Hallo zomer...dag rust


Gebruikersavatar
klaas Sipma
Berichten: 156
Lid geworden op: 25-12-2005 15:51

12-04-2007 22:38

Michiel Pilaar Geplaatst: 12-04-2007 16:51 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Wat een prachtig weer !

Ik ga eindelijk maar weer es vissen!

Ja na al die lezingen moet jij nog maar weinig vrijetijd bezitten, trouwens hoe smaakte de zwolse whiskey?

Je gaat me niet vertellen dat die nog in de koelkast staat want daar geloof ik eigenlijk bar weinig van :wink:
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

12-04-2007 23:57

ramon ansing schreef:dayo je komt een beetje over dat je alleen aan je zelf denkt. Als JIJ het mooie muziek vind is het goed en als JIJ er geen last van hebt is het ook goed. En als je nou keihard de top 40 aan hebt of zachtjes hardcore dan moet die hardcore dus uit en dat top 40 aan. ....................



dayo zegt toch duidelijk als een ander er last van heeft moet het zachter of uit....
-----------------------------------------------------------------------------------------------

al heb ik er persoonlijk ook een bloedhekel aan al die drukte langs het water..
ik zoek me daarom ook wezenloos naar de rustige plekken..
al zijn die steeds moeilijker te vinden.
Mzzl Bart
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

13-04-2007 00:06

ramon ansing schreef:En als je nou keihard de top 40 aan hebt of zachtjes hardcore dan moet die hardcore dus uit en dat top 40 aan. ....................


Dus als ik dit goed begrijp mag top 40 voluit aan...

Nou jammer voor je, ik heb lekker me herrie zo hard aan als ik denk wat toepaselijk is.

Dus standje normaal net zoals elke muziek dat moet staan langs de water kant..
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
ramon ansing
Berichten: 655
Lid geworden op: 23-08-2006 17:46
Locatie: tolbert (groningen)
Contacteer:

13-04-2007 06:46

dayo zij dat als het goede muziek was dus geen marocaanse of hardcore dat hij dan best aan mocht. maar zolang hij er geen last van heeft is het niet erg. maar wat nou iemand die 50m naast dat feestgangers zit en er wel last van heeft moet ie dan ook uit. waarom gaan die lui vissen ga naar een cafe ofzo want zonder muziek en een karperblad kom je de dag ook wel door.
groet`n ramon
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

13-04-2007 07:15

dayo steenkist schreef:
je snapt het niet

het mag van mij hard staan als het mooie musci is en ik er niet minder op vang naatuurlijk als een ander er last van hebt moet het zachter of uit
spreekt toch voor zich :-?



staat er toch echt...
maak je niet zo druk man,daar word het echt niet rustiger door aan de waterkant.
Mzzl Bart
Gebruikersavatar
Louise Eghuizen
Berichten: 95
Lid geworden op: 10-12-2006 21:26
Locatie: Dalfsen

13-04-2007 15:19

Bij ons is het ook zo dat er van die lui maar een beetje zitten te kloten aan de waterkant met radio en bier en weet ik veel wat allemaal erbij, wat betekend dat die hengels er maar voor de lol bij staan.

Maar door hun mag er waarschijnlijk volgend jaar helemaal nergens meer in onze gemeente en waarschijnlijk nog een paar gemeenten niet meer genachtvist worden!! :evil: :evil: :evil:

En daarmee dus ook niet in de zomermaanden maar het HELE JAAR niet meer!

