Bekende karpervissers..., allemaal eikels??????


edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

27-12-2002 17:36

Op 2002-12-27 16:21, schreef Aart Lokhorst:
Beste Edwin, Leon Hoogendijk gedroeg zich daar ook voorbeeldig, zonder enige blabla.
Is ook een heel gewone vent (als je hem wat beter kent), daar echter publicaties in de meeste gevallen succes-verhalen zijn en moeten verkopen krijg je al gauw een vertekend beeld....


ik schrijf niet niet over de persoon leon hoogendijk, ik ken hem niet. Wel redelijk als verkoper van het succesvol karpervissen op bakken goud in frankrijk.

Mijns inzien is zijn rol in het verder uitbreiden van het veel te ver geexplodeerde karpervismanie een niet geringe. Juist om die reden (eerlijk is eerlijk, dit heeft toch met een soort verkrijgen van heldendom, danwel ook financieel gewin te maken) mag ik WAT hij gedaan heeft niet, en hoeft een en ander voor mij niet meer, want als karpervisser (dus niet als mens) behartig je dan mijns inzien verkeerde idealen.

Of hij verder een vriendelijk mens is of niet laat ik in het midden. Zulks een overwegingen bewaar ik wel voor de mensen in mijn directe omgeving (bijv familie, vrienden enzo ;o),danwel mensen die ik op zijn minst zelf heb gesproken / ontmoet.

Je moet het stukje schrijven van mij over Leon en zijn aanwezigheid ook niet los plaatsen van mijn niet gaan naar het vkb, want ook daarover schreef ik dat het algemeen beeld wat zij via hun website en magazine naar buiten brengen, nogal botst met mijn ideeen over karpers / karpervissen in het algemeen.

Die hebben geen namen, en zwemmen niet in putjes waarin elke dag een twintigtal hengels uitliggen, om ze voor de 34ste, danwel 35ste keer te vangen.

aart: mijn beste vriend liet ik nog vallen als ik bemerkte dat hij poen, danwel een soort van beroemdheid-zijn uit de karpervisserij probeerde te verkrijgen, danwel een soort van kermisatraktie van het karpervissen in zijn ogen heeft staan.

Ik geef niet af op de persoon leon, wel op zijn daden, en hoe dan ook, die bestaan nu eenmaal. Als je jezelf eerst beroemd maakt, moet je later niet gaan klagen dat mensen zeggen dat je beroemd bent, en dan roepen dat je een gewone vent bent.... vast en zeker,maar had jezelf dan niet eerst ten koste van de karper omhoog getild....

of zie ik dit te zwart/wit?

groeten ed



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: edwin siol op 2002-12-27 18:57 ]</font>
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

27-12-2002 19:36

Wellicht een beetje zwart-wit Edwin. Maar ik heb daar absoluut geen probleem mee, jij bent in ieder geval duidelijk en geen 'kuddedier'. Qua visserij ontlopen onze meningen elkaar niet veel.
Daar ik Leon al veel langer ken en hij nu al enige jaren z'n brood verdient met de karpervisserij c.q. publicaties hierover bekijk ik waarschijnlijk zijn 'schrijfsels' door een wat andere (niet zo eenzijdige) bril.
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

27-12-2002 22:29

overigs Aart

ik begrijp terdege dat ik Leon niets persoonlijk kan verwijten, niet direct in ieder geval, daar hij slechts instapte in een beweging die toch al aan de gang was, en het is inderdaad minder erg als, iemands 'daden' hooguit een kleine versnelling veroorzaken, in een process van tever-doorgegroeide-karper-commercie-danwel-helden-dom-hype (das ook een leuke voor galgje;o) zonder Leon had dit ook plaats gevonden, en dit geld ook voor vele anderen die overstag zijn gegaan en mee zijn gaan draaien.

Het beste er dan maar van makend, zoals ik dit bijvoorbeeld beproef in Patrick Bauwens persoon, is een mooi streven, en prijzenswaardig. Een beter voorbeeld is hierin natuurlijk Joris.

