te belachelijk voor woorden


Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

29-03-2007 12:42

Kees Verheij,

ff een vraagje, als jij iemand op een afzonderlijk fietspad ziet fietsen waar verder niemand op fietst zonder handen aan het stuur , geef jij die persoon dan direct een boete ?

zou je uberhaupt die persoon een boete geven voor die "overtreding" ?

of vind je het niet eens nodig om een waarschuwing te geven ?

ben daar wel benieuwd naar.

vrgr,

michel
Gebruikersavatar
Rinus Schuurman
Berichten: 695
Lid geworden op: 26-08-2006 14:50
Locatie: Lelijkstad
Contacteer:

29-03-2007 13:06

Kees Verheij schreef:Het zal altijd zo blijven dat de beste stuurlui aan wal staan.

Als de huisschilder m'n woning schildert, ga ik de man echt niet vertellen hoe hij dat moet doen en als hij iets verkeerd doet zijn meteen ook niet alle schilders klootzakken.

groet,
Kees


Precies, ben blij dat je het met me eens bent, kon wel wat bijval gebruiken :D
Van al degenen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangenamen zij die zwijgen.

http://www.icarp.nl
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

29-03-2007 13:38

michel Tja schreef:Kees Verheij,

ff een vraagje, als jij iemand op een afzonderlijk fietspad ziet fietsen waar verder niemand op fietst zonder handen aan het stuur , geef jij die persoon dan direct een boete ?

zou je uberhaupt die persoon een boete geven voor die "overtreding" ?

of vind je het niet eens nodig om een waarschuwing te geven ?

ben daar wel benieuwd naar.

vrgr,

michel


Nee, daar heb ik nog nooit iemand voor bekeurd, het is tegenwoordig niet eens een strafbaar feit meer, hooguit het "kapstokartikel" van gevaar of hinder op de weg veroorzaken. Als iemand door dit kunstje de hele wegbreedte nodig heeft en echt gevaarlijk bezig is dan wordt het uiteraard een ander verhaal.

Wel vraag ik altijd vriendelijk of ik zijn stuur van zijn fiets mag schroeven, omdat hij het kennelijk toch niet nodig heeft.

Ik weiger sowieso om "te schrijven als doel", het is een eerder middel om gevaarlijk of hinderlijk gedrag aan te pakken. Spijkers zoeken op laag water heb ik namelijk een broertje dood aan.

Helaas zijn er wel agenten die echt voor de aantallen gaan en zonder pardon alles bekeuren wat ze maar kunnen vinden. Jammer is dat.

Aan de andere kant, als je niets verkeerd doet, je aan de wet houdt, heb je niets te vrezen, toch? Neem je het risico, dan moet je vooral niet zeuren. Ik word ook wel eens geflitst met 104 km/u waar je 100 mag. Kan me er druk om maken, maar had ik maar moeten opletten.

groet,
Kees
Laatst gewijzigd door Kees Verheij op 29-03-2007 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
john van der waal2
Berichten: 639
Lid geworden op: 27-03-2006 15:14
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

29-03-2007 13:41

kees er gaan tog 4 corectie kmers per uur af?

dan kom je op 100 dus niet srafbaar. :D
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

29-03-2007 13:45

Grappenmaker 8) , ik reed dan dus 108 echte kilometers!
Ik weet het, levensgevaarlijk 'savonds laat en geen kip op de weg.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
john van der waal2
Berichten: 639
Lid geworden op: 27-03-2006 15:14
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

29-03-2007 13:48

oke zo had ik niet gedacht.

nou dat is 6x4= 24 euro's of is het al 16 euro per km.

enja dat is wel gevaarlijk s'avonds laat en niemand op de weg.
zou je geen valse kenteken platen kopen als je dan geflitst word dan krijg jij geen bekeuring alleen uitkijken dat je niet gepakt word.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

29-03-2007 14:09

Vreemde redenaties lees je soms, geflitst worden en er dan voor zorgen dat je niet gepakt wordt. :roll: :roll:
Je bent geflitst en dus gepakt, kenteken klopt niet en komt op opsporing dan moet je verdomd goed uitkijken in het vervolg.
Vissen is een hobby, geen religie!
john van der waal2
Berichten: 639
Lid geworden op: 27-03-2006 15:14
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

29-03-2007 14:12

nee douwe je snap me verkeerd.

