nieuwkoopse/nederlands record


Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

14-02-2003 11:37

Hetgeen wat Kees zegt ga ik in mee, juist omdat het syndicaat wateren betreft krijg je dit soort praktijken.
Elk syndicaat wil toch de dikste vissen.
Dikke vissen= meer bekendheid= meer leden= verhogen kosten vergunningen= je raad het al GELD mensen daar draait het allemaal om.
Jammer, erg jammer.
MVG Robert.
Tommy de Cleen
Berichten: 95
Lid geworden op: 15-01-2002 01:00
Locatie: Belgié, Sint-Niklaas.

14-02-2003 11:48

niet overal maat, RMC angling <!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.rmcangling.co.uk" target="_blank" class=bericht>http://www.rmcangling.co.uk</a><!-- BBCode auto-link end --> in de Uk.
heeft zijn eigen vissen!!
zij kweken ze zelf (zou hier ook kunen hoor)

er werken zelfs gasten die hier op school zitten <!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.sparsholt.ac.uk" target="_blank" class=bericht>http://www.sparsholt.ac.uk</a><!-- BBCode auto-link end -->

met wat tijd en moeite kan dat hier ook!!
ECHO/ECPO member and proud of it.
Cheers Tommy"Blackwater"
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

14-02-2003 12:10

Heren,

KSN beheer is een optie. Maar de KSN wordt daarmee niets meer of minder dan een HSV die wateren beheert en vergunningen uitdeelt. Volgens de visie van de KSN is dit dan een ecologisch beheer waarop niet geconcentreerd wordt op karper, maar op het totale bestand aan diverse vissoorten en dit ter beschikking stelt aan de hele sportvisserij. Klinkt mooi, maar het houdt praktisch nogal wat in en lijkt bovendien niet erg meer op een syndicaatwater met een specifieke kaperfunctie. Dat maakt het toch wat moeilijker voor de KSN om zich in haar functie van belangenbehartiger van alleen kapervissers een HSV-achtige activitiet aan te meten.

Niet commercieel beheer is natuurlijk het uitgangspunt. Heden ten dage komt helaas uit levensbehoud meestal ergens wel commercie om de hoek kijken. Er zijn altijd, overigens goedbedoelde pogingen, om het vaak te krappe budget te verruimen zodat er mooie dingen gedaan kunnen worden voor de karpervisser (de klanten). In Engeland is de zaak ook niet zo commercieel begonnen als dat het er nu uitziet.

Overigens zeg ik hiermee geen absoluut nee, maar ik twijfel.

Groeten, Kees
Niels Kleijn
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: amsterdam, alphen a/d rijn

14-02-2003 12:52

syndicaatwateren, tja ik ben hier dus echt gigantisch op tegen. Kijk eens naar die betaalwateren in frankrijk zoals fishabil, denk je nu echt dat die vissen uit kleinere wateren komen, dat de vissen gestolen worden uit die bekende wateren. Tuurlijk niet, iedere normaal denkende visser weet dat die voornamelijk uit grotere systemen zoals rivieren komen. Er word nu al gestolen uit rivieren en meren, maar als dit soort praktijken doorgaan heeft het niet eens meer zin om op die prachtige grote wateren te vissen. De Maas, Ijsel etc zullen dan prooi worden voor de syndicaatwatertjes, de kleinere wateren die drukbevist worden hoeven sowieso niet bang te zijn dat de vissen gejat worden, grote sociale controle. En ik denk dat men ook niet bang hoeft te zijn voor die recordvis, je bent gek als je het risico zou lopen om deze te verkopen. Je word totaal afgemaakt als men er achter komt. Niemand durft zo een risico te lopen.

