Ik zal graag om mijn vraag antwoorden willen van jullie !


Gebruikersavatar
rowdy overbeek bloem
Berichten: 76
Lid geworden op: 16-06-2005 22:12
Locatie: zevenaar(omg.arnhem)
Contacteer:

26-05-2007 23:59

ik heb net een boze mail gestuurd na de verenging.

ik maak me boos over het feit hoe bij mijn verening wordt om gegaan met de karpers, 1 op de 2 karper vissers hebben geen onthaakmat als je dan vraagt waarom niet omdat het niet verplicht is.
ik zei waar willen jullie de karpers landen op dat stukje gras ik zo laat me het niet zien je maakt dan echt boos.
dus ik net mail gestuurd over het feit van de onthaakmat.

maar nu is het ook zo 1 juni mag je nachtivssen en er wordt nu al een maanden genachtvist op het water dat vind ik geen probleem maar het feit hoe het de volgende ochtend erbji ligt overal rommel , plastic gasbussen enz. dus daar gelijk over gevraagd of ze daar niks aan kunnen doen.

heb ik gelijk over het feit dat ik hier een mail over stuur of er niet meer gecontroleerd en of het gebruik van onthaakmat gewoon verplicht moet worden?.

ben benieuwd naar jullie reacties over het feit dat ik nu echt boos ben over het beleid van de vereninging.
Peter van den Top
Berichten: 125
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: putten

27-05-2007 05:10

als er goed gras staat zal ik me echt niet zorgen maken over het gebruik van een onthaakmat.

Rotzooi is natuurlijk wel een probleem, maar dit is iets waar elke vereniging last van heeft.
Gebruikersavatar
Sander Raaijmakers
Berichten: 311
Lid geworden op: 07-10-2006 20:01
Locatie: Mierlo

27-05-2007 08:56

geen onthaakmat :o moeten ze zeker verplichten wat kost dat nou tegenwoordig? niet zo veel meer dus.
weet je wat ze hier doen hier bij de vereniging staat zo'n huisje waar je wel drinke kan kopen enzo daar kan je dus ook onthaakmatten kopen en ze geven bij winnen van een wedstrijd onthaakmatten weg enzo.

dan krijgt iedereen er wel een
Te mogen leven is een gunst. Te weten hoe is een kunst.
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

27-05-2007 11:22

petertop schreef:als er goed gras staat zal ik me echt niet zorgen maken over het gebruik van een onthaakmat.

Rotzooi is natuurlijk wel een probleem, maar dit is iets waar elke vereniging last van heeft.



als er goed gras staat is het juist tricky,in goed gras zou wel eens een stukje glas of iets anders scherps kunnen liggen.
Zeker omdat het er regelmatig een puinhoop is.
Dus onthaakmat altijd en op elke ondergrond bij elke vis,klein of groot.
Moet elke hsv die zichzelf serieus neemt verplichten bij het karpervissen.
Mzzl Bart
Gebruikersavatar
Theo de Vries
Berichten: 442
Lid geworden op: 15-02-2003 01:00
Locatie: Lelystad

27-05-2007 11:42

Ik gebruik tegenwoordig een Hastings matras (met paardehaar!) Alleen nu vallen mijn vissen steeds in slaap :D :D :D
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

27-05-2007 11:43

:lol: :lol: :lol:
Mzzl Bart
Gebruikersavatar
dayo steenkist
Berichten: 1523
Lid geworden op: 21-06-2006 14:06
Locatie: haarlem

27-05-2007 13:19

wat een gezeik altijd om zo'n onthaakmat maaaaan

gras is voldoende (al hoe wel ik zelf wel een onthaakmat heb)

maar als ze op steen of iets worden gelegt dan is het pas erg
Gebruikersavatar
julian suurland
Berichten: 76
Lid geworden op: 31-10-2006 15:19
Locatie: amsterdam

27-05-2007 13:20

gras is zeker niet voldoende als de vis gaat spartelen, maargoed ik denk dat de meeste visser op dit forum wel een matje hebben...
vissen voor de lol, of je ego?
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

27-05-2007 13:38

Rowdy, je hebt pb.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

27-05-2007 15:27

Spannend, Rowdy heeft een PB.

Jammer hoor, dat er zoveel PB's gestuurd worden, komt een board niet ten goede denk ik. Of meldt het gewoonweg niet, die PB ziet hij ook wel zo verschijnen toch?

