Controle zwijndrecht / met vispas toch bekeuring !


jan van kranenburg
Berichten: 429
Lid geworden op: 04-03-2007 03:07
Locatie: Den Haag

28-05-2007 03:05

Die hele vispas-regeling is voor mij nog volstrekt onduideljk.
Ben al tich jaren lid van de GHv ('sGravenaagsche). dus ook Vispas ontvangen, en ontvang ook het Visblad.

Was ook lid van de NHS (Nootdorpse hengelsport Vereniging )en die laten me toch weten onvoldoende informatie te hebbeb, en U moet het evt. teveelde maar terug gaan vorderen.

Voel ik dus helemaal niks voor.
Door misverstandje ruim 3500 van mijn posts sinds 2002, zoek.
Steun KSN!
Gebruikersavatar
Leon Broekhuizen
Berichten: 119
Lid geworden op: 23-05-2007 17:54

29-05-2007 11:44

hey ik wel een vergunning van zwijndrecht.
er zijn er dit jaar maar twee uitgegeven, en daarna hebben ze alles weggegooid. als je een bekeuring krijg, kun je die naar het gemeentehuis brengen. er zou binnekort in de hier zwijndrecht komen te staan wat er nou ging gebeuren. maargoed ik heb het er nog steeds niet in zien staan.
maar we zullen zien,, en je ken altijd bieden op mijn blauwe papiertje natuurlijk:P

groetjes leon
mvg Leon
arco barendregt
Berichten: 13
Lid geworden op: 16-01-2007 16:04

29-05-2007 15:22

ze hadden beter gewoon de akte kunnen houden zelfs een iemand van groot rotterdam snapte het niet meer hier in barendrecht kloppen de vergunningen ook niet (de kleine vergunning) staat op dat je met 2 hengels mag maar groot rotterdam zeg dat het maar met 1 hengel mag
heb er zelf gelukig geen last van want heb groot rotterdam maar pas een jongentje van 11 een boete om dat hij geen gewone vispas had :evil:
dus terug naar de akte :D
arco
K. van den Herik

29-05-2007 15:37

en dan?

Hoe moeilijk kan iets zijn?

RTFM

http://www.vispas.nl/vispas/vispas_check.aspx

Suc7

Klaas
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

29-05-2007 15:39

Volgens mij worden hier dingen door elkaar gehaald.
Plaatselijke vergunningen en de kleine of gewone vispas.
Plaatselijke vergunningen hebben niets te maken met de vispas, maar kunnen nu wel tot vergissingen leiden.
Jongetjes van 11 die een bekeuring krijgen is ook zo iets, er zijn ook jeugdvergunningen van € 0,25 de jeugd tot 14 jaar mag dan met 1 hengel en aangewezen aas vissen.
Onder begeleiding van iemand met een vispas - klein of groot - mag iemand tot 14 jaar onder dezelfde voorwaarden vissen met 1 hengel.
Willen ze met twee hengels of alleen vissen moeten ze een jeugdvispas hebben die over het algemeen genomen ook nog maar € 12,00 kost.
Vissen is een hobby, geen religie!
arco barendregt
Berichten: 13
Lid geworden op: 16-01-2007 16:04

29-05-2007 18:34

hij had ook een jeugd vispas maar de politie hier doet gewoon moeilijk! :cry:
want volgens die agent had iedereen een gewone vis pas nodig (die van +/- 10 euro)
vorig jaar in 3 weken door 1 agent 8x gekontroleerd en iedere keer de verguningen helemaal door lezen tot ik om zijn id-kaart vroeg daar na heb ik hem nooit meer gezien. :lol:
dat ze volgens mij al genoeg over de politie in mijn wijk

arco
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

29-05-2007 21:07

Douwe Bijlsma schreef:Onder begeleiding van iemand met een vispas - klein of groot - mag iemand tot 14 jaar onder dezelfde voorwaarden vissen met 1 hengel.



Douwe.

