In hoeverre is after shave van invloed op je visserij...!?


Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

18-04-2007 06:42

Pieter-Bas,

Of anders gezegd: Je haakaas boilie wijkt dan af van je gevoerde boilies.
Is ook met ander aas aan de orde, denk ik.

En uh, denk niet dat ik me nooit douche hè... :D :P

groetjes Benny
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

18-04-2007 09:40

in beet stond wel eens een stukje dat je niet eens meer je sigaar of sigaret mocht beethouden omdat de geur je aas aanraakt en dan schrikken de vissen daarvan
Gebruikersavatar
Tim Schless
Berichten: 657
Lid geworden op: 08-07-2005 00:58

18-04-2007 09:42

Benny,
Heb je in de "karper" nr. 21 het artikel van Frank Warwick gelezen?
Zijn artikel "hersenspinsels" gaat onder andere hier over.
Bij hem gaat het zelfs zo ver, dat hij zijn rigs voor het vissen kookt in het water uit het te bevissen water. zijn handen smeert hij in met modder uit het viswater, en daarna spoelt hij ze weer af in het water uit het meer.
Hij vertrouwd elk vreemd luchtje dat aan zijn aas kan komen in elk geval totaal niet.

Ik heb zelf een keer een sessie gevist, waarbij ik mijzelf ingesmeerd had met muggenolie, en mijn maat niet. ik had 20 muggenbulten minder, (maar ik had er nogsteeds een stuk of 10) en mijn maat had 5 vissen gevangen. ik had er toen 1 gevangen. of het daaraan lag weet ik natuurlijk niet, maar s'ochtends stonken mn handen nog naar citronella. toen kon ik mijzelf wel voor mn kop slaan... :-?

gr, tim
Als alles goed gaat, heb je waarschijnlijk iets over het hoofd gezien.
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

18-04-2007 09:44

jaja, ik heb er eerlijk gezegd nooit echt op gelet. En volgens mij ook nooit meer of minder vis door gevangen. Ik denk dat het allemaal wel mee zou vallen..
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

18-04-2007 10:01

Tim Schless schreef:Benny,
Heb je in de "karper" nr. 21 het artikel van Frank Warwick gelezen?
Zijn artikel "hersenspinsels" gaat onder andere hier over.
Bij hem gaat het zelfs zo ver, dat hij zijn rigs voor het vissen kookt in het water uit het te bevissen water. zijn handen smeert hij in met modder uit het viswater, en daarna spoelt hij ze weer af in het water uit het meer.
Hij vertrouwd elk vreemd luchtje dat aan zijn aas kan komen in elk geval totaal niet.

Ik heb zelf een keer een sessie gevist, waarbij ik mijzelf ingesmeerd had met muggenolie, en mijn maat niet. ik had 20 muggenbulten minder, (maar ik had er nogsteeds een stuk of 10) en mijn maat had 5 vissen gevangen. ik had er toen 1 gevangen. of het daaraan lag weet ik natuurlijk niet, maar s'ochtends stonken mn handen nog naar citronella. toen kon ik mijzelf wel voor mn kop slaan... :-?

gr, tim


Grappig....

Ik heb citronella wel als dip gebruikt, en gevangen!!
Uit lolligheid tijdens het palingvissen op m'n worm gespotenen en het hielp... daarna wel vaker meegamaakt dat het positief kan werken op je aas....
Bij het zeevissen is WD40 (best wel chemische zooi) een bekend middel om wat extra vangkracht aan je zeepier te geven..

Ik denk wel dat menselijke geur en daarbij horende luchtjes als deo wel een negatief effect kunnen hebben op je aas of rig... vooral op dressuurwater..:
Een karper heeft over z'n hele lichaam smaak organen zitten, als je een vis vast houd is het dus wel aannemelijk dat hij/zij je "proeft".. op het moment dat je de vis vasthoud is deze waarschijnlijk aardig gestrest vanwege de dril die er zojuist heeft plaatsgevonden.... De volgende keer dat deze vis de geur (eigenlijk smaak, ruiken onder water in onmogelijk) waarneemt is het best voor te stellen dat de vis dit associeert met gevaar vanwege de eerdere ervaring met deze smaak.... dan telt alleen wel het lange termijn geheugen van de vis mee, deze is niet zo ontwikkeld als bij ons, het kan dus een aantal vangsten duren voor het kwartje valt bij ons visje...

