Ik zal graag om mijn vraag antwoorden willen van jullie !


Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

30-05-2007 10:16

Douwe, wat is er mis met clinic en weerhaakloos vissen!?
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

30-05-2007 10:44

Ik zeg toch misschien, het lijkt er op dat weerhaakloos, de echte dus, sneller gaan wandelen in de bek, je zou dan het doel voorbijschieten en de vis meer gaan beschadigen.
Clinic zijn al vele bladzijden over volgeschreven het heeft geen enkel doel, je ontsmet de wond er niet mee bij terugzetten is het milieu direct weer van invloed op het wondje.
Zodra je de manier van voedsel vinden en zoeken gaat bekijken kun je zien dat in en rond de bek heel veel smaakpapillen zitten.
Neem nu zelf eens een hoeveelheid jodium in je mond en bekijk wanneer je weer in staat bent om normaal te proeven.
Je moet daarbij ook weten dat de vis heeeeeelllllllllllllllllllllllllll veel beter de smaken waarneemt dus er ook heeeeeeeeeeeeeeeelllllllllllllllllllllll veel eerder en langer last van zal hebben.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

30-05-2007 10:57

ok Douwe, Duidelijk :wink: !
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
gerben bouman
Berichten: 103
Lid geworden op: 18-04-2007 09:08
Locatie: Berkel en Rodenrijs

30-05-2007 23:02

uh jodium??????
moet eff niet gekker worden!!!!
zometeen gaan we ook nog pleisters plakken :o :o :o :o :o
en dan is het niet onthaak mat verplicht maar ehbo trommel verplicht!!!
volgensmij zijn we aan het doordraven
Edoo Beltman
Berichten: 16
Lid geworden op: 31-05-2007 14:47
Locatie: Heino

31-05-2007 19:31

Absoluut bewonderenswaardig dat je je zo inzet voor gebruik van een onthaakmat, maar verplichten is eenvoudigweg niet haalbaar, want waar leg je de grens? Een feedervisser met een korrel mais op de haak maakt evengoed kans op een karper, en moet die dan ook verplicht een onthaakmat? En een vaste stokvisser met maden? Ook daar is karper niet uitgesloten.

En waarom moet een karper van 7 pond wel op de mat, en een brasem van hetzelfde gewicht niet? Want als brasems daar ook op moeten, dan zal de hele witvis- en daarmee ook wedstrijdvisserij verplicht aan de onthaakmat moeten. Hetzelfde geldt voor onveilige vastloodsystemen, bij het feedervissen worden regelmatig montages met een vastgeknoopte loodkorf gebruikt die niet zelden evenveel weegt als een gemiddeld karperlood. Nou loopt dit vaak wel los omdat de onderlijnen zelden dikker zijn dan 20/00 maar ook hier geldt weer, waar leg je de grens? Een verplichting zal daarom volgens mij niet haalbaar zijn, je kan het wel zoveel mogelijk stimuleren d.m.v. schriftelijke voorlichting en voorlichting door BOA's en andere controleurs aan de waterkant.

Mvg Edo
het gaat om de lagers | Het is eigenlijk Edo maar dat account kan ik niet meer inloggen...
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

31-05-2007 20:29

Ik sluit me bij de vorige spreker aan.

Verplichten en verbieden zijn bovendien uiterste maatregelen. Dat betekent overigens niet dat je ze nooit moet nemen, maar dan alleen als er een duidelijke oorzaak en aanleiding voor is.

Natuurlijk moeten we de mat blijven promoten, evenals verstandig omgaan met haken, lijn, loodsystemen en wat dan ook. Dat kan op het board en aan de waterkant.

Groeten van Bert.
ff v==
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

31-05-2007 20:33

Laat ik mij dan ook maar bij de spreker aansluiten. 8) 8)
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Cliff Tophoven
Berichten: 28
Lid geworden op: 16-03-2005 19:13
Locatie: Wervershoof

31-05-2007 21:46

ik denk dat een vis makkelijk op het gras onthaakt kan worden, ik weet niet of jullie wel eens gezien hebben waar ze tijdens de paai allemaal op lopen te raggen
liever een knol en lol, dan een blank van de bovenste plank
Gebruikersavatar
De Bakker
Berichten: 438
Lid geworden op: 17-12-2005 17:12
Locatie: Heino

31-05-2007 22:25

tsjah, verplichten kun je het niet, maar het zou wel o zo mooi zijn als iedereen een onthaakmat(je) zou gebruiken.. voorkomen is beter dan genezen, net als veilige loodsystemen...
Geniet niet alleen van het vangen maar ook van de rust en de natuur om je heen! ruim je rommel op, kleine moeite...
K. van den Herik

01-06-2007 16:56

Education no condemnation.

In een kleine 10 jaar tijd is de onthaakmat gemeengoed geworden. Waarom? Beetje zelf nadenken. Daarnaast is er over het gebruik van die matten heel wat af gediscussieerd op KSN regio avonden. Zo kwam bijv. al iemand met een voorloper van de pl mat, toch Rico?

Door die discussie is er een soort sociale controle ontstaan. Geweldig. laat die controle sociaal blijven en niet a sociaal worden.

Daarom ook een KSN gedragscode. "

Wat is sportief? Dat een karper na gehaakt te zijn zeker op de mat beland of dat ie een kans heeft van 50/50 om te ontsnappen door lijnbreuk of uitscheuren?

MVG

Klaas