kapitein eenoog


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Johan Boersen
Berichten: 106
Lid geworden op: 28-01-2007 19:55
Locatie: ede

15-02-2007 22:39

een stadswater (met een overbezetting aan karper) heeft 3 vissen in de polpulatie met 1 oog 12-14-en +/- 25P.
ik ben dit aleen nog maar op dit water tegengekomen.
nou zie ik wel eens de bijnaam eenoog langs komen, maar komt dit eldes ook voor en is er een verklaring voor dit geval.
mijn enige logische verklaring is minder leuk, namenlijk dat een of andere geak ze uitgestoken heeft, moeilijk te geloven maarja heb ook vissen gezien met perfect ronde gaten ineen vin en met een naam van een voetbalclub op da flank :(
respect voor de karpers en de vissers

een schone kant begint niet aan de overkant!!!
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

15-02-2007 22:48

Drie vissen is wel erg veel op één water, ik weet niet precies hoe het eruit ziet bij die vissen, ziet het er natuurlijk uit of zit er echt een litteken?

Ik heb afgelopen jaar ook een vis gevangen met één oog :o maar dat zag er heel natuurlijk uit, er zat gewoon niks aan één kant, heel bizar. Ik ben er ook geen andere vis tegengekomen die iets vergelijkbaars had. Het zag er niet als vandalisme of iets dergelijks uit... maar je kijkt wel vreemd op natuurlijk!

Afbeelding

Gr, Koen
Herman Esveld
Berichten: 1188
Lid geworden op: 18-04-2006 19:09
Locatie: nomaad

15-02-2007 22:53

Hier zwemt een karper die we de piratenkarper noemen, die heeft een heel groot zwart oog. Toen ik em ving was die 16 pond, kheb er geen foto van. Ik zag er niks aan, totdat ik hem omdraaide.
PR Schub: 2,001 kilo
PR Spiegel: 2,003 kilo
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

16-02-2007 00:15

Ik ken behoorlijk wat vissen met één oog, soms een vergroeiing, soms helaas de schult van vissers.
Zo is er een grote spiegel die helaas nogal vaak gevangen wordt en waarvan een oog sinds een jaar of 3 kapot is. Zonder enige twijvel een fout van een visser!
Helaas kan je niet alles voorzijn.
Een ander appart geval is een schub met een normaal oog en een groot, zwart boloog, lijkt me een natuurlijke afwijking en het ziet er heel appart uit.
Wat ik ook meerdere keren ben tegengekomen is dat er één oog gewoon compleet mist, waarbij de betreffende oogkas deels is dichtgegroeid. Lijkt me ook een natuurlijke afwijking of anders een oude verwonding.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Dickvan Bekkum
Berichten: 440
Lid geworden op: 23-05-2004 17:16
Locatie: ophemert

16-02-2007 08:58

Maar als er een naam van een voetbalclub op de flank staat is er wel wat anders aan de hand. :evil: :evil: :evil:
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

16-02-2007 09:49

de naam van een voetbalclub......

:o :-? :evil:


1 oog is wel vaker zo.
Afbeelding

mvg. robert
8)
Rick Jansen
Berichten: 618
Lid geworden op: 04-01-2006 11:49
Locatie: Wijhe

16-02-2007 10:17

heb wel is vissen gevangen met zo'n rond gaatje in de vin gewoon met zo'n perforator gedaan denk ik maar dat op de vlank de naam van een voetbalclub vind ik helemaal triets :cry: :cry:
Gebruikersavatar
gerrit schippers
Berichten: 925
Lid geworden op: 15-01-2004 19:28
Locatie: Enschede

16-02-2007 11:54

Ik heb er ook 2 gevangen met allebij 1 oog :o

(Helaas de foto's mislukt)
Afbeelding

Nog 1 tijdens het oppervlaktevissen op een nieuw watertje.
Afbeelding

Ook wel eens een spiegeltje gevangen met een "minivin".
Afbeelding
Vis was verder puntgaaf en in topconditie, en leek nog niet eerder gevangen.


Gr Gerrit
Weet je wat T'is Meer Water dan Vis....
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

16-02-2007 13:45

ik heb gister een jong schubkarpertje zodanig beschadigd dat hij nu met een oog verder moet :cry: :cry:


Met de pen aan het vissen, sla ik aan heb ik de haak in het oog hangen...

Shit happens....



En die ronde perforatorgaatjes komen in de natuur gewoon voor, is dus (meestal) geen vandalisme.
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Gebruikersavatar
De Bakker
Berichten: 438
Lid geworden op: 17-12-2005 17:12
Locatie: Heino

16-02-2007 16:29

Ik heb er ook wel eens eentje gevangen met 1 oog, net als op de foto hierboven zag het er heel natuurlijk uit en was het waarschijnlijk een aangeboren afwijking...
Geniet niet alleen van het vangen maar ook van de rust en de natuur om je heen! ruim je rommel op, kleine moeite...
Luke Peters
Berichten: 517
Lid geworden op: 22-06-2006 15:24
Locatie: Limburg
Contacteer:

16-02-2007 17:48

Peter Ponsteen schreef:ik heb gister een jong schubkarpertje zodanig beschadigd dat hij nu met een oog verder moet :cry: :cry:


Met de pen aan het vissen, sla ik aan heb ik de haak in het oog hangen...

