Onduidelijkheden over voeren


Plaats reactie
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

20-03-2007 16:46

hallo ik zie een paar dingen nog niet zo zitten.
ik ben van plan om over een paar weken een voerplek te starten maar nu zit ik nog met een paar vragen.

hier komen ze ik stel het zeer op prijs als ik er antwoord op krijg.
(kunnen jullie ze zo beantwoorden zoals jullie het op je eigen water zouden doen?)

1.) Maakt het uit als je gaat voeren en je slaat 1 of 2 keer per week een dagje over?

2.) Is het erg als je altijd in de avond voert en je gaat een keer in de ochtend vissen? (of andersom)? :wink:

3.) Is het erg als je de ene dag in de ochtend voert en de andere dag in de avond?

4.) Wat zouden jullie voeren duivenvoer of gewoon mais? (mais is iets aantrekkelijker geprijst)

5.) Is het erg als je 2 verschillende boilies draait en je voert ze door elkaar heen?

6.) Is het erg als je dan gaat vissen en op elke hengel een ander boilie doet? Op 1 plek.? (en door elkaar voeren)?

alvast bedankt. :lol:
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

20-03-2007 16:57

matthijs den Dunnen schreef:hallo ik zie een paar dingen nog niet zo zitten.
ik ben van plan om over een paar weken een voerplek te starten maar nu zit ik nog met een paar vragen.

hier komen ze ik stel het zeer op prijs als ik er antwoord op krijg.
(kunnen jullie ze zo beantwoorden zoals jullie het op je eigen water zouden doen?)

1.) Maakt het uit als je gaat voeren en je slaat 1 of 2 keer per week een dagje over?

2.) Is het erg als je altijd in de avond voert en je gaat een keer in de ochtend vissen? (of andersom)? :wink:

3.) Is het erg als je de ene dag in de ochtend voert en de andere dag in de avond?

4.) Wat zouden jullie voeren duivenvoer of gewoon mais? (mais is iets aantrekkelijker geprijst)

5.) Is het erg als je 2 verschillende boilies draait en je voert ze door elkaar heen?

6.) Is het erg als je dan gaat vissen en op elke hengel een ander boilie doet? Op 1 plek.? (en door elkaar voeren)?

alvast bedankt. :lol:


1 > Nee.. zelf voer ik om de dag.. dus eigenlijk 3x in de week.

2 > Nee. maar belangrijk is te weten wanneer de vissen azen. en hoe snel je voer op is. zelf voer ik onregelmatig. ene keer s'avonds en andere keer smorgens. (ligt meer aan mijn schema dan dat ik het bewust doe) in mijn ogen is het beste om 2-3 uur voor de echte aasperiode begint. je kunt hier achterkomen door veel te vissen en de tijden noteren wanneer je vangt.. zo zie je na een aantal vissen al een patroon onstaan. bv alleen smorgens beet of s'avonds of snachts etc.. ik probeer dus vaak te voeren en te vissen voor deze aasperiode begint.

3> nee zie antwoord 2

4 > ligt aan het vis bestand. veel witvis zal ik eerder naar boilies grijpen. en anders mais maar dit is een persoonlijke voorkeur

5> nee. het maakt niet veel uit. normaal houd ik het bij 1 soort boilies. als je met 2 soorten gaat voeren/vissen zul je na een aantal vissen misschien merken dat 1 beter vangt dan de andere. dus dan zou ik die aanhouden en de ander achterwege houden.

