Broedende vogels.


Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

31-05-2007 18:22

Wat ik me eigenlijk afvraag is het volgende.

Wat zouden jullie doen als er op je stek een vogel zit te broeden,waardoor op die stek vissen onmogelijk is zonder het nest te verwijderen.
Gaan jullie netjes wachten tot vogeltje uit zichzelf het nest verlaat of gaan jullie daar een handje bij helpen?
Mzzl Bart
Julius Langenberg
Berichten: 289
Lid geworden op: 02-04-2007 20:26

31-05-2007 18:24

hangt er een beetje van af, maar nee als daar een vogel zit te broeden dan moet je dat respecteren. Meestal is er wel een andere plek. Bovendien zijn we karpervissers en moeten we de natuur respeteren. Bovendien kan net zo genieten van een vogeltje dan van een karper.
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

31-05-2007 18:24

ik zou die beestjes lekker laten zitten

en eventueel er 1 of 2 meter naast gaan vissen
Gebruikersavatar
Kevinskie de Boer
Berichten: 542
Lid geworden op: 12-02-2005 17:34

31-05-2007 18:28

Ik ben een natuurfanaat en als ik de natuur moet verbouwen om een visje te vangen dan maar geen visje :wink: Als je per se daar in de buurt je aasje wilt droppen kun je net zo goed ff wat extra lijn van je molen gooien :wink: Lekker laten broeden ook al is het misschien je beste vriend niet, het blijft natuur 8)

Kevin.
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

31-05-2007 18:29

En als het van die grote meeuwen zijn?
Daar ga je niet 1 of 2 meter naast zitten,die vallen je echt aan met die grote haak snavels.
De mogelijkheid om iets verder gaan te zitten is op die plaats niet,dus eerlijk gezegd ben ik van plan om ze tacktisch te verwijderen.
Is hier in de stad toch al behoorlijk een plaag die meeuwen,zelfs de gemeente verwijderd alle nesten die door gegeven worden.
Mzzl Bart
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

31-05-2007 18:32

Laat de gemeente dan die verantwoording nemen, jij hoort als visser de natuur te respecteren ook als de natuur je dwars zit.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Stef Jansens
Berichten: 978
Lid geworden op: 09-02-2007 21:59

31-05-2007 18:49

vernaai dat nestje dan door naar de gemeente dan word die ook verwijderd en heb je er geen probleem van..
verder zou ik het nest zelf lekker laten liggen:)
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

31-05-2007 19:19

Wat dacht je van wegjagen en dan het nest 5 meter verderop neerleggen, dat maakt hun niets uit :wink:
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

31-05-2007 20:34

Wat dacht je dan van zelf vijf meter verderop te gaan zitten.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Peter krijnen
Berichten: 145
Lid geworden op: 03-07-2005 23:44
Locatie: Velsen Noord
Contacteer:

31-05-2007 20:37

Oke stel je voor je zit op mijn stek dan pak ik toch ook je hele handel niet op en pleur het 10 meter verderop neer, kom op zeg laat lekker zitten die vogels wat een onzin.
Wie de regels aan ze laars lapt moet niet zeiken over de boete.
Gebruikersavatar
alexander huhuh
Berichten: 109
Lid geworden op: 13-07-2006 21:16
Locatie: Eindhovuh!!

31-05-2007 21:13

Zat twee weken geleden te vissen en kwam er pas na enige tijd achter dat er een koet zat te broeden op haar nest ongeveer 7 meter bij me vandaan.
Ze zat tussen het riet en ik keek er recht op.
Ik ben gewoon blijven zitten en zij dus ook.
Effe later kwam waarschijnlijk het mannetje eens kijken en die bleef ook gewoon zitten.
En de morgen er op waren ze er ook gewoon wat ik eigenlijk wil zeggen is zolang jij er niet binnen 2 meter bij zit, en je bent zoals ons rustige vissers dan zal zij zich echt niet bedreigd voelen want die beestjes zijn ondertussen echt wel gewend aan mensen :wink:
Niet vergeten he.......Kampioenen Kampi Kampioenen!
Kampioenen Kampi Kampioenen!
4X op rij!!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

31-05-2007 21:13

En stel Douwe, stel, het is een broedende aanscholver?

En om het nog erger te maken, daar zijn net van die lieve, aardige K2 spiegeltjes uitgezet?

Respecteren we dan nog steeds de natuur?
(Ik in ieder geval niet dan!)

Met aalscholver verdelgende groet,

Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Rene Boeting
Berichten: 336
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Goes

31-05-2007 21:17

:o
Is dit een serieuze vraag???

