een goede hengelsport verzekering gevraagd


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

27-02-2003 11:54

mannen,

wie kan mij helpen aan een hengelsport verzekering die alles dekt. dus ook diefstal langs waterkant!

ik ben een jaar of 2 verzekerd geweest bij van Kampen groep maar die stoppen ermee.

" het schadeverloop wijkt in negatieve zin af van het gemiddelde scahdeverloop op soort gelijke polissen"

dus wie kan mij helpen aan een andere verzekering?

ik weet dat deze discussie ook elders op het board heeft gestaan maar we zijn nu alweer een tijdje verder. dus mischien zijn er wel nieuwe ontwikkelingen.

bij voorbaat dank,

Mark
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

27-02-2003 12:18

Beste Mark,

Ik ben verzekerd bij de ZLM.

Deze verzekering dekt tegen diefstal, verlies of schade en kost mij zo'n 35 euro per jaar. Maar dan ben je verzekerd binnen een bapaald bedrag (ik dacht 1300 gulden of zoiets), ga je erover, dan moet je een hogere premie betalen.

MVG
Bas
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

27-02-2003 13:01

Als het bij je thuis wordt gestolen valt het onder de normale diefstal verzekering(check ff je verzekerings gegeven hier staat het in en tot hoe hoog de verzekering uitbetaalt)mits er sprake is van sporen van braak,insluiping echter wordt vaak niet gedekt door de verzekering,ook hier geld de kleine lettertjes.
Aan het water is weer andere koek en zul je eens bij jezelf na moeten gaan hoe hoog het eigenlijke risico is DAT het gestolen wordt aan de waterkant.
Ik denk dat dit een aanvaardbaar nivo is om geen verzekering af te sluiten,maar dat is een keuze van mij je bent er natuurlijk zelf vrij in.

Wil
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

27-02-2003 13:27

Mark,

Diefstal is niet het enige risico. Denk aan storm, hengelbreuk, vandalisme, ook door everzwijnen.

"blote" diefstal uit de woning is bij een beetje verzekeringsmij. gewoon verzekerd.

Diefstal uit schuur / garage alleen na braak.

Inboedelverzekering keert nieuwwaarde uit. Of de dagwaarde is < 40% nieuwwaarde dan dagwaarde.

Hengelsportverzekeringen keren alleen dagwaarde uit. Tja leg maar eens uit wat de dagwaarde van je B en W Clarissa is.


MVG

Klaas
Josse de Bruin
Berichten: 432
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Maastricht

27-02-2003 15:14

Hier even een korte beschrijving met eronder de verzekering site waar u hem kunt afsluiten. Even voor de duidelijkheid ik wordt niet door deze mensen gesponserd dit is gewoon ter info voor de mensen die graag een verzekering willen zelf wil ik hem ook gaan gebruiken.



En het gekke is dat uw sportuitrusting vaak wel verzekerd is als het veilig in de kast ligt, maar buitenshuis niet, juist waar de kans op beschadiging, verlies of diefstal het grootst is! Met de Time Out Polis van Europeesche Verzekeringen is uw plezier overal verzekerd.
In de sporthal, op het sportveld, op de camping, in binnen- en buitenland. De Time Out Polis sluit daarmee perfect aan op de behoefte van iedereen die z'n vrije tijd actief besteedt.


En niet alleen uw eigen dure spullen zijn verzekerd tegen verlies, diefstal en schade. Ook die van uw partner en inwonende kinderen tot 21 jaar zijn automatisch meeverzekerd. Waarom dan risico lopen terwijl het niet nodig is. Tegen een zeer gunstige premie heeft u met de Time Out Polis alle zekerheid.

Voor het afsluiten van deze verzekering of voor informatie kunt u contact opnemen met uw verzekeringsadviseur. Klik hier voor de dichtstbijzijnde tussenpersoon in de buurt.

Dekking

De Time Out Polis omvat alle recreatiespullen (m.u.v. zeilplank, fiets, kostbaarheden, (model)-vaar- en voertuigen en geld) die gebruikt worden tijdens sport of recreatie. Verzekerd zijn onder meer: sportkleding/-schoeisel, tennis-, squash- en badminton-racket, paardrij-uitrusting, ski- en langlauf-uitrusting, hockeystick, kampeeruitrusting, duikuitrusting, enz. Gedekt is verlies, diefstal, vermissing en schade door ongeacht welke gebeurtenis.

Schadevergoeding

Schadevergoeding op basis van dagwaarde.

Eigen risico

Uitsluitend bij diefstal, verlies of vermissing geldt een eigen risico van f 50,-. In alle overige gevallen geldt geen eigen risico.

Premies per jaar Verzekerd bedrag Premie f 3.000,- f 90,- (minimum) f 4.500,- 135,- daarboven per f 500,- 15,-

Voor meer informatie kunt u op de website van <!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.europeesche.nl" target="_blank" class=bericht>http://www.europeesche.nl</a><!-- BBCode auto-link end --> kijken

Met vriendelijke groet,

Josse de Bruin

PS het is een iets ouder artikel daarom de valuta gulden.
Wie wil, zoekt een mogelijkheid. Wie niet wil, zoekt een reden.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

27-02-2003 20:23

Josse,

Jammer dan. Hengels uitgesloten. In elk geval voor nieuwe verzekeringen.



MVG

Klaas
Plaats reactie