Nieuwe boetebedragen


Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

03-05-2007 22:15

Iemand die serieus is in zijn hobby zorgt dat hij de regels kent en dat hij geen bekeuring krijgt.

Iemand die serieus problemen heeft met de overheid gaat de politiek in.

Wij houden er niet van als anderen de regels overtreden.

Als we zelf betrapt worden op het overtreden van regels zijn we zielig en is het te duur.

Schiet niet echt op en komt geen eind aan.

Vervolg je geklaag hieronder... :roll:

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Marcel Kosters
Berichten: 272
Lid geworden op: 21-09-2003 02:00

03-05-2007 22:23

Kees Ouwehand schreef:Iemand die serieus is in zijn hobby zorgt dat hij de regels kent en dat hij geen bekeuring krijgt.


Dan verschillen wij daarin van mening...
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

03-05-2007 23:10

kees???


dus jij vind als jaar in jaar uit het nachtvissen word gedoogd,en je nu op precies dezelfde stekken plotseling zonder waarschuwing een prent krijgt.
Je alle mogelijke vergunningen hebt voor desbetreffend water,je verder netjes aan de regels houd.
behalve dan dat we nu toch eigenlijk ook gewoon willen nachtvissen,maar daar dus constant op gepakt worden.
we maar gewoon onze (nachtvis)hobby op moeten geven omdat er opeens razia,s op nachtvissers zijn??????

Ik weet ook wel dat we zelf ook het 1 en ander moeten regelen bij de gemeentes om het nachtvissen "veilig" te stellen in de toekomst.
Maar tot dat niet het geval is zijn de heren boa's en politie in de mogelijkheid me nog heel veel bekeuringen te geven omdat ik nu opeens plotseling dit jaar ontoelaatbaar de wet constant overtreed omtrent nachtvissen.

moraal van het verhaal,ik ben het dus ook niet met je eens.
Mzzl Bart
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

03-05-2007 23:17

Kees,

Soms is het dweilen met de kraan open. Zo zat ik een klein half jaar geleden een dag sessie te maken in één van de plaatselijke wateren, stapt er een agent en een GZH figurant naar me toe en vragen mij overigens terecht naar mijn vergunning. Die lag nog in de auto, een kleine twintig meter verderop, dus ik vertel dat hij in de auto ligt en dat ik hem even zal pakken voor hen. Ik dacht nog, Jordy zit toch bij de hengels ik kan hem wel even halen. Zegt die GZH boa ineens, u haalt helemaal niets u behoort hem gewoon voorhande te hebben, ik kreeg er geen speld meer tussen. Dat kost u 50€ meneer, niet zo slim van u zegt hij verdomme met een grijns.

Dat vind ik gewoon een hondestreek, en inderdaad Nederland op zijn smalst.

Ik vind de hype rondom controle/bekeuring betreffende de sportvisserij de laatste tijd een beetje overdreven worden. Ik heb in mijn vissersleven één bekeuring ontvangen voor bovenstaande, maar je zou die lui hier eens moeten zien patrouilleren, ze hebben nog net hun leger kledij niet aan. Het is gewoon om te janken!

Maar wanneer je ze echt nodig hebt krijg je te horen dat ze belangrijkere zaken af te handelen hebben, tja nu begrijp je waarmee :roll:
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

03-05-2007 23:42

Formeel hebben ze wellicht gelijk. Of niet. Kun je over twisten. Ligt aan de interpretatie van "op verzoek direct kunnen tonen". Maar is wel kinderachtig gedrag.

Volgende vraag is waarom nu weer zo kinderachtig? Zit een beetje in een verwachtingspatroon.

In lang niet alle gevallen zijn ze zo kinderachtig.

Maar gaat mij niet om het gedrag verder. In beide kampen zit het wel eens tegen wat dat betreft.

Bart, je vist gewoon buiten de periode. Kun je lang en breed over praten, maar is aangekondigd dat ze daar strenger op controleren.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

04-05-2007 06:35

Weet ik kees,maar toch ben ook ik serieus met mn hobby bezig.
Maar zorg er natuurlijk niet voor dat ik geen bekeuring kan krijgen op deze manier.
Dan zou ik moeten wachten met nachtvissen tot juni en dat zie ik niet zo zitten.
Je hoort me verder ook niet klagen over de prenten die ik heb gehad.
Mzzl Bart
K. van den Herik

04-05-2007 08:22

Beste brave serieuze echte karpervissers,

Met jullie instelling van "kan mij t schelen", maak je meer kapot dan je denkt. Die mafferd die wel een vergadering bezoekt en wel probeert wat geregeld te krijgen, krijgt al gauw het verwijt, dat die karpervissers gewoon doen waar ze zin an hebben.

Als we allemaal willen karpervissen en allemaal dat 's nachts willen doen, ontkomen we er niet aan om dingen te doen maar zeker ook dingen te laten.