Niels
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

14-02-2003 13:07

Op 2003-02-14 11:48, schreef Tommy de Cleen:
niet overal maat, RMC angling <!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.rmcangling.co.uk" target="_blank" class=bericht>http://www.rmcangling.co.uk</a><!-- BBCode auto-link end --> in de Uk.
heeft zijn eigen vissen!!
zij kweken ze zelf (zou hier ook kunen hoor)

er werken zelfs gasten die hier op school zitten <!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.sparsholt.ac.uk" target="_blank" class=bericht>http://www.sparsholt.ac.uk</a><!-- BBCode auto-link end -->
Beste Tommy, voor zover ik weet ben ik niet jou maat, als je mijn bericht goed had gelezen zeg ik niet dat alle engelse vissen gejat zijn, tuurlijk kweken ze ook zelf.
En dat kweken hier ook zou kunnen, jongen we kweken al langer dan vandaag in Nederland.
Ik zal het anders uitleggen, juist omdat het daar zo comercieel is gaan de desbetreffende verenigingen op zoek naar de grotere vissen om in hun syndicaat uit te zetten. Voor verdere informatie zie vorige bericht.
Maar om terug te komen op het onderwerp, dit soort praktijken moeten we een halt toe roepen.


Ronnie Claessens
Berichten: 36
Lid geworden op: 16-01-2003 01:00
Locatie: Ysselsteyn (l)

14-02-2003 13:17

Marco,als je dit leest,zou je aub kontakt met me op willen nemen?
heb je meerdere malen gebeld,alles goed met je?
Ronnie
nicky helsens
Berichten: 14
Lid geworden op: 11-02-2003 01:00
Locatie: België Oost-Vlaanderen

14-02-2003 14:38

Robert mate,
Voor je Tommy op zijn paard probeert te krijgen "wat toch niet lukt" zou je beter jezelf op de hoogte stellen van de zaken die je schrijft over RMC "syndycaat waters".
Die mannen weten heel goed met wat ze bezig zijn en zullen zich zeker nooit bezig houden met zulke praktijken. Ze zijn totaal tegen het verzetten van vis. Laat staan ze ooit denken om gestolen vis op hun wateren te plaatsen.
bekijken die website eens goed en als je jezelf vragen steld kan je bij hen terecht. Als je ze dan nog iets wil verwijten, zal je fair spelen.
Kwil je nu ook nie afbreken, maar kvind dat het moet gezegt kunnen worden.
ECHO/ECPO member and proud of it
(ook medewerker)
Greets Nicky
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

14-02-2003 16:27

Heren,

In Nederland worden de meeste wateren reeds prima beheerd. Daar is de KSN echt niet voor nodig.

Waar het aan schort is controle.

Volgens mij is de oplossing simpel. Onbezoldigde opsporingsambtenaren opleiden.
Noem ze maar Visserij Politie.

Lijkt me sterk als er vanuit de hengelsport niet minimaal 500 als vrijwillig
controleur opgeleid kunnen worden. Let wel controleurs die ook mogen beboeten enzo he. Naast de boete moet het dan mogelijk zijn om de toegebrachte schade te verhalen. (evenals in Frankrijk) Dit geld moet dan in de kas van de VP terecht komen. Hiervanuit kunnen dan weer de onkosten van de mannen betaald worden.

1 EURO op de sportvisakte moey m.i voldoende zijn er een paar 100 op te leiden.

I'm in..

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

14-02-2003 16:33

Nicky Dude, als ook jij mijn bericht had begrepen(volgens mij praat ik turks), Dan zal je zien dat ik niks over RMC heb gezegd.
Goed lezen jongens en niet kwakkeloos antwoorden.
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

14-02-2003 21:05

>> op dergelijke waters is er veel meer controle (ik heb het zien werken in the Uk) heb daar op een paar water gevist (van RMC angling).

Tsja.... Engeland's beheer is zo geweldig, dat de Engelse wateren inderdaad hier en daar misschien ok zijn, maar hun probleem van veel en veel en veel en veel en veel te veel vissers, die ze dankzij hun eigen 'helden-door-het-vangen-van-moeilijke-karper' hebben gecreerd zien ze verder niet. Ver van hun bed show. Och, die nemen de waters in Frankrijk wel over, halen de vis uit Nederland voor hun eigen putten (?). en ga zo maar door.

Maar gelukkig zijn er wel een paar wateren in Engeland ok.....