U persoonlijk ken ik (nog) niet (goed) genoeg, maar dit forum nu een tijdje aanschouwend, zal ut wel loslopen, en heb je allang het voordeel van mijn paranoide twijfels verkregen ;o)

groeten ed
;o)

ps. Dit geld natuurlijk ook bijvoorbeeld voor de betaalwaterendiscussie. Je kunt een voorstander niet verwijten dat ie besluit naar een betaalwater toe te gaan, gaat vissen, en zijn bak vangt. Hij kan immer zeggen: Anderen gaan ook, het bestaat toch; het is de vooruitgang... etc etc en dat zijn precies dezelfde argumenten. ideaal zou zijn uit protest er niet aan mee te doen, soort van eigen verantwoording naar een eigen moraal. en juist het ontbreken van dit laatste stemt mij soms erg bitter.

maar goe, dit geld zeker niet alleen voor de visserij, nee. Het is een ontspiegeling van een verloren maatschappij.

Groeten van verder best tevreden ed ;o)
Willem Barnas

21-01-2003 17:56

Hallo jonges,

wat een ongelofelijke onzin, net alsof onbekende karpervissers nooit naast hun schoenen lopen, kom op zeg, hou jezelf niet voor de gek... Trouwens jullie zijn nu ook allemaal bekende karpervissers dus pas maar op langs het water, wie schrijft er tegenwoordig geen artikelen (zie dit Board)? Mag ik ook even weten wat het verschil is tussen die bekende vissers en jullie allemaal? We're all made of stars......!

Het spijt me zeer maar ik kan dit generaliserende gelul echt niet uitstaan hoor. Dat een paar van jullie nou een keer en bekende karpervisser tegen het lijf lopen die een ochtendhumeurtje heeft, wil nog niet zeggen dat we allemaal idioten zijn. Doe mij en een hoop anderen een lol en verwijder deze kletskoek van het Board. Overal ziten klootzakken tussen, dus maak je maar geen illusies. Ik ken trouwens een aantal bekende vissers en als de ettertjes een voorbeeld namen aan hun gedrag en benadering, menthaliteit ook, dan zou het langs het water een stuk gezelliger zijn. De meeste bekende karpervissers worden binnen no-time schietschijven voor gefrustreerde vissers, mensen die niet kunnen relativeren. Trouwens, dat er geen namen worden genoemd tot Ons Aller Aart arriveert zegt al genoeg, broekenschijters.....

Ga lekker vissen en zeik mekaar niet af joh,
Willem Barnas

!
marc janssens
Berichten: 40
Lid geworden op: 22-12-2002 01:00
Locatie: Herentals

22-01-2003 11:58

inderdaad Mark, dat is een van de simpelste gasten die ik al ben tegengekomen in het karpervissen.
Gebruikersavatar
Rob van Burik
Berichten: 158
Lid geworden op: 22-07-2002 02:00

07-02-2003 00:39

Zolang er geen namen genoemd worden heeft dit hele topic geen nut!!!

Zoals meerdere mensen waarschijnlijk heb ik wel eens verhalen gehoord (wel een tijdje terug al) over bijvoorbeeld Kevin Maddocks (kent iemand hem nog?) die betaalde om met een door een ander gevangen vis op de foto te mogen!

Of ben ik de enige die hier vanaf weet?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rob van Burik op 2003-02-07 00:43 ]</font>
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

07-02-2003 01:26

Tim,dit vind ik echt een hele goeie:
"Mocht ik ooit nog een aanvaring krijgen met hem dan gaat ie te water. Snel save en simpel. Kan ie daar een mooi artikeltje over schrijven: Hoe ik met mijn arrogante bek te water ging!"
SCHITTEREND MOOI GESPROKEN :lol:
Dennis

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dennis van den Bogaert op 2003-02-07 01:27 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dennis van den Bogaert op 2003-02-07 01:28 ]</font>
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

07-02-2003 01:43

Heb ook wel wat ervaringen met "bekende" vissers.
Een jaar of 15 geleden eens een ervaring gehad met een toendertijd "bekende" visser nl. Leo Westdorp :evil: !
Ik was 15 of 16 en viste zo af en toe op het toen nog zeer bekende verversingskanaal in Den Haag op een plek waar ik toen nooit iemand zag en je begrijpt het al meneer kwam even vertellen dat ik op moest rotten omdat hij en zijn 4 engelse vriendjes daar hadden gevoerd.
Wat achteraf inderdaad zo bleek te zijn en ze hadden een sessie van 10 dagen gepland,maar kon ik niet ruiken,toch !
Maar ook positieve ervaringen :lol:
Een Heer genaamd Ruud Hageman(Richworth-team) staat bij mij hoog in het vaandel,ondanks een zekere "druk" als je bekendt wordt door het schrijven van artikelen in bladen e.d. altijd bereidt om een praatje te maken en altijd even behulpzaam.
Dus niet allemaal "longlijers" :lol:
Dennis