Is die gast maf? Nee, maar wel door schade wijs geworden. Ja ben zelfs hier en daar ook een excuus schuldig.

O ja: je mag gewoon nachtvissen. Zelfs een tentje mag. Moet je alleen alleen ff aanvragen. Overal...

En soms he, zo soms krijg je geen ontheffing. Respecteer dat ook eens.

Aan de andere kant: Als ze nu gewoon alles verbieden, kan jew over 3 jaar weer overal vissen. Samen met alle 3000 andere karpervissers in Nederland.

suc7

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

04-05-2007 08:36

Conclusie: Het is beter om de regels proberen te veranderen dan ze stelselmatig te overtreden. En regels veranderen lukt niet door te roepen op het board. Hoe dan wel? Allereerst door lid te worden van een belangenvereniging als de KSN en dan vervolgens naar vermogen en kennis een actieve bijdrage te leveren. Verder zou je je gezicht eens kunnen laten zien bij de jaarvergadering van een HSV. Aangezien daar in verhouding maar weinig mensen komen (AUHV, ik meen zo'n 8000 leden, bij jaarvergadering is 30 man veel) kun je met een groep karpervissers al snel een stukje beleid bepalen.

Van deze zijde ook succes gewenst.

groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
K. van den Herik

04-05-2007 08:40

Kees,

Geheimpie vertellen?

De Leerdamse. 1235 leden.

4 bestuursleden en geen cie. viswater, wedstijden, jeugd of weet ik wat.

Wel: 3 hengels en snel he.

Helaas is de voorzitter tevens secretaris, 2e voorzitter en adjunct huppeldepup.

Wedden dat als 2 karpervissers zich melden voor een bestuursfunctie er over 2 jaar met 3 hengels en een tent mag worden gevist?

En jij dan hoor ik de rest denken. Ik heb een boot en zal me de tijd wel duren.


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

04-05-2007 10:37

K. van den Herik schreef:Kees,

Geheimpie vertellen?

De Leerdamse. 1235 leden.

4 bestuursleden en geen cie. viswater, wedstijden, jeugd of weet ik wat.

Wel: 3 hengels en snel he.

Helaas is de voorzitter tevens secretaris, 2e voorzitter en adjunct huppeldepup.

Wedden dat als 2 karpervissers zich melden voor een bestuursfunctie er over 2 jaar met 3 hengels en een tent mag worden gevist?

En jij dan hoor ik de rest denken. Ik heb een boot en zal me de tijd wel duren.


MVG

Klaas


Hmm...even ter info! Na mijn bezoek op de ALV heeft het bestuur wel aangegeven er alles aan te doen om, wegens afschaffing WOR, voor wat betreft het vissen met tentjes en dergelijke op gemeentelijk niveau zoveel mogelijk voor de karpervissers te gaan regelen. Vervolgens nog een email gestuurd met de info die ik kon vinden op http://www.karperstudiegroep.nl tot op de dag van vandaag nog geen antwoord terug gehad :-?

Laat ik nu godverdomme (excuse my french) wel de enige karpervisser daar zijn. Ik had, dacht ik, een mannetje of 6 opgetrommeld om mee te gaan wat denk je...allen laten ze verstek gaan. Ze vonden het schijnbaar net zo belangrijk als lid zijn van de KSN! Maar ach wie ben ik! Ik ga immers ook voor de eerste keer naar een ALV. Maar gelukkig was ik er wel en werd er ook naar me geluisterd.

Het 3e hengel verhaal werd afgeschoven als lastig en volstrekt onnodig.
Helaas denken ze dan niet aan de extra topsets die ze klaar kunnen hebben tijdens het witvissen...Ik heb vanwege mijn eerste bezoek op deze ALV maar even de mond gehouden omdat ik een andere missie voor ogen had. Dit is de missie waar jij me eigenlijk tot aanspoorde Klaas :)

Graag zou ik ook een Karpercommisie aldaar oprichten om bepaalde zaken geregeld te krijgen zoals dus:

- Nachtvissen volgens nieuwe regels (onderkomen enz.)
- Onthaakmat verplichting
- 3e hengel
- Voorlichting
enz enz enz

Maar hoe?? Helemaal alleen? Wie helpt en heeft tips hoe dit vakkundig aangepakt kan worden? Iemand binnen de KSN wellicht? PB's zijn meer dan welkom!

Feit is dat de enige Comissie die nu wat doet in deze vereniging de jeugdcommisie is(maak ik overigens deel van uit). De rest heeft het te druk met plattes vangen...

Tada! Langleve de LHV time will tell and we shall see...
Denk dat ik ook maar een boot ga scoren met de tijd :wink:

grtz
H.