Zo ja, dan vindt ik het onstaan van de vraag al onvoorstelbaar.
Om over het twijfelen over het juiste antwoord nog maar te zwijgen.

Aangezien de vraag blijkbaar toch is onstaan zal dan toch een antwoord moeten volgen.
En er is maar 1 antwoord, geen twijfel mogelijk.
Mag hopelijk aannemen dat eenieder weet welk dat is....

En Janieck;
Je hebt er lekker veel verstand van... :roll:
Doe eerst eens wat basiskennis op zou ik zeggen.

Moet niet gekker worden.
Als ik als controleur iemand nesten zou zien verwijderen dan is deze persoon op zeker zijn schriftelijke toestemming om op "ons" water te mogen vissen kwijt...
Bij het verwijderen van riet en/of andere snoeiwerkzaamheden ben ik daar al voor maar dit gaat dus héél wat verder...
Is niet eens een twijfelgeval..

Belachelijk dat ik hier uberhaupt woorden aan vuil moet maken.


Groeten,

René
Size doesn't always matter
Gebruikersavatar
Rene Boeting
Berichten: 336
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Goes

31-05-2007 21:19

Kees,

Moet je maar geen K2 uitzetten..

Of wou je ook alle snoeken verwijderen?


Broedende Aalscholvers in de buurt is een bedreiging voor de collectieve belangen van de visserij op het betreffende water.
Een eventuele aanpak daarvan zal dus ook een collectieve beslissing moeten zijn.
Aktief is wettelijk niks mogelijk maar passief is vast wel iets te verzinnen..
Punt blijft hetzelfde.
Persoonlijke akties zijn uit den boze en puur destructief van aard.
Derhalve dus zeer ongewenst..

Overigens is een Reiger ook dodelijk voor K2..
Die maar beschieten dan?


Groeten,

René
Laatst gewijzigd door Rene Boeting op 31-05-2007 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Size doesn't always matter
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

31-05-2007 21:28

Bart,

Gewoon ergens anders gaan vissen. Er zijn zat plekken waar je gewoon ook je visje kunt vangen, respecteer de natuur.
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

31-05-2007 23:16

Kees ik neem maar gewoon aan dat je het niet zo meent.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

31-05-2007 23:18

Rene, laat het in ieder geval duidelijk zijn dat ik nog nooit enig diertje verdelgd heb hoor. Maar van zo'n broedende aalscholver zou ik toch graag de eitjes even schudden. Het is tenslotte ook een exoot, dus de natuur haar gang laten gaan is ook niet altijd goed. Muggen verdelgen we toch ook? En een aalscholver is een nog irritanter beest!

En die K2tjes kiezen we niet voor, maar worden je door de kweker door de strot geduwd. Dat wordt echter beter in de toekomst.

Met reiger- en snoekminnende groet,

Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Edoo Beltman
Berichten: 16
Lid geworden op: 31-05-2007 14:47
Locatie: Heino

31-05-2007 23:19

Gewoon van welk nest dan ook afblijven, je bent ten allen tijde te gast in de natuur, en dat is toch echt domein van de beesten die daar leven, of dat nou een mooi winterkoninkje of een ***-aalscholver is. Ik erger me er vaak genoeg aan, maar je hoort er gewoon vanaf te blijven en dan vis je inderdaad maar een stukje verderop. Mocht er echt een aalscholverprobleem zijn, dan is dat niet aan individuen om daar fysieke actie tegen te ondernemen. Je zou het wel kunnen aankaarten bij de daarvoor verantwoordelijke instanties.

Mvg Edo

Ps. Kees ik meen me te herinneren dat je een politie-agent bent? Dan hoop ik al helemaal dat we je reactie met een korreltje zout mogen nemen :wink:
het gaat om de lagers | Het is eigenlijk Edo maar dat account kan ik niet meer inloggen...
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

31-05-2007 23:22

O ja dat recept in het visblad was wel leuk he, voor aalscholver.

Neem 1500 aalscholvers, pleur ze in een grote kuil en gooi die dicht. Neem daarna een lekkere pizza en een wijntje erbij.

Ik ga maar weer eens vissen morgen.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Edoo Beltman
Berichten: 16
Lid geworden op: 31-05-2007 14:47
Locatie: Heino

31-05-2007 23:37

Kijk, morgen vissen, daar kan ik dan wel weer 100% inkomen 8). Ik zal er wel weer even een grasbak of een "onvangbaar"schubje uittikken :wink:

Succes morgen.