<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: dennis van den bogaert op 2003-02-07 03:05 ]</font>
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

07-02-2003 02:01

Het zou kunnen dat er iemand nu is die zegt van:"dat heb jij mij ook eens een keer geflikt,zeggen dat ik op moest rotten omdat je anders mijn hengeltjes wel even zou breken !"
Dat was alleen een iets andere situatie.
Meneer kwam op een goede dag even kijken tijdens het vissen aan een kilometers lang kanaal(met meer dan genoeg bevisbare stekken)waar ik toendertijd elk weekend viste met mijn maat.
Ik vertelde heel eerlijk wat we wel(en niet) vingen en dat we op deze plek een aantal keer per week voerden.
Je raadt het al,het weekend daarna zat meneer doodleuk met een aantal maten(die waren zich overigens van geen kwaad bewust) boven op "onze" stek !
Ben toen lichtelijk uit mijn plaat gegaan en zijn excuus was dat de plek waar hij wilde gaan zitten en een paar dagen had gevoerd OOK bezet was !!!
Nu weet ik dat een stek claimen gewoonweg niet gaat maar al je op een stek zit waar je nog NOOIT een andere karpervisser hebt gezien EN je duidelijk verteldt dat je daar voert EN er kilometers oever is waar je ook kan gaan zitten,heb je naar mijn bescheiden mening toch wel enigzins het recht om iemand dan werkelijk de @%#^%&# te schelden,toch ?
Zo,dat is er ook weer uit :lol:
Dennis
Jordy Waalderbos
Berichten: 33
Lid geworden op: 10-03-2002 01:00
Locatie: aalten

11-02-2003 19:42

Ik denk dat de (bekende) vissers vaak al op een bepaalde manier aangekeken worden tijdens het vissen om dat ze vaak in bladen staan met grote vis , en dat lokt zo af en toe al een beetje kommentaar uit! de een vind het leuk de ander gunt het hem niet dus dan hebben we al een probleem!
Het is natuurlijk wel zo dat of je nou bekend bent of niet je je aan bepaalde regels (gedragscodes) moet houden!
En zeg nou zelf iedereen maakt wel eens fouten! en van fouten leer je!maar dan praat ik natuurlijk bepaalde fouten niet goed!
Maar ik hoop dat we gewoon respect hebben voor elkaar en dat we allemaal ons visje rustig kunnen vangen!

Ceep the optonics screaming! Jordy.
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

12-02-2003 09:47

Ach ja, er zullen heus wel relaxte gasten tussen zitten. Ik weet alleen dat ze zat collega's hebben die het voor hun verzieken!

Schijnbaar denken die verziekers dat het schrijven van boekjes en artikels bepaalde rechten verschaft. (t wordt tijd dat ik boekies ga schrijven...haha)
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

12-02-2003 17:46

als jullie op de beurzen eens een praatje maken met wat mensen die 'een grote naam hebben', en een aantal van de gevoelige punten aanstippen tijdens dit praatje (betaalwater, visstroperij enz.) dan zullen jullie zien dat deze mensen dezelfde in grote lijnen dezelfde mening hebben als de meeste mensen op dit forum.
we mogen denk ik zelfs blij zijn dat deze mensen een mening hebben die van belang is en die leeft bij de meeste karpervissers. zij kunnen namelijk een heel groot publiek bereiken, informeren en belangen behartigen. goed voorbeeld hiervan vind ik aart lokhorst, iemand die de cobra cup absoluut verdien heeft!
ga nu niet lopen zeuren over het feit dat dergelijke wat bekendere vissers niet zo open zijn met hun babbel, ik denk dat ze er goed aan doen om terughoudend te zijn wat betreft info, mede gezien het feit dat de visstroperij op de loer ligt.
groetjes Da Fox
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

18-02-2003 18:02

Beste Kees,

Er zijn, nogmaals, zeer zeker relaxte gasten bij. Allen laat mij het toeval zijn overkomen, dat mijn ervaringen in 'the field'
beduidend minder waren!! Vind dat namelijk n beetje overdreven. Ik onderwerp die jongens niet aan 1 of ander kruisverhoor om zelf info te verkrijgen. Zo ben ik niet! Als ik info wil vraag ik dat wel op de man af, en als ze die niet willen geven: Even goeie vrienden!