Mijn vraag in deze is of de begeleiding dan zelf ook gewoon mag vissen,of dat hij puur alleen mag begeleiden zonder zelf te vissen?
Mzzl Bart
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

30-05-2007 09:56

Bart, deze waardeloze regel geeft de mogelijkheid om (een) jongere(n) op jou vispas mee te nemen om te vissen ook als je zelf vist!!!
Bij deze waardeloze regel staat zelfs geen aantal jongeren aangegeven.
Maak twintig kaperhengels klaar, zelf mag je met twee dus je moet nog 9 jongeren zien te vinden die mee willen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
YueOn Liu
Berichten: 269
Lid geworden op: 23-07-2006 21:59
Locatie: Zwijndrecht

30-05-2007 12:15

Hallo mensen,

Ik heb vandaag 30-mei 07 zojuist geïnformeerd bij het stad/dorps-kantoor in zwijndrecht over de stand van zaken betreffend de benodigde papieren om te mogen vissen.

Er werd mij verteld dat het om een misverstand ging, en dat het opgelost zou zijn. Mensen die onterrecht een bekeuring gekregen hadden kunnen naar het politiebureau gaan, werd er gezegd.

Toen kwam ik met de vraag weten de mensen van de visserijwet dat ook? waarop zij antwoordde Ja dat is allemaal besproken en ging om een misverstand.

Een enkel vispas (de grote vispas) zou moeten volstaan om in zwijndrecht te mogen vissen. Er worden geen vergunningen meer door de gemeente uitgegeven.

Een mederwerker vertelde mij dat het nu geregeld zou zijn en mocht ik alsnog onterrecht een bekeuring ontvangen tijdens het vissen kon ik daarmee naar de politie gaan.

Nou ik ben benieuwd mocht ik ooit op een controle stuiten.

Dus mannen die in zwijndrecht vissen, een Grote VISPAS + Lijst van wateren mee nemen en er ZOU niks aan de hand moeten zijn.
Seizoen 2008:
Doelstelling:
Geen grote karpers vangen maar Veel mooie karpers vangen.
Actief /passief verhouding 70%/30%
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

30-05-2007 12:35

Er is geen grote vispas, er is een kleine vispas en een vispas.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
YueOn Liu
Berichten: 269
Lid geworden op: 23-07-2006 21:59
Locatie: Zwijndrecht

30-05-2007 13:56

Douwe Bijlsma schreef:Er is geen grote vispas, er is een kleine vispas en een vispas.


je hebt gelijk ! ;)
Seizoen 2008:
Doelstelling:
Geen grote karpers vangen maar Veel mooie karpers vangen.
Actief /passief verhouding 70%/30%
dennis lakerveld
Berichten: 71
Lid geworden op: 27-05-2007 21:39
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

30-05-2007 16:38

Hey Pj Otte..

Mijn vriendin Komt uit Lochem en daar loopt het twente kanaal doorheen.
Dus het liefst daar in de buurt.

Greets
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

30-05-2007 16:46

Douwe Bijlsma schreef:Bart, deze waardeloze regel geeft de mogelijkheid om (een) jongere(n) op jou vispas mee te nemen om te vissen ook als je zelf vist!!!
Bij deze waardeloze regel staat zelfs geen aantal jongeren aangegeven.
Maak twintig kaperhengels klaar, zelf mag je met twee dus je moet nog 9 jongeren zien te vinden die mee willen.


Tis maar wat je waardeloos vind! denk dat je maar weinig jongeren vind die met je mee willen zonder dat ze de hengel mogen aanraken! Daarnaast geeft het de mogelijkheid om via een school iets te regelen
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

30-05-2007 16:58

Douwe Bijlsma schreef:Bart, deze waardeloze regel geeft de mogelijkheid om (een) jongere(n) op jou vispas mee te nemen om te vissen ook als je zelf vist!!!
Bij deze waardeloze regel staat zelfs geen aantal jongeren aangegeven.
Maak twintig kaperhengels klaar, zelf mag je met twee dus je moet nog 9 jongeren zien te vinden die mee willen.



zover ik het heb begrepen mag een jongere die geen kleine vispas heeft dan met 1 hengel vissen...
pppffffftttttttttt moet ik 18 van die herrieschoppers meenemen om met 20 hengels te mogen vissen. :P
Mzzl Bart
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

30-05-2007 17:32

Oeps te snel rijk gerekend. je hebt gelijk.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