Ik denk dat het niet veel uitmaakt, vooral op veel bevist water:
Op veel wateren worden vrije bolies goed gegeten en gelden onderhand als natuurlijk voedsel, deze boi9lies worden allemaal door mensen in het water gedeponeert en hebben dus contact gehad met mensenhanden en dragen dan ook waarschijnlijk onze smaak/geur.... De mensensmaak is in dit geval dus niet afschikwekkend meer (tenzij iedereen de warwick methode toepast voor het voeren, denk t niet)

is een leuk ding om eens te onderzoeken, zal wel heeeeeeeeeeel lang duren voor je het werkelijk weet...
Gr Vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

18-04-2007 17:02

Dames en Heren,

Mag ik er nog even aan herinneren dat enige jaren geleden een 1-april grap in de Karperwereld werd uitgehaald door een paar bekende vissers een stuk te laten schrijven over het gebruik van wegwerphandschoenen en de daarmee met sprongen vooruit gegane vangstresultaten???

Het scheen dat iedereen ineens met handschoenen aan de waterkant zat!!!

Ik spreek voor mezelf, maar sinds ik gestopt was met roken, ving ik 3x zoveel vis!!! Nu was ik ook een kettingroker en ik rookte de kant-en-klare om maar vooral geen tijd te verdoen met draaien...

Misschien dat er meer mensen zijn die gerookt hebben en gestopt zijn en dit uit hun vangstregistraties terug kunnen halen?

Ik zou zeggen doe er je voordeel mee!!! En stop vandaag nog met roken!!! 8)

Groet,
Jacob
Gebruikersavatar
Niek da Bont
Berichten: 456
Lid geworden op: 28-11-2005 10:32
Locatie: Uden

18-04-2007 17:17

Stichting stoppen met roken niks voor jou?

je brengt het als een heuse Ranger van het WWF.

:lol: :lol:

Gr Niek
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

19-04-2007 12:59

:lol: :lol:

Niek,

Stichting stoppen met roken gaat me iets te ver. Iedereen moet voor zichzelf weten wat hij of zij wil doen...

Ik moet wel zeggen dat ik bij Carp2007 in Zwolle letterlijk en figuurlijk binnen een half uur weer buiten stond! De rook die van de ene hal naar de andere werd geblazen irriteerde mijn ogen zodanig dat het wel leek of ik hooikoorts had! Bij deze bied ik iedereen mijn excuses aan die ik ooit zonder het te weten, heb lopen irriteren met mijn sigarettenrook.
(Dus voor alle bekenden die ik heel kort heb gezien en gesproken; dat was de reden waarom ik zo kortaf was)

Ik wil je nog wel even mijn voornaamste reden geven waarom ik gestopt ben: ik weiger nog langer die enorme accijnzen op sigaretten te betalen die zogenaamd zijn om te ontmoedigen, maar in werkelijkheid bedoeld zijn om te verzamelen in miljoenenkoffertjes en welke de bewindslieden bij elk bezoek in het buitenland uitdelen en/of waar ze naar hartelust onzinnige projecten in het binnen- of buitenland mee financieren.

Ik noem er twee. (Anders kan ik blijven schrijven tot mijn vingertoppen versleten zijn) De pasgeleden uitgelekte snoepreisjes voor criminele jongeren naar Marokko om daar als therapie "vlinders te kijken".
Het platgooien van hele achterstandswijken om er vervolgens voor de uitkeringtrekkers die geen zin hebben in werken óf claimen geen werk te kunnen vinden (ik heb het niet over mensen met een uitkering die niet anders kunnen!!! maar desondanks emotioneer ik nu ongetwijfeld weer de geitenwollensokken onder ons die hun schaapjes al op het droge hebben en alle tijd en middelen hebben om "sociaal" te zijn, kom maar op met jullie kritiek, dit is niet voor niets een discussiehoek alhoewel ik er voor mezelf wat dit betreft al héééél lang uit ben) gloednieuwe van alle nieuwste snufjes voorziene droompaleisjes neer te zetten, terwijl degenen die het geld bij elkaar gezwoegd hebben, zelf een wurglening mogen afsluiten om hun huis te onderhouden.