6 > nee zo benut je je maximale vangstkansen als je met 2 verschillende boilies voert. maar ik prefereer liever 1 soort boilie.. en ook de stekken zo ver mogelijk van elkaar. zodat je niet je andere hengel verstoort bij een aanbeet of bij het ingooien

Gr. Remko
Gebruikersavatar
Tim Belshof
Berichten: 635
Lid geworden op: 15-10-2006 17:45
Locatie: twente
Contacteer:

20-03-2007 17:06

ben ik helemaal met remco eens...

tip ( als er veel witvis op het water zit voer dan alleen met boilies ) het liefst 1 soort boilies zodat de vissen wennen aan de boilie en de boilie vertrouwen..verder natuurlijk niet teveel voeren tis namelijk nog niet zo dat de vissen volop asen natuurlijk!
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

20-03-2007 17:27

kijk daar heb ik wat aan bedankt.

maar bij vraag 2 bedoelde ik eigenlijk al dat ik zoiezo boilies voer maar ter onder steuning partikles
als je elke dag een kilo boilies voert loopt dat aardig in de papieren. (Bij mij)
en met mais kun je strooien. dan heb je een baal van 25 kilo voor een paar centen

en ja er zit zeer veel witvis maar dat is niet erg.
maar ik hou het bij 1 stek denk ik.

en waarom 2 soorten boillies?
ik ga binnenkort beginnen met boilies draaien (vorig jaar ook wel eens)
en nu heb ik een receptje maar ik weet niet of het werkt en daarom 2 soorten kun je altijd kijken welke beter is. :wink:

en het worden waarscheinlijk ochtendjes en avondjes dat ik ga vissen. :wink:

verder nog mensen??
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

20-03-2007 22:08

Matthijs,

eeuwige twijfelaar, gewoon gaan met die banaan!
En die mais wel koken he zolang het koud is, want anders wordt het blanken.

Ik weet trouwens nog wel goedkope (1,10 euro de kilo) boilies voor je, PB me maar als je belangstelling hebt. Ze vangen ook nog vis, dus wat wil je nog meer.

gr,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
peter andrae

21-03-2007 05:10

Wat Kees al aangeeft de eeuwige twijfelaar ook ik heb mijzelf daar een een paar keer op betrapt vooral als het op stekkeuze aankomt word er veel gevist op dat water zo ja waar,als ik voer doe ik dat in het donker zodat andere mij niet zien kan erg belangrijk zijn,het is lullig zoals ik vorige week heb gehad dat je 3 dagen naar de waterkant rijd en er dan achter moet komen dat als je op je plekje wilt zitten er al andere op zijn gaan vissen,en zij konden dat natuurlijk niet weten dus kon ik het hun niet kwalijk nemen.


Ook dat kan gebeuren calculeer die ook maar in,als je de aastijden wilt weten zal je klokje rond moeten vissen.
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

21-03-2007 09:26

ja ik weet het.

mar als je dat hebt is het klote.

maar ik heb altijd van die vragen zoals:
zit ik op de goede plek?
ligt mijn voer er nog?
zit er wel vis?
enz.

maar ik weet wel hoe ik het ga doen!!!!!! :lol:

toch bedankt he ik weet voldoende

er mag een slotje op
Gebruikersavatar
Luc Maessen
Berichten: 264
Lid geworden op: 12-07-2006 11:02
Locatie: Nieuwegein

21-03-2007 11:19

Misschien is het slim als je particles en boilies als combo wil gebruiken dit topic even door te lezen:

http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=38604

Misschien steek je er nog wat van op, heb ik in ieder geval wel gedaan :)
Gebruikersavatar
Barry Koster
Berichten: 154
Lid geworden op: 31-03-2006 14:43
Locatie: Muntendam

21-03-2007 13:08

mathijns ik en me vismaat staan/gaan ook altijd van te voren kijken waar we gaan vissen hoe we gaan vissen met wat we gaan vissen enz enz...
zijn soms uren aan het water te discuseren wat we nou gaan doen en hoe ookal kennen we het water waar we vissen kwa omgeving nu wel :wink:

ik vind hier zelf niks mis mee want dan zit weet je gewoon dat je (waarschijnlijk) 1 van de betere stekken hebt, dan dat je luk raak ergens maar een blut voer in gooit zonder er bij na te denken(wat ik in het begin deed). en de weers verwachting nemen we dan ook mee, in hoeverre je daar op kan vertrouwen:lol:

Dus twijfelen is niet erg als je op den duur maar wel de knoop kan door hakken.
En mocht je echt n stek gaan onderhouden dan had ik toch we 1 gekozen waar minder wordt gevist ivm stekkenjatters want straks trekt iemand anders 'jou' der uit waar jij veel werk voor hebt gedaan.

