Carp Anglers Group in Nederland


Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

17-02-2007 17:03

Douwe,

Kan me geheel niet voorstellen dat het board zal besluiten om eventuele enkele berichten die in het Engels geplaatst zullen gaan worden, zal gaan verwijderen.
Mijn forum heeft absoluut geen promotie nodig en heeft een geheel andere doelgroep.. namelijk de Zoetermeerse vissers, mocht er toch behoefte aan zijn, dan is een ieder welkom...that simple.

Ik kan geen oordeel vellen waarom een Engelse forum die gastvrijheid niet hoeft te leveren, maar ik vraag me het volgende af..is dat wel zo Douwe?, al eens geprobeerd een berichtje in een andere taal te plaatsen?, best kans dat iemand jou toch gaat proberen te helpen ondanks dat deze geen Nederlands spreekt. :wink:

Handelsgeest??... :o , ik heb niks om mee te handelen, dus die vlieger gaat niet op.

Inderdaad is er niks mis mee om ergens verschillend over te denken..zijn we het toch ergens over eens in deze discussie.

CAG versus KSN....ik schat zo in dat het e.e.a. niet geheel goed verwoord is door Mario, of in ieder geval niet zo bedoeld is zoals deze discussie nu loopt.
Wellicht komt Mario hier nog op terug :wink:
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

17-02-2007 17:08

Waarom KSN versus CAG?

Immers;
PIET, ADÈLE EN LEEN wisten wel beter..

Vriendschap, liefde, broederschap
Komen nader stap voor stap
Ja, dat is waar
Inderdaad

Vriendschap, liefde, broederschap, het zijn geen loze kreten
We leven echt niet voor de grap, dat mag je nooit vergeten
Neen, we benne op de wereld om mekaar om mekaar om mekaar om mekaar
Te hellepe nietwaar
Jaa, we benne op de wereld om mekaar om mekaar om mekaar om mekaar
Te hellepe niewaar

Help de Spanjaard en de Turk die tussen ons bedrijven
Naastenliefde is de kurk waarop we allen drijven
En, we benne op de wereld om mekaar om mekaar om mekaar om mekaar
Te hellepe nietwaar
Jaa, we benne op de wereld om mekaar om mekaar om mekaar om mekaar
Te hellepe niewaar

Mensen deelt tezamen brood, helpt elkander in de nood (amen)
Als de buurman armoe lijdt, in stilt zit te treuren
Probeer 'm dan met wat menselijkheid een beetje op te beuren
Oh, we benne op de wereld om mekaar om mekaar om mekaar om mekaar
Te hellepe nietwaar
Jaa, we benne op de wereld om mekaar om mekaar om mekaar om mekaar
Te hellepe niewaar

Leeft een vrouw in eenzaamheid, dan moet ge wel bedenken
Welk een vreugd' je haar bereidt door haar een kind te schenken
En, we benne op de wereld om mekaar om mekaar om mekaar om mekaar
Te hellepe niewaar
Jaa, we benne op de wereld om mekaar om mekaar om mekaar om mekaar
Te hellepe niewaar

In de plaats van haat en nijd, vrijheid vrede en menselijkheid
(En een beetje warmte)
Ziet reeds gloort de dageraad die ons 't licht gaat brengen
De zon die aanstonds alle kwaad op aarde zal verzengen
Want, we zijn toch op de wereld om mekaar om mekaar om mekaar om mekaar
Te hellepe niewaar
Jaa, we benne op de wereld om mekaar om mekaar om mekaar om mekaar
Te hellepe niewaar
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

17-02-2007 17:22

Karpersterfte
Karperdiefstal
Behoud Nachtvissen
WOR en de tentjes
KRW en de SKP'en

We kunnen wel wat hulp gebruiken.

Sponsoren voor de SBBK zijn ook welkom.

Wist je dat je als particulier ook kunt bijdragen aan de SBBK?

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Mario Kok
Berichten: 108
Lid geworden op: 12-02-2007 20:22
Locatie: Mexico Stad
Contacteer:

17-02-2007 17:41

Henk,

Daar hebben we iets aan.

Kees: Dat is nou net waar de KSN sterk in is nietwaar?

Inderdaad, waarom CAG meteen de hoek in drukken als mogelijke tegenhanger van de KSN? Dit is nimmer mijn gedachtegang geweest en mogelijk is mijn eerste post inderdaad verkeerd opgevat. Ik kan dan ook alleen maar de conclusie trekken dat CAG door de meest negatieve criticasters, wellicht door mijn eerste post, als een bedreiging wordt gezien voor de KSN. En nogmaals, dit was zo nooit bedoeld.

Laat ik het anders formuleren in de hoop dat we discussie weer de goede kant uit krijgen.