Sorry beetje offtopic :oops:
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

04-05-2007 17:35

beste k3(klaas kees en kees) :wink:

Ook ik heb vergaderingen van een hsv waar ik lid ben bezocht om te proberen op een normale en onderbouwde manier wat begrip en meegaandheid af te dwingen.
Misschien het verkeerde woord maar kan zo snel even geen ander vinden.
Daar stuiten we op steeds opnieuw op stoicijns onbegrip en tegengas.
Ook ik wacht nog steeds op een telefonisch antwoord op wat zaken die ik 4 weken geleden heb voorgelegd.
Waarbij me wel werd beloofd dat ik er zo snel mogelijk over terug gebeld zou worden.
Wat ik dus wil zeggen is dat ik echt wel heb geprobeerd om iets voor elkaar te krijgen,en dus ook niet zomaar alleen stelselmatig de wet wil overtreden.
En al helemaal geen instelling heb "van wat kan mij het schelen".

Verder ben ik het met die ene kees wel grotendeels eens.....
Mzzl Bart
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

07-05-2007 11:05

Ik snap eigenlijk niet zo goed wat je met een 3de hengel moet.

Ik vind dat 2 hengels ook ruim voldoende is. Ik heb nog nooit met een 3de hengel gevist.


Maar tis idd wat er gezegd wordt, met bv witviswedstrijden is dit niet erg handig. Ik snap niet dat hier niet wat aangepast kan worden. Bv in de definitie van een hengel.

Maar ook hier geldt, je kan je top helemaal klaar maken zonder haak, een beetje wedstrijdvisser heeft binnen 1 minuut die haak geknoopt.


Dus die 3de hengel, tsa, dat vind ik nou echt een nonprobleem hoor. Want stel dat die 3de toegestaan wordt, dan zitten er binnen de korste tijd vissers met 4 hengels aan de kant. (wat nu ook al wel gebeurd).


Als ik echt oprecht ben, ben ik zelfs TEGEN een 3de hengel.



Oh, en vergaderingen bezoeken? Tsja, ik weet niet hoe het bij jullie gaat maar in Breda heb je echt zo'n vriendenclubje, is als buitenstaander niet tussen te komen. Maw, je hebt helemaal 0,0 inbreng.

allemaal van die zure ouwe mannetjes, uiteraard hebben die een eigen water, en laat nou net die plekken waar hun graag zitten echt super goed onderhouden worden.

Terwijl de rest verwaarloosd wordt. En waag het niet om op hun mooie stekjes te gaan zitten, want je hebt zo slaande ruzie.

Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar nee hoor, ze reageren nergens op (emails, brieven) ze zoeken het maar uit daar op die vergadering.
Zit hier wel vis?
marco arnout
Berichten: 40
Lid geworden op: 18-03-2006 19:22
Locatie: rotterdam

07-05-2007 16:42

om even terug te komen op de boetes.

ik vind het opzich niet erg dat de boetes aan de hoge kant zijn maar zorg dan dat de regels duidelijk zijn!

dit is vaak niet het geval omdat verenigingen en organisaties compleet langs elkaar heen werken.

ook is niet altijd duidelijk waar je nou precies mag vissen.

ik ben zelf samen met mijn ouders in het bezit van een motorboot waarmee door het hele land komen.
ik heb één vergunning (groot rotterdam) en tuurlijk ik mag in een hoop wateren vissen maar vooral als je niet bekent bent in de omgeving is het soms niet te begrijpen of uit het boekje te halen of je op een bepaald water nou wel of niet mag vissen!

het is zelfs zo erg dat er wateren meerdere keren in staan onder verschillende verenigingen met verschillende bepalingen!!

en dan zijn er nog verenigingen die vinden dat ze groot en door plezier vaart druk bezochte wateren voor hun zelf mogen houden...
dat je als vereniging wateren voor je eigen leden houdt oke, maar wateren als de brasemermeer en aarkanaal...te gek voor woorden!

marco
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

07-05-2007 17:50

Josef,

Bij de meeste HSV's zitten die oudjes zo lang omdat niemand wil opvolgen. Het is werken met een lange adem, bij sommige HSV's krijg je snel wat gedaan bij anderen niet. Dit is sterk afhankelijk van de persoon.
Er zijn nog veel (conservatieve) bestuurders die het niet zo hoog hebben zitten met de karpervisserij. Dit hebben ze ook vaak aan zichzelf te danken. Ze zijn namelijk niet betrokken bij het verenigingsleven, ze veroorzaken op veel locaties de meeste overlast, ze houden zich vaak niet aan de regels etc. (de goede daargelaten). Dit imago hebben wij onszelf aangemeten de laatste jaren en dat zal moeten veranderen, dan praat het wellicht een stuk makkelijker.