Jammer dat het op zo'n manier weer verpest moet worden voor de "rustige" karpervissers :roll: :cry:
Gebruikersavatar
ramon ansing
Berichten: 655
Lid geworden op: 23-08-2006 17:46
Locatie: tolbert (groningen)
Contacteer:

13-04-2007 15:29

hey dayo sorry die regel had ik niet gelezen....
nouja we gaan maar weer on topic.
nog maar een xtje sorry :P
groet`n ramon
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

13-04-2007 16:14

Bij mij in de buurt is er ook een vijver waar veel wordt gevist door dit soort "peppie vissers" Maar ik vind ook dat je niet iedereen over de zelfde kam moet scheren.
Ik heb zelf bv de hele winter door gevist en ik ruim mijn rommel altijd op ( :wink: )



Gerarduzz
KSN
Gebruikersavatar
Fabian stukker
Berichten: 752
Lid geworden op: 14-08-2006 23:00
Locatie: Twente

13-04-2007 19:12

hier helaas op een plasje ook het geval. Zitten mooie vissen op maar zit tegenwoordig zoveel TUIG. Zodra de zon schijnt hoef je daar niet meer te komen. Helemaal vol met mooiweer vissers. Blowen maar raak en zuipen enz. Het zijn meestal niet de vissers zelf maar hun vriendjes die ze meenemen. En de vissers worden er weer op aangekeken aangezien hun de reden zijn dat ze bij dat water zijn.

Vissen worden ook totaal niet goed behandelt omdat de vissers meestal te stoned zijn.

Komt ook geregelt politie aan dat water maar de overlast blijft.

gelukkig blijven die gasten mooi op die plas en gaan ze niet naar het knaal of andere wateren.
Karper vissen is simpel, maar het moeilijkste wat er is, is simpel karpervissen
Gebruikersavatar
jan-willlem braam
Berichten: 43
Lid geworden op: 02-10-2006 19:21
Locatie: Zuidholland

13-04-2007 19:40

[quote="Gerard Brondijk"] Maar ik vind ook dat je niet iedereen over de zelfde kam moet scheren.
Ik heb zelf bv de hele winter door gevist en ik ruim mijn rommel altijd op ( :wink: )


Hey Gerard,t wil niet zeggen dat jij dat ook doet!!
Degene die het wel doen moeten zich aangesproken voelen jij niet. :wink:
Ze mogen aan jouw een voorbeeld nemen.

Louise: En dan mag ik niet zo gefrustreerd doen.

Weertje niet gauw vissen,groeten
Wie geen fout maakt,maakt meestal niets...
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

13-04-2007 20:17

leuk he karpervissen.
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

13-04-2007 20:18

te leuk..
Mzzl Bart
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

13-04-2007 21:03

Louise, je verwart toch wat zaken. De gemeente heeft namelijk over het nachtvissen op zich niets te vertellen. In de Visserijwet is bepaald dat je de maanden juni, juli en augustus 's nachts mag vissen. En de Federatie Oost-Nederland heeft ontheffing voor vrijwel al haar wateren waardoor op die wateren (b.v. de Overijsselse Vecht) het hele jaar door 's nachts gevist mag worden. Nog maar even weer voor een goed begrip, ergens mogen nachtvissen staat helemaal los van het 's nachts gebruiken van een 'onderkomen', tot 1-1-2008 is dat in ieder geval verboden volgens de WOR. De gemeente Ommen is trouwens bezig met in haar bestemmingsplannen het kamperen op daarvoor aangewezen terreinen te regelen. De Federatie heeft binnenkort een afspraak met de gemeente Ommen om t.a.v. bepaalde wateren c.q. zones van wateren te gaan overleggen om daar een klein vistentje tijdens het nachtvissen geregeld te krijgen vanaf 1-1-2008.
Gebruikersavatar
Louise Eghuizen
Berichten: 95
Lid geworden op: 10-12-2006 21:26
Locatie: Dalfsen

13-04-2007 22:12

Aart heeft PB
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

14-04-2007 17:04

Ik liep net ook nog even een rondje met de hond.