Ik zou graag zien dat CAG haar internationale ledenbestand kan uitbreiden zodat haar vier reeds meerdere malen genoemde principiële doelstellingen ook vanuit het buitenland ondersteund kunnen worden.

Stelling: Lidmaatschap leidt tot meer betrokkenheid, hetgeen leidt tot een meer succesvolle en leerzame communicatie tussen leden.

Gezien de ontzettend uitgebreide ervaring van met name de Nederlandse karpervissers zou er inderdaad op het gebied van informatie-uitwisseling een heleboel verbeterd kunnen worden. Deze informatie-uitwisseling wordt meer effectief op het moment dat Nederlandse karpervissers zich daadwerkelijk betrokken voelen bij CAG, vooral omdat ze er lid van zijn en daardoor ook graag meer willen bijdragen aan de organisatie. Hier kan CAG zeker een boel van leren en dit zal uiteindelijk de verwezenlijking van haar doelstellingen vergemakkelijken.

Echter, voordat Nederlandse karpervissers lid zullen worden van CAG lijkt het mij een mooie gedachte als CAG ook op haar beurt iets kan betekenen voor ze. En niet als vervanging van KSN juist maar vanuit een andere aanvullende invalshoek. Mijn gedachte was om jullie middels deze topic een kans te geven aan geven waar CAG mogelijk een toegevoegde waarde zou kunnen leveren. Die uitnodiging staat nog steeds. En ik hoop daadwerkelijk dat we kunnen proberen om niet meteen het hele gebeuren eerst van de negatieve kant te bekijken.

De door mij genoemde voorbeelden waren niet meer dan dat: voorbeelden. Of kortingen, goedkope visreizen en dergelijke datgene zijn waar de Nederlanders op zitten te wachten weet ik niet. Wellicht niet. Maar daarom ook de expliciete uitnodiging aan jullie.

CAG zou graag de betrokkenheid zien van meer Nederlandse karpervissers, maar wat zouden jullie graag van CAG zien?
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

17-02-2007 18:06

Mario ik zie de CAG helemaal niet als concurent voor de KSN, sterker nog soms is het wel eens nodig om een concurent te hebben om het beste in iets boven te halen.
Ik ben geen lid van de KSN en ik heb ook helemaal niet de intentie om er wel lid van te worden.
Ik ben geen lid van de CAG en ik heb helemaal niet de intentie om er lid van te worden.

Waar ik wel de zin van inzie is de steun die jij kunt kijgen uit een gerenomeerd karperland om de uitgangspunten te ondersteunen.
Zie daarvoor de aanvulling van Dave daar heb ik niets aan toe te voegen.

Hans ik kan mij ook niet voorstellen dat een enkel topic verwijderd zal worden maar als een forum vol begint te lopen met Engelstalige topics denk ik dan je de verkeerde kant op gaat.

Ik wens Mario heel veel succes met zijn Quest naar de karper en de Healthcare voor het dier in het bijzonder.
Vissen is een hobby, geen religie!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

17-02-2007 22:53

Mario, even mijn persoonlijke mening t.a.v. jouw vragen (al heeft Bob daarop ook feitelijk al duidelijke antwoorden gegeven:
- ik zie ook geen toegevoegde waarde om via Cag kortingen aangeboden te krijgen. De KSN zal zich m.i. nooit inlaten met commerciële zaken die de belangen van Nederlandse winkeliers of Nederlandse en buitenlandse groothandels / fabrikanten zouden kunnen schaden. De steun van die winkeliers etc. is namelijk hard nodig om hier allerlei zaken zo goed mogelijk voor elkaar te kunnen krijgen.
- interesse aan deelname van in Nederland georganiseerde events (laat staan wedstrijden) acht ik zeer minimaal aanwezig, daar zit m.i. vrijwel niemand qua karpervisser in Nederland op te wachten.
- wat zouden jullie van CAG in Nederland willen zien? Ik kan me eerlijk gezegd daar niets bij voorstellen, tenminste voorzover CAG de bedoeling zou hebben om Nederlandse karpervissers als lid te krijgen.
Een heel andere zaak is dat de KSN (geldt wederzijds) als vereniging lid is van o.a. de VBK, UCW in Wallonië, de Franse UNCM en ECHO in Engeland, ook bestaat er eenmaal per jaar een uitwisseling met deze en ook de Duitse zustervereniging en wordt aan elkaar zoveel mogelijk ondersteuning gegeven bij zaken die voor iedereen van belang zijn. Voorbeelden daarvan zijn o.a.: het nachtvissen dat in Wallonië weer mogelijk is geworden, de Franse wet die inmiddels het vervoer van levende karper, groter dan 60 cm, verbiedt etc. Natuurlijk zijn en blijven er per land grote verschillen, dat zal ook niet veranderen en er zullen ook op een aantal zaken meningsverschillen blijven bestaan. Is op zich ook niet erg, maar samenwerking op bepaalde punten die iedereen voorstaat wordt wel gegeven, zoals in vorenstaande voorbeelden.
- geen enkele vereniging is ooit te oud om van andere min of meer soortgelijke verenigingen in andere landen te leren, wellicht dat ook de CAG en de KSN op bepaalde punten iets van elkaar kunnen leren en zodoende de CAG van toegevoegde waarde voor de KSN en andersom zou kunnen zijn. Dat geldt evenzo voor het VBK en de UNCM etc.
- of er winkeliers/boiliefabrikanten interesse hebben om met de CAG samen te werken kan ik niet beantwoorden.
- persoonlijk zie ik niets in een Nederlandse vertegenwoordiger van CAG en al helemaal niets in een Nederlandse voorzitter. Als er iets van elkaar te leren valt dan zou dit m.i. in een soort samenwerking, zoals die inmiddels met een aantal andere Europese karperverenigingen bestaat moeten gebeuren en niet in de vorm van 'concurrentie' van een buitenlandse vereniging in een ander land. ECHO heeft dat een aantal jaren geleden ook al eens geprobeerd, echter zonder vrijwel enig resultaat en is hier dan ook allang weer mee opgehouden. Van iedere landelijke karpervereniging is maar een verhoudingsgewijs klein aantal karpervissers lid uit het eigen land, laat staan van een buitenlandse vereniging.