Wat betreft 0,0 inbreng, dat kan ik me niet voorstellen, als jullie als groep karpervissers iets inbrengen en je laat het op stemmen aan komen zullen de bestuurders wel moeten! De ALV bepaald immers wat het bestuur doet.

Ik ben het met Marco eens dat de regelgeving niet helemaal helder is op veel locaties. Dit betekend ook dat het voor de BOA's en politie lastig is om te handhaven. Er zijn zoveel koninkrijkjes met eigen regels dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet.
beetje bij beetje
Martin Ton
Berichten: 58
Lid geworden op: 13-10-2006 11:20

07-05-2007 20:29

Mijn mening: derde hengel niet toegestaan, wat een onzin!

-Ja maar anders wordt de hengeldruk zo groot, is niet goed voor de vissen...
Kom nou toch mensen, zoveel water en dan zou één haak extra opeens de "hengeldruk" te groot maken...alleen het woord al...

Het is echt menselijk om menselijke eigenschappen aan dieren toe te dichten. Nee het is puur de irritatie van andermans lijnen op de door jou gewenste plek aantreffen, dit heeft echt niets met het welzijn van de vis te maken...Gewoon niet allemaal op een kluitje gaan zitten...

-Ja maar als we nu allemaal met één extra haak aankomen zetten (is dan nl. het standaard nederlandse weerwoord), nou dan heb ik nieuws: DAT DOEN WE NIET! Er zijn namelijk een heleboel vissers die ZEGGEN dat ze het nut van een derde hengel niet inzien, die komen dus netjes met 2 stokken aanzetten, (ik vraag me serieus af of diezelfde vissers dat tijdens een Frankrijk trip ook nog steeds vinden, ik denk het namelijk niet!) en een heleboel vissers hebben maar 2 stokken, en dan zitten er ook nog een heleboel witvissers met maar 1 stok...

Persoonlijk vind ik het erg fijn om naast mijn 2 afstandstokken gewoon nog wat met een penhengeltje te klooien, of mijn derde afstandstok in te zetten met een experimentele rig, maar ja mag niet hè...

Ik word zo misselijk van die nederlandse willekeurige regelzucht, zeker gezien die belachelijk hoge, niet in verhouding staande boetes, bah!

Groeten,
Martin

Ps. voel je vooral vrij om het NIET met me eens te zijn, we leven tenslotte in een vrij land (zolang het nog duurt... :-(
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

08-05-2007 21:20

pff voor 3 hengels niet normaal..
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

10-05-2007 16:19

Ga vooral in het buitenland eens met een hengeltje teveel aan de slag mannen! Wedden dat je dan bij het krijgen van een proces-verbaal je ineens graag in Nedeland zou willen bevinden?
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

10-05-2007 17:09

Kees

Toegestaan of niet de boetes zijn vaak niet in verhouding. Wanneer je te hard rijd (dus mensen in gevaar brengt) moet je al best hard rijden wil je de boete oop 3 stokken overtreffen. Jat je in en supermarkt dan is de boete ook lager. Dit is geen betoog om maar met 3 stokken te vissen en te piepen als je gepakt word. zeker niet, wanneer ik gesnapt word is dat jammer maar een ingecalculeerd risico! Maar daarom mag ik wel de mening toegedaan zijn dat de hoogte van het bedrag niet reëel is!

mvg martijn
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

10-05-2007 19:35

Dat ben ik op zich wel met je eens, dat de verhouding wel eens wat scheef ligt, vooral ten opzichte van winkeldiefstal, hoewel je dat toch al snel 220 euro kost. Of hard rijden echt gevaarlijk is hangt van de situatie af natuurlijk. 70 in een woonwijk is al snel gevaarlijker dan 170 op een rustige snelweg. Maar da's weer een andere discussie. In een eerdere posting in dit topic geef ik zelf ook al aan dat ik 160 euro voor een derde stok wel veel geld vind. Mede daarom heb ik ter waarschuwing dit topic ook aangemaakt.


Groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

10-05-2007 22:22

kees

Uit ervaring (heb tijdens studie vele uren in een winkel gewerkt. Zal die boete op diefstal vele malen lager liggen! Maar goed wat niet mag, mag niet en doe je het wel dan mot je op de blaruh zitten!

mvg martijn
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

11-05-2007 09:06

Nou Martijn, ik zal je wat verklappen. Ik vul dat soort bedragen wel eens in op een bonnetje en overhandig dit dan aan een (meerderjarige) winkeldief. Ik kan dus wel zeggen dat ik ook ervaring heb. :wink:

En worden ze nogmaals gepakt dan komen ze toch echt voor de rechter en zijn de straffen wat zwaarder.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

12-05-2007 13:44

ja kees dan is het miss 250 en heel soms een schade vergoeding (ivm meppen op je gezicht) die ze nooit betalen en waar justitie helaas niks mee doet ook eigen ervaring!

maar we raken off topic