Uitscheiding


Plaats reactie
Gebruikersavatar
De Bakker
Berichten: 438
Lid geworden op: 17-12-2005 17:12
Locatie: Heino

29-03-2007 10:54

Ik zat met een vraagje: Samen met een kameraad van mij hebben wij al weken een lichte voerplek met particles gecreeerd, welke ook wel redelijk loopt. Bij de vissen die mijn maat als eerste ving, konden we uitwerpselen uit de vissen krijgen door richting de anus te strijken met onze vinger. Zo konden we zien of de vissen ook wel degelijk zich te goed hadden gedaan aan onze snoepjes. Dit bleek wel degelijk het geval.

Maar nu wil het geval dat ik alle vissen die ik eraf haalde erna, geen uitscheiding kon krijgen...Het leek wel of deze vissen helemaal leeg waren! Het gaat hierbij om een groot aantal zeelten en een enkele karper

Nu is mijn vraag: Hoe komt het dat het bij deze vissen niet lukt? Is het omdat we te weinig voeren? De vissen tijdens de dril alles uitschijten? Of eten ze gewoon niets van ons voer?

Wat is jullie antwoord en is het misschien raadzaam om meer te gaan voeren??

Bij voorbaat dank voor jullie reacties...

Groeten
Geniet niet alleen van het vangen maar ook van de rust en de natuur om je heen! ruim je rommel op, kleine moeite...
Gebruikersavatar
Stef Dijkstra
Berichten: 1106
Lid geworden op: 02-06-2006 18:38
Locatie: Twente

29-03-2007 11:32

Als het goed loopt nou waarom zou je je er druk om maken? Het kan meerdere oorzaken hebben, misschien is het net toeval dat de vissen gelijk bij het haakaas begint.
Is het een groot water wat je bevist? Of een klein afgesloten water?

Je zou kunnen proberen meer te voeren, en kijken wat het resultaat er van is, maar als je er goed vangt, zou ik me afvragen wat het nut er van is.
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

29-03-2007 12:08

Sowieso, als je goed begint te vangen kan je het voer wat opkrikken. Probeer eens verspreider te voeren. Hier bereik je veel meer vis door en niet een enkeling, die waarschijnlijk alleen of met een paar vissen de hele stek leeg vreten keer op keer.


8)
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

29-03-2007 13:12

Lijkt me wel met logica te beredeneren...

op de lange termijn ga je meer vissen aantrekken, meer vis betekend minder voer per vis....
Waren het eerst de honkvissen die je misschien ving en die alles voor hun hadden, nu komen er regelmatig vissen een hapje halen, ook als er niets te halen valt... het is een herkenningspunt geworden.
Je zult nu dus vissen vangen die minder of nog geen één snoepje hebben gegeten maar er wel voor komen..

Ik heb hetzelfde, soms schijten die beesten m'n hele boot vol op m'n vaste stekken... soms helemaal niets (dit zijn meestal de beste sessies)

Gr Vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Luke Peters
Berichten: 517
Lid geworden op: 22-06-2006 15:24
Locatie: Limburg
Contacteer:

29-03-2007 21:25

Als je vangt.. waarom zit je je dan druk te maken om vissenschijt? :lol:

Just kiddin,

denk dat vinnie in de goeie richting zit :roll:
mvg,
Luke
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

29-03-2007 22:06

er is ook nog een andere verklaring
karper heeft een zeer slechte vertering in de darm
van het opgenomen voer komt regelmatig 50% in pure vorm terug in de ontlasting
bij een goudvis (lekker vergelijk hé) is het ongeveer 5% wat onverteerd uitgescheten wordt
zeelt verteerd ook zijn voedsel beter dan een karper

karper noemen we niet voor niets de varken onder de vissen!
Gebruikersavatar
De Bakker
Berichten: 438
Lid geworden op: 17-12-2005 17:12
Locatie: Heino

30-03-2007 07:35

Interressante reacties! Heb inmiddels de voerhoeveelheden(mede vanwege het mooie weer) wat opgevoerd. De volgende sessie zit nog niet in de planning, maar ik zal iig laten weten wat de volgende vissen ervan uitschijten :wink:

groeten en bedanktvoor de reacties
Geniet niet alleen van het vangen maar ook van de rust en de natuur om je heen! ruim je rommel op, kleine moeite...
Plaats reactie