Ik bedoel het bovenstaande absoluut niet negatief, maar dit is wel de weergave van jarenlange ervaringen met zusterverenigingen in het buitenland. Pakkend voorbeeld hiervan is b.v. dat van de Franse UNCM nog geen 15 Belgische + Nederlandse karpervissers lid zijn terwijl toch vele duizenden Belgische en Nederlandse karpervissers ieder jaar weer in Frankrijk gaan vissen. En met name door de UNCM is het aantal nachtviswateren en nachtviszones, inclusief bereikte verruiming van de nachtvisperioden, in Frankrijk door de jaren heen behoorlijk uitgebreid en is ook wetgeving tot stand gekomen ten gunste van de karper die anders nooit tot stand gekomen zou zijn.
Gebruikersavatar
Mario Kok
Berichten: 108
Lid geworden op: 12-02-2007 20:22
Locatie: Mexico Stad
Contacteer:

18-02-2007 01:01

Dank voor je reactie Aart. Ik probeer je morgen nog wel even te bellen.

Ik heb inmiddels ook een berg positieve reacties binnen. Vooral een geformaliseerd uitwisselings-programma lijkt levensvatbaar. Vreemd genoeg heb ik meer positieve reacties binnengekregen via PB, telefoon en e-mail dan via het board. Je houdt er als Moderator blijkbaar een aardig schrikbewind op na Kees. Misschien iets om over na te denken 8).

Ik ga met de reacties terug naar het bestuur van CAG. Eens kijken hoe we hier mee verder kunnen. Hoe dan ook, ik denk zeker dat er voldoende aanknopingspunten zijn om er verder over na te denken en wellicht e.e.a. in de nabije toekomst te implementeren.

Nogmaals bedankt iedereen voor jullie reacties. (Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat mij betreft de topic gesloten kan worden).

Wordt vervolgd... :wink:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

18-02-2007 10:57

Ik kan mij daar helemaal niks bij voorstellen, Mario. :-?

Positieve reacties zijn altijd welkom. Negatieve ook, zolang ze netjes zijn. Jouw opmerking omtrent mijn schrikbewind lijkt klinklare onzin.

Topics worden ook nooit en te nimmer gesloten, mits de huisregels niet een dergelijke actie noodzakelijk maken. Dus daar hoef je ook al niet bang voor te zijn.

Jammer dat je nu op deze suggestieve toer overgaat.

Het niet positieve deel van mijn reactie heeft alleen te maken met jouw suggestie dat CAG een Nederlandse afdeling met Nederlandse voorzitter wil oprichten. Ik zie dat als geheel overbodig. Mijn persoonlijke mening. Die wordt overigens iets uitgebreider ook door Aart verwoord. Maar dat houdt de CAG toch niet tegen? Veel succes verder, van mij heb je geen last meer.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Mario Kok
Berichten: 108
Lid geworden op: 12-02-2007 20:22
Locatie: Mexico Stad
Contacteer:

18-02-2007 17:47

Kees,

Geen zorgen, opmerking was "tongue-in-cheek".

Wat ik wel denk is dat veel "jongere" forum bezoekers soms snel geïntimideerd raken door de soms zeer uitgesproken meningen van een aantal forum zwaargewichten.

Met gezonde en net geformuleerde kritiek is overigens helemaal niets mis en een dikke huid heb je toch wel nodig als je een nieuw initiatief wilt ontplooien. Maar ik ben van moderators op andere forums een meer "neutrale" houding gewend.

