bezoekje van een stel zigeuners, die iets teveel belangstelling voor mijn uitrusting hadden, ben ik er mee gestopt. Ook ik vis heel erg vaak alleen en ik heb geen zin om me problemen op de hals te halen die door anderen worden veroorzaakt/niet worden tegengegaan.

Waar ik nu vaak vis ben ik nog veel vaker getuige van politie-optredens en ook daar wordt je niet blij van. Ik kan je hier ook staaltjes van vertellen en ook met getuigen erbij, mocht je nog werkelijk twijfelen aan mij. Maar de mensen die dit lezen en mij persoonlijk kennen, weten hoe ik over (on-)eerlijkheid denk, dus probeer me maar niet te betrappen op een leugen, het is zonde van je tijd.

Hoe het verder moet, weet ik ook niet. Ik begrijp best dat
de "controleurs" ook niet alles kunnen oplossen. En ik heb dan misschien niet de beste optredens meegemaakt. Zo mocht ik ooit het genoegen hebben een volslagen zinloze controle te ondergaan van een stel BOA's die nota bene politieagent van beroep waren en dit erbij deden als "hobby".
Ze komen uit Urk, ik denk dat er bij heel veel wel een belletje gaat rinkelen. Dit optreden was zo geweldig, dat ze nu niet eens meer op het betreffende water mogen komen controleren!

Kijk Kees, het zijn de ervaringen die je oordeel vormen, niet de beweringen!!!

Ik kan nu wel gaan roepen wie er nog meer zulke ervaringen heeft opgedaan, maar ik ben bang dat het beeld er niet beter voor je op wordt.

Gelukkig moet ik ook toegeven dat er inderdaad goeien bijzitten die wel begrijpen wat er aan de hand is. Zie ook enkele reacties hierboven. En die wel normaal doen en begrijpen dat "een karpervisser" wat anders is dan de eerste de beste ordinaire dief die de wet overtreedt.
Ik weet ook dat er heel veel te danken is aan juist de politieagenten onder de karpervissers, die hun collega's voorlichten over die rare snuiters langs de waterkant...

Zo heb ik eens een politiebezoekje gehad van een bevriende karpervisser, die samen met zijn collega zogenaamd even langskwam om een controleronde te rijden. Tijdens het kopje koffie mocht ik de andere collega demonstreren hoe je een schub van 32 pond afdrilt en fotograveert. Hij was enorm onder de indruk en je zag hem ineens begrijpen wat zijn karpervissende collega bezielde als deze het weer eens over "het vissen" had.

Ten slotte. Ik hoop echt dat er wat gaat veranderen zodat ik ooit weer plezier heb in het vissen bij de IJssel. Ik hoop het ook voor andere vissers / rivieren die dezelfde overlast hebben. Daar heb ik namelijk graag 10 euro voor over!!!

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

27-06-2007 10:42

Hans Brinkel schreef:
Overigens jammer om te lezen dat jij die politieagenten zat te etteren met je gedrag, zij doen immers gewoon hun werk :(


Hans, die man was te lui om uit zijn auto te stappen. Het was 7-10m lopen naar waar ik zat. Hij deed zijn raampje open en schreeuwde of ik even wilde komen. Die ander zat stilletjes in de meerijders stoel en hield zijn mond.

Als hij te lui is om te lopen en toch al te graag mijn papieren wil zien.. Nou dan krijgt hij ze te zien... Allemaal!!

De groenten, Philip
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

27-06-2007 12:41

Philip. En dát durf jij met droge ogen te beweren?

Wat een naar volkje zijn die karpervissers toch!!!
Of heb jij verzuimd het niet onbelangrijke feit te vermelden dat het
misschien regende of koud was?

Nee, alle gekheid op een stokje: ik zou ook niet bij nacht en ontij de auto uitkomen; je weet nooit wat voor gekken er rondlopen...

En wees eerlijk, als ik mijn eigen tronie in de spiegel zie, lijkt het net of ik het evenbeeld van een slechte imitatie van Al Capone uit een B-film aanstaar... En als ik de tronies hier op het forum zie (buiten die van de damesvissers om :wink: :wink: :wink: )(en: soms walg ik van mezelf zo bijdehand dat ik wezen kan, bij het slijmerige af) is het nog maar een simpel optelsommetje!!!

Maar? Is het een idee om een standaard topic te maken: de beste controleur? Of de slechtste? Misschien dat de federatie er ook nog wat aan heeft...