Dit is de werkelijke reden geweest, niet omdat het slecht voor je gezondheid is of zo. Mijn God, wat heb ik de sigaret gemist elke keer dat ik de karper terugzette...

Maar ik dwaal weer af, merk ik. Het is echt waar dat ik meer vis op de kant kreeg nadat ik gestopt was. Het kan aan de geur van nicotine liggen. Persoonlijk gold, dat ik sinds ik gestopt was, ik veel actiever werd!!! Bij het hyperactieve af. Nerveus. Telkens een ooglid dat wegtrok. Trillende handen. Om de paar uur de lijnen opnieuw uitvaren, bij een aanbeet wederom alle lijnen uitvaren, ook al lag de lijn van de hengel waar geen aanbeet op was geweest er ook kort in, etc. En ijsberen. Praktiseren en nog eens praktiseren. Continue malen in je kop: doe ik het wel goed?
Bij elke piep van de Delkim sloeg m'n hart over en lag de inhoud van m'n tacklebox weer over de grond verspreid...

In die tijd werd ik ook enorm gemeden door mijn collegavissers. Die dachten dat ik het gehad had. Langzamerhand begint het weer goed te komen; ik word weer iets rustiger en ook de vangsten lopen weer terug naar normale gemiddelden. Man, wat was ik gesloopt na het weekend door al dat dril- en vis-tillen-voor-op-de-foto-werk. Zo nu en dan is er ook wel weer een karpervisser die heel even de tijd neemt om met me te praten, al voel ik donders goed aan dat ze me vanuit hun ooghoeken nog steeds voortdurend in de gaten houden...

Tsja, eigenlijk Niek, zou ik moeten adviseren om toch maar niet te stoppen met roken. Ware het alleen al zodat anderen dan ook nog kans maken op een visje!

Groet,
Jacob
Gebruikersavatar
Rinus Schuurman
Berichten: 695
Lid geworden op: 26-08-2006 14:50
Locatie: Lelijkstad
Contacteer:

19-04-2007 14:17

Jacob, erg vermakelijk stukje....heb het met plezier gelezen (al was dat waarschijnlijk niet de opzet :P)

Heb nooit gerookt, maar toch herken ik het chaotische, tacklebox omgooiende, ijsberende karakter ook wel in mezelf :D, misschien maar eens beginnen met roken dan :o .
Van al degenen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangenamen zij die zwijgen.

http://www.icarp.nl
Gebruikersavatar
Barry Koster
Berichten: 154
Lid geworden op: 31-03-2006 14:43
Locatie: Muntendam

19-04-2007 14:40

ik heb hier ook wel eens een discussie over gehad met een mede visser... die spoot elke keer als ie z'n boilie vervangde heb voor dat ie ingooide in samen met z'n rig.... Om die guur van de mens maar zo minimaal mogelijk te maken.
En omdat ik toen zelf slecht ving op dat water hup naar de winkel en halen die dip/flavour :wink:
Nou wil het grappige dat ik die middag (want was maar n uurtje of 3) bijna direct na het ingooie beet had en verspeelde (gebroken haakpunt) en toen in een korte tijd weer 2 runs kreeg en 1 verspeelde door lijn breuk en de ander loste. Uiteindelijk nog n run gehad en een grasvis gevangen van rond de 18p...
Daarna dat nooit gehad het nog wel es geprobeerd maar niet verwaterde eigenlijk in de loop vd tijd. Toch hier vaak over erug gedacht...