Shit happens....



En die ronde perforatorgaatjes komen in de natuur gewoon voor, is dus (meestal) geen vandalisme.


Dus jij denkt dat er perforators in het water rond zwemmen?... Weet wel 100% zeker dat als een karper een perfect rond gat in zijn vin(nen) heeft dat dit komt door aandoen van mensen! :evil:
Mensen doen dit weleens om de vis te merken, helaas hebben ze hier geen ene fuck aan want het groeit weer dicht :oops:
mvg,
Luke
marijn alons
Berichten: 250
Lid geworden op: 18-09-2006 19:58
Locatie: dronten

16-02-2007 18:00

Luke Peters schreef:
Peter Ponsteen schreef:ik heb gister een jong schubkarpertje zodanig beschadigd dat hij nu met een oog verder moet :cry: :cry:


Met de pen aan het vissen, sla ik aan heb ik de haak in het oog hangen...

Shit happens....



En die ronde perforatorgaatjes komen in de natuur gewoon voor, is dus (meestal) geen vandalisme.


Dus jij denkt dat er perforators in het water rond zwemmen?... Weet wel 100% zeker dat als een karper een perfect rond gat in zijn vin(nen) heeft dat dit komt door aandoen van mensen! :evil:
Mensen doen dit weleens om de vis te merken, helaas hebben ze hier geen ene fuck aan want het groeit weer dicht :oops:


dus jij denkt dat mensen elke week wel een karpertje met een perforator merken?? hoe kunnen er anders veel karpers met een gaatje zwemmen :roll:
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

16-02-2007 18:42

Luke Peters schreef:
Peter Ponsteen schreef:ik heb gister een jong schubkarpertje zodanig beschadigd dat hij nu met een oog verder moet :cry: :cry:


Met de pen aan het vissen, sla ik aan heb ik de haak in het oog hangen...

Shit happens....



En die ronde perforatorgaatjes komen in de natuur gewoon voor, is dus (meestal) geen vandalisme.


Dus jij denkt dat er perforators in het water rond zwemmen?... Weet wel 100% zeker dat als een karper een perfect rond gat in zijn vin(nen) heeft dat dit komt door aandoen van mensen! :evil:
Mensen doen dit weleens om de vis te merken, helaas hebben ze hier geen ene fuck aan want het groeit weer dicht :oops:


Kerel, zoek maar eens even met de zoekfunctie. Deze gaatjes komen gewoon van nature voor (parasieten volgens mij)
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

16-02-2007 19:09

IK heb wel eens mee gemaakt dat anderen vissers op het water een karper landen die door ze oog gehaakt van, was geen leuk gezicht, dat oog helemaal uit gepijlt! :cry:

gr.Thomas
long as i got lungs and a rod you can't stop me
diëgo truijen
Berichten: 399
Lid geworden op: 19-08-2006 22:38
Locatie: someren

16-02-2007 20:07

Beste mensen.

Ik heb van de zomer ook een schub van pondje of 11 2 keer gevangen. Ik herkende 'm aan dat hij maar een pupil had. Wel had de vis 2 ogen maar er ontbrak aan een kant een pupil. Wat de reden daar van is is nog steeds een raadsel voor mij. De vis was puntgaaf en had verder geen beschadegingen rondom of in het oog. Ik denk dat het een geboorte foutje is maar zeker weten doe ik het niet. Heb er trouwens geen foto's van.

Groeten DT
Als ze me missen.
Dan ben ik vissen.

http://www.carpproducts.nl neem een kijkje vele artikelen online voor mooie prijzen.
Gebruikersavatar
Johan Boersen
Berichten: 106
Lid geworden op: 28-01-2007 19:55
Locatie: ede

16-02-2007 21:38

[quote="Peter Ponsteen"]ik heb gister een jong schubkarpertje zodanig beschadigd dat hij nu met een oog verder moet :cry: :cry:


Met de pen aan het vissen, sla ik aan heb ik de haak in het oog hangen...

Shit happens....



niets tegen jou hoor peter, maar als mij dat zou gebeuren zou ik mijn hengels (voorlopig) aan de kant gooien.

doet me denken aan een kerel die mij lachend vertelde dat hij een paar piepjes kreeg en een uur later aleen een onderlip van een karper aan de haak had. echt ziek

hoop dat dat een oog-verhaal in de meeste gevallen een aangeboren afwijking is
respect voor de karpers en de vissers

een schone kant begint niet aan de overkant!!!
Plaats reactie