30-05-2007 17:36

Martijn ook dat argument snijdt geen hout, je kunt helemaal gratis bij dat soort evenementen van ons een € 0,25 jeugdvergunning krijgen.
Ze mogen daarna ook nog eens het hele jaar vissen met 1 hengel met aangewezen aassoorten.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

30-05-2007 17:38

Heren,
De gemeente zit hier fout en hanteert haar eigen regels. Deze gaan hier boven landelijke wetgeving. Er kan veel in ons land maar dat zeker niet. Of er moet in de tussentijd een aanpassing zijn geregeld die vermeld staat bij Sportvisserij Nederland. Kan de site op dit moment niet openen.
http://www.vispas.nl/vispas/content.asp ... taal=nl-NL

groet,

Peter
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

30-05-2007 17:48

Vissen is een hobby, geen religie!
stefan koolstra

30-05-2007 17:57

pj otte schreef:De gemeente zit hier fout en hanteert haar eigen regels. Deze gaan hier boven landelijke wetgeving. Er kan veel in ons land maar dat zeker niet.


Hallo,

Het probleem is echt nog niet opgelost hoor mannen. Want zolang er nog geen vergunning voor uitgegeven wordt of het niet in de lijst met wateren staat heb je dus niet de bevoegdheid om er te vissen. En zal het dus jouw woord tegen die van de controleur zijn, aangezien je niet kan bewijzen dat je er wel mag vissen (d.m.v een vergunning of lijst van wateren!).

Een aantal controleurs hebben het misschien door gekregen maar zeker niet allen vrees ik! Er zal toch echt iets op papier moeten komen zoals ik boven al heb aangegeven, anders blijven de problemen onherroepelijk terug komen!

Feitelijk ben je (YueOn Liu) en de rest er dus niks mee opgeschoten, en is de situatie hetzelfde als voorheen


Hoop tevens wel dat het zo is opgelost maar kan het me eigen niet voorstellen!

Met Vriendelijke Groeten,

Stefan Koolstra
stefan koolstra

19-07-2007 16:42

Hallo,

Nu is er dan eindelijk toch een oplossing gekomen.

Zie de volgende link voor meer informatie:

http://www.zwijndrecht.nl/content.jsp?objectid=27958

Met Vriendelijke Groeten,

Stefan Koolstra
jeffrey van de boor
Berichten: 21
Lid geworden op: 01-10-2006 18:24
Locatie: dordrecht

10-02-2008 10:33

hallo

voor de mensen die zin in een wedstrijd hebben op de devel

eind april voor meer info kijk op http://www.drechtstedencarp.nl


jeffrey van der boor
geniet langs de water kant!!!

maar drink met mate!!!
luc veninga
Berichten: 703
Lid geworden op: 27-08-2007 20:12
Contacteer:

10-02-2008 15:40

niet betalen,laat maar voorkomen :wink:
stefan koolstra

11-02-2008 19:28

Hallo allemaal,

Voor de mensen die het nog niet weten.......

Inmiddels is het probleem verholpen, het is opgenomen in de aanvullende lijst met wateren! (Aanvullinglijst januari 2008)

Groetjes,

Stefan
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

11-02-2008 20:17

Hee Peter Otte durf je wel he de enigste aziatische visser uit Zwijndrecht aan te vallen, vuile racist.
Hij is toevalig wel familie van Chi Fau Man de boekenpooier he dus kijk uit.
Ik heb zelf ook heel veel op de Devel gevist en ik kan met zekerheid vertellen dat het daar al jaren een drama is met controles en alles. En verstoppen is lastig daar hoor. Het is 1 van de meest afzichtelijke wateren die ik ooit bevist heb, midden tussen de huizen enzo. Vandaar dat er ook veel gecontroleerd word, er is nogal eens geouwehoer geweest daar.
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

11-02-2008 20:43

Jeroentje,

Heb het op dit moment veel te druk met dat lieve bekende schatje om me hier nog mee bezig te houden. :P Trouwens nu je het er toch over hebt zal je de foto’s van mijn Aziatische kinderen wel eens laten zien:lol:ga nog wel eens (vissen) richting Bangkok. Waarneer ga je weer vissen :lol:

Van je vrienden moet je het hebben. :lol:
Pierre