Maar of het nou echt uitmaakt???? I DONT NO 8)

groeten
Waarom hip doen als je Groninger kan zijn??
Gebruikersavatar
Barry Koster
Berichten: 154
Lid geworden op: 31-03-2006 14:43
Locatie: Muntendam

19-04-2007 14:40

maar hoe zal het met blowen zitten?? we vissen tenslotten ook met hennep :lol: :lol: :lol:
Waarom hip doen als je Groninger kan zijn??
Gebruikersavatar
Rinus Schuurman
Berichten: 695
Lid geworden op: 26-08-2006 14:50
Locatie: Lelijkstad
Contacteer:

19-04-2007 14:46

En hoe zit het dan met kippen, we doen tenslotte toch ook eieren door onze mix? :-?
Van al degenen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangenamen zij die zwijgen.

http://www.icarp.nl
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

19-04-2007 15:53

Oh ja, waren die wegwerp handschoenen een 1 april grap? meen je dat serieus?

Ik gebruik ze nu alweer jaren na het lezen van het artikel in De Karperwereld, en inderdaad zijn mijn vangsten explosief gestegen.

Ondanks de grappen neem ik aan dat het een serieuze vraag was van Benny.

Met handschoenen aan, groet,

Edward
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

19-04-2007 16:35

Rinus,

Het stukje is grotendeels vermakelijk bedoeld. Ik weet ook wel dat ik een roepende in de woestijn ben met mijn grieven...

Dus lach er maar om én niet kritisch zijn, want dat is juist niet wat de heren politici graag in ons, onderdanige melkkoetjes, zien.

En Edward, waarom maak je me nu weer aan het twijfelen???
Ik dacht toch dat ik ergens had gelezen of gehoord dat het een 1-april grap was???

Ik begin ineens visioenen te krijgen van enorme biggen die ik ben misgelopen omdat ze letterlijk en figuurlijk onraad roken!!!

Toch maar weer een keer die hele stapel Karperwerelden doorlezen (sommige hebben waterschade dus dat zal moeilijk worden). Eens moet ik het toch leren...

Groet,
Jacob
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

19-04-2007 18:41

ik doe zoiezo geen geurtjes op als ik ga vissen,
ik heb namelijk nogal wat last gehad van vervelende wespen die daar
op af kwamen en sinds ik het niet meer op doe,heb ik daar veel minder
eigenlijk zelf geen last meer van.hehe :lol:
groeten nico
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

19-04-2007 19:13

Edward,

De vraag was inderdaad serieus bedoeld! :wink:

Het was niet na aanleiding van die 1 April grap en ook niet na het artikel
van Frank Warwick.

Wat toendertijd als 1 April grap werd gelanceerd in De Karperwereld, kan
nu misschien niet als grap beschouwd worden...

Ik loop hier al jaren mee te tobben. Dit kwam door aanleiding van een
hengelsport winkelier, die hier jaren geleden eens met me over had. Ik
probeer dus mijn handen vanaf die tijd altijd zo schoon mogelijk te heb-
ben. Ik heb werkelijk het idee, dat het me meer vangsten in al die jaren
heeft opgeleverd.

Opmerking: Met schone handen bedoel ik geen gewaste handen, maar
handen die chemisch vrij zijn van welk product dan ook. Denk aan: Par-
fum, zeep enz. Haal vaak mijn handen door potgrond of gewone grond...

O ja, we praten er met z'n allen over dat we onze boilies zo steriel moge-
lijk moeten bereiden, maar geld dit dan niet voor aan de waterkant...!?

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

19-04-2007 19:30

Ik las laatst een stuk in een oude karper wereld over het gebruik van dokter handschoenen voor het aanzetten van aas, de vangesten van alijn (waren volgens de kw) 30% gestegen toen zijn ze het aas ook higyensch < tja moet ff snel typen ) gaan berijden en toen stegen zijn vangsten nog een 20% , de vis kan waarschijnlijk wel degijk de geur van zweet,rook etc waar nemen.

Ik ga zelf "de methode met de handschoen" ook uitproberen en zal een kijken wat het wordt maar ik zie er wel wat in.

