Stroming door scheepvaart


Plaats reactie
Marc Verstappen
Berichten: 43
Lid geworden op: 18-07-2003 02:00
Locatie: Brabo

26-04-2007 11:02

Ik wil gaan vissen op een kanaal bij mij in de buurt.
Het stuk kanaal waar de visstek zich bevind is ongeveer 55 meter breed.

Nu ben ik gisteravond begonnen met voeren en nadat ik er de nodige knikkers ingesmeten had - dacht ik: "Ach het is goed weer, ik blijf nog eventjes lekker op de kant zitten".

10 minuutjes later komt er een schip (binnenvaart) voorbij varen en er vind me toch een waterverplaatsing plaats (schip van rechts naar links en water van links naar rechts).

Mijn inschatting: BOILIES LIGGEN NU 200 METER RECHTS VAN DE PLEK.

Klopt dit of is dit doemdenken?
Of blijven de boilies liggen tussen beplanting, rotsen, stenen, etc?

Stroming leek me aan de kanten veel harder te gaan dan in het midden.
Kan ik dan beter in het midden mijn voerplekken maken?

Wie heeft hier ervaring mee?

Groeten...
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

26-04-2007 11:20

Erg vervelend die scheepvaart, toch doe je er niets aan, als de scheepvaart maar één kant op gaat kun je er iets over verzinnen maar dat is nu eenmaal niet zo.
Maar dan nog, let er eens goed op, er komt rechts een schip aan en het water begint te trekken het water zuigt naar het schip toe, bij het voorbij varen veranderd de zuigende stroming naar links.
Zo blijf je bezig met je aas, denk eens na over een strategie, wanneer is er minder of geen scheepvaart speel daar op in.

Kanalen zijn grote klotsbakken omdat het water nergens naartoe kan blijft het bij ( grote ) scheepvaart heen en weer klotsen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

26-04-2007 11:24

leg een strook aan van 200 meter.. blijft er altijd wel wat voer in de buurt liggen..

Gr. Remko
Gebruikersavatar
pim starreveld
Berichten: 897
Lid geworden op: 22-09-2005 10:00
Locatie: zaandam

26-04-2007 11:37

is er op dat kanaal dag en nacht scheepvaart? hier in de buurt komt er niets meer voorbij na 8 uur... strooi je bollen nadat de laatste schepen van de avond voorbij zijn gegaan. dan blijven ze in ieder geval liggen tot de volgende ochtend en met een beetje mazzel is alles weg door onze vrienden.

als de scheepvaart er 24/7 doorgaat dan heb ik geen oplossing

groeten 8)
Harald Bremmer

26-04-2007 11:40

Hoi,

ik heb ook wel wat gedoe gehad met dit soort dingen. Ik viste vaak ook langs de kant maar als ik langer bleef voeren viel me op dat ik de vissen meer richting het midden ging vangen. De boten zuigen toch wel heel wat richting midden.
Misschien is dit op dit kanaal ook wel zo.

Groeten Harald
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

26-04-2007 12:54

Marc Verstappen schreef:10 minuutjes later komt er een schip (binnenvaart) voorbij varen en er vind me toch een waterverplaatsing plaats (schip van rechts naar links en water van links naar rechts).

Mijn inschatting: BOILIES LIGGEN NU 200 METER RECHTS VAN DE PLEK.

Klopt dit of is dit doemdenken?
Of blijven de boilies liggen tussen beplanting, rotsen, stenen, etc?



ja dit klopt ja :-? :-? :( :( :cry: :cry:
ik heb er ook elke keer zo veel last van, vooral in een kanaal zuigt het als de ****** als er zo'n boot door komt

en ja of je aas zo ver word weggesleept weet ik niet maar ik zou wel een paar boilies weer bijvoeren na dat schip.

PS. als er een schip langs komt die egt super diep ligt en er komt wat bagger water omhoog aan de achterkant, moet je eens 1 hengel in dat baggerwater gooien.
soms als de vis aast komen ze daar op af omdat de grond is door gewoeld en pakken ze je boilie ook nog ff mee :wink:

enne kijk uit voor je lijn he :wink:
ik ben er al zoveel door kwijt geraakt :-?
Marc Verstappen
Berichten: 43
Lid geworden op: 18-07-2003 02:00
Locatie: Brabo

26-04-2007 13:13

De scheepvaart gaat in dit kanaal niet 24/7 door, maar houd helaas ook niet op rond 20:00 uur.
Op dit kanaal mag de scheepvaart tot ± 22:00 uur door de sluizen en dienen ze uiterlijk om 22:30 uur te hebben aangelegd.

Volgens mij is dit met ingang van vorig jaar een uur verlaat.
Kijk - rond 21:00 uur voeren (dus toen vorig jaar het laatste schip voorbij kwam) is nog redelijk te doen.
Maar als je voortaan tussen 22:00 uur en 22:30 uur moet gaan voeren - dat is niet leuk meer.
Maar wellicht helaas de enige optie.
van Gorp Sjors
Berichten: 638
Lid geworden op: 31-10-2005 11:55
Locatie: Oever zuid-willems huisnr.(stek) 4.....
Contacteer:

26-04-2007 13:27

Ja Marc je moet er natuurlijk wel wat voor over hebben.
Zelf voer ik ook altijd rond 22.30 (vermoedelijk op hetzelfde water als jij) en dan vis ik sessies van 20.00 uur tot 10.00 uur. (voerbeurten 2 to 5 kg bollen per voerbeurt).

Wanneer ik meer dan 5 kg per voerbeurt ga voeren (5 tot 10 kg bollen) dan voer ik gewoon al tijdens de scheepvaart, zo wordt alles mooi verdeeld over een groter oppervlak.

Wat betreft de vangsten is de scheepvaart heel belangrijk, hoe meer schepen hoe beter!..

Suc6 met het voeren en vang ze!

Gr. v. Gorp
Life is wonderfull, but catching one makes it even more beautiful!..

http://www.aasvoorkarpers.nl
Plaats reactie