je hebt van die leuke palen staan die flitsen op kenteken.
als jij een vals kenteken op je auto hebt dan kan je niet gepakt worden.
tenzij ze je op een ander punt pakken.

hoop dat hij nu duidelijk is.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

29-03-2007 14:35

ik weiger sowieso om "te schrijven als doel", het is een eerder middel om gevaarlijk of hinderlijk gedrag aan te pakken.


als elke agent die reden gebruikt om mensen te beboeten ,ben ik het er 100% mee eens,helaas blijkt dat alleen vaak ik de praktijk niet altijd zo is.zie hieronder

helaas zijn er wel agenten die echt voor de aantallen gaan en zonder pardon alles bekeuren wat ze maar kunnen vinden. Jammer is dat.
ik vind dat nou ook erg jammer ,echter vind je het dan ook niet jammer dat je met zulke collega`s in verband wordt gebracht?ik zou dat persoonlijk niet willen.

Aan de andere kant, als je niets verkeerd doet, je aan de wet houdt, heb je niets te vrezen, toch?


ik probeer me altijd aan de regels te houden ,want als ik ergens geen zin in heb is het wel gezeik met de politie. :wink:

vrgr,

michel
Gebruikersavatar
Harry post
Berichten: 148
Lid geworden op: 15-10-2006 18:06
Locatie: Hoogeveen

29-03-2007 17:55

Zat hier eens te vissen aan de brunstingerplas , ook controle van de politie .
Alle papieren laten zien , was voor mekaar .
Ze wilden weer weg gaan .
Dus ik zeg en die vissers aan de overkant van de plas dan ?
Daar gingen ze niet heen want was te ver lopen :o
Nou daar zakt je de broek van af of niet dan .
Noemen ze controle :lol:
Dus als ze te ver moeten lopen , heb je geen last van de politie :lol:
Ha Ha Ha mooi man :wink:
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

30-03-2007 12:02

haha het word steeds gekker.. Die politie verveeld zich dus duidelijk.

Maagzweren dat het zijn :lol:

Succes

Mvg PVL
robin bijker
Berichten: 108
Lid geworden op: 25-12-2006 09:36
Locatie: glanerbrug
Contacteer:

30-03-2007 17:03

hebben we het hier toch beter
laatst een morgentje vissen kwamen ze ook even langs
kijken of we nog wat gevangen hadden(toevallig ook een karpervisser :P
is trouwens ook de enigste keer dat ze een beetje normaal doen :evil:
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

30-03-2007 22:28

Jacky, in je tweede (grote) stuk ontbreken ook de leestekens, echt, het leest erg moeilijk.

Ik kan trouwens nog steeds niet opmaken uit je stuk dat de plisie zich vijandig opstelde. Jij zegt dat wel, maar ik vind dat het helemaal meevalt. Ik vind dat je overdrijft, en dat ook nog eens slecht doet.

Ik beoefen mijn beroep reeds 22 jaar. 20 jaar bij één baas en 2 jaar bij deze waar ik nu zit. Ik werd gebeld en via familie aangespoort bij mijn huidige werkgever te komen werken. Mijn kennis was hard nodig in dat bedrijf. Een alround loodgieter met ouderwetse inzet. Eentje die de huidige technieken onder de duim had maar ook de oude ambachten had geleerd.

Maar wat denk je, ik wist toch niet alles. Niemand weet alles!
En wat denk je nog meer? Mijn werk, ondanks mijn ervaring en kennis, lekt ook nog wel eens. En soms zit het helemaal verkeerd. En nog ben ik goed in mijn beroep!

Moet een plisie elke dag in het zonsondergangsboekje kijken hoe laat de bol onder gaat? Nee toch? Ze kunnen hun tijd beter besteden. En mijn werkgever vraagt vaak als we klaar zijn: Alles gecontroleerd op lekkage?

Ik vind de terugzetvraag helemaal niet vervelend. Als jij namelijk besluit om hem mee te nemen, had hij je er op kunnen wijzen dat dat niet mocht.

Ik zie absoluut je probleem niet. Eerder een drang om een topic te openen. Een drang om tegen de politie te schoppen.....of een schreeuw om aandacht.


Dus Jacky, meld je aan en wordt vrijwillig contrleur. Of hoe die ook mogen heten tegenwoordig.
Gebruikersavatar
Rinus Schuurman
Berichten: 695
Lid geworden op: 26-08-2006 14:50
Locatie: Lelijkstad
Contacteer:

31-03-2007 09:08

Rob de Boer schreef:Moet een plisie elke dag in het zonsondergangsboekje kijken hoe laat de bol onder gaat?