Groeten Barry
Waarom hip doen als je Groninger kan zijn??
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

21-03-2007 14:20

oke bedankt ik ga lezen :wink:
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

21-03-2007 20:05

mattijs, beter 500gram tijgers dan 3kilo mais per voerbeurt :wink:
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

22-03-2007 07:46

huh waar heb je het over? :wink:

ik snap hor
jim versluis
Berichten: 252
Lid geworden op: 09-01-2006 10:54
Locatie: breda

22-03-2007 09:13

he mathijss misschien moet je gewoon iets minder twijfelen en iets meer proberen.
Zeker als je nog niet zo lang vist is het des te belangrijker om gewoon dingen uit te proberen zodat je inzicht krijgt?
Hoe meer je dit doet hoe sneller je in de toekomst vooruit komt in je visserij.
Je wilt toch niet bij elke beslissing waarover je twijfelt aan het hele board vragen wat iedereen er van vind en of ze je kunnen helpen.
Beetje zelfstandigheid en trail en error kan geen kwaad.

mzl jim

ps als je ook wat meer wilt weten over voeren google evert aalten maar eens....daar kan je wat leren.

probeer gewoon goed te voeren volgens een plan op de juiste plek op de juiste tijd met een zo goed als mogelijke kwaliteit voer.
Denk een keer na over wat je wil bereiken met je voeren...
De KSN is er ook voor jou!

Kwaliteit = TTB BAITS

Check: http://WWW.TTBBAITS.COM
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

22-03-2007 09:53

ik weet het

mar tog bedankt :wink:
chris den heijer
Berichten: 111
Lid geworden op: 11-02-2007 15:18
Locatie: dieren
Contacteer:

22-03-2007 21:32

als je perse met 2 soorten boilys wil voeren maak dan 2 verschillende stekken op hetzelfde water,het liefst een eind uit elkaar.zo kun je altijd zien welke boily het best uit de bus komt op jouw water.beter is het ok bij een soort te houden,je geeft de vis dan veel vertrouwen aan het aas doordat ze constant aan dezelfde boily kunnen wennen.als jj je stek dan niet dood vist kun je hier nog een hoop plezier van hebben.
vang ze,chris
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

23-03-2007 09:41

Hier dan mijn mening over het voeren:

1- Dat maakt helemaal niks uit. Je kan de ene dag beter wat meer voeren dan elke dag 500gr bij wijze van spreke. Op deze manier zou je veel meer vissen bereiken. En dit leidt uiteraard tot betere vangsten.

2- Het maakt niet uit of je in de avond vist en dan sochtends vis. Je moet er wel vanuit kunnen dat het voer weg is sochtends. Als je dan sochtends aankomt, weet je of je nog kunt voeren of niet. Anders kan je de stekken nog altijd met een zakje pva of single hookbait afvissen.

3- Door juist op andere tijdstippen te voeren, gaat de vis jouw boilie herkennen als ongevaarlijk en dus goed eetbaar. Het is dus voor de vis moeilijker te weten waar nu een haak aan zit of niet. De ene keer gebeurt er niks sochtends maar savonds krijgt die wel een haak in zijn onderlip.

4- Als ondersteuning aan de boilies zou ik mais gebruiken, als je daar voor kiest. Je zou ook eens kunnen kijken naar hennep. Dit is een ware karpermagneet. Je voert dan de eerste dag met hennep erbij en dat bouw je af tot de visdag.

5- Opzich is dit niet erg, maar ik zou het gewoon bij 1 boilie houden.

6- Zou ik niet doen... Maar het kan wel denk ik..

8)
~~Dreams can be true.~~
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

23-03-2007 13:00

bedankt
Plaats reactie