Je hebt groot gelijk wat je voorbeeld over Aart betreft.

De grootste lul wat er rondhuppelt zien wij in deze regio regelmatig. Deze pipo 'denkt echt dat ie god is! Toen kwamen daar nog twee negatieve van andere bekende rakkers bij en toen had ik het gehad!

Misschien had ik niet zo impulsief moeten/mogen reageren en hier gelijk iets op het board moeten knallen. Dat maakt mij eigenlijk net zo'n eikel als die hen die denken dat ze wat meerrechten hebben dan anderen!


Groetjes tim
HansPeter van Ee

18-02-2003 19:05

Heren

Ruud Hageman, Ronny de Groote, Marco Kraal en Alijn Danau vissen allen wel eens op een betaalwater.
Gelukkig zijn dit mijn voorbeelden of 'idolen' niet.
Dat is mijn Opa en als hij nog zou leven dan viste hij bovengenoemde heren de broek op de enkels, met zijn armen op de rug :smile:

met eikelige groet

HPE
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

18-02-2003 19:19

Gelukkig heb ik geen "idolen" binnen het vissen, zo hoef ik mij tenminste niet te spiegelen aan iemand anders. Alleen aan mijzelf en mijn gedrag.

Groet,Kiron
Marco Tetteroo

19-02-2003 01:56

hallo,

als er niemand is die namen wil roepen dan zal ik er een roepen KEVIN de "baas" van mainline. ik zat 2 jaar geleden op en water in frankrijk te vissen samen met mijn vaste vismaat Jan van Zwan. toen die zogenaamde karpervisser aan kwam kakken met zijn "buttler", hij deed geen ene k*t en zijn "buttler" moest alles doen, tenten opzetten ect. zelfs nog zijn hengels uitvaren. later hoorde ik ook nog uit betrouwbare bron dat ie geen zin had om zijn tent af tebreken hij hem gewoon in de fik had gezet.

ja rare mensen die "bekende vissers". niet allemaal hoor dat hoor je mij niet zeggen.
ik vis nou voor mijn derde jaar voor solar en als ik daar ben (engeland) dan krijg je niets dan respect van die andere bekende vissers. zolang je maar normaal doet is er niets aan de hand.

Maar kom je te dicht bij hun in de buurt qua visstekken, ja dan begeef je je voor hun op "gevaarlijk" terrein. namelijk "hun" jacht terrein. terwijl we toch in een vrij Europa leven.

en wat dacht je van R Groothuis heb je die video wel eens gezien van hem in frankrijk. het goede voorbeeld zeggen ze dan. van ie een vis legt deze op grond en zegt doodleuk "ja de onthakingsmat is net wegwaaid" begint die vis nog lekker te stuiteren ook nog. zet dan de videocamera stop en pak dan ff die mat. (kleine moeite groot plezier voor de karper, denk ik)
Marco Tetteroo

19-02-2003 01:59

tim.

wordt hij ook wel de professor genoemd?
Marco Tetteroo

19-02-2003 02:09

rob,

probeer maar eens aan de video van kevin maddocks "wackers from Ringstead" te komen als dit niet lukt wil ik graag een kopietje voor je maken. over kl***z****n gesproken. zijn nog gestolen vissen van du der ook nog waar ie op zit te vissen. kots misselijk word ik van die vent. bahhh :mad:
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

19-02-2003 10:24

Marco, de prof. valt nog wel mee!!

De ex nederlands record houder van maasbracht!! Illegaal gevangen en vervoerd zoals half limburg wel weet!! De man die niet kijkt op 25 kg voer meer of minder.

Moet jij genoeg weten!!
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

19-02-2003 13:08

marco
Gast

01-08-2003 16:52

ik heb weer enkele berichten in deze topic gelezen en ik heb weer hard moeten lachen zoals gebruikelijk in dit soort gevallen.

Ik denk persoonlijk dat jullie newbie karpervissers persoonlijk het hele karpergebeuren niet zo goed snappen……

Phill Cottenier is waarschijnlijk 1 van de beste karpervissers aller tijden en zijn vangsten bewijzen dat ook. Het vangen van een grote zoals hij doet is niet zomaar een watertje opzoeken en dan maar kijken of hij er een grote erop krijgt….Nee je moeten weten dat ze er zouden kunnen zitten anders begin je er niet eens aan.