On topic,

Ik ben ook van mening dat als er genoeg groen mals gras is een haakmat niet perse nodig is. En wat is nog maar eens het verschil tussen een karper en een brasem? Oh ja een brasem mag blijkbaar wel zonder mat onthaakt worden net als alle andere vissen, zolang het maar geen karpers zijn.

Greets Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

27-05-2007 15:37

Waar een mens zich al niet druk om kan maken!

En NEE, in dit geval is het niet jammer dat er een pb gestuurd wordt! Oordeel pas ergens over als je ook weet waar het over gaat. Zomaar met namen gaan gooien komt het board ook niet ten goede, de persoon of vereniging in kwestie al helemaal niet!!!
Gebruikersavatar
rowdy overbeek bloem
Berichten: 76
Lid geworden op: 16-06-2005 22:12
Locatie: zevenaar(omg.arnhem)
Contacteer:

27-05-2007 20:58

ja jongens ik maak me gewoon ziek vandaag weer kut polen die komen zonder onthaakmat zonder schepnet zonder iets wat met vissen te maken hebben en maar lullen 4 haken onder elkaar wordt gewoon pist nergens controleurs te bekennen en dan als jij volgens de regels houd komen ze moeilijk doen als je perongeluk je vergunning vergeten bent op 1 papiertje van de verening ..

offtopic

rick stuurde met even wat personlijke informatie over het water dus niks maar laten we het even on topic houden.

wat zou ik nog meer kunnen doen ik ga niet na de vergaderingen want er gebeurt niks bij de verening! je wordt uit gelachen en uit gescholden als je wat voor steld dat is voor mij over ! en dit water is voor mij enige in de buurt. omdat ik nog amper vervoer heb
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

27-05-2007 21:01

Misschien moet je de politie zelf eens bellen? :roll:
Mvg, Janieck
dennis lakerveld
Berichten: 71
Lid geworden op: 27-05-2007 21:39
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

27-05-2007 22:27

Hey hallo.

Oke een onhaakmat.........

Ik heb het jaren zonder gedaan toen ik altijd bij mij in de singel viste met de pen of korst, had alleen en henegltje en netje bij me met eenhalfie brood.

Sinds 3 jaar vis ik op groot water met de benodigde dure shit erbij LOL

Ik vind zo matje echt geen overbodige luxe, wat ik al las "wat kost z'n ding nog tegenwoordig" en ja de vis word er ook niet slechter van he!

Maar goed over de rommel en vuil valt er ook nog dagen en weken over te discuseren. Elk water heeft zo die problemen en ja ik moet het ook niet zien gebeuren hoor want zal er zeker wat van zeggen, en over nachtvissen buiten de toegestaande tijden zelfde verhaal.

Ikken er ook boos om worden maar ja vissen doe je ook voor je rust LOL

Groetjes Dennis
Gebruikersavatar
jesse cohen
Berichten: 264
Lid geworden op: 19-03-2007 16:11
Locatie: Mierlo.

28-05-2007 10:23

GEEN onthaakmat :o moet verplicht worden hoor het afval is vies maar daar heeft iedere vijver last van

groetjes en succes

jesse
Na 2 jaar de prachtige hobby weer opgepakt! #2014
Gebruikersavatar
Tim Schless
Berichten: 657
Lid geworden op: 08-07-2005 00:58

28-05-2007 11:28

Gaan we nou weer met z'n allen lopen flippen over het feit dat er door sommige bivvyboys gevist wordt zonder onthaakmat?? Welkom in "the carpscene"....

Elke vereniging die zichzelf serieus neemt zou een onthaakmat moeten verplichten.... ja hoor, zo ken ik er ook wel 1.
Dan zouden ze die wedstrijden met enorme leefnetten ook moeten verbieden, waar alle voorntjes opeengepakt allemaal tegelijk gewogen worden na afloop v/d wedstrijd.

Misschien als je een correcte brief schrijft, en er een Spelling en Grammatica controle op loslaat, kom je wel een heel eind...

gr en succes, tim
Als alles goed gaat, heb je waarschijnlijk iets over het hoofd gezien.
Gebruikersavatar
Bart Olde Kalter
Berichten: 74
Lid geworden op: 05-05-2007 14:18
Locatie: Losser

28-05-2007 13:24

Heb zelf zo'n lekkere dikke cipro waar ik zelf ook op zit/lig ideaal, en de vis blijft op zo'n mat ook rustiger liggen is mijn ervaring.