Groet,
Jacob
Laatst gewijzigd door Jacob van Wensveen op 27-06-2007 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Wonderful Days
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

27-06-2007 12:46

ik had toch terug geroepen sorry maar het is niet verantwoordelijk om me 10 meter van me hengel af te zijn ik lig op een obstakel te vissen
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

27-06-2007 12:53

zoals wel vaker hebben hier beide partijen gelijk.
Tuurlijk is het goed dat er gecontroleerd word, en ik weet zeker dat ook polen visstropers en ander gespuis aangepakt word.
Maar ik vind de reactie van jou Kes ook niet terecht, ook binne de controle gaan dingen fout én mogen besproken worden. Want de manier waarop gecontroleerd word kan een hoop frustraties beperken. Begin dit jaar werd ik gecontroleerd door een heel aardig en rustig persoon van het visstroperij team, die opmerkte dat 3 hengels verboden zijn. Netjes een bekeuring geschreven en prettige avond gewenst! No problem wat niet mag, mag niet en die beeuring was terecht en we hebben gewoon een vriendelijk gesprek gehad. Dit kan ook anders dmv van overdreven autoritair gedrag bijv.
Ook de hoogte van de bekeuringen zijn in mijn ogen té hoog tenminste als je ze vergelijkt met feiten waarbij je personen in ingevaar brengt (zoals bellen tijdens het rijden)dít wekt irritatie en in mijn ogen heel terecht.


mvg martijn
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

27-06-2007 12:56

Beste Jacob,

Ik was eigenlijk niet van zins om verder nog te reageren, maar jouw uitgebreide en serieuze antwoord vraagt om een reactie. Kijk, ik viel vooral over dat niet durven. Laten we wel zijn, de gemiddelde burger durft helemaal niks. Nog niet eens iemand aan te spreken op zijn gedrag, laat staan daadwerkelijk handelen. Bekend voorbeeld is die drenkeling in de gracht, waarbij 100 man staan te kijken en uiteindelijk springt er dan toch 1 of andere held in het water om te gaan redden. Bijna niemand durft nog een getuigeverklaring af te leggen, allemaal broekeschijters!

OK, durven dus. Meestal houdt het met iets anders verband, namelijk beleid. Waar treden we tegen op en wat gedogen (voor velen een vervelend woord, maar dankzij het bestaan ervan vissen we nog ongestoord 's nachts in een tentje op de meeste plekken) we verder?

Alcoholgebruik danwel -misbruik is vooral strafbaar op aangewezen plekken binnen de bebouwde kom en wordt dan vaak ook nog gedoogd zolang het niet leidt tot excessen. Dat die gasten daar langs een rivier zitten met een vuur en drank zal ons vissers een doorn in het oog zijn, maar verder heeft de bevolking er minder last van dan het gemiddelde uitgaansleven of een voetbalwedstrijd. Men zal dus niet snel de ME naar de waterkant sturen, het heeft simpelweg weinig prioriteit.

En dat 1 of 2 controleurs. boa's of agenten niet op een groep van 50 dronken ossies afstappen, is geen kwestie van bang zijn, maar van gezond verstand. Cowboys hebben we niets aan bij de politie.

Met lefhebbende groet,

Kees
Laatst gewijzigd door Kees Verheij op 27-06-2007 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

27-06-2007 12:56

Yuri, sorry of niet, dat valt onder burgerlijke ongehoorzaamheid.
Als ik de agent was geweest die het zou meemaken dat er op mijn dienstbevel niet (goed) gereageerd werd, had ik meteen de pepperspray ingezet.

Het zal me toch wat wezen als de mensen niet meer sidderend naar je toe komen en met trillende handjes hun veel te dure documenten + id overhandigen. En dan moet ik ook de woorden (op een fluisterende toon vol eerbied) horen: Alstublieft, meneer... gevolgd door twee passen terug uit respect, waarbij de ogen netjes op de punten van de schoenen gericht blijven...

Zo niet, dan maar de wapenstok... Die dingen worden naar mijn idee sowieso te weinig gebruikt, waardoor ze niet zo flexibel zijn als die van bijvoorbeeld Amerikaanse politiefunctionarissen.

En zo kun je binnen een paar minuten een menspersoon voor eens en altijd een beetje fatsoen bijbrengen. Kleine investering, grote winst.

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

27-06-2007 13:02

Ik wens je veel succes Jacob, maar dat is niet meer van deze tijd. Jongetjes van 15 staan je voor allerlei lelijks, doorspekt met allerlei enge ziektes, waarvan ze de verschrikkelijke werkelijkheid niet eens kennen, uit te maken. En als je ze dan zou slaan, ben je fout.

Ik ben het met je eens hoor, maar dat was in de jaren 50 dat er zo werd opgetreden. Tegenwoordig komen ze er in het gunstigste geval met een bekeuring vanaf en dat is het dan.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

27-06-2007 13:04

Kees,

In mijn voorlaatste reactie gaf ik reeds aan dat de zaak moeilijker is dan je/ik/wij denken.

Alles heeft wel iets met mekaar te maken. Hoofdlijn is dat de mensen ernaar snakken om eens serieus (door overheden) te worden behandeld.
En zeker niet willen dat ze worden gecommandeerd op een soms onvriendelijke manier.

Ik weet het ook niet meer. Ik maak er flauwe grapjes over. Ik lach erom.
Wat moet je dan? En de volgende keer hoop ik ook een paar leuke controleurs tegen te komen, dat blijft heus wel hangen. En dan kan ik een leuk stukje schrijven waarin ik deze dienstkloppers (zonder dat ze het weten) de hemel in prijs...

Groet,
Jacob
Wonderful Days