Ps.zal het stuk eens scannen en als text plaatsen.
en graag jullie mening hier over.


Gerarduzz :wink:
KSN
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

19-04-2007 19:39

:D hahaha Maaaaaaaaaaan vang die vissen gewoon, doe toch niet zo moeilijk :D
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

19-04-2007 19:58

Ruud Visser schreef::D hahaha Maaaaaaaaaaan vang die vissen gewoon, doe toch niet zo moeilijk :D


Als we alemaal zo gaan vissen als jou :P

Dan vangen we vast alle vissen die in ons opkomen Hé ruddie. :wink:
KSN
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

19-04-2007 20:19

Gerard Brondijk schreef:Ik las laatst een stuk in een oude karper wereld over het gebruik van dokter handschoenen voor het aanzetten van aas, de vangesten van alijn (waren volgens de kw) 30% gestegen toen zijn ze het aas ook higyensch < tja moet ff snel typen ) gaan berijden en toen stegen zijn vangsten nog een 20% , de vis kan waarschijnlijk wel degijk de geur van zweet,rook etc waar nemen.

Ik ga zelf "de methode met de handschoen" ook uitproberen en zal een kijken wat het wordt maar ik zie er wel wat in.

Ps.zal het stuk eens scannen en als text plaatsen.
en graag jullie mening hier over.


Gerarduzz :wink:


Dat stuk, Alijn, Herwin, en Roelof was toen een 1 april grap....

Groet,

Edward
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

19-04-2007 20:40

Edward van Berkum schreef:
Gerard Brondijk schreef:Ik las laatst een stuk in een oude karper wereld over het gebruik van dokter handschoenen voor het aanzetten van aas, de vangesten van alijn (waren volgens de kw) 30% gestegen toen zijn ze het aas ook higyensch < tja moet ff snel typen ) gaan berijden en toen stegen zijn vangsten nog een 20% , de vis kan waarschijnlijk wel degijk de geur van zweet,rook etc waar nemen.

Ik ga zelf "de methode met de handschoen" ook uitproberen en zal een kijken wat het wordt maar ik zie er wel wat in.

Ps.zal het stuk eens scannen en als text plaatsen.
en graag jullie mening hier over.


Gerarduzz :wink:


Dat stuk, Alijn, Herwin, en Roelof was toen een 1 april grap....

Groet,

Edward


Aha das nigt supha, want ik trap in een grap van 3 jaar terug :oops:

ik wist wel dat die belgen niet te vertouwen waren :lol:

Gerarduzz
KSN
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

19-04-2007 20:59

Hahaha....

Overigens zijn Herwin en Roelof gewoon Nederlanders :D

Zal zelf eens het stuk uit Karper opsnorren van Frank Warwick....

Groet,

Edward
Gebruikersavatar
jurgen heintjes
Berichten: 682
Lid geworden op: 28-08-2006 12:53
Locatie: JRC twin skin

19-04-2007 21:31

Ron van Houtum schreef:
Ik weet het BIJNA 100% zeker als je een karper hebt gevangen en de bollie of partikel zit er nog op of niet zo lang dat ze hem toch vernieuwen.
Omdat er een geur van een andere karper aanzit


Sorry hoor maar zelf vind ik dit wel erg ver gaan.
Iedereen met die geurtjes altijd. :D

Ik geloof hier niet in.
:-?
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

20-04-2007 06:50

Edward van Berkum schreef:Hahaha....

Overigens zijn Herwin en Roelof gewoon Nederlanders :D

Zal zelf eens het stuk uit Karper opsnorren van Frank Warwick....

Groet,

Edward


Ja Herwin en Roelof wel maar Alijn niet :lol:

Stelletje mafkezen.

Oke dan...

Geraruzzz :roll: :wink:
KSN
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

20-04-2007 09:24

Gerard, volgende keer opletten he..

Een vriend van mij trouwens die draaiden ze boilies ook met handschoentjes :P ...haaha..

en vangen dat die deed :wink:


jooooooooo 8)
~~Dreams can be true.~~