Laten wij met z'n allen een voorbeeld zijn voor de rest die zich niet zo keurig gedraagt
K. van den Herik

28-05-2007 15:17

Beste Rowdy,

Nu heb je het probleem gesignaleerd. Probeer ook eens een oplossing aan te dragen.

Helaas, jammer genoeg, logisch*

Zitten verenigingen niet te wachten op dingen die ff geregeld moeten worden.

MVG

Klaas


*doorhalen wat niet van toepassing is.
Gebruikersavatar
rowdy overbeek bloem
Berichten: 76
Lid geworden op: 16-06-2005 22:12
Locatie: zevenaar(omg.arnhem)
Contacteer:

28-05-2007 22:48

ik heb zelf gezegt dat ik graag als controleur hun zou willen helpen met rick heb ik dingen door genomen dus. ik heb nog niks vernomen van ze. als ze wat erug sturen .. post ik gelijk weer
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

28-05-2007 23:03

Beste Klaas.

U doet altijd maar alsof bij alle hsv's in nederland iets bij te regelen valt.
Geloof me dat is absoluut niet het geval.
Er zijn nog hsv's die je als karpervisser geen cm tegemoet willen komen en geen sec met je mee willen denken.
Sterker nog,je zelfs proberen tegen te werken als ze de kans zien.
En dat kan zeer frustrerend werken,dus ik begrijp de woede en frustratie van Rowdy maar al te goed.
Mzzl Bart
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

28-05-2007 23:55

Bart,

gewoon genoeg karpervissers meebrengen naar de ALV.

Hier in H'sluis, hebben de karpervissers dat enige jaren terug in eendrachtige samenwerking met de roofvissers gedaan.

Preek je ook ineens niet meer alleen voor je eigen parochie !

Dan kan er ineens heel veel hoor.
K. van den Herik

29-05-2007 07:51

Bart,

De bgemiddelde ALV wordt bezocht door 5% van de leden. Op 1250 zijn dat er hier meestal eem 30 tal.

Ik ken minimaal 25 kaprervissers die lid zijn. Tja...

Waar een hv GEEN zin in heeft is de rotzooi van jou opknappen. Waar een HV WEL zin in heeft is een kant en klaar plan plus de uitvoering en als het dan loopt een beetje sier maken. Nou en.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Peter krijnen
Berichten: 145
Lid geworden op: 03-07-2005 23:44
Locatie: Velsen Noord
Contacteer:

29-05-2007 17:33

Als je de onthaakmat verplicht moet gaan stellen, dan ook:

Een fatsoenelijke onthaaktang (ik heb ze met waterpomptangen in de weer gezien pfff)

Clinic om de wond te verzorgen (doe ik ook niet altijd maar ken geen kwaad)

Geen vastlood systemen die de vis niet kwijt kan bij lijnbreuk.

Gevlochten lijn, doet meer schade dan plezier (persoonlijke mening)

Haken zonder weerhaak (lekker sportief)

En zo ken je nog ff doorgaan.

Een ding moet ik wel zeggen, troep achter laten op je stek FOUT FOUT FOUT!!!! Ruim je zooi op is wel zo prettig.

P.s een onthaakmat is niet alleen erg handig tijdens onthaken en fotograferen maar ook om de vis terug te zetten ideaal, dus schaf zo'n ding aan en gebruik m.
Wie de regels aan ze laars lapt moet niet zeiken over de boete.
Tim Sanders
Berichten: 369
Lid geworden op: 21-03-2005 21:26
Locatie: Didam

29-05-2007 18:48

Onthaakmat is trouwens wel verplicht daar!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

30-05-2007 10:06

Stel dat een onthaakmat verplicht zal worden, wat overigens alleen kan op eigen viswater wat niet in de Landelijke Lijst opgenomen is, anders moet je het op laten nemen in de schriftelijke toestemming.
Dan zou je clinic, gevlochten lijnen, vissen op grote afstand, onveilige systemen, overmatig voeren, lood, misschien zelfs weerhaakloos vissen moeten verbieden
Vissen is een hobby, geen religie!