Misschien is dat hier op KWO simpelweg anders en moet ik daar nog een beetje aan wennen :wink: .
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

18-02-2007 20:35

Begrepen en genoteerd. Hoewel er geen represailles staan op het hebben van een eigen mening, zal ik er rekening mee houden dat mijn moderatorschap beperkingen oplevert ten aanzien van de vrijheden die gewone forumleden hebben.
Flip Scheggetman
Berichten: 28
Lid geworden op: 03-09-2006 14:02
Locatie: Hoge Hexel

20-02-2007 13:50

Mario, ik heb het hele verhaal gelezen, je zegt dat je met e.e.a. terug gaat naar het bestuur van de CAG, mijn vraag is, wie zitten er opdit moment in het bestuur, ben zelf jaren lid geweest toen ik in Philadelphia woonde. Op een gegeven moment bedankt als lid, samen met vele anderen, om dat er nog al wat mis was.

Ben benieuwd, groeten Flip

Tight Lines
Gebruikersavatar
Mario Kok
Berichten: 108
Lid geworden op: 12-02-2007 20:22
Locatie: Mexico Stad
Contacteer:

20-02-2007 22:17

Flip Scheggetman schreef:Mario, ik heb het hele verhaal gelezen, je zegt dat je met e.e.a. terug gaat naar het bestuur van de CAG, mijn vraag is, wie zitten er opdit moment in het bestuur, ben zelf jaren lid geweest toen ik in Philadelphia woonde. Op een gegeven moment bedankt als lid, samen met vele anderen, om dat er nog al wat mis was.

Ben benieuwd, groeten Flip

Tight Lines



Kijk eens aan. Flip, een van de weinige echte Nederlandse kenners van het Noord-Amerikaanse potentieel. Leuk je hier te zien. De huidige BOD bestaat uit de volgende leden:

http://www.carpanglersgroup.com/cagcontacts.html

Hier zitten nieuwe namen bij vergeleken met jouw tijd en deze jongens zijn de club heel erg hard aan het trekken op een gezonde manier. :wink:
Flip Scheggetman
Berichten: 28
Lid geworden op: 03-09-2006 14:02
Locatie: Hoge Hexel

21-02-2007 13:08

Mario, zo, het is zeer goed om te zien dat Brain Nordberg nu de kar trekt, ik ken hem persoonlijk, we hebben een aantal keren met elkaar gevist.
Tijdens een van die sessies, hebben we, als mijn geheugen me niet in de steek laat, uitgebreid gesproken over een aantal problemen binnen de CAG. Het doet me deugd om te zien, dat hij er in is gestapt. Maar ik zie ook namen op de lijst, waar ik mijn twijfels bij heb, teveel belangen verstrengelingen.
Beschik jij over een leden lijst, in het verleden kreeg je elk jaar een update.
Verder heb ik een aantal vragen, die ik bijvoorkeur rechtstreeks aan je wil stellen, als je daar geen bezwaar tegen hebt.

Groeten Flip

Tight Lines.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

17-03-2007 21:56

Hoe staan de zaken er nu voor.... :roll:
Gebruikersavatar
Mario Kok
Berichten: 108
Lid geworden op: 12-02-2007 20:22
Locatie: Mexico Stad
Contacteer:

18-03-2007 18:27

Hans,

Aart heeft een eventuele samenwerking tussen CAG en KSN net tijdens de laatste KSN meeting onder de aandacht gebracht. Ik begrijp dat er door de KSN positief is gereageerd en achter de schermen wordt er inmiddels hard gewerkt.

We zijn bij CAG druk in de weer om een voorstel te schrijven voor o.a. een uitwisselingsprogramma. CAG is in ieder geval voornemens om lid te worden van de KSN en hoewel ik niet voor de KSN kan of wil spreken begrijp ik dat het een wederzijds lidmaatschap zal worden. Wellicht dat Aart er iets over wil zeggen.

Voordat er echter echt iets concreets naar buiten wordt gebracht moeten alle partijen het eens zijn over de voorwaarden. Dus gun ons even tijd om e.e.a. te concretiseren.

Maar er wordt aan gewerkt Hans :wink:
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

18-03-2007 18:34

ok..goed om te horen dat de CAG en de KSN elkaar wellicht toch hebben weten te vinden.
Dacht ff dat deze topic enkel doodgebloed was in goede bedoelingen :wink:
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

18-03-2007 21:07

Mario bedoelt tijdens de laatste KSN bestuursvergadering. Verder is dit board niet het medium om hier verder over uit te weiden. Alles is nog in een pril stadium en t.z.t. zal hierover meer te lezen zijn op de KSN site.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

18-03-2007 21:50

Afgelopen donderdagavond Bob.