Tjezus ;o(

ed
Delano Mitchell van Dijk
Berichten: 46
Lid geworden op: 02-02-2003 01:00
Locatie: den Haag
Contacteer:

14-02-2003 21:30

Waarom richten we geen eigen clubje op en gaan gewoon een Carp Swat Team maken en iedereen die visjes overplaats waar wij van WETEN die maken we gewoon met de grond gelijk of kreupel als de organisaties ons nou steunen dan moet het toch lukken :grin:
En de karpers die er zijn horen gewoon in hun natuurlijke leef omgeving te blijven en niet over geplaats te worden door een een of andere halve gare zak die onze karpers jat waar wij en vele andere pleizer van konden hebben

Met andere worden This Have To Stop Now!!

Met teleurstellende Groet
Delano
Delano van Dijk@ http://www.karperhoek.tk
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

16-02-2003 10:04

Ik heb vernomen van bekenden in Engeland dat er een schub karper van 63 ponden is gevangen.
Nou krijg ik een paar artiekelen en foto's toegestuurd, dan kunnen de vissen worden vergeleken.
Met afwachtende groet Robert Campbell.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Robert Campbell op 2003-02-16 10:13 ]</font>
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

17-02-2003 00:47

Mannen, laten we toch s.v.p. ophouden met al die wilde geruchten over de Nieuwkoop vis. Is helemaal nergens op gestoeld!
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

17-02-2003 07:56

Dan zou het meschien niet de Nieuwkoopse schub zijn, maar ik ben wel van mening dat als wij met zijn allen de Engelse karpers in de gaten houden en er wel een bekende vis gevangen word dat wij wel aardig wat roet in het eten kunnen gooien.
Meschien dat we dan meer aandacht krijgen voor dit gebeuren.
En helemaal als het om dit soort vissen/gewichten gaat, lust de media ook wel pap van denk ik.
Er worden in Engeland zwaardere karpers gevangen dan de record karpers die worden opgegeven, maar deze vissen worden niet bekend gemaakt, waarom, nou het zal toch een trieste dag zijn voor de Engelse karpervisserij als een buitenlandse vis de Engelse record zou handhaven.
Dus worden deze vissen ook niet gekleemd (schrijf ik dat goed).
Of zijn er gevallen dat de vissen wel gekleemd werden, ik heb er nooit van gehoord.
He dat is onze vis, en dan met bewijs op tafel komen.
Dan zijn we toch een stap in de goeie richting.
MVG Robert Campbell.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

17-02-2003 11:46

Beste Robert, droom maar lekker verder...
Op honderden uitzonderingen na interesseert het de Engels karpervissers (toch al gauw 70.000) geen ene mallemoer waar de grote vissen vandaan komen. Als ze ze maar kunnen vangen. En deze mentaliteit is moeilijk te veranderen. Tekenend hiervoor is ook dat veruit de meeste Franse betaalwateren of in Engelse handen zijn of door Engelse bedrijven worden verhuurd.
Vanaf hier is daar niets/nauwelijks iets aan te veranderen. ECHO in Engeland doet erg haar best, maar zal nog een hele lange weg hebben te gaan gezien de Engelse mentaliteit.
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

17-02-2003 13:19

Beste Aard, ik probeer alleen maar mee te denken op dit gebied.
Ik vis al wat jaren op karper, karper vangen lukt mij wel maar heb mij met dit soort dingen niet echt bezig gehouden.
Dat jij al jaaaaren op de hoogte ben op dit gebied dat weet ik.
Ik voel mij alleen een beetje machteloos.
Alleen lid worden van verenigingen als KSN en ECHO is toch niet het enige wat we hieraan kunnen doen? of wel?
Met meedenkende groet Robert Campbell.
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

17-02-2003 14:58

Lid worden van KSN en ECHO/ECPO werkt zeker wel. Bij de KSN en ook zeker bij ECPO is men altijd blij met leden die meedenken en mee willen helpen om de gestelde doelen te realiseren.
Dus lid worden is de eerste goede zet, daarna actief meedenken en vooral meedoen. Ik denk dat je op de regio meetings van de regio Den Haag zeker wel meer zult horen wat je allemaal kunt doen.

Succes!!

Bertil
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

17-02-2003 15:51

Bedankt Bertil, dit soort berichten word ik nou wel wijzer van.
Ik ga binnenkort zeker lid worden.
MVG Robert Campbell.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

17-02-2003 19:13

Heren,

Hoe erg het ook zou zijn, maar bij ECHO is niets bekend van een werkelijk grote schub.