Uiteindelijk vangt Phil de monsters uit elk water die hij bevist….ja en dan? De vis is aan land en dan? Het doel is bereikt en hij geniet en dan gooit hij die vis terug en dat was het hem weer…..heeft hij misschien een jaar gevist voor dat ene moment om die grote te vangen. Het moment duurt hoogstens een half uur….en dan is het voorbij…

Geloof je nou echt dat deze visser die vis vangt voor zijn roem? Ik weet 100 procent van niet…hij vangt deze vis omdat het voor hem een uitdaging is om een dergelijke vis te vangen en als hij moment daar is dan geeft hem dat voldoening…. niks meer en niks anders en dan gaat hij gewoon weer naar huis.

Nu moet ik eerlijk bekennen dat deze man een uitzondering is op hele karpergebeuren en de zogenaamde beroemdheden die er rond lopen, de meeste anderen die naar mij mening toevallig een grote karper vangen en zich dan in de zevende hemel wanen en denken dat ze beter zijn dan de rest komen zichzelf altijd weer tegen…doordat hun vangsten gewoon incidenten waren….en ze daar vreselijk op proberen te teren.

Als ik nu naar iemand als Rini Groothuis kijkt die eigenlijk nooit een superkarper gevangen heeft en hoe hij zich in de karperwereld heeft bewogen dan neem ik daar mij petje voor vanaf…helaas zijn er boekenschrijvers die met hun boeken roem hebben vergaart die naar mij mening nergens op gebaseerd is…..het is naar mij mening dan ook een schande dat dit soort figuren zichzelf ook nog karpercracks gaan vinden

Er zijn teveel zogenaamde karpercracks die op incidenten teren terwijl zij dit helemaal niet zijn….

En jij vangt de grootste karper van de wereld…..99.999999 procent van deze aardbol ligt er niet wakker van……en de vis sterft gebruikelijk na een paar maanden. Amen.
Willem Barnas

01-08-2003 17:30

Paulus!

In een woord:

FANTASTISCH!!!

Waar blijft jou eerste boek jong?!

WB :cry:
tom smits
Berichten: 14
Lid geworden op: 25-07-2003 02:00
Locatie: veldhoven

01-08-2003 18:08

ik en mijn vader hebben ook met bekende vissers gevist ook omdat wij altijd mee naar beurzen gaan met de winkel
maar tegen ons zijn ze heel aardig en sociaal
ze helpen mij zelfs :wink:
is altijd handig natuurlijk
maar je moet natuurlijk niet elke ''beroemde'' karpervissers over 1 kam scheren
joël van der lichte
Berichten: 14
Lid geworden op: 01-08-2003 02:00
Locatie: Amsterdam

01-08-2003 18:30

Ik neem aan dat het hier gaat over philip cottenier en alijn danau, daar ben ik natuurlijk niet zeker van. Ik ben van mening dat: eens een klootzak, altijd een klootzak. Misschien dat het voor bekende film sterren geldt dat de roem je naar het hoofd doet stijgen, maar deze vissers zijn echter gewone mensen die ook gewoon boodschappen doen in de supermarkt. Ik kan me ook niet indenken dat een visser kan vissen zonder dat het hem nog iets interesseerd, en zo goed verdient het echt niet.
Patrick Daalder
Berichten: 16
Lid geworden op: 01-08-2003 02:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

01-08-2003 18:34

Ik heb eens zitten lezen en kan mij in veel meningen vinden. Ik kan het ook even niet laten om offtopic te gaan met een paar uitspraken/oneliners die ik er toepasselijk vind. Hoe een ieder deze povat moet hij/zij zelf weten. Want ook bij 1 zelfde zin kan iedereen een andere mening vormen:

1. Geen zwaard maakt dieper wonden dan achterklap en boze monden.
2. Niemand is perfect maar bij sommigen valt dat gewoon meer op.
3. Wie gelooft dat de bomen tot in de hemel groeien woont waarschijnlijk in een luchtkasteel.
4. Leven is wat je voor je kiezen krijgt net wanneer je denkt dat je het voor het kiezen hebt.

en tot slot

5. Behandel iemand zoals hij is, en hij zal blijven zoals hij is.
Benader iemand zoals hij zou kunnen zijn, en hij wordt wie hij zou moeten zijn.