Nee, maar als ze iemand er op aan willen spreken lijkt het mij toch dat ze dat wel even van te voren hebben gedaan ;)

Rob de Boer schreef: Nee toch? Ze kunnen hun tijd beter besteden.


Precies ;)
Van al degenen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangenamen zij die zwijgen.

http://www.icarp.nl
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

31-03-2007 16:34

Hoezo? Vind je het echt een probleem dat ze daarvoor moesten bellen?

Ik zie nog steeds het probleem niet hoor.


Wat een heissa om niks.

Geen bekeuring, geen arrestatie, helemaal niks. Alleen een vaag verhaal over een gemene agent.
marco arnout
Berichten: 40
Lid geworden op: 18-03-2006 19:22
Locatie: rotterdam

31-03-2007 19:31

het is weer eens een hoop gezeur om niks :roll:

het valt mij op dat men de politie altijd loopt af tekraken als ze gewoon hun plicht nakomen en jouw controleren en er voor zorgen dat jij je gewoon aan de regels houdt!

jullie willen wel dat de politie alle aso's en illegale vissers oppakt, maar onder tussen willen jullie zelf niet lastig gevallen worden door de politie, want dan zijn het ineens miern**kers!

ik noem dat nogal hypocriet :roll:

nogmaals zeur niet zo en ga vissen en geniet er nou eens van ipv je heel de tijd over alles op te winden!

marco
Gebruikersavatar
Rinus Schuurman
Berichten: 695
Lid geworden op: 26-08-2006 14:50
Locatie: Lelijkstad
Contacteer:

01-04-2007 08:15

Rob de Boer schreef:Hoezo? Vind je het echt een probleem dat ze daarvoor moesten bellen?

Ik zie nog steeds het probleem niet hoor.


Nee hoor, ik vind het geen probleem.

Punt is dat je normaal gesproken eerst denkt en dan pas doet.
Tenzij je Karim heet en een vriend van Najib A. bent ;)

En als je geen humor hebt zal je bovenstaande niet snappen.....bvb sorry :P
Van al degenen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangenamen zij die zwijgen.

http://www.icarp.nl
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

01-04-2007 19:20

Ik ben blij dat jij wel perfect bent.....
Gebruikersavatar
Rinus Schuurman
Berichten: 695
Lid geworden op: 26-08-2006 14:50
Locatie: Lelijkstad
Contacteer:

01-04-2007 19:35

Rob de Boer schreef:Ik ben blij dat jij wel perfect bent.....


hmmm weer zo'n conclusie waarvan ik niet snap waar je die op gebaseerd hebt, maar goed....ik wil je best uitleggen dat er in een show van cabaretier Najib Amhali een stukje zit waarin Najib zijn vriend Karim nadoet die dan weer een stukje doet waarin hij een grap maakt over het denken en doen.
Misschien moet je dat eens kijken, valt er misschien nog wat te lachen.

Cheer up man, 't is verdorie lente!
Van al degenen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangenamen zij die zwijgen.

http://www.icarp.nl
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

01-04-2007 19:40

Rinus Schuurman schreef:
Rob de Boer schreef:Ik ben blij dat jij wel perfect bent.....


hmmm weer zo'n conclusie waarvan ik niet snap waar je die op gebaseerd hebt, maar goed....ik wil je best uitleggen dat er in een show van cabaretier Najib Amhali een stukje zit waarin Najib zijn vriend Karim nadoet die dan weer een stukje doet waarin hij een grap maakt over het denken en doen.
Misschien moet je dat eens kijken, valt er misschien nog wat te lachen.

Cheer up man, 't is verdorie lente!


De F van Vrienden.

EEj shoarma.

FF gewoon nederlands prate jaah ?

^^^Dit bedoel je ^^^??

Gerarduzz :wink:
KSN
Gebruikersavatar
Rinus Schuurman
Berichten: 695
Lid geworden op: 26-08-2006 14:50
Locatie: Lelijkstad
Contacteer:

01-04-2007 19:42

Gerard Brondijk schreef:De F van Vrienden.

EEj shoarma.

FF gewoon nederlands prate jaah ?

^^^Dit bedoel je ^^^??

Gerarduzz :wink:


;)
Van al degenen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangenamen zij die zwijgen.

http://www.icarp.nl