Ian Chillcot heeft gezegd niets te weten van zo'n vis: zeg 25 a 30 kilo. Ik denk als er 1 organisatie het in een vroegstadium weet het toch ECHO is.

Mocht zo'n vis gevangen worden lekt dat toch uit en snel ook. Ook al wat er niets gepubliceerd. Hij heeft me beloofd er extra alert op te zijn. Tot op heden geen bericht gehad. Geen bericht is m.i. goed bericht.

Kleinere Nederlandse schubs zwemmen er genoeg.

Maar.. daar kan je wat aan doen: alle verdachte activiteiten melden.

Lid worden van KSN helpt ook.

KSN zorgt voor de Nederlandse zijde
ECHO in Engeland.

Zie ook de nieuwe wetgeving voor beroepsvissers. Voorlopig moeten ze alle vis die ze verhandelen ook verantwoorden.

MVG

Klaas
Marco Tetteroo

17-02-2003 22:17

Klaas,

dan snap ik er niets meer van ik heb ook met "chilly" gepraat en hij zegt van wel.welke ian moet ik nou geloven?

groetjes Marco
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

18-02-2003 00:34

Marco,

Hoe je hem noemt weet ik ook niet. Welke Ian? Weet ik ook niet. Ik heb met ene Ian gesproken, toevallig sliepen we een weekend op hetzelfde adres. Ben even zijn naam kwijt, maar was er ook 1 bij van CEFAS, best fanatiek ook. Wist ook van niets.

Ik hoop in deze dat ik gelijk heb.


Nee, niet voor mij, maar dan zwemt het beestje nog gewoon in Nieuwkoop haar rondjes.

Ik zal er in mijn beste steenkolen engels eens een mailtje aan wagen.

Nu even niet, zal morgen worden.

Shit, heeft Aart, wie anders, van de week al gedaan


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

18-02-2003 08:56

Chilly of Ian Chilcott is 1 en dezelfde persoon.
Ook ik heb het hem gevraagd over de grote schub, maar hij wist van niks. De grootste schub van Engeland op dit moment weegt rond de 25 kilo. Zijn afkomst is ook wel omstreden, maar hij zwemt er al wel minimaal 3 á 4 jaar. Dat kan dus niet de recordschub zijn.

Laten we gewoon maar hopen dat ie volgend jaar in blakende gezondheid en op topgewicht gevangen wordt. Op Nieuwkoop dan wel natuurlijk :smile:

Vr.Gr.

Bertil
Gebruikersavatar
Mark van Balveren
Berichten: 79
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: In the middle of Brabant

18-02-2003 10:29

Ian vertelde wel degelijk dat het gerucht (!) let wel, gerucht, rond ging in Engeland dat er een vis van 72lb geimporteerd zou zijn. Om welke vis het ging, wist hij niet.

De vermoedens wat betreft de Recordvis zijn wel in die zin verklaarbaar omdat deze vis een tijdje niet gevangen is (dik 11/2 jaar)en er Engelsen een grote vis hebben gevangen op Nieuwkoop, maar direct daarna vertrokken waren. Het kan allemaal toeval betreffen en het lijkt me dan ook zeer waarschijnlijk dat de recordvis gewoon weer opduikt in Nieuwkoop.

Groet, Mark
Marco Tetteroo

18-02-2003 14:02

Mark,

dat is nou eens duidelijke taal wat je daar spreekt. laten we zeker hopen dat hij/zij nog gewoon in Nieuwkoop rondt zwemt.
maar ik vind het toch raar dat aart lokhorst zegt dat we maar eens op moeten houden met die geruchten over de recordvis. toch raar, hij heeft met die jongens van ECHO een paar dagen gewerkt op de beurs en er mee opgetrokken. terwijl hij zegt dat er niets van waar is.

tight lines,
Marco Tetteroo

p.s. ik was trouwens die jongen die bij J. v.Eck was en met die andere Solarboys. weet je gelijk wie je voor je hebt
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

18-02-2003 16:56

Mark,

Zijn we nu rond zeker?

Ik heb hem gevraagd naar het gerucht vanuit Nederland. Dus voor hem was het een gerucht dat in Engeland...

In elk geval is het gerucht niet bevestigd.

MVG

Klaas