Ik ben 4 camping shelters tegen gekomen met rod pod´s ervoor, allen 3 hengels en stretchers in de zon. Er zijn er zelfs die met winkelwagens als trolley naar de waterkant komen

Ik zag dat er achter ´´rondom de stretcher 4 x lege 500ml blikken bier lagen. Ook al ruim je dit op............het ziet er voor omstanders ´´niet vissers´´ gewoon niet goed uit. De karpervisserij is een soort hype geworden. Vroeger was het gewoon cool om in het weekend te stappen....tegenwoordig is het meer karpervissen in de vorm van een full moon party ´´de kenners weten dat wat ik bedoel´´

Helaas dus. De mensen die ´s ochtends vroeg uit de veren komen naar hun stek zien dat veelal de stek door illegal nachtvissers al is gekaapt.
Heren echt waar de mooiste is waar je gewoon meer moet werken om er te komen. Gelukkig heb ik er een gevonden.

Wat mij nog het meeste steekt aan zonnebrandcreme vissers is het feit dat ze steevast stekkenpezen. Daar het water van een ieder is om er te mogen vissen hebben velen gelukkig nog een gevoel in de klote. Die karpervisser die 4 maal per week naar het water rijd en zijn ding doet mbt voeren op een stek en er dan ook nog 2 maal wekelijks vist en vangt....... Hoe vaak gebeurt het niet dat er van die scooterboys komen kijken en diezelfde week nog pontivicaal boven op je goed lopen stekje zitten. Sluw hebben ze zelf gezien waarmee je vist, voert en rig dropt!

Schaamteloos bezetten ze dan je stek. Of ben ik wekenlijkwaar de enige die dit het afgelopen siezoen tot 8 maal toe heb mogen aanschouwen!!!
:cry: :cry: :cry:
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Jan Peter Teerling

14-04-2007 19:03

jordyopthof schreef:Ik liep net ook nog even een rondje met de hond.

Ik ben 4 camping shelters tegen gekomen met rod pod´s ervoor, allen 3 hengels en stretchers in de zon. Er zijn er zelfs die met winkelwagens als trolley naar de waterkant komen

Ik zag dat er achter ´´rondom de stretcher 4 x lege 500ml blikken bier lagen. Ook al ruim je dit op............het ziet er voor omstanders ´´niet vissers´´ gewoon niet goed uit. De karpervisserij is een soort hype geworden. Vroeger was het gewoon cool om in het weekend te stappen....tegenwoordig is het meer karpervissen in de vorm van een full moon party ´´de kenners weten dat wat ik bedoel´´

Helaas dus. De mensen die ´s ochtends vroeg uit de veren komen naar hun stek zien dat veelal de stek door illegal nachtvissers al is gekaapt.
Heren echt waar de mooiste is waar je gewoon meer moet werken om er te komen. Gelukkig heb ik er een gevonden.

Wat mij nog het meeste steekt aan zonnebrandcreme vissers is het feit dat ze steevast stekkenpezen. Daar het water van een ieder is om er te mogen vissen hebben velen gelukkig nog een gevoel in de klote. Die karpervisser die 4 maal per week naar het water rijd en zijn ding doet mbt voeren op een stek en er dan ook nog 2 maal wekelijks vist en vangt....... Hoe vaak gebeurt het niet dat er van die scooterboys komen kijken en diezelfde week nog pontivicaal boven op je goed lopen stekje zitten. Sluw hebben ze zelf gezien waarmee je vist, voert en rig dropt!

Schaamteloos bezetten ze dan je stek. Of ben ik wekenlijkwaar de enige die dit het afgelopen siezoen tot 8 maal toe heb mogen aanschouwen!!!
:cry: :cry: :cry:


Even een belletje naar de HSV/Politie,lijkt me genoeg om ze met een paar prenten naar huis te doen aftaaien.

Voor de rest allemaal oud nieuws,en niks waar niet iets aan te veranderen is/te doen is...
Marco Reurink
Berichten: 426
Lid geworden op: 23-05-2005 20:14
Locatie: Delft

14-04-2007 21:42

Hier zijn de peppies en cockies ook los... Bijna op elk hoekje van de plas staan 1 of meerdere tenten, ook op soortgelijke wateren staan meerdere tentjes. Maakt me opzich niet dat uit dat je vist, als je maar dei vis goed behandeld, ergeen disco van maakt en je troep opruimt.

mvg Marco