Mvg Edo
het gaat om de lagers | Het is eigenlijk Edo maar dat account kan ik niet meer inloggen...
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

01-06-2007 01:13

zeker heb ik respect voor de natuur en zou ik de actie die ik van plan ben ook nooit ondernemen als het echt in de natuur zou zijn.
Aangezien het hier over een priveterrein gaat op een bouwterrein,en een stukje natuur echt ver te zoeken is hier ben ik daar dus niet te gast in de natuur.
Meeuwen komen naar de stad omdat daar makkelijker voedsel voor ze te vinden is.
Dus lijkt er eigenlijk meer op dat die meeuwen bij ons te gast zijn.
Zoals ik al zei zijn meeuwen hier in Leiden voor heel veel mensen een ware plaag.

Bij bijna elk ander vogelnest zou ik zeer zeker weg blijven en wachten tot ze het nest voorgoed verlaten hadden dat jaar.
Maar nu zou ik maar alweer een andere stek moeten zoeken omdat dat meewen nest maar moet blijven liggen terwijl in de rest van de stad ze zoveel als mogelijk kunsteieren op gelegd worden?
Ik zou ook kunnen wachten tot over een week of 2 er een graafmachine overheen rijd,is dat een betere optie dan?
Sorry,dan vinden de meeste van jullie me maar een brute dierenbeul,ben toch stiekem nog steeds benieuwd wat jullie zelf zouden doen in deze situatie.
Hyprociet gaan roepen,niet doen en laten liggen is niet zo moeilijk voor de meeste.
Appelen met peren vergelijken ook niet zo blijkt.
Bij vele onder ons is de wereld al te klein als er een keer een vreemde op jullie voor gevoerde stek zit,en dan zouden jullie weken lang niet op je stek gaan vissen omdat er een meeuwen nest ligt????
Midden in een stad waar meeuwen een plaag zijn en waar dus echt een meeuwen bestrijdingsplan is.
Daar geloof ik dus maar bar weinig van,en ja ik vind nog steeds dat ik heel veel respect voor de natuur heb.
Mzzl Bart
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

01-06-2007 08:02

Bart,

Jouw gevoelens begrijp ik heel erg goed, zonder overigens een uitspraak te doen over wel of niet weghalen.

Stel die beesten zitten in jouw eigen tuin en jij kunt niet meer buiten zitten zonder aangevallen te worden, wat doen dan de meesten?

Vogels die zelf niets doen moet je gewoon laten zitten en tegen het nest aan gaan vissen, laat jullie maar eens verrassen wat de resultaten zijn :-)

Agressieve vogels moet je uit de weg gaan en met rust laten tot ze jou niet meer met rust laten, dan .......

En tsja moraal ridders zijn er altijd wel, ergens ..... :-)
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

01-06-2007 09:15

De enige agressie van een aalscholver is tegen vis, misschien moeten wij Sonja Bakker inschakelen om het dieet van het dier om te vormen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

01-06-2007 13:38

Rene Boeting schreef::o
Is dit een serieuze vraag???

Zo ja, dan vindt ik het onstaan van de vraag al onvoorstelbaar.
Om over het twijfelen over het juiste antwoord nog maar te zwijgen.

Aangezien de vraag blijkbaar toch is onstaan zal dan toch een antwoord moeten volgen.
En er is maar 1 antwoord, geen twijfel mogelijk.
Mag hopelijk aannemen dat eenieder weet welk dat is....

En Janieck;
Je hebt er lekker veel verstand van... :roll:
Doe eerst eens wat basiskennis op zou ik zeggen.

Moet niet gekker worden.
Als ik als controleur iemand nesten zou zien verwijderen dan is deze persoon op zeker zijn schriftelijke toestemming om op "ons" water te mogen vissen kwijt...
Bij het verwijderen van riet en/of andere snoeiwerkzaamheden ben ik daar al voor maar dit gaat dus héél wat verder...
Is niet eens een twijfelgeval..

Belachelijk dat ik hier uberhaupt woorden aan vuil moet maken.


Groeten,

René


Helaas denk ik dat jij de enige bent die hier basiskennis nodig heeft, ik zit nu 4 jaar bij de vogelwacht en ik praat geen nonsens, jij bent degene die dat doet...
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

01-06-2007 13:42

Afbeelding

Dit is ook een stek waar ik wel eens vis, maar zit nu eens nest lekker laten zo.
dan maar ergens anders vissen, mensen die nesten vernielen zijn gewoon gek en